Mijn man kan niet inleven, alleen oplossen.

27-06-2008 12:41 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
The time is now
quote:Banba schreef op 27 juni 2008 @ 15:53:

Zo heb ik het nog nooit over nagedacht! Maar wat deel je dan in een relatie als je beiden je gevoel voor je houdt? Wordt het dan niet heel oppervlakkig?

Ik voel het net zoals jij doet dus voor mij wordt het dan idd oppervlakkig. Maar het is relatief, het is een gevoel. Voor een ander kan het juist heel prettig zijn dat je je veilig en vertrouwd voelt bij elkaar en niet altijd hoeft te praten omdat het toch wel goed zit bijv. Of een ander vindt dat hij genoeg betrokkenheid toont door klusjes te doen waar jij een pokkehekel aan hebt en een lekker kopje thee voor je te zetten. Ik noem maar wat.

Ik vond dat zelf iig een openbaring, dat communicatie niet voor iedereen prioriteit heeft. En dat diegenen voor wie het geen natuurlijke prioriteit heeft vaak ook hun liefde, zorg en betrokkenheid op een heel andere manier uiten. Dan kun je alsnog samen werken aan een prettiger verlopende communicatie denk ik. Praten is wel belangrijk, goed om te weten hoe beiden zich bij dingen voelen. Maar het is niet zo vanzelfsprekend als dat ik vroeger dacht en het zegt ook niet alles over de intimiteit die je toch kunt ervaren in je relatie, iig dat is wat ik zelf ben gaan merken.

Maar ik snap je heel goed, echt kunnen praten met je partner is ontzettend fijn.
..
The time is now
quote:Banba schreef op 27 juni 2008 @ 15:53:

[...]

Zo heb ik het nog nooit over nagedacht! Maar wat deel je dan in een relatie als je beiden je gevoel voor je houdt? Wordt het dan niet heel oppervlakkig?

Hier kan ik wel iets mee!

Omdat jij een gevoelsmens bent is gevoel voor jou heel waardevol. Dus als jij hem 'emo' pakketjes geeft laat je voor jouw gevoel hem zien hoe waardevol hij voor jou is.. MAAR hij heeft niets met 'emo' pakketjes dus hij reageert niet zo blij als jij in zijn plaats zou doen.

Hij heeft meer met motoronderdelen. Of hij is juist heel praktisch. Hij houd heel veel van jou en laat dat zien in zijn handelen.. Poetst JOUW auto, of doet klusjes voor jou! Hij denkt daarmee dat hij jou een enorm plezier doet. Het komt niet bij hem op om jou dingen te geven (emo pakketten) die voor hem toch waardeloos zijn. Waarom zou hij jou er dan mee opschepen..

Wanneer is een relatie dan oppervlakkig??
quote:duotje schreef op 27 juni 2008 @ 16:13:

Wanneer is een relatie dan oppervlakkig??

Als ik vanuit mijn eigen gevoel spreek... ik denk vooral wanneer ik telkens merk dat mijn partner me niet goed kent en ook geen moeite doet me beter te leren kennen. En daardoor communicatie telkens scheef loopt, er irritatie van beide kanten ontstaat en je dus ophoudt met praten.

Daardoor weet je niet wat er speelt in het hoofd van de ander, verlies je het gevoel van intimiteit en verbondenheid en sudder je maar zo'n beetje door. Dat vind ik heel statisch en oppervlakkig en ik kan daar geen genoegen mee nemen, ik vind dat maar een kale boel.

Het zijn juist die momenten, dat je beseft dat je elkaar zo goed kent, zo diep kent als niemand anders dat kan, wat het zo bijzonder, uniek en waardevol voor mij maakt. Dat zit zowel in de leuke als de moeilijke momenten.
..
The time is now
Dit is de link die mijn man had gelezen, vooral het stuk onder Situering was voor hem een eye opener zei hij.

http://docs.google.com/Vi...03g6d9sd&revision=_latest
Hi Banda, het is net of ik een stuk over mezelf lees, ik heb precies het zelfde. Tuurlijk heb ik ook zat vriendinnen om mee te kletsen maar ik wil bepaalde dingen met mijn man bespreken en dit lukt niet. Hij begrijpt mij niet, kan zich niet inleven en is idd ook heel oplossingsgericht bezig.

Ik voel mij dan ook regelmatig eenzaam in mijn relatie, je hebt toch ook een relatie om gevoelens met elkaar te kunnen delen, anders vervreemd je toch van elkaar op dit gebied.

Het mag toch niet zo zijn, dat ik een probleem heb, waar ik steun bij nodig heb en ik het niet tegen hem kan vertellen vanwege onbegrip en geen inlevingsvermogen.

Ik baal er stevig van op dit moment, hoop dat ik kan gaan accepteren maar ik denk dat ik dit heel moeilijk vind.
..
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven