Mijn man smst dagelijks met 'een vriendin'

04-08-2009 22:04 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man smst dagelijks meerdere keren met een een vrouw die hij een tijd geleden heeft leren kennen op zijn werk. Nu werkt zij daar niet meer.

Het gaat echt om zo'n 10 smsjes per dag en hij smst haar ook als hij op zijn werk zit. Die smsjes gaan over vanalles, maar ook over persoonlijke zaken zoals of zij het heeft 'gedaan' die nacht etc etc, Dit weet ik omdat ik wel eens in zijn telefoon heb gekeken. Meestal wist hij die smsjes gelijk weer.

Hij zegt dat het allemaal erg onschuldig is en een leuke onderbreking van de dag, maar ik vind het toch niet erg leuk.

Hij ontmoet haar niet (ze woont ook aan de andere kant van het land) dus het gaat puur om die smsjes.

Moet ik mij zorgen maken dat hij al die persoonlijke dingen met haar deelt per sms of moet ik het ook maar zien als 'een leuke onderbreking van de dag'?
quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2009 @ 14:19:

dat is toch heel simpel.....praten! het lijkt me toch niet meer dan normaal als iemand iets doet wat je niet prettig vindt (of het nu een collega is, familie, vrienden, kinderen of partner) dan praat je daar toch over?

Het lijkt mij als to tegen haart partner zegt 'ik voel me er erg ongemakkelijk bij als jij X smsjes per dag naar haar stuurt. Zou je alsjeblieft rekening kunnen houden met mijn gevoelens en niet meer zo vaak willen smssen en niet over onderwerp X praten. Daar zou je mij een groot plezier mee doen'

Ik verwacht dat partner zal zeggen dat het hem niet duidelijk was dat to daar moeite mee had/heeft en zijn gedrag aan zal passen.

mijns inziens is het pas een probleem, als dit besproken is, partner beterschap belooft en vervolgens vindt zij nog smsjes...dan is er een heel ander probleem (voor mij zou dan het liegen een probleem zijn)

Ik kan er niet bij dat je niet durft/wilt/kan/mag praten met je partner over jouw gevoelens in deze situatie.

Ik probeer het alleen een beetje luchtiger neer te zetten en het vanuit de 'vrouwenkant' te belichten in de hoop dat zij zich er dan veel minder onprettig bij voelt.Waarom zet je dan in je posting van 12:46 idd waarom dat onderscheid...het lijkt wel alsof je het hem niet gunt om goed dontact te hebben met een ander....erg kinderachtig. Mag je vriend wel met andere vrouwen uiteten?

Maar ik ben blij dat je nu opeens dezelfde mening hebt als de meesten hier
Mijn ex liep altijd en overal te sms-en met een bepaalde 'vriendin'. Zelfs op momenten dat ik al sliep en hij naast me in bed lag, of als we gezellig bij zijn ouders zaten te eten en zijn telefoon ineens bliepte. Heel irritant, vooral toen 'vriendin' ineens toch meer bleek te zijn...

Huidige vriend wist dit toen wij een relatie kregen (inmiddels al weer 10 maanden) maar had ook een vriendin waar hij veel mee smste. Notabene een vriendin waar hij in het verleden smoorverliefd op was geweest...

Erg blij werd ik dus niet van gesms met haar, en dat wist hij. Dus hij vroeg of hij er mee moest stoppen en gaf aan dat ik altijd zijn telefoon mocht pakken en alles mocht lezen.

Toen hoefde het voor mij al niet meer! Inmiddels smst hij haar soms nog 4x op een dag, maar ook wel eens een week niet en ik vind het prima. Doordat hij heel duidelijk aan heeft gegeven mijn grenzen te willen respecteren en omdat ik hem toen al vertrouwde en ergens ook niet zijn vriendschap wou verbieden.
quote:Tammetuk schreef op 05 augustus 2009 @ 14:26:

Mijn ex liep altijd en overal te sms-en met een bepaalde 'vriendin'. Zelfs op momenten dat ik al sliep en hij naast me in bed lag, of als we gezellig bij zijn ouders zaten te eten en zijn telefoon ineens bliepte. Heel irritant, vooral toen 'vriendin' ineens toch meer bleek te zijn...

Huidige vriend wist dit toen wij een relatie kregen (inmiddels al weer 10 maanden) maar had ook een vriendin waar hij veel mee smste. Notabene een vriendin waar hij in het verleden smoorverliefd op was geweest...

Erg blij werd ik dus niet van gesms met haar, en dat wist hij. Dus hij vroeg of hij er mee moest stoppen en gaf aan dat ik altijd zijn telefoon mocht pakken en alles mocht lezen.

Toen hoefde het voor mij al niet meer! Inmiddels smst hij haar soms nog 4x op een dag, maar ook wel eens een week niet en ik vind het prima. Doordat hij heel duidelijk aan heeft gegeven mijn grenzen te willen respecteren en omdat ik hem toen al vertrouwde en ergens ook niet zijn vriendschap wou verbieden.Precies, ook hier weer het verschil met TO. Je keurt het goed en je voelt je er niet vervelend dan is het prima toch?
Precies, heel duidelijk grenzen aangeven zoals Tammetuk al aan geeft.

Ik heb een vriend. Wanneer we gezellig aan de koffie ed zitten, dan hou ik mn benen bij elkaar en hij zijn broek aan.

Onze tongen steken we wel buitenboord.......in een drankje
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hoi,

Leuk om de vele reacties te lezen. Gelukkigmeisje, ik zoek inderdaad geen bevestiging dat zijn sms gedrag niet normaal is, ik zoek meer bevestiging in het feit dat mijn vriend dit normaal gedrag vindt en vroeg mij af wat de gemiddelde vrouw daarvan vond. Gelukkig vinden jullie bijna alemaal hier dat het niet echt normaal is. Ik ga hem daar ook een paar vragen over stellen. Wilde dit eerst dus doen door stiekem gedrag en hem ook controleren, maar door jullie antwoorden en opmerkingen ben ik daar inmiddels van afgestapt en vind zelf ook dat dit niet de juiste manier is. Alvast dank hiervoor.

Oh ja, iemand vroeg naar mijn leeftijd e.d. Ik ben 44, mijn vriend is 5 jaar jonger en wij zijn (gewenst) kinderloos,
En op zich gaat het mij ook niet zo om die 10 smsjes, het gaat mij er meer om dat hij toch iets deelt met een bijna totaal onbekende. Er loopt dus iemand in NL rond die vanalles over mij weet, mijn man, ons sexleven terwijl ik haar helemaal niet ken. Daar heb ik ook moeite mee.
Sanamara,

Fijn dat je wat aan de reacties gehad hebt. Ook goed dat je niet meer zelf stiekem wilt gaan doen. Daar ben je altijd te goed voor, nogal laag om jezelf daar toe te laten verleiden.

Ben benieuwd hoe het verder gaat!
quote:kingmarja schreef op 05 augustus 2009 @ 14:23:

[...]

Ja hoor, ik wel ik bespreek mijn sexleven soms ook met mijn beste vriendin. Er is alleen een klein verschilletje, mijn man weet dat en heeft er geen moeite mee. Ook is deze vriendin een vrouw en niet een vage mannelijke kennis waar mijn man moeite mee heeft. Heeft hij er wel problemen mee dat ik het doe dan zegt hij er wat van en doe ik het niet meer (nee, ook niet stiekem).

En zo hoort het ook te zijn. echter als jouw man niet zou aangeven dat hij er moeite mee zou hebben, zou je dan uit jezelf bedenken dat het bespreken van je sexleven met anderen "niet normaal is" en dat je daar dus per direct mee moet stoppen omdat er misschien wel iemand op een vrouwenforum is die dat niet normaal vindt?

Als je je partner expliciet vraagt om iets niet te doen omdat je er moeite mee heeft en hij weigert dat, DAN heb je idd een relatie-probleem. Als je je vent niet eens durft te zeggen dat je niet blij bent met zijn sms-gedrag, heb je trouwens een behoorlijk communicatieprobleem, dat uiteindelijk ook een relatieprobleem kan worden.

TO: sterkte met je gesprek.
Hmmmm...mijn ex smste ook met een (wederzijdse) vriendin,berichten werden voortdurend gewist,en ik had er in eerste instantie geen moeite mee.

Later bleek dat hij wel met haar neukte en dat die smsjes daar vooral over gingen.

Exit,na 7 jaar.
he hallo...sanarama..goed dat je zoveel reacties hebt gekregen,

en inderdaad Sherlock uit gaan hangen was niet zo'n helder idee van mij..

Het ging jou erom wat de gemiddelde vrouw hiervan vind...volgens mij ben je helemaal niet achterdochtig dat er iets meer is of speelt, en sorry daar ging ik even van uit...

en dan is de beste tip om er inderdaad met manlief over te praten en af te wachten hoe hij reageert.
quote:return_of_kreng schreef op 05 augustus 2009 @ 18:14:

[...]

En zo hoort het ook te zijn. echter als jouw man niet zou aangeven dat hij er moeite mee zou hebben, zou je dan uit jezelf bedenken dat het bespreken van je sexleven met anderen "niet normaal is" en dat je daar dus per direct mee moet stoppen omdat er misschien wel iemand op een vrouwenforum is die dat niet normaal vindt? Als je je partner expliciet vraagt om iets niet te doen omdat je er moeite mee heeft en hij weigert dat, DAN heb je idd een relatie-probleem. Als je je vent niet eens durft te zeggen dat je niet blij bent met zijn sms-gedrag, heb je trouwens een behoorlijk communicatieprobleem, dat uiteindelijk ook een relatieprobleem kan worden.

TO: sterkte met je gesprek.Ik snap je bedoeling maar ik hoef iets dergelijks gelukkig niet te vragen op een forum omdat ik weet wat wel en niet kan binnen onze relatie. Des te sneuer voor TO dat zij dit op dit moment niet echt kan. Nogmaals succes hoor TO
Nou, ik zal nog even vertellen hoe het verder is gegaan.

Ik heb mijn man uitgelegd dat ik erg onzeker wordt van zijn sms-gedrag. Hij vond dit grote onzin, ik had niets te vrezen etc etc. Ik heb hem gevraagd of hij er mee op wilde houden, maar hij zegt dat hij dat wel wil doen, maar dat ik hem toch niet kan controleren als hij op zijn werk zit. Ruzie werd alsmaar erger, ook over andere dingen dus het zat eigenlijk al niet goed bij hem. Tot overmaat van ramp herkende de vrouw met wie hij smst zich in dit verhaal en smste hem hierover. Zij schijnt dus ook op het vivaforum te zitten (heb ik weer ), dus nu is mijn man helemaal vol onbegrip dat ik mijn verhaal hier heb neergezet. Het goede hieraan is wel dat zij er nu mee op is gehouden (wat mijn man dus ook niet leuk vindt) omdat zij geen problemen wil veroorzaken in zijn relatie.

Heb het gevoel of ik in een soap ben beland. Mijn man en ik praten niet meer met elkaar en ik weet niet precies hoe nu verder. Wat ik wel heb bereikt is dat de sms relatie dus is beëinigd, maar dat is dus meer omdat zij daar een einde aan heeft gemaakt.
Kennelijk vlogen de verwijten over en weer ..... kun je iets met zijn verwijten ? Zijn sommige dingen , nu je het even hebt laten bezinken , ook terecht ?

Durf / wil / kun je zelf de eerste stap zetten om weer normaal tegen elkaar te doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
heb zelden zo een boel shit verhaal gehoord
Ik dacht echt dat wij samen een goede relatie hadden, natuurlijk wel eens ruzie en dergelijke. Nu komt hij met allerlei verwijten dat ik saai ben, te weinig sex etc en dat hij daarom ook smst, voor een beetje spanning.

Waarom hij hier niet eerder mee is gekomen, is mij een raadsel Hij heeft dan een onduidelijk verhaal dat hij mij niet wil kwetsen.

we gaan volgende week met vakantie en wij hopen dan een en ander uit te kunnen praten. Hij zegt in ieder geval dat hij mij niet kwijt wil.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet meer kan ingaan op jullie vragen omdat de smsvrouw waarschijnlijk ook meeleest en ik mij daar niet prettig bij voel.

in ieder geval bedankt voor jullie raad.
Die sms-vrouw zal zelf eenzelfde soort relatie hebben met háár vent , schat ik zo in .

Maar kijk , .......niet leuk om te horen , maar je kúnt er wél wat mee .
En nu gaan we dus allemaal speculeren wie die sms-vrouw zal zijn.
quote:WhiteNights schreef op 08 augustus 2009 @ 11:58:

En nu gaan we dus allemaal speculeren wie die sms-vrouw zal zijn.O ja ?
Ik heb net het hele verhaal gelezen.

Ik vind het wel heel goed dat die sms-vrouw er een punt achter heeft gezet nu ze hier gelezen heeft wat jouw mening in dit verhaal is.

Dat je man nu met allemaal verwijten komt vind ik wel triest. Hij had het eerder moeten bespreken en niet een sms-relatie aan moeten gaan met zijn ex-collega.

Hopelijk kunnen jullie het straks tijdens de vakantie goed uitpraten en beseft hij ook dat hij verkeerd bezi is geweest. Dat is hij namelijk in mijn ogen wel (vragen of zijn collega sex heeft gehad? Dat doe je niet).

Succes!!!!!!
Hoe " triest " ook ; zo gáát het wel heel vaak ; mensen gaan vaak pas met hun billen bloot over wat ze van hun relatie vinden etc . als er iets ( wat ze uit onvrede hebben gedaan ) uitkomt .

Nu kan Sanarama blijven hameren op dat SMS'en , maar ze kan ook kijken naar wat ze samen verbeteren kunnen .

Dat haar man niets heeft gezegd is op zich knap stom ( en gemeen enzo ) , maar kennelijk voelt hij zich daar niet vrij genoeg in ....en dat zou ook voor een deel aan Sanarama kunnen liggen , natuurlijk .

Beschouw dit als een , hele vervelende , wake-up call .
Mmmmm, ik vind het wel erg toevallig dat die SMS-vrouw ook hier op dit forum zit....

Hoe dan ook, blijkbaar mist(e) hij meer dan hij heeft toegegeven. Maar dan nóg: Daar moet hij mee bij jóu komen en er over praten, dus hopelijk doen jullie dit dus in de vakantie en komen jullie er samen uit.
Manlief heeft kennelijk geen kwaad gezien in het SMS'en .

Dat doen veel mannen niet ; zolang hun broek aan blijft vinden zij het geen vreemd gaan of iets wat niet kan .

Ook het feit dat hij er - redelijk - open over was geeft aan dat hij niet vond dat hij écht fout was .

Natuurlijk is het nogal naïef om er van uit te gaan dat je partner er net zo over denkt .

Maar ik zou dat SMS'en als gevolg zien , ipv als oorzaak .
Neem een kijkje op het minnaar topic en trek je eigen conclusie..................

Ik denk dat ik die vrouw niet ben ...ehhhhhhh
zo toevallig vind ik het nier hoor, dat ze hier op het forum heeft meegelezen. Dit forum is erg populair en bekend. Ken genoeg mensen die hier lezen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2009 @ 12:36:

Hoe " triest " ook ; zo gáát het wel heel vaak ; mensen gaan vaak pas met hun billen bloot over wat ze van hun relatie vinden etc . als er iets ( wat ze uit onvrede hebben gedaan ) uitkomt .

Nu kan Sanarama blijven hameren op dat SMS'en , maar ze kan ook kijken naar wat ze samen verbeteren kunnen .

Dat haar man niets heeft gezegd is op zich knap stom ( en gemeen enzo ) , maar kennelijk voelt hij zich daar niet vrij genoeg in ....en dat zou ook voor een deel aan Sanarama kunnen liggen , natuurlijk .

Beschouw dit als een , hele vervelende , wake-up call .

Jij beschrijft precies hoe ik mij voel bianca en hoe ik tegen de situatie aankijk. Ik ga in de vakantie dan ook niet de nadruk leggen op het sms-en maar hoe wij zelf wat kunnen veranderen in onze relatie. Man geeft zelf ook aan dat ik niet alleen de oorzaak ben van wat er nu is gebeurt, maar dat hij daar zelf ook schuldig aan is. Gelukkig merk ik wel aan alles dat hij mij niet kwijt wil.

En ja...verder een hele nare (en toevallige!) bijkomstigheid dat de sms-ster zichzelf in het verhaal herkent. Hier had ik echt geen rekening mee gehouden en misschien had ik ook wat voorzichtiger moeten zijn in mijn bewoordingen, bijvoorbeeld over dat ze ex-collega´s zijn, hoeveel kinderen ze heeft etc. Ik weet ook echt niet welke forumster het is en wil het ook niet weten. Het beste wat ik nu kan doen is mij richten op de toekomst en niet op het verleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven