Mijn man smst dagelijks met 'een vriendin'

04-08-2009 22:04 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man smst dagelijks meerdere keren met een een vrouw die hij een tijd geleden heeft leren kennen op zijn werk. Nu werkt zij daar niet meer.

Het gaat echt om zo'n 10 smsjes per dag en hij smst haar ook als hij op zijn werk zit. Die smsjes gaan over vanalles, maar ook over persoonlijke zaken zoals of zij het heeft 'gedaan' die nacht etc etc, Dit weet ik omdat ik wel eens in zijn telefoon heb gekeken. Meestal wist hij die smsjes gelijk weer.

Hij zegt dat het allemaal erg onschuldig is en een leuke onderbreking van de dag, maar ik vind het toch niet erg leuk.

Hij ontmoet haar niet (ze woont ook aan de andere kant van het land) dus het gaat puur om die smsjes.

Moet ik mij zorgen maken dat hij al die persoonlijke dingen met haar deelt per sms of moet ik het ook maar zien als 'een leuke onderbreking van de dag'?
had je laatste reactie over het hoofd gezien,.. misschien zoekt hij gewoon contact met haar voor de aandacht... sommige mannen hebben dit bij tijd en wijlen nodig, zolang het bij zo af en toe sms en blijft zou ik dat oke vinden, maar om nu elk intiem detail te bespreken, dat vind ik wel te ver gaan.

En trouwens JIJ hebt er problemen mee, en maakt het bespreekbaar.. hij kan zich toch wel een beetje in je verplaatsen... hoe zou hij het andersom vinden?

Zou zeker vragen of hij haar ook belt..
quote:sanarama schreef op 04 augustus 2009 @ 22:50:

ik vind het inderdaad belachelijk dat je 10x per dag met iemand smst die je nooit ziet. Wat kun je nu bespreken in die paar regels? En dat is ook precies wat mij tegenhoudt om er iets over te zeggen, ze zien elkaar nooit, dan kun je toch ook niet belangrijk voor elkaar zijn? Of toch juist wel?Je bent wel belangrijk voor elkaar voor een vrolijk dagelijks praatje over niks maar je hebt verder geen behoefte om elkaar te zien en/ of echt met elkaar te praten. Daar heeft hij jou tenslotte voor.
haha zijn telefoon zou ik lekker een dagje bij me houden en op haar sms jes antwoorden.... wel in het weekend doen als hij niet hoeft te werken, anders belt hij haar vanaf zijn werk dat zijn telefoon kwijt is... hij kan natuurlijk ook met de hond gaan wandelen en dan bellen vanuit telefooncel ( bestaan die trouwens nog haha)
ow maar een gesprekje van 10 smsjes heen en weer heb je zo....(vergelijk het met 5 minuten msnnen)

Kijk, zolang je hem niet vertelt dat je ermee zit, hoe weet hij dan dat hij zijn houding moet veranderen????? Ik sms ook veel met vrienden en vriendinnen, juist omdat ze zover weg wonen! Heb je liever dat je vriend daar naartoe gaat dan met haar smst? Want dat vindik eerlijk gezegd een redenatie van niks 'ik vind het inderdaad belachelijk dat je 10x per dag met iemand smst die je nooit ziet.' dus hij mag pas met haar smssen als hij haar ook gaat ontmoeten? ben je dan tevreden?
quote:sanarama schreef op 04 augustus 2009 @ 22:52:

dat is een goede tip Meeeesje, daar ga ik eens op letten. Of per ongeluk zijn telefoon 's ochtends verstoppen en dan kijken of hij in paniek raakt.

Waarom zeg je niet eerlijk tegen hem dat jij je er vervelend door voelt ? Als het goed is wil hij niet iets met opzet doen waar jij je naar door gaat voelen .

Lijkt me handiger dan spelletjes spelen en mobiel verstoppen ....eerlijker ook .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weet je.. jij hebt er een onderbuik gevoel bij, negeer dit niet.

Zou er niets meer over zeggen, maar wel sherlock uit gaan hangen.

je moet dit rot gevoel kwijt anders gaat het je relatie en leven bepalen.

Ga een tijdje op onderzoek uit, als het echt zo is zoals hij zegt dan heb je die bevestiging en kan je het afsluiten.. zoniet dan kun je andere stappen ondernemen.. maar nu hangt het in zo'n grijs gebied waar je alleen maar nerveus van wordt...

Ga nu mijn bedje opzoeken.. morgen weer vroeg dag... tot morgen en hou je taai en doe wat je moet doen.
[quote]gelukkigmeisje schreef op 04 augustus 2009 @ 23:00:

ow maar een gesprekje van 10 smsjes heen en weer heb je zo....(vergelijk het met 5 minuten msnnen)

Kijk, zolang je hem niet vertelt dat je ermee zit, hoe weet hij dan dat hij zijn houding moet veranderen????? Ik sms ook veel met vrienden en vriendinnen, juist omdat ze zover weg wonen! Heb je liever dat je vriend daar naartoe gaat dan met haar smst? Want dat vindik eerlijk gezegd een redenatie van niks 'ik vind het inderdaad belachelijk dat je 10x per dag met iemand smst die je nooit ziet.' dus hij mag pas met haar smssen als hij haar ook gaat ontmoeten? ben je dan tevreden?[/quote]

Nee nee, ik vind het juist vreemd dat je zoveel met elkaar bespreekt als je elkaar nooit ziet en ook niet de behoefte hebt om elkaar te zien. ik zou juist eerder wel behoefte hebben aan persoonlijk contact en niet alleen dat gesms.
ennuh, mijn smsjes delete ik ook met enig regelmaat...maar ik laat mijn telefoon ook overal rondslingeren...omdat anders mijn inbox vol zit...ik bewaar alleen hele lieve smsjes verder niks...
wees blij dat hij geen behoefte heeft haar te zien...ik heb ook echt veel vrienden (buitenland, andere kant van nederland) waarmee ik helaas geen regelmaig persoonlijk contact kan hebben...dan is msn/email/sms een ideale uitkomst!
Meesje, ik vind het advies niet zo heel erg handig. Wat is er mis met eerlijk zijn en heel duidelijk grenzen aangeven? Als hij zich er niet aan houdt dan is het meteen zijn probleem en zijn gevolgen.

De meeste mensen die Sherlock uithangen zijn bang. Bang voor confrontatie, bang om kwijt te raken en uiteindelijk, zelfs met de wetenschap, veranderd er nog niets en kan de partner over grenzen heen blijven gaan simpelweg omdat de ander dit toelaat.

Dit om elkaar heen draaien voorkom je door heel erg helder te zijn en ook heel helder de consequenties voor ogen te hebben. Daarom is het belangrijker om eerst grenzen voor jezelf te bepalen en met jezelf afspraken te maken. Dit vervolgens communiceren. Dan NEEM je verantwoording voor je eigen leven en legt ZIJN verantwoording bij hem.
zijn mobiel verstoppen? jesus wat kinderachtig, vertel eens dat jij het niet leuk vind en dat hij gewoon moet kappen!
quote:Meeesje schreef op 04 augustus 2009 @ 23:03:

Weet je.. jij hebt er een onderbuik gevoel bij, negeer dit niet.

Zou er niets meer over zeggen, maar wel sherlock uit gaan hangen.

je moet dit rot gevoel kwijt anders gaat het je relatie en leven bepalen.

Ga een tijdje op onderzoek uit, als het echt zo is zoals hij zegt dan heb je die bevestiging en kan je het afsluiten.. zoniet dan kun je andere stappen ondernemen.. maar nu hangt het in zo'n grijs gebied waar je alleen maar nerveus van wordt...

Ga nu mijn bedje opzoeken.. morgen weer vroeg dag... tot morgen en hou je taai en doe wat je moet doen.

Hmm ik vind dit een beetje een rare tip. Niet communiceren, wel uitzoeken.

Luister TO, jij hebt hier een rotgevoel bij. Vertel je man waarom, en vraag hem waarom hij zo graag smst. Praat erover zodat je ontdekt waarom hij dat soort details met haar wil delen. Blijkbaar haalt hij er iets uit, meer dan tijdverdrijf, anders was het allang gestopt of minder geworden.

Hij kan namelijk ook een boek gaan lezen of een spelletje spelen op de rustige momenten dat hij zich verveelt. En als hij zo dol was op smsen, waarom smst hij jou dan niet minstens net zo vaak?

Mist hij misschien de spanning in jullie relatie?
daar heb je ook een punt Festen, dan zou ik precies gaan doen wat hij nu ook doet. Ik ben alleen bang dat als het voor hem geen punt is, en ik er wel een punt van maak, dat het voor hem ook een punt wordt, haar hier weer over gaat smsen, zij in elkaar een bondgenoot zien en dan heb ik het ineens gedaan.

Ga er nog maar even een nachtje over slapen, maar ga wel de confrontatie met hem aan.

Bedankt voor het meedenken allemaal en ik laat jullie nog wel weten hoe het is gegaan.
quote:sanarama schreef op 04 augustus 2009 @ 23:18:

daar heb je ook een punt Festen, dan zou ik precies gaan doen wat hij nu ook doet. Ik ben alleen bang dat als het voor hem geen punt is, en ik er wel een punt van maak, dat het voor hem ook een punt wordt, haar hier weer over gaat smsen, zij in elkaar een bondgenoot zien en dan heb ik het ineens gedaan.

Ga er nog maar even een nachtje over slapen, maar ga wel de confrontatie met hem aan.

Bedankt voor het meedenken allemaal en ik laat jullie nog wel weten hoe het is gegaan.

Wat eigenlijk ook niet onbelangrijk is om over na te denken is;

Of het smsen nou helemaal nergens op slaat en voor hem puur tijdverdrijf is zoals hij zegt, of meer. Jij vertrouwt hem niet (je ziet het al helemaal voor je dat hij zich in allerlei bochten wringt om haar maar te kunnen bellen. Gaat áchter zijn rug om dingen uitzoeken). Wat ga je dáármee doen? Met dat feit?
quote:Very Cherry schreef op 04 augustus 2009 @ 22:30:

[...]

Jawel. Vodafone. Die ga ik nl ook nemen.Ja, zal tijd worden, dak wa meer van je hoor...

En dit is nu wat voor jou niet ok voelt. Het gevoel wat je krijgt doordat hij liever 10 smsjes naar een andere vrouw stuurt in plaats van naar jou. Wat betekent dat voor jou?

Blijkbaar vindt je man die smsje toch wel dusdanig belangrijk dat hij er niet gewoon mee kapt. Misschien vindt hij de aandacht leuk. Misschien steekt er inderdaad geen kwaad in. Zijn smoesjes zoals "ze smst zo leuk, leuk tijdverdrijf op mn werk, ja ik sms met haar over sex maar in werkelijkheid heb ik sex met jou", daar zou ik me niet door laten inpakken. Dat zijn gewoon smoesjes waardoor hij zijn eigen zin kan doordrijven. Geef je grenzen aan!
Je hebt een punt Sanarama! Kom nou, wat een bullshit om 10 smsjes met een ex-collega uit te wisselen, elke dag! Dat hij er geen kwaad in ziet komt waarschijnlijk omdat het tot nut toe alleen maar smsen is, meer niet. Maar hij sluit jou volledig buiten, laat jou voelen dat het jou "niets aangaat". Hij kan mij de rug op, om het maar even op z'n Jaschenca's te zeggen.
zou dr bij mij niet in gaan, sms en voor tijdverdrijf, dan moet tie daar ook maar zijn natje en zijn droogje doen ,,ter tijdverdrijf,,

ik word er zo nijdig van dat die kerels met dat gelul wegkomen, en dat de dame dr in trapt WAKKER WORDEN!!
Ik zou dit absoluut niet prettig vinden...vooral als het allemaal zo stiekum gaat!!

Dat hij er zo luchtig over doet vind ik dan ook een beetje vreemd..bij mij zouden er in ieder geval belletjes gaan rinkelen.

Bedankt voor het meedenken allemaal en ik laat jullie nog wel weten hoe het is gegaan.Confrontatie aan? Sorry hoor, ik weet niet wat voor een relatie jullie hebben maar je hoeft alleen maar te zeggen waar het op staat en dat ie direct moet kappen. Weet je hoe bij ons gaat? (gelijkwaardige respectvolle relatie) Schat, wat je doet voel ik me niet prettig bij wil je ermee ophouden. Waarop hij dan zegt sorry, ik had niet in de gaten dat je dat niet leuk vond. Fini. Gelukkig heb ik een man die voldoende aan mij heeft en eerlijk is dus hij doet dat soort dingen niet (wat ook heel normaal is)
nou ik vind die laatste reacties toch echt wel een beetje overtrokken...wat is nu tien smsjes? dat is waarschijnlijk nog geen 5 minuten msnnen....zou je daar ook moeilijk over doen?

Ik heb het idee dat hier twee punten door elkaar heenlopen.

De inhoud van de smsjes

de hoeveelheid smsjes

Ik lees nergens echt dat to dr man/vriend geheimzinnig doet...hij heeft toch toe met haar te smssen? hij heeft aan waarom hij het doet..als mijn vent mij dat zou vertellen...zou ik hooguit vragen waar ze het over hebben....

In de auto heb ik met regelmaat sms-sessies met mannelijke vrienden...ook uit verveling...en dan heb ik ook niet de noodzaak letterlijk aan vriendlief voor te lezen wat ik schrijf en wat ze terugschrijven. Wij hebbe gewoon vertrouwen in elkaar dat we geen bizarre dingen zullen schrijven...

Zolang TO dit niet aan wil kaarten bij ventlief...zal er echt niks veranderen hoor! Hij kan toch niet ruiken dat to dit niet leuk vindt.....???

Ik vermoed (maar misschien zit ik er totaal naast) dat to wellicht sjaggie doet tegen ventlief als hij aan het smssen is en daarmee niet het probleem oplost, maar juist het probleem verergert.

Als je over zoiets simpels al niet kunt communiceren...wat gebeurt er dan als er échte dingen gebeuren???

Ben ook erg benieuwd naar TO leeftijd,, vent leeftijd en de tijd dat ze samen zijn
Hoi,

Ik heb zo'n beetje hetzelfde mee gemaakt als jij. Alleen die van mij maakte er een geheim van. Hij belde en smste tig keer per dag. Dat deed hij op zijn werk of als ik er niet was. Alles werd keurig verwijderd uit de telefoon, smsjes werden verwijderd maar ook inkomende en uitgaande gesprekken werden gewist. Hij doet dat normaal nooit, maar ik kom ook nooit aan zijn telefoon. Ik heb hem altijd vertrouwd.

Ik heb hem 'betrapt'. Op vrijdagavond werd hij door haar gebeld en ik was daarbij. Ik vond dat hij heel zenuwachtig deed en toen begon mij iets op te vallen. Toen ik vroeg wie er aan de telefoon was, zei hij dat dat een vriend was, terwijl ik duidelijk een vrouwenstem hoorde. Toen kwam het hoge woord eruit.

Ik heb dit nooit begrepen en ik moet eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen in hem een enorme deuk heeft opgelopen, maar het is wel goed gekomen uiteindelijk.
Een goede vriend uit mijn vorige woonplaats houdt mij ook op de hoogte van zijn date- en ONS verhaaltjes. en ook wel eens per mail of sms, want op mijn werk kan ik niet vrijout bellen zonder dat collega's meeluisteren. Meestal omdat ie van mij "relatie-advies"wil, of een mening over zijn nieuwste verovering. Gelukkig doet mijn vriend daar niet moeilijk over. Vriend sms ik trouwens zelden, want die zie ik (bijna) iedere dag wel, en ik vind het wat onzinnig om smsjes te sturen naar iemand die naast me op de bank zit. Overigens zou ik het niet acepteren als hij naast mij op de bank gaat zitten smssen, en dat doe ik zelf ook niet. En smsjes wissen doe ik regelmatig, want met 15 smsjes zit mijn inbox vol en kan ik geen smsjes mer ontvangen. Het knopje wissen zit boven het knopje verplaatsen, dus meestal wordt eens in de week alles gewist.

@ TO:

als JIj je niet prttig voelt bij dit contact, als jij je erdoor bedreigt voelt, zeg dat dat en vraag hem gewoon ermee te stoppen omdat het jou kwetst en onzeker maakt. Spelletjes van telefoon verstoppen of sherlock spelen zijn kinderachtig en leveren alleen meer wantrouwen op, omdat jij ook stiekem moet gaan doen, omdat je weet dat je partner ook anders naar jou gaat kijken als ie zou weten dat je m wantrouwt en bespioneert. Als jij wilt dat jouw partner respect voor jou heeft, moet je ook respect naar hem tonen, en dat doe je met open en eerlijk communiceren en niet met telefoonverstopertje en miepen dat ie naar jou moet smssen.
quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2009 @ 09:28:

nou ik vind die laatste reacties toch echt wel een beetje overtrokken...wat is nu tien smsjes? dat is waarschijnlijk nog geen 5 minuten msnnen....zou je daar ook moeilijk over doen?

Ik heb het idee dat hier twee punten door elkaar heenlopen.

De inhoud van de smsjes

de hoeveelheid smsjes

Ik lees nergens echt dat to dr man/vriend geheimzinnig doet...hij heeft toch toe met haar te smssen? hij heeft aan waarom hij het doet..als mijn vent mij dat zou vertellen...zou ik hooguit vragen waar ze het over hebben....

In de auto heb ik met regelmaat sms-sessies met mannelijke vrienden...ook uit verveling...en dan heb ik ook niet de noodzaak letterlijk aan vriendlief voor te lezen wat ik schrijf en wat ze terugschrijven. Wij hebbe gewoon vertrouwen in elkaar dat we geen bizarre dingen zullen schrijven...

Zolang TO dit niet aan wil kaarten bij ventlief...zal er echt niks veranderen hoor! Hij kan toch niet ruiken dat to dit niet leuk vindt.....???

Ik vermoed (maar misschien zit ik er totaal naast) dat to wellicht sjaggie doet tegen ventlief als hij aan het smssen is en daarmee niet het probleem oplost, maar juist het probleem verergert.

Als je over zoiets simpels al niet kunt communiceren...wat gebeurt er dan als er échte dingen gebeuren???

Ben ook erg benieuwd naar TO leeftijd,, vent leeftijd en de tijd dat ze samen zijn

Hij delete nu alleen maar de smsjes nadat bleek dat To ze las, voordat TO ze kan lezen, maar verder is er niets geheimzinnigs aan inderdaad.

Wissen an sich snap ik ook, ik wis wel vaker per week mijn smsjes, maar alleen omdat ik anders zoveel smsjes in mijn telefoon heb staan en dat het wissen uurwerk wordt. En als mijn vriend de neiging krijgt mijn telefoon/ smsjes te checken zou ik ze ook wissen. Als ze voor hem bedoelt zijn smsen ze hém wel. Als hij het niet vertrouwt wis ik hem trouwens ook, ik geef namelijk totaal geen reden tot wantrouwen.
@ Sanarama:

Op zich moet een normaal contact tussen een ex-collega kunnen, maar 10!! smsjes per dag?

Doet ie dat ook met andere ex-collega's?

En daarbij: Ik vind het niet normaal eigenlijk dat ze het sexleven van haar over de sms bespreken.... meldt hij het haar ook wanneer jullie een fijne nacht achter de rug hebben?

Weet niet hoor, maar ik zou hier ook mijn vraagtekens bij hebben en absoluut vragen waarom het 10smsjes moeten zijn.

Vind ik niet echt normaal wanneer er ' normaal' contact is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven