Mijn onrust bij een afspraak; begrijpelijk of niet??

23-01-2010 13:21 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zat even te denken.. want ik twijfel of mijn gevoelens en gedachten reëel zijn.

Mijn vriend heeft afgesproken met een vriendin, ze gaat naar een fotoshoot en ze vroeg of hij mee ging.

Dat maakt me dus niet uit dat hij dat gaat doen, alleen waar ik last van heb ik het gegeven dat ze de enige keer dat ik haar zag een opmerking maakte; als jij niet met haar had en ik niet met hem dan hadden wij waarschijnlijk wel een relatie.

Dat was niet in een grappige context oid. En mijn vriend reageerde er niet duidelijk op. Ik zat daar dus bij en dacht naja...oke.. beetje vreemd maar ga hier niet op in.

Nu ze dus gaan afspreken schoot deze opmerking me weer te binnen en ben ik aan het twijfelen geslagen. Het voelt gewoon niet lekker en ben er niet gerust op. Ik vertrouw hem dat er niets gebeurt, dat weet ik gewoon zeker. Alleen dat onrustige gevoel; waar maak ik me nu precies druk om?

Daarbij vind ik het een beetje een vaag gebeuren.. hij was vaag over de afspraak. Eerst had ze hem nodig voor vervoer, maar ze heeft een rijbewijs en een auto dus dat gaat niet op. Toen zei hij dat het voor de gezelligheid was. Toen zei hij ja het is in Utrecht, savonds. 1 dag later was het weer overdag op een plein ergens. Ik stelde voor dat ze eerst hier wat komen drinken voor ze gaan dan zie ik haar ook weer een keer (kan ik mijn mening over die opmerking eventueel bijstellen...) en vind ik ook gezellig. Maar dat wou hij perse niet. Ze bellen alleen waar ik niet bij ben.

Het zit me ergens gewoon niet lekker door die opmerking, en doordat ik het gevoel heb dat het een beetje vaag is allemaal en dat ik haar dus niet mag zien. Maak ik me nu te druk? En waarover precies?

Het is niet erg dat hij met haar afspreekt maar door die bovenstaande redenen heb ik een onrustig gevoel en weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Ik moet het ook gewoon even kwijt dus vandaar dat ik het hier op het forum zet.

Iemand anders heb ik er wel over gesproken en die snapt mijn gevoelens erbij wel en zou het zelf ook niet leuk gevonden hebben. Omdat het niet vertrouwd is.

Tja.. vraag me gewoon af of mijn onrust hierbij overdreven is. wat vinden jullie?
Ik vind niet dat je overdrijft.

Die opmerking van haar zou ik ook niet leuk vinden. Verder ook vaag dat ze alleen bellen als jij er niet bij bent en dat er perse niet iets bij jullie gedronken kan voordat ze gaan vertrekken.

Wat is het voor fotoshoot?

En waarom moet hij precies mee? (Gaat hij dan ook op de foto?)
Nee niet raar, ik zou hem ook zeggen dat je een onrustig gevoel hebt door de redenen die je in je openingspost aangeeft...
Ik weet niet wat voor fotoshoot het is, en hij gaat niet op de foto.

Hij zei gister dat het een soort wedstrijd is tussen modellen OF fotografen. Eerst zei hij dat het savonds was in Utrecht en nu is het smiddags (geen afgesproken tijd met de fotograaf maar uiterlijk om 3 uur heb ik begrepen) op een of ander plein in een tent in hartje Utrecht. En het gaat om een shoot in de natuur...

Waarom hij mee moet weet ik ook niet, eerst was het dus voor vervoer maar dat is het dus ook niet want nu gaan ze dus met de trein ipv de auto en later was het voor de gezelligheid.

Ik heb aan hem gevraagd waarom ze alleen bellen waar ik niet bij ben hij zei ja zo is dat gewoon gegaan, zonder reden.

Dus zie ik dan spoken; vat ik het een beetje overdreven op over het bellen waar ik niet bij ben?

En over dat hij perse niet wilt dat ze eerst wat komen drinken thuis zei hij: Ja lekker is dat, dan moet ik dus zeggen tegen haar dat jij wilt dat we eerst wat komen drinken thuis zodat jij haar kan zien? En hij had bedacht hoe hij de dag ging inplannen; haar ophalen en dan meteen over de snelweg naar utrecht enz. Maar ja aangezien ze dus met de trein gaan...

Ik weet dus niet of ik nu die dingen; het bellen, het niet komen drinken etc ga uitvergroten of als probleem ga zien alleen maar door die opmerking.

Hij snapt het trouwens niet dat ik me daar druk om maak; want ze bedoelde het niet zo....
Hoe gaat het verder tussen jullie? (Ik kan me noog een topic van je herinneren waarin hij nogal gemene uitspraken tegen je deed...)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik vind het niet raar, dat jij je zo voelt. Ik zou het ook maar vreemd vinden. Sowieso dat er al geen duidelijk is over het wat, waar en wanneer van die fotoshoot. Ook geen duidelijkheid over waarom hij mee gaat. Waarom gaat haar vriend niet mee? (Er van uit gaande dat ze die nog heeft). Niet bellen waar jij bij bent kán op zich toevallig zijn, ligt er aan hoe vaak het gebeurt. Loopt hij weg als jij er bent?

En wat nou 'ze bedoelde het niet zo'? Het is gewoon een verdomde kutopmerking!
singalala: ja het gaat veel beter dan toen, gelukkig. Er is meer wederzijds respect, heb het gevoel dat er weer gelijkwaardigheid is. Hij is serieuzer, rustiger en denkt meer na voor hij wat doet of zegt. Die opmerkingen zijn er bijna nooit meer, heel soms komt het nog voor. Maar de spanningen die er toen waren zijn voor een heel groot deel wel weg. Ben nu eigenlijk aan het 'herstellen' van die maanden dat het zo ging
Wat een hapsnurker zeg, om er zo vaag over te doen. Ik ging tijdens mijn relatie ook wel met mannelijke vrienden uit, maar soms was mijn vriend mee, soms niet en hij mocht altijd alles weten. Dus dit vind ik wel raar klinken.
Dat niet komen drinken kan ik dan nog wel begrijpen als het gewoon onhandig/een omweg is.

Heeft hij zelf wel zin om mee te gaan naar die shoot? Er zijn vast een hoop andere mensen, er moet veel worden gewacht...en hij kan alleen een beetje kijken hoe zij staat te poseren?
Wat een vreemde opmerking van haar. Ik zou ook een beetje een onderbuikgevoel hebben als ik in jouw schoenen zou staan...
Loreyi:

Ik kan er sowieso niet goed tegen als er geen duidelijkheid is over afspraken hoor. Maar ik vind dit wel heel erg vaag en onduidelijk. Ik begin soms zelfs te twijfelen of die hele fotoshoot er wel is. Ik ga er vanuit dat die er wel is maar het is zo vaag en mijn gevoel zegt dat er iets niet helemaal klopt. Haar vriend gaat niet mee want die moet vandaag werken.

Over dat bellen dat gebeurt gewoon op tijden dat we niet bij elkaar zijn, 1 keer zelfs 45 minuten met elkaar gebeld. Maar goed dat kan, ze hadden elkaar een paar maanden niet gesproken/gezien.

Hij zei dat hij aan dr had gevraagd wat ze bedoelde met die opmerking, ze zei dat ze het niet zo bedoelde en dat het niet haar intentie is om mij jaloers te maken.

Dus ik zei; hoe moet ik zo'n opmerking dan opvatten? Wat kan ze er dan mee bedoelen? Het is toch een duidelijke opmerking zonder dubbelzinnigheid?
[quote]Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 13:21:

Hallo allemaal,

Ik zat even te denken.. want ik twijfel of mijn gevoelens en gedachten reëel zijn.

Mijn vriend heeft afgesproken met een vriendin, ze gaat naar een fotoshoot en ze vroeg of hij mee ging.

Dat maakt me dus niet uit dat hij dat gaat doen, alleen waar ik last van heb ik het gegeven dat ze de enige keer dat ik haar zag een opmerking maakte; als jij niet met haar had en ik niet met hem dan hadden wij waarschijnlijk wel een relatie.

Dat was niet in een grappige context oid. En mijn vriend reageerde er niet duidelijk op. Ik zat daar dus bij en dacht naja...oke.. beetje vreemd maar ga hier niet op in.

Het zit me ergens gewoon niet lekker door die opmerking, en doordat ik het gevoel heb dat het een beetje vaag is allemaal en dat ik haar dus niet mag zien. Maak ik me nu te druk? En waarover precies?

/quote]

Dat begrijp ik in the first place al niet...dat je niet op dat moment het ijzer smeedt wanneer het heet is en gelijk eens even zegt waar het op staat.

Heb zelf ooit zoiets gehad en gelijk gezegd "maar ik ben er wel en jouw vriend ook, dus stop die gedachte maar ergens waar 't heel donker is!" Stond wel gelijk als bitch bekend, maar dat is een typisch geval van jammer.

Kom voor jezelf op en zeg wat je dwarszit. Hij draait voortdurend overal omheen, past feiten aan en dat is niet koosjer. Punt.
Huts!
Oh, en ik zou vragen welke tent die shoot is. Dan kun je misschien op internet even checken of er inderdaad een shoot is. Geeft je misschien een wat rustiger gevoel
Eerlijk gezegd vroeg ik me ook al af of die hele fotoshoot er wel is, maar als dat mijn gekke gedachtenkronkels zijn maar ik je voor niets nog meer ongerust. En dat is niet de bedoeling.

Maar zo'n shoot moet toch van te voren geregeld zijn? Locatie, materiaal, visagie en al dat soort dingen. Daar moet toch gewoon duidelijkheid over zijn?
Ik vroeg nog of ik mee kon omdat ik nog niets had geplanned.Maar dat kon niet want dat was dan te druk.

Opzich snap ik het wel dat het dan een omweg zou kunnen zijn, alleen ze woont in de plaats naast ons en van een omweg is bijna geen sprake. Hij zei gister dat hij het niet wilt omdat het klonk alsof het moet.

Hij is ook helemaal geen type die braaf gaat wachten en kijken bij een fotoshoot. Maar het was voor de gezelligheid, weet niet of hij het zo leuk gaat vinden. Hij maakt wel makkelijk contact dus denk dat hij wel een praatje gaat maken om het toch gezellig te krijgen ;)

Maarja, dat onrustige gevoel gaat maar niet weg, het gevoel dat er niets helemaal eerlijk word gezegd. Het komt denk ik gewoon door die opmerking, en natuurlijk dat die afspraak een beetje vaag is.

Vroeg me gewoon af of ik overdrijf, want hij reageerde er wel op alsof ik me aan stel
Lijkt mij ook Loreyi.
En wat Pilous zegt is ook een goed idee.

Over dat navragen in welke tent het is dus.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 23 januari 2010 @ 13:46:

[quote]Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 13:21:

als jij niet met haar had en ik niet met hem dan hadden wij waarschijnlijk wel een relatie.

/quote]

Dat begrijp ik in the first place al niet...dat je niet op dat moment het ijzer smeedt wanneer het heet is en gelijk eens even zegt waar het op staat.Ik zou er ook meteen op dat moment iets van gezegd hebben! Maar waarschijnlijk was je teveel met stomheid geslagen om er iets van te zeggen. En toch, zoiets zou ik niet zomaar over me heen laten komen. Ik denk dat ik er serieus op in zou gaan en iets zou zeggen als: "Oh, dus je bent verliefd op hem? Beetje vreemd om dat hier zo te zeggen, terwijl ik als zijn vriendin naast hem sta. En aangezien hij een relatie met mij heeft is hij dus niet verliefd op jou! Waarom vertel je dit eigenlijk? Hou je soms niet van je vriend?"
quote:Pear schreef op 23 januari 2010 @ 13:52:

[...]

Ik zou er ook meteen op dat moment iets van gezegd hebben! Maar waarschijnlijk was je teveel met stomheid geslagen om er iets van te zeggen. En toch, zoiets zou ik niet zomaar over me heen laten komen. Ik denk dat ik er serieus op in zou gaan en iets zou zeggen als: "Oh, dus je bent verliefd op hem? Beetje vreemd om dat hier zo te zeggen, terwijl ik als zijn vriendin naast hem sta. En aangezien hij een relatie met mij heeft is hij dus niet verliefd op jou! Waarom vertel je dit eigenlijk? Hou je soms niet van je vriend?"Lijkt me lastig zo te reageren. Ik zou ook echt met mn bek vol tanden staan. Maar ik zou wel een vriend naast me hebben staan die er wél iets van gezegd zou hebben.
quote:Tipzy schreef op 23 januari 2010 @ 13:21:

Hallo allemaal,

Dat maakt me dus niet uit dat hij dat gaat doen,

Waar ik alleen last van heb met het gegeven dat ze de enige keer dat ik haar zag een opmerking maakte: "Als jij niet met haar had en ik niet met hem dan hadden wij waarschijnlijk wel een relatie".

Dat was niet in een grappige context oid.

En mijn vriend reageerde er niet duidelijk op. Ik zat daar dus bij en ik dacht; naja...oké.. een beetje vreemd, maar ik ga hier niet op in.

Nu ze dus gaan afspreken, schoot deze opmerking me weer te binnen en ben ik aan het twijfelen geslagen. Het voelt gewoon niet lekker en ben er niet gerust op. Ik vertrouw hem dat er niets gebeurt, dat weet ik gewoon zeker. Alleen dat onrustige gevoel; waar maak ik me nu precies druk om?

Daarbij vind ik het een beetje een vaag gebeuren.. hij was vaag over de afspraak. Eerst had ze hem nodig voor vervoer, maar ze heeft een rijbewijs en een auto dus dat gaat niet op. Toen zei hij dat het voor de gezelligheid was. Toen zei hij ja het is in Utrecht, savonds. 1 dag later was het weer overdag op een plein ergens. Ik stelde voor dat ze eerst hier wat komen drinken voor ze gaan dan zie ik haar ook weer een keer (kan ik mijn mening over die opmerking eventueel bijstellen...) en vind ik ook gezellig. Maar dat wou hij perse niet. Ze bellen alleen waar ik niet bij ben.

Het is niet erg dat hij met haar afspreekt maar door die bovenstaande redenen heb ik een onrustig gevoel en weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Ik moet het ook gewoon even kwijt dus vandaar dat ik het hier op het forum zet.

Iemand anders heb ik er wel over gesproken en die snapt mijn gevoelens erbij wel en zou het zelf ook niet leuk gevonden hebben. Omdat het niet vertrouwd is.

Tja.. vraag me gewoon af of mijn onrust hierbij overdreven is. wat vinden jullie?Waarom heb je haar niet meteen op haar woorden gepakt met de vraag wat ze ermee bedoelde?

En daarbij die vaagheden. Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen.

Als ik afspreek met een vriend van mij, mag mijn man erbij zitten (als hij dat zelf wilt) Soms wil hij dat niet, is het ook goed.

Ik ben er nooit vaag over geweest.

Het is belangrijk dat jouw vriend duidelijk en eerlijk is naar jou toe in deze. Ik vraag me af waarom hij niet duidelijk gereageerd had?

Vertel aan hem dat je geen goed gevoel hebt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik ben ook wel iemand die gelijk reageert dan. Maar niet iedereen is zo. En daar heeft ze nu ook weinig aan.

Ik moet zeggen dat ik ook niet met vrienden bel als vriend in de buurt is hoor. Ook niet met mijn moeder. Vind het gewoon lekkerder om alleen te zitten als ik met iemand bel. Maar als hij wel altijd belt met TO in de omgeving alleen met háár niet, dat is wel een beetje ehm, verdacht.
het heeft toch niks met dit topic Cafe in Utrecht voor een eerste date... tips?? te maken he?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Mijn antennes gaan ook overeind staan van dit verhaal hoor. Als hij niet eens duidelijk kan zijn over waar hij precies afgesproken heeft... En dat hij die opmerking van haar heeft laten liggen, daar zou ik ook niet zo blij van worden eerlijk gezegd.

Ik zou hem in ieder geval vertellen wat dit met jou doet (onrust) en hoe hij die onrust weg kan nemen (door duidelijk te zijn).

Achter dat bellen zou ik dan weer niets zoeken. Ik bel ook een stuk rustiger als ik in een andere kamer zit, ongeacht of dat met een vriend, een vriendin of mijn moeder is.
quote:Loreyi schreef op 23 januari 2010 @ 13:54:

[...]

Lijkt me lastig zo te reageren. Ik zou ook echt met mn bek vol tanden staan. Maar ik zou wel een vriend naast me hebben staan die er wél iets van gezegd zou hebben.Daar zit de crux denk ik. TO zou eigenlijk niet eens op die manier voor zichzelf op hoeven komen, dat moet vriend doen!
Ik had er op het moment dat ze die opmerking maakte er inderdaad op in moeten gaan. Denk dat ik dat niet gedaan heb omdat het er echt heel direct uitkwam, niemand hier echt op reageerde en ik op dat moment meer zoiets had van 'hoor ik dat nou echt?'

Mijn vriend heeft van de week aan haar gevraagd hoe dat nou zit met die opmerking. En toen zou ze dus gezegd hebben dat ze er niets mee bedoelt, dat het niet haar intentie is om mij jaloers te maken.

Hij zei dat ze het niet over mij hadden, dat ik die opmerking raar vond maar hij vroeg het uit zich zelf omdat hij wel nieuwsgierig was. Hoe komt ze er dan bij om te zeggen dat ze mij niet jaloers wilt maken. Ook al zo apart.

Ik heb aangegeven dat die opmerking me dwars zit, en dat ik me er niet lekker bij voel. Maar hij heeft me niet echt gerust kunnen stellen moet ik zeggen. Hij reageerde eerder verontwaardigd en dat ik niet zo moeilijk moet doen. En dus dat ze er niets mee bedoelt. En; ik ben toch bij jou waarom maak je je dan druk?

Ja hij is bij mij, ze zullen vast niets doen.. maar gewoon dat zij die opmerking kan maken waar HAAR vriend bij zit en IK. En ik kan er niet tegen dat mijn vriend niet snapt dat dat niet leuk is en dat ik me daar druk om maak.

Dan dus die opmerking + het feit dat die hele afspraak van vandaag zo vaag is als ik weet niet wat. We hebben hier een discussie/ruzie over gehad en ik ben absoluut niet gerust gesteld.

Net kwam hij nog binnen, hij was effe naar de stad geweest, ze zouden om half 2 in de trein richting Utrecht zitten. Maar hij kwam binnen, had wat voor me gekocht en ik zei moet je niet in de trein zitten? Hij zei dat het wat later word en hij haar nu gaat ophalen om naar naar het station te gaan...

Ik zei ja maar jullie moesten er uiterlijk 3 uur ZIJN dat red je niet want de trein vertrekt 10 over half 3 dan ben je er 10 over 3 en dan moet je nog naar de locatie vanaf het station. Ben je erg laat.. is dat niet vervelend voor de fotograaf???

Hij; ja is niet mijn probleem maar van haar

Het is en blijft vaag.

Ik heb net effe gegoogeld op fotoshoot utrecht 23 januari alleen kan niet echt wat vinden eigenlijk.

Zijn er mensen die in Utrecht wonen die er iets vanaf weten?? hihihi.. zo ik ben wel heel erg nu zeg.. dat ik het allemaal ga uitzoeken...

Dat bellen zal vast niets te betekenen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven