mijn ouders...

02-12-2010 01:17 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

Moet mijn verhaal eventjes kwijt, misschien kom ik lotgenoten tegen.

Mijn ouders zijn een 4-tal jaar geleden gescheiden, eindelijk want mijn vader is echt de verschrikkelijkste man! Mijn moeder heeft expres gewacht tot mijn jongste zusje oud genoeg was om zelf te beslissen of ze nog naar hem wilde of niet.

Nu om een heeeel lang verhaal in te korten. Mijn moeder heeft gisteren te horen gekregen dat mijn vader in tijdskrediet gaat en dus heeeel wat minder gaat verdienen, dus heel wat minder alimentatie gaat geven.

Mijn moeder komt nu al amper toe mijn 2 zussen (16 en 20) wonen beide nog thuis, zonder alimenatie is er gewoon niet genoeg om van te leven.

Ik haat hem echt omdat ik haar, desondanks dat mijn mama van hem weg, is alleen maar ongelukkiger zie worden van de situatie.

Daar komt dan nog eens bij, dan mijn moeder en zussen volgende maand moeten verhuizen omdat hun huurhuis verkocht wordt, wat nog meer extra kosten met zich meebrengt.

Ik kan er eigenlijk gewoon niet tegen om haar ongelukkig te zien. Zij doet alles voor ons, terwijl het hem eigenlijk allemaal niks kan schelen. Zij werkt de klok rond om toch maar toe te komen, en hij gaat in tijdskrediet!?!

Ik word er gewoon zo boos van :(
Tijdskrediet?, kan je me vertellen wat dat is?
Je hebt 2 zussen die bij je moeder wonen, kunnen die niet financieel bijdragen?
heel veel sterkte TO!

Begrijp alleen niet wat tijdskrediet is?
eens met ronnie; je zussen kunnen toch wel wat bijdragen?!
Ik heb even gezocht: Tijdskrediet en loopbaanonderbreking zijn Belgische stelsels die werknemers de mogelijkheid geven om hun loopbaan tijdelijk stop te zetten of te verminderen.

Zijn er mogelijkheden voor je moeder om meer te gaan werken/verdienen?

Wat kunnen je zussen bijdragen TO?

Studeren/gaan ze allebei naar school?
oei ja, ben Belgische

Je gaat in principe minder werken, maar krijgt nog wel een soort "uitkering". Hij gaat in 50+ tijdskrediet, dit gaat alleen als je 20 jaar anciënniteit hebt. Had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord, maar hij kan dit dus rekken tot hij in pensioen gaat blijkbaar :s

Hoeveel hij juist minder gaat krijgen weten we eigenlijk zelf nog niet. Ik ben er ook niet zeker van dat hij zomaar mag beslissen dat hij minder gaat geven.

Voor hetzelfde geld wilt hij een jaar op wereldreis, stopt met werken, dan zou hij in principe niets meer moeten geven. Moeten eens goed kijken hoe alles juist zit...
Vraag het bij een rechtswinkel, ik weet niet hoe het in Belgie heet maar in nederland heet het zo,daar kan je vragen of jouw vader het recht heeft om te beslissen minder aan je moeder te geven.
Hier een link waar in staat uitgelegd wat het inhoud.

http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Zussen gaan allebei full-time naar school. Bijna geen tijd voor extra bijbaantjes.. En dan nog zou moeder dit niet willen aannemen. 15-jarige mag niet werken in Belgie...
Alimentatie voor je moeder of voor je zus van 16?
Het gaat niet enkel en alleen om het geld trouwens, maar gewoon heel de situatie. Hoe iemand, iemand anders leven zuur kan maken.

Zou er echt een boek over kunnen schrijven (moet'k misschien, misschien brengt het nog wat op, haha)
en moeder werkt fulltime?
Alimentatie voor beide zussen. Zolang ze studeren wordt er alimentatie betaald. Partneralimentatie wordt hier eigenlijk niet zo gedaan...
jep, moeder werkt full-time...
Mijn kinderen brachten toen ze 13 en 15 waren folders rond, mag dat ook niet in Belgie?, is maar een vraag he
Tijdskrediet is een soort loopbaanonderbreking in België als ik het goed heb onthouden. Je hebt hier recht op als je zoveel jaren hebt gewerkt.

Ik weet niet hoe dat zit met alimentatie, maar jullie hebben ook een bureau voor rechtsbijstand. Bel daar eens naartoe.

Werkt je moeder? Je zus van 16 zal niet veel binnen kunnen harken, maar je zus van 20 moet toch zeker wel wat kunnen bijdragen? Alle kleine beetjes helpen.
Sorry, lees net pas dat je moeder werkt.
Maar als jouw moeder fultime werkt heeft ze een normaal salaris en zou het juist niet moeilijk moeten zijn om rond te komen, maar goed ik praat van uit Nederland en weet natuurlijk niet hoe het in Belgie is, wat ik wel weet is dat jouw zusjes voor jouw moeder de boodschappen kunnen halen na schooltijd in de winkels waar je moeder het goedkoopst uit kan zijn.
Niet lullig bedoeld he; maar als het alleen voor de kinderen is (zolang ze studeren), had je moeder er dan niet al rekening mee gehouden dat het ooit zou stoppen? (in dit geval dan minder)
quote:Medatative_rose schreef op 02 december 2010 @ 01:38:

Tijdskrediet is een soort loopbaanonderbreking in België als ik het goed heb onthouden. Je hebt hier recht op als je zoveel jaren hebt gewerkt.

Ik weet niet hoe dat zit met alimentatie, maar jullie hebben ook een bureau voor rechtsbijstand. Bel daar eens naartoe.

Werkt je moeder? Je zus van 16 zal niet veel binnen kunnen harken, maar je zus van 20 moet toch zeker wel wat kunnen bijdragen? Alle kleine beetjes helpen.Doordat mijn kinderen een extra zakcentje hadden, kochten ze zelf vaak kleding en dat zou haar moeder weer kunnen helpen.
en hoeveel verdienden je kinderen daarmee? Vind ergens dat je dit van iemand van 15 niet kan verwachten. Zus van 15 komt soms bij ons afwassen (ik en vriend hebben zaak) maar dit geld mag ze dan gewoon bijhouden. Ze krijgen ook al bijna geen zakgeld, dus om dan hun eigenverdiende centjes te gaan afnemen, om dat mijn vader het wat rustiger aan wilt doen, vind ik toch wat ver gaan.
quote:julia7 schreef op 02 december 2010 @ 01:40:

Niet lullig bedoeld he; maar als het alleen voor de kinderen is (zolang ze studeren), had je moeder er dan niet al rekening mee gehouden dat het ooit zou stoppen? (in dit geval dan minder)daar kan je geen rekening mee houden aangezien je nooit weet of je minder gaat werken of ontslagen word omdat je pas op het laatste moment hoort dat het niet goed gaat met het bedrijf waar je werkt.
ja, tuurlijk wist moeder dat het zou stoppen als zussen ooit zouden stoppen met studeren. Maar dan gaan ze ook normaal werken en kunnen ze het verschil in alimentatie gewoon bijpassen.
quote:kateke schreef op 02 december 2010 @ 01:41:

en hoeveel verdienden je kinderen daarmee? Vind ergens dat je dit van iemand van 15 niet kan verwachten. Zus van 15 komt soms bij ons afwassen (ik en vriend hebben zaak) maar dit geld mag ze dan gewoon bijhouden. Ze krijgen ook al bijna geen zakgeld, dus om dan hun eigenverdiende centjes te gaan afnemen, om dat mijn vader het wat rustiger aan wilt doen, vind ik toch wat ver gaan.

Lieve schat,

ik heb in het verleden het echt niet rijk gehad en mijn kinderen wilden mij maar wat graag ontlasten, en daar is niets mis mee, mijn kinderen zijn mede daardoor hele sociale mensen die weten hoe ze met het geld om kunnen gaan, die rijkere tijden hebben gekend maar net zo makkelijk weer konden omschakelen naar mindere tijden.

De vader van mijn kinderen heeft nog nooit 1 cent betaald voor hun onderhoud, ik heb het ook alleen moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven