mijn ouders...

02-12-2010 01:17 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

Moet mijn verhaal eventjes kwijt, misschien kom ik lotgenoten tegen.

Mijn ouders zijn een 4-tal jaar geleden gescheiden, eindelijk want mijn vader is echt de verschrikkelijkste man! Mijn moeder heeft expres gewacht tot mijn jongste zusje oud genoeg was om zelf te beslissen of ze nog naar hem wilde of niet.

Nu om een heeeel lang verhaal in te korten. Mijn moeder heeft gisteren te horen gekregen dat mijn vader in tijdskrediet gaat en dus heeeel wat minder gaat verdienen, dus heel wat minder alimentatie gaat geven.

Mijn moeder komt nu al amper toe mijn 2 zussen (16 en 20) wonen beide nog thuis, zonder alimenatie is er gewoon niet genoeg om van te leven.

Ik haat hem echt omdat ik haar, desondanks dat mijn mama van hem weg, is alleen maar ongelukkiger zie worden van de situatie.

Daar komt dan nog eens bij, dan mijn moeder en zussen volgende maand moeten verhuizen omdat hun huurhuis verkocht wordt, wat nog meer extra kosten met zich meebrengt.

Ik kan er eigenlijk gewoon niet tegen om haar ongelukkig te zien. Zij doet alles voor ons, terwijl het hem eigenlijk allemaal niks kan schelen. Zij werkt de klok rond om toch maar toe te komen, en hij gaat in tijdskrediet!?!

Ik word er gewoon zo boos van :(
Soms heel soms, dan zit er niets anders op dan naar andere mogelijkheden te zoeken.

Stel dat je moeder straks idd in de problemen komt, kan ze naar een goedkoper huis? Kan ze misschien op de fiets naar haar werk, als ze al een auto heeft?

Soms, heel soms is het leven hard en dan moet je opnieuw beginnen. Hoe oneerlijk het ook kan zijn.

Ik zou het wel eerst juridisch goed uitzoeken, zij zal vast niet de eerste en vast niet de enige zijn.

Heel veel succes, ik ga eens slapen.
quote:Medatative_rose schreef op 02 december 2010 @ 01:46:

Soms heel soms, dan zit er niets anders op dan naar andere mogelijkheden te zoeken.

Stel dat je moeder straks idd in de problemen komt, kan ze naar een goedkoper huis? Kan ze misschien op de fiets naar haar werk, als ze al een auto heeft?

Soms, heel soms is het leven hard en dan moet je opnieuw beginnen. Hoe oneerlijk het ook kan zijn.

Ik zou het wel eerst juridisch goed uitzoeken, zij zal vast niet de eerste en vast niet de enige zijn.

Heel veel succes, ik ga eens slapen.

Daarom bestaat hier ook het libio.

Slaap lekker , ik ga zelf een laatste sigaret roken en duik er daarna ook maar eens in
Zoals ik dus al zei. Het gaat me niet perse om die hele alimentatie-toestand, meer om het feit, dat het hem niets kan schelen wat er met ons gebeurd.

En hoe dat mijn moeder kwets...

Fijn dat jouw kinderen sociale mensen zijn...
quote:ronniemitchel schreef op 02 december 2010 @ 01:42:

[...]

daar kan je geen rekening mee houden aangezien je nooit weet of je minder gaat werken of ontslagen word omdat je pas op het laatste moment hoort dat het niet goed gaat met het bedrijf waar je werkt.

Dat begrijp ik wel, bedoel alleen dat die alimentatie sowieso ooit gaat stoppen. Weet natuurlijk niet hoe lang die studies nog duren.

Is het in Nederland trouwens ook zo dat er alimentatie betaald moet worden zolang het kind op school zit? Of is het tot het 18ejaar?
quote:kateke schreef op 02 december 2010 @ 01:49:

Zoals ik dus al zei. Het gaat me niet perse om die hele alimentatie-toestand, meer om het feit, dat het hem niets kan schelen wat er met ons gebeurd.

Fijn dat jouw kinderen sociale mensen zijn...

Ik zag je laatste post nog en dacht zal er nog zelf ook een allerlaatste post tegenaan gooien.

Wat je nu voelt is heel natuurlijk, het is gewoon heel onrechtvaardig. Het leven was al geen pretje met je vader en nu krijgt je moeder een trap na.

Je moeder heeft het al eens gered zonder hem engaat het nu redden samen met jullie.

Bekijk als zusjes hoe je er voor je moeder kan zijn, steun haar, al is het een keer een extra belletje. Al ga je een keer voor haar koken zodat ze een rustmomentje heeft voor zichzelf.

Je vader zal voorlopig een rol blijven spelen in jullie leven, vooral omdat je zusje nog minderjarig is. De rol die je vader heeft in je eigen leven die bepaal je zelf.

Zorg er in ieder geval voor dat jullie meiden er alles aan doen om je moeder te steunen, ook hier komen jullie doorheen.

@ronnie slaap lekker
Zijn jouw zussen en jij, na de scheiding wel naar hem toe blijven gaan?
jep, alimentatie stop, als "kind" gaat werken, en dan is er natuurlijk geen probleem meer
Zussen wel, ik wilde niets meer met hem te maken hebben. Ouders hadden onderling overeen gekomen, dat ze mochten komen als ze zelf wilden. Hij besefte ook wel dat de verstandhouding niet optimaal was.

Maar er is ondertussen zoveel gebeurd dat zij ook niet meer gaan...
En je zus van 20, moet die niet eens op kamers dan?
Wat doet dat er nu toe Emaille. Wie gaat dat dan betalen???
quote:bosaapje schreef op 02 december 2010 @ 09:41:

Wat doet dat er nu toe Emaille. Wie gaat dat dan betalen???Als je 20 bent kun je toch naast je studie best wat bijverdienen?
Trouwens, toen ik zestien was werkte ik ook elke zaterdag in een supermarkt en bekostigde ik daarmee het uitgaan en veel kleding die ik kocht.

Verder zijn er zoals iemand zei heel veel zaken waar je op kunt bekostigen: vaker de fiets pakken, naar de Aldi ipv de duurdere supermarkt, restjes eten niet weggooien maar nog voor een kliekjesdag gebruiken enz enz. Er zijn genoeg sites op internet te vinden met tips wat je allemaal kunt met een klein inkomen.
wat wel ja maar alles? Ik weet overigens niet hoe het in België zit met studiefinanciering dus misschien is het wel haalbaar.
Jeetje, dit is een verhaal dat je veel hoort na de scheiding. Man gaat aan zichzelf werken en kwetst daarmee (onbewust?) het achtergelaten gezin. Rot situatie. Misschien inderdaad eens uitrekenen waar je moeder recht op heeft. Het is voor hem tof dat hij zijn loopbaan kan onderbreken, maar betekent dat ook automatisch dat hij je moeder minder mag betalen? Of houdt hij gewoon zelf minder over. Hier in Nederland gledt een minimale alimentatie die betaald moet worden van de rechter (of dat gebeurt is natuurlijk een 2e!).

Misschien kan jij ook met je moeder kijken waarin ze kan bezuinigen en hoe zwak haar positie echt is. Soms blijkt het toch nog mee te vallen en met wat aanpassingen wel te lukken, ook al omdat je dan net wel recht krijgt op vergoedingen of extra voordelen van de belastingen. Duik daar samen in.

Veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Een rottige situatie en ik begrijp wel dat het onrechtvaardig voelt TO. Ben het met de posters eens dat je zus van 20 in ieder geval iets kan bijdragen thuis.

Verder inderdaad kijken of je vader de alimentatie omlaag mag brengen. In Nederland mag dit alleen na tussenkomst van de rechter. Even uitzoeken dus hoe dat in jullie land is en hoe zich dat verhoudt tot dat tijdskrediet.
Kan je in Belgie zomaar uit een huurhuis gezet worden, omdat het verkocht wordt? En kinderen gaan heus niet dood van folders rondbrengen of een vakantiebaantje. Dat is zelfs erg leerzaam en goed voor hun ontwikkeling.
quote:bosaapje schreef op 02 december 2010 @ 09:41:

Wat doet dat er nu toe Emaille. Wie gaat dat dan betalen???Wat dacht je van de zuslief zelf? Waarom moet haar moeder nog voor haar betalen? Toen ik op kamers woonde, betaalde ik ook alles zelf hoor, met basisbeurs, werken.
wel triest dat een man (die verplichtingen heeft naar zijn kjinderen en misschien ex toe heeft) gewoon minder kan gaan werken.

Volgens mij mag dat hier niet zomaar toch?

Als je ontslagen wordt is het anders, maar omdat jet zelf zou willen..

ppffff
quote:kateke schreef op 02 december 2010 @ 01:17:

mijn vader is echt de verschrikkelijkste man!en, niet te vergeten, aandrager van 50% van jouw genetisch materiaal.quote:Mijn moeder heeft expres gewacht tot mijn jongste zusje oud genoeg was om zelf te beslissen of ze nog naar hem wilde of niet.Dus een lang voorbereide scheiding, maar al die tijd heeft ze niet gebruikt om zich financieel onafhankelijk te maken van die vreselijke man? Waarom niet?quote:Mijn moeder komt nu al amper toe mijn 2 zussen (16 en 20) wonen beide nog thuis, zonder alimenatie is er gewoon niet genoeg om van te leven.Ook in België mogen meiden van 16 en 20 een bijdrage leveren hoor.quote:Ik haat hem echt omdat ik haar, desondanks dat mijn mama van hem weg, is alleen maar ongelukkiger zie worden van de situatie.En waarom precies zou jouw vader moeten opdraaien voor het levensonderhoud van een volwassen dochter en van een vrouw die niet in haar eigen levensonderhoud weet te voorzien? Ze werkt, zeg je, dus wat is het probleem? En vooral, waarom is dat zijn probleem?quote:Daar komt dan nog eens bij, dan mijn moeder en zussen volgende maand moeten verhuizen omdat hun huurhuis verkocht wordt, wat nog meer extra kosten met zich meebrengt.Vervelend. Maar is dat ook al de schuld van die vreselijke vader van je?quote:Ik kan er eigenlijk gewoon niet tegen om haar ongelukkig te zien. Zij doet alles voor ons, terwijl het hem eigenlijk allemaal niks kan schelen. Zij werkt de klok rond om toch maar toe te komen, en hij gaat in tijdskrediet!?!

Ik word er gewoon zo boos van :(

Blijkbaar.

Mijn tante, ook belgische, heeft vijf jonge kinderen moeten opvoeden, gescheiden en zonder allimentatie. Jaren van diepe armoede. Dat was niet leuk, maar ze had haar vrijheid terug, en ze was blij niet meer, en nooit meer, afhankelijk te zijn van een ander. Er is, ook in België, geen enkele reden waarom je moeder, gegeven de omstandigheden die je noemt, dit niet zou overleven. Ze heeft er voor gekozen een relatie te verbreken, dan moet ze die relatie ook echt verbreken, en zich niet afhankelijk maken van die man. Als je haar gelukkig wil zien, en je denkt dat dat met geld te regelen is, dan steken jij en je zussen de handen uit de mouwen en zorgen dat er geld binnen komt. Van een partijtje schelden op je vader, wordt je moeder echt niets beter.
quote:fontein schreef op 02 december 2010 @ 12:32:

Kan je in Belgie zomaar uit een huurhuis gezet worden, omdat het verkocht wordt? En kinderen gaan heus niet dood van folders rondbrengen of een vakantiebaantje. Dat is zelfs erg leerzaam en goed voor hun ontwikkeling.Huurbescherming is in België inderdaad veel slechter geregeld dan in Nederland.
quote:Pink2510 schreef op 02 december 2010 @ 10:55:

Jeetje, dit is een verhaal dat je veel hoort na de scheiding. Man gaat aan zichzelf werken en kwetst daarmee (onbewust?) het achtergelaten gezin.Volgens TO heeft niet haar vader het gezin achter gelaten, maar heeft moeder het gezin gebroken. Niet totaal irrelevant.
quote:kateke schreef op 02 december 2010 @ 01:49:

de manier waarop jij over je vader praat verdient ook niet direct de nobelprijs voor de vrede.

En je moeder wilde de scheiding vertel je. Is het heel gek dat je vader zich belazerd voelt?
quote:rider schreef op 03 december 2010 @ 11:37:

[...]

de manier waarop jij over je vader praat verdient ook niet direct de nobelprijs voor de vrede.

En je moeder wilde de scheiding vertel je. Is het heel gek dat je vader zich belazerd voelt?Mijn dochter praat ook niet aardig over haar vader, maar daar heeft hij het wel zelf naar gemaakt!,zal met TO vast niet anders zijn.
quote:ronniemitchel schreef op 03 december 2010 @ 11:46:

[...]

Mijn dochter praat ook niet aardig over haar vader, maar daar heeft hij het wel zelf naar gemaakt!,zal met TO vast niet anders zijn.Vast. Na een scheiding blijken geweldige partners en prima vaders ineens brandhout met terugwerkende kracht, dus de mogelijkheid dat TO de zaken wat al te zwart/wit stelt moeten we op voorhand gewoon uitsluiten, dat lijkt me zeker zo nuttig. Het probleem van moeders zal ook het snelste opgelost te zijn door veel op ex/vader te schelden vermoed ik.
quote:rider schreef op 03 december 2010 @ 12:06:

[...]

Vast. Na een scheiding blijken geweldige partners en prima vaders ineens brandhout met terugwerkende kracht, dus de mogelijkheid dat TO de zaken wat al te zwart/wit stelt moeten we op voorhand gewoon uitsluiten, dat lijkt me zeker zo nuttig. Het probleem van moeders zal ook het snelste opgelost te zijn door veel op ex/vader te schelden vermoed ik.

Ik wil niet lullig doen Rider, maar bij mijn kind heeft het alles behalve met de scheiding te maken, maar met het gedrag van vader.

Je hebt blijkbaar geen idee wat vaders tijdens een huuwlijk en na een scheiding kunnen aanrichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven