Mijn "vriend"wil zichzelf terugvinden..en nu?

09-06-2010 14:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 6 jaar zijn mijn vriend en ik samen..ik heb 2 kinderen die niet van hem zijn..1 van 7 en 1 van 15..dus die van 7 ziet hij als zijn eigen kind..maar een jaar geleden ging het bergafwaarts met onze relatie..onze verschillen werden steeds meer zichtbaarder, en steeds moeilijker om met elkaar te communiceren, hij kroop letterlijk terug in zijn schulp..en zodra hij daaruit kwam..kon die alleen nog maar tieren en schelden en boos zijn..

Ik moet toegeven dat er 3 jaar geleden een situatie is geweest, waar ik ben vreemd gegaan met zijn beste vriend..waar ik absoluut niet trots op ben en was..mijn moeder overleed, en ik kon alleen maar bij hem terrecht, omdat mijn eigen vriend niet wist wat die met mijn verdriet aan moest..met alle gevolgen van dien, op het moment dat ik uit mijn roes raakte van verdriet..was het te laat, en voelde ik mij ook vreselijk gebruikt, heb alles eerlijk opgebiecht aan mn vriend, hoe moeilijk dat ook was..voor hem.,.en mij, nu pas komt alles bij hem eruit..en heeft die 3 maanden geleden zo ineens de huur opgezegd..waardoor ik genloodzaakt was om mn huis uit te moeten met mn kids, gelukkig heb ik wat..en zit hij nu als kluizenaar op een camping, met nog wel de hoop dat het goed komt tussen ons.want hij houdt enorm veel van me..maar is erg boos op zijn "beste vriend"hij heeft hulp gezocht om dingen te verwerken..soms zien we elkaar, en latten dan wat..maar ik merk nog de woede aan hem, ook al zegt die dat hij me vergeven heeft, maar ik merk ook aan hem dat hij weer terugvalt in zijn oude leventje..alleen zijn..zijn keiharde metalmuziek(wat een verslaving is) zijn films..pc spelletjes..zijn totale afzondering, en vrees ik dat dit zijn leven is..en ik hem nooit meer zal kunnen terugwinnen..want hij houdt van alleen zijn..en ik dus niet..hoe nu verder? ik hou wel heel erg veel van m..maar zie ook de verschillen tussen ons..pfff..ik voel me zo leeg en verdrietig? en echt...spijt./..spijt als haren op mn hoofd dat ik in de mooie woorden van zijn zogenaamde vriend ben getrapt..
en wat doe jij in tussentijd? Wordt het niet eens tijd om aan jezelf te werken? Jij hebt er voor gekozen om je vriend, waar jij zegt veel van te houden te belazeren, dat zegt wel iets over jou. Wat ga je eraan doen om te voorkomen dat je in een kwetsbare bui weer naar een ander rent? terecht dat jouw vriend boos en gekwetst is. Natuurlijk is hij ook boos op jou, en terecht.

Jij zal iets moeten ondernemen om hem het gevoel te geven dat dit nooit weer voor kan komen, dus ga in therapie, alleen en desnoods samen met hem en neem je verantwoordelijkheid. Je verschuilt je een beetje achter het feit dat je moeder is overleden en dat je in zijn vriend ben "getrapt" maar dat is natuurlijk onzin.
Hij voelt zich door twee mensen verraden, niet zo gek dat hij alleen wil zijn. Wat wil jij trouwens, dat alles weer wordt zoals voor jouw vreemdgaan?
Ik begrijp niet zo goed waarom je je gebruikt voelt door die vriend, terwijl je er zelf voor koos om met hem het bed in te duiken....

Ik begrijp dat verdriet rare dingen kan doen met mensen, maar het is wel makkelijk om de schuld bij zijn vriend te leggen. Jij hebt toch zelf deze weg gekozen om ermee om te gaan.

Jouw vriend is waarschijnlijk niet alleen boos op zijn beste (??) vriend, maar ook op jou en dat komt jammer genoeg nu pas uit...
Only dead fish go with the flow
hey just_an_elf,

Mijn ex heeft vorig jaar een "misser" gemaakt, wij waren toen even uit elkaar omdat hij het niet meer trok zeg maar.

Ik dacht ook dat ik hem vergeven had maar zo gauw als er iets gebeurde dacht ik bij mezelf.....nee en wat jij hebt gedaan dat kan wel? En zeggen dat het je spijt? Het moet voor de ander ook bewezen worden dat je ook echt spijt hebt.

Vergeven kan misschien, vergeten nooit.

Barsten kun je lijmen maar de scheuren blijven zichtbaar, maar dat is mijn ervaring.

En dan met zijn beste vriend? Ik vind dat daar nooit een "goed"

excuus voor is en kan me voorstellen dat jou vriend erg boos en gekwetst is.

Soms is houden van gewoon niet genoeg
Eens met Meds. Je was er zelf ook bij. En nu ook.
Eens met meds..
Pfff je bent wel hard..maar dat had ik wel ff nodig..ja ik moet ook absoluut aan mijzelf werken..heb daarvoor al wel een verwijsbrief naar de psycholoog, maar jammer genoeg staan mij vriend nu niet open voor samen naar een therapeut, hij wil eerst zichzelf terugvinden, maar ik merk gewon aan hem dat hij zich steeds meer losmaakt van mij..en mischien moet ik hem maar loslaten..maar dat vind ik zo moeilijk, ook omdat hij telkens zegt dat ik geduld met m moet hebben, en hij me niet kwijt wil.

Maar hoe moet ik hem nog duidelijker maken dat ik geen ander wil..maar alleen met hem oud wil worden?

En ja..je hebt zeker gelijk dat ik mij verschuil achter dingen..
Bovendien valt me in je OP op dat het heel veel om jou draait:

- jij kon niet terecht bij je vriend met je verdriet, dus daarom vreemd gegaan

- jij voelde je op een gegeven momentvreselik gebruikt

- jij moest ineens met de kinderen wat anders gaan zoeken

- jij kan niet alleen zijn

- jij ziet de verschillen tussen jullie

Denk je er ook aan hoe je vriend zich nu (nog steeds) voelt?
Only dead fish go with the flow
Ik snap jullie reactie's maar al te goed..kan en wil het ook niet goed praten..gedane zaken nemen geen keer, het enige wat ik nu zo graag zou willen dat we eruit konden komen..en nee, niet zoals het daarvoor was..maar een nieuwe start, met wederzijds vertrouwen iig....soms is liefde niet genoeg..nee dat is zeker waar...maar een 2e kans..dat verdient toch ook iedereen? zeker als je het echt heel graag wil?..
Je bent geen slachtoffer van vreemdgaan.

Verder vind ik het wel schokkend dat iemand zomaar de huur opzegt, waardoor een moeder met kinderen op straat komt te staan.

Als jullie nog wat van je relatie willen maken, dan zal hij op een gegeven moment wel over zijn boosheid heen moeten, bijvoorbeeld door veel met je te praten. Als hij dat niet kan, dan is dat natuurlijk zijn goed recht, maar dan kun je denk ik nooit vooruit in je relatie
Je hebt hem anders wel duidelijk gemaakt dat als het moeilijk wordt je wel een ander wil.

Hoe moet hij nog ooit geloven dat het de volgende keer niet meer zal gebeuren?
Mischien denk ik wel te egoistisch...weet het wel zeker..ik verzwelg in mijn eigen verdriet..maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..moet ik hem met rust laten? want dat wil hij graag..ik moet hem de tijd geven..maar pffff...hoe doe ik dat..hij wil wel af en toe een weekendje bij me zijn...
Hij is nu ook in therapie lees ik. Ik zou proberen verder te gaan met je leven zonder hem, totdat hij er met behulp van de therapie klaar voor is om verder te gaan (of niet natuurlijk). Hij moet dan wel echt voor je kiezen. Tot die tijd zou ik hem met rust laten en hem er achter laten komen of hij je mist. Gun hem de tijd en rust om zijn boosheid eens echt goed te laten verwerken
Hij wil met rust gelaten worden. Laat hem met rust. Zo simpel kan het zijn.
Wat wil je nu echt? Is dit echt de man met wie je oud wilt worden of ben je bang om alleen te zijn?
Cum non tum age
quote:Just_An_Elf schreef op 09 juni 2010 @ 14:23:

Mischien denk ik wel te egoistisch...weet het wel zeker..ik verzwelg in mijn eigen verdriet..maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..moet ik hem met rust laten? want dat wil hij graag..ik moet hem de tijd geven..maar pffff...hoe doe ik dat..hij wil wel af en toe een weekendje bij me zijn...Stel je ook niet te afhankelijk van hem op. Zeg hem dat je hem zijn rust gunt en dat jullie verder gaan als hij er klaar voor is. Maar ga niet zitten wachten tot hij een keer een weekendje wel zin heeft om je te zien. Ik denk dat je hem dan beter even helemaal niet kunt zien. Hij moet ook weer waardering en respect voor je krijgen, te afhankelijk opstellen helpt daarin mijns inziens vaak niet
Laat hem met rust zodat hij kan nadenken en ga ondertussen zelf in therapie, en analyseer waarom je de dingen hebt gedaan zoals je ze hebt gedaan. Verder kan je niks, je kan hopen dat hij terugkomt, maar de kans is ook groot dat het vertrouwen gewoon weg is en dat je vriend daar nu achter komt.

Je kan niks alleen maar afwachten.
ondanks je verhaal over arme jij en je nog zieligere vriend

(en dit bedoel ik allemaal niet gemeen, shit happens)

krijg ik toch vooral medelijden met je twee kids die het zonder stabiele ouders moeten stellen....
Pfff ja dat is een goeie..is dit de man waar ik mee oud wil worden, en op wil wachten..en ja is het niet omdat ik 39 jaar ben en bang ben om alleen te komen staan, en realiseer ik me met de dag, en zeker na jullie reacties...mischien is er gewoon teveel gbeurd, en is er geen weg meer terug en moet ik doorgaan..ja er is nu maar 1 oplossing, ik moet OOK mezelf weer terugvinden, en voor m'n kids kiezen en er wat van maken, en eens naar mezelf kijken ipv verzwelgen in zelfmedelijden, (want daar ben ik goed in)..

En dan maar afwachten of hij echt de ware is, en hem nu maar loslaten..maar dat wil hij eigenlijk niet..dubbel gevoel dus van zijn kant..hij wil leuke dingen met me doen..en rust..pff
Ik snap de onrust mymelody over m'n kids..ik ook...ik wou echt dat het anders was voor ze..dit wil je niet voor je kinderen..
quote:Just_An_Elf schreef op 09 juni 2010 @ 14:36:

Pfff ja dat is een goeie..is dit de man waar ik mee oud wil worden, en op wil wachten..en ja is het niet omdat ik 39 jaar ben en bang ben om alleen te komen staan, en realiseer ik me met de dag, en zeker na jullie reacties...mischien is er gewoon teveel gbeurd, en is er geen weg meer terug en moet ik doorgaan..ja er is nu maar 1 oplossing, ik moet OOK mezelf weer terugvinden, en voor m'n kids kiezen en er wat van maken, en eens naar mezelf kijken ipv verzwelgen in zelfmedelijden, (want daar ben ik goed in)..

En dan maar afwachten of hij echt de ware is, en hem nu maar loslaten..maar dat wil hij eigenlijk niet..dubbel gevoel dus van zijn kant..hij wil leuke dingen met me doen..en rust..pffLijkt me een zinnige post. En wat betreft het dik gedrukte: het is misschien - ongeacht wat HIJ wil - ook goed voor jouzelf als je nu even wat rust neemt en de situatie van een afstand bekijkt en hem even niet meer ziet. Je hoeft geen ja te zeggen als hij leuke dingen wil doen.
Gewoon vanaf nu je bij elke stap die je zet je afvragen of dat een goede zet is voor je kiddo's ok? Dus als ie leuke dingen wil doen ook, kan het voor hun misschien hoop geven, misleidend werken etc.

(ik zou dat even niet doen, al was het maar omdat jullie relatie *&^%$^ klinkt in plaats van als de-man-waarmee-ik-oud-moet-worden. Je zegt het zelf in je opening; jullie verschillen erg en hij is er niet voor je als je hem nodig hebt. )
anoniem_106652 wijzigde dit bericht op 09-06-2010 14:49
Reden: spelvoutje
% gewijzigd
Ik krijg altijd jeuk aan mijn grote teen bij termen als 'zichzelf terugvinden'. Het is echt niet zo dat er nog ergens een dubbelganger rondloopt van je vriend die hij een paar jaar geleden is kwijtgeraakt.

Voor de rest kan ik me vanuit je vriend wel voorstellen dat-ie niet erg blij is met de hele situatie. Het is al heel wat om andermans DNA op te voeden. Daarna gaat ook zijn vrouw nog eens vreemd met een vriend van hem.

En afstand nemen leidt meestal ook daadwerkelijk tot meer afstand, Sorry maar 't is niet anders.
zoek hulp want je moet wel gaan leren waarom je bepaalde keuzes maakt als ze zulke gevolgen hebben voor je relatie en je kinderen terwijl je dat eigenlijk niet wilt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven