Mijn schoonouders wonen bij mij

10-02-2019 22:04 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
sinds een tijdje voel ik me erg ongelukkig en weet helaas geen raad meer om een beslissing te maken. Ik kijk naar uit wat jullie van mijn situatie vinden en wat zouden jullie in mijn plaats doen.

Mijn man heeft een huis gekocht (we hebben samen besloten) en mijn schoonouders wonen met ons. In het begin heb ik ja gezegd tegen mijn man omdat ik zielig vond dat mijn schoonouders zich erg alleen voelden en leden aan depressie. Nu, na een jaar zie ik dat ze mijn leven erg moeilijk hebben gemaakt. Omdat ook twee zussen en een broer zijn mee verhuisd.

Na de verhuizing, omdat ze de hele dag thuis zatten zonder werk heeft mijn man, de zus en de broer ook mee heeft genomen op zijn werk. Dus mijn leven is nu helemaal omringd door zij. Ik mag mijn man's auto niet omdat de broer het meer nodig heeft. Ik loop naar de stad en overal maar de zus wordt meegenomen met de auto naar haar werk. Ze komen zonder te kloppen mijn slaapkamer binnen. alles wordt van mijn keuken weg genomen. En als ik iets zeg dan heeft mijn man me veel te veel rechten geven om iets te zeggen en het is hun zoon's huis of broer’s huis, het is zijn geld, zijn auto en zijn huis. Ik ben niks en mag ook niks zeggen. Op groepsapp word ik gescholden en mijn man is te lief om iets van te zeggen. Hij kan ze niet kwetsen, en wilt ze niet kwijt. Ze groeten niet eens als ze me buiten zien. De moeder komt gewoon binnen wanneer ze wilt, zoekt tussen mijn spullen en als ik iets van zeg dan schreeuwt ze dat het haar zoon's huis is. Hij moet mijn foto van zijn watsapp weg doen omdat de zus dat niet wilt zien, en hij doet het ook. Ik ben extreem moe van dit. Ook hebben we bijna elke dag ruzie met mijn men hierover. Ik heb zijn vader gevraagd of ze kunnen verhuizen maar hij zegt dat ze nooit zullen weg gaan, NOOIT. en als wij hiermee probleem hebben dan moeten wij weg. Mijn man doet niks en wilt ook nooit verhuizen, en wilt ook niks over zijn familie horen. Zijn telefoon heeft code, omdat ik niet mag zien wat ze over mij schrijven.

Nu denk ik om zelf een huis te vinden in een andere stad en met mijn twee kinderen te verhuizen. Maar ben bang dat mijn man niet mee komt. Zijn werk is hier, zijn zoon van zijn vorige relatie is hier en natuurlijk zijn ouders. Of als hij mee komt dan denk ik dat hij altijd een gevoel van terug naar zijn ouders blijft houden. En dat zal onze relatie zonder twijfels breken. Ik kan eventueel in dezelfde stad iets huren en hier werken. Daarnaast hoeft mijn dochter ook niet weer op een andere school. op die manier blijven we bij elkaar en zijn werk ook. Maar de familie blijft ons probleem geven.
Weg van hier naar een andere stad is het liefste wat ik wil, mijn salaris is 3x meer dan die van mijn man en kan een veel beter leven opbouwen maar dan kans is groot dat we moeten misschien scheiden.
Angela1920 schreef:
17-02-2019 21:37
Ja Owlette, precies. Ik heb al altijd het gevoel gehad dat dit klopt gewoon niet.
Maar dan denk ik, is het niet mijn schuld. Misschien het hoort zo, misschien is het overal zo, geen idee. en ik moet het maar accepteren. Maar hoeveel ik probeer, ik kan niet mee omgaan. Ik weet dat dit niet kan en mag. Maar nu weet ik het zeker.
Wat ga je nu doen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zit jij een nare nare situatie. Ik hoop voor je dat je een weg kunt vinden voor jezelf en je kinderen om hier goed uit te komen. Of dat dan met of zonder je man zal zijn. Kun je hulp vragen ook aan jouw familie of vrienden?
Owlette schreef:
17-02-2019 21:19
Mijn man komt uit een andere cultuur, waar ze net wat anders met hun familie omgaan dan wij. En hij zal net wat meer pikken van zijn familie dan ik zelf gewend ben. Maar toen zijn zus mij één keer ergens op een rot manier van beschuldigende werd hij woedend op haar. Dat was de eerste en de laatste keer dat zij nare dingen over mij zei.

Hij laat zijn vrouw en de moeder van zijn kinderen uitschelden. Hij laat ze over jou heen lopen en jou negeren. Sorry maar deze man gaat echt niet veranderen.

Of het is een enorme klootzak of hij heeft zware mommy issues waar je ook niet zomaar vanaf komt. In dat laatste geval zou ik zeggen geef het een laatste kans, zeg dat je gaat scheiden als hij zijn familie niet uit huis zet. Doet hij dat niet dan zou ik echt bij hem weg gaan. Je hebt ze al veel te ver over jouw grenzen heen laten gaan, dit is natuurlijk ook geen goed voorbeeld voor je kinderen.
Kijk, zo hoort het. Je man hoort jou te beschermen.

Mijn ex-man komt ook uit een andere cultuur. Maar dat zegt niet alles. Elke man kan verknipte mommy issues hebben en daar komt hij zeker niet zomaar van af. Er waren ook andere familieleden van mijn ex-man die mijn situatie veel te ver vonden gaan. Zij hadden al jaren geen contact meer met mijn ex-schoonloeder. Ik heb nog steeds contact met die aardige familieleden van mijn ex. Ze geven me regelmatig zelfgemaakt eten in bakjes, erg lekker. :)
Alle reacties Link kopieren
Een appartement huren en wegwezen :)
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, Angela, en nu volharden in dat voornemen!
Bevrijd jezelf hiervan, zet nu svp door en er zal een wereld voor je open gaan zonder al die stress en negatieve invloeden!

:yes: :thumbsup:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed van je, lijkt mij dat je je bevrijd zult voelen! Heb je dit al met je (ex?) partner besproken? Of blijven jullie samen maar ga je latten?
Way the go vrouw, sla je vleugels uit. Die mensen maken je kapot.
Liefs en kracht toegewenst :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven