Mijn schoonouders wonen bij mij

10-02-2019 22:04 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
sinds een tijdje voel ik me erg ongelukkig en weet helaas geen raad meer om een beslissing te maken. Ik kijk naar uit wat jullie van mijn situatie vinden en wat zouden jullie in mijn plaats doen.

Mijn man heeft een huis gekocht (we hebben samen besloten) en mijn schoonouders wonen met ons. In het begin heb ik ja gezegd tegen mijn man omdat ik zielig vond dat mijn schoonouders zich erg alleen voelden en leden aan depressie. Nu, na een jaar zie ik dat ze mijn leven erg moeilijk hebben gemaakt. Omdat ook twee zussen en een broer zijn mee verhuisd.

Na de verhuizing, omdat ze de hele dag thuis zatten zonder werk heeft mijn man, de zus en de broer ook mee heeft genomen op zijn werk. Dus mijn leven is nu helemaal omringd door zij. Ik mag mijn man's auto niet omdat de broer het meer nodig heeft. Ik loop naar de stad en overal maar de zus wordt meegenomen met de auto naar haar werk. Ze komen zonder te kloppen mijn slaapkamer binnen. alles wordt van mijn keuken weg genomen. En als ik iets zeg dan heeft mijn man me veel te veel rechten geven om iets te zeggen en het is hun zoon's huis of broer’s huis, het is zijn geld, zijn auto en zijn huis. Ik ben niks en mag ook niks zeggen. Op groepsapp word ik gescholden en mijn man is te lief om iets van te zeggen. Hij kan ze niet kwetsen, en wilt ze niet kwijt. Ze groeten niet eens als ze me buiten zien. De moeder komt gewoon binnen wanneer ze wilt, zoekt tussen mijn spullen en als ik iets van zeg dan schreeuwt ze dat het haar zoon's huis is. Hij moet mijn foto van zijn watsapp weg doen omdat de zus dat niet wilt zien, en hij doet het ook. Ik ben extreem moe van dit. Ook hebben we bijna elke dag ruzie met mijn men hierover. Ik heb zijn vader gevraagd of ze kunnen verhuizen maar hij zegt dat ze nooit zullen weg gaan, NOOIT. en als wij hiermee probleem hebben dan moeten wij weg. Mijn man doet niks en wilt ook nooit verhuizen, en wilt ook niks over zijn familie horen. Zijn telefoon heeft code, omdat ik niet mag zien wat ze over mij schrijven.

Nu denk ik om zelf een huis te vinden in een andere stad en met mijn twee kinderen te verhuizen. Maar ben bang dat mijn man niet mee komt. Zijn werk is hier, zijn zoon van zijn vorige relatie is hier en natuurlijk zijn ouders. Of als hij mee komt dan denk ik dat hij altijd een gevoel van terug naar zijn ouders blijft houden. En dat zal onze relatie zonder twijfels breken. Ik kan eventueel in dezelfde stad iets huren en hier werken. Daarnaast hoeft mijn dochter ook niet weer op een andere school. op die manier blijven we bij elkaar en zijn werk ook. Maar de familie blijft ons probleem geven.
Weg van hier naar een andere stad is het liefste wat ik wil, mijn salaris is 3x meer dan die van mijn man en kan een veel beter leven opbouwen maar dan kans is groot dat we moeten misschien scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
oh god! run girl run, als je het kunt betalen, run! als je man je echt graag ziet dan gaat hij mee en anders heeft hij geen respect voor u..
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets niet snap, dan is het dat je elke dag weer jezelf weer terug in zo'n situatie zet en niet alleen jezelf maar ook je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
en trouwens alle dagen ruzie denk ik ook dat uw dochter liever mee zou verhuizen,..
Ga lekker LATten.
Alle reacties Link kopieren
idd latrelatie is ook een oplossing
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
10-02-2019 22:46
Luister man, ik ben het zat. Ik speel duidelijk geen belangrijke rol in jouw leven aangezien je niet naar me luistert.
Ik verdien het niet om zo door jouw familie behandeld te worden en als je ook maar iets van me zou houden zou je me hierin moeten steunen.
Ik geef je X de tijd en anders ben ik weg, ik gun onze kinderen een gelukkige moeder en het liefs samen met vader dus doe er eens wat aan!

Zoiets?
Hiermee geef je hem zoveel ingangen om tegen je in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
10-02-2019 23:07
Dus die ouders zijn in komen wonen en nog 2 volwassen~?? zussen en 1 broer van je man? Wat een kinderboerderij
Zeer vreemde familiecultuur.
Alle reacties Link kopieren
En je man neemt zijn broer en zus mee naar zijn werk???? Wat is dat voor werk?
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
10-02-2019 22:42
Ik heb niet vaak dat mijn mond openvalt bij een topic maar hier dus wel.

Jouw man heeft 0,0 respect voor je. Bedenk geen smoesjes als "hij is te lief" etc. Je wordt ontzettend respectloos behandeld en hij doet daar vrolijk aan mee.

Kies voor jezelf, huur een huis en vertrek met je twee kinderen.
Dit idd.
Ik doe het niet snel, maar ik plaats hem ff voor je: :woa:
+ 1000
Ongelooflijk dat je zelf niet ziet hoe je in de val zit, TO, en dat dit een keuze is die je elk moment zelf kunt maken om jezelf uit die situatie te halen als dat gewoon kán!
Per omgaande het eerste beste huren wat je tegenkomt en wegwezen met je kinderen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap iets niet goed ... Jouw man heeft een huis gekocht zeg je. Daaruit leid ik af dat het enkel op zijn naam staat en dat hij alleen het betaalt? Een beetje verder zeg je dan dat je veel meer verdient dan hij. Mag ik vragen waarom je dan niet samen het huis gekocht hebt?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden en alle contact verbreken. Mijn hemel, wat een ellende!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
O, ik neem dan wel aan dat de kinderen niet van hem zijn?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Gezien jouw schoonfamilie erg kwaadaardig met jou omgaat, en ze zich overal in het huis toegang verlenen en aan jouw spullen zitten, mag je wel oppassen dat ze dit topic van jou niet te lezen krijgen!
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
10-02-2019 23:26
oh god! run girl run, als je het kunt betalen, run! als je man je echt graag ziet dan gaat hij mee en anders heeft hij geen respect voor u..
Hij heeft sowieso al geen respect voor haar, want hij laat dit allemaal gewoon gebeuren en wordt zelf ook volop gemanipuleerd door die ouders, broer en zus.
Die gaat echt niet nu opeens opstaan voor haar, als ze hem voor de keuze gaat stellen.

Enige wat hiertegen helpt is zelf het heft in eigen handen nemen ipv wachten of hij het opeens wel voor haar durft op te nemen, wat hij dus al die tijd al niet doet ondanks de ruzie elke dag hierover, die totaal geen effect scoren bij hem.

Ik snap gewoon niet dat je dan zelf niet mega-afknapt op zo'n type vent en zelfs nog overweegt te vragen of hij met haar meevlucht naar een andere woning. Of nog bevestiging van hier nodig heeft om te bedenken of ze het wel goed ziet en wat het beste zou zijn om te doen..
Echt, zowat álles is beter dan het leven wat je hier beschrijft, TO, je verliest echt helemaal níks als je hem & zijn familie per direct achter je laat!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt? Bestaat dit echt???

Zijn jouw kinderen ook van hem? Wat een voorbeeld krijgen je/jullie kinderen als hun moeder zo behandeld wordt. Je hebt zelfs in de slaapkamer geen privacy!

No way dat ik ooit met mijn schoonfamilie zou gaan samenwonen (kan niet meer en waren fantastische mensen, maar toch). Jouw man houdt totaal geen rekening met jouw wensen en beschermt jou niet tegen zijn familie. Hij is jou niet waard.

Kies voor jezelf en je kinderen en koop een eigen huis waar dan ook. Ik zou ook niet gaan latten. Die man van jou heeft totaal geen respect voor jou en jouw wensen. Hij moet wel totaal omslaan wil het nog wat worden. Onvoorstelbaar dat hij toestaat dat zijn familie jou zo behandelt en dat hij totaal tegen jouw wensen en gevoelens in gaat.
Ik zou ten eerste mijn salaris op een eigen rekening laten storten en sloten op allerlei deuren laten zetten.
Gewoon om ze te pesten en eens even op hun plek te zetten.
Dan zou ik inderdaad je eens even rustig gaan verdiepen in wie wat betaald, wie wat heeft betaald, waar je recht op hebt als dit huis verkocht wordt etc. Zoek daarvoor een adviseur.
Jouw deel van jullie evt spaargeld alvast apart zetten.
Financieen weer zelf gaan beheren.
Misschien kun je tijdens de voorjaarsvakantie er even tussenuit met de kinderen.
Ondertussen zou ik stappen ondernemen om daar weg te gaan, inderdaad een andere stad. Mijn eventuele financiële verlies nemen en wegwezen.
Wat een respectloze nare mensen en volgens mij maken ze je geld nog op ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat een minachting naar jou toe, zowel van de familie als van je man.
Dit is echt te absurd voor woorden.
Heb je zelf vrienden of familie die in de buurt wonen en je steunen?
Ik vrees dat wanneer jij met hem praat hij daar niet van onder de indruk is.
Is er misschien iemand waar je man wél resepect voor heeft, misschien kan die persoon bemiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je meer verdient dan je man, en als het salaris van je man hoog genoeg is om een huis voor tien (!) personen te kopen, dan kun je dus met gemak een woning voor jezelf en je kinderen betalen.
Heel geloofwaardig vind ik het trouwens niet, met zeven volwassenen en drie kinderen in één huis wonen.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
10-02-2019 22:44
Weg daar en met je kinderen een bestaan opbouwen. Wat een gekkigheid. Maar ik vermoed dat er sprake is van een andere cultuur dus het is altijd makkelijk praten vanuit de NL cultuur.
Dit?
Gesprek met man aangaan. Waar is jouw familie?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Het gebeurd wel vaker hoor Trotter. Je moet er maar tegen kunnen.
Mijn jongste speelt wel eens bij een kindje uit haar klas thuis.
Het gezin bestaat uit vader, moeder en twee kinderen. Inmiddels zit Oma erbij, een tante en een zus en ik begreep onlangs dat er nog een neef onderweg is.
Het lijkt me niet dat je zoveel personen op 1 adres kunt inschrijven?? officieel zullen het vast logees zijn.
Maar hoe houden ze het uit! Het huis is ook nog eens piep en piepklein!
Inderdaad; uitzoeken hoe het financieel zit tussen jullie en weggaan.
Hij is niet je partner hoor, jij hangt er maar wat bij en fijn dat je 3x meer dan hem binnenbrengt.....
Kies voor jezelf en zoek iets zelfstandigs met de kids.

Zal je bij een scheiding ook nog zien dat jij hem alimentatie moet gaan betalen en straks alsnog zijn halve familie moet onderhouden....
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
10-02-2019 23:54
Hiermee geef je hem zoveel ingangen om tegen je in te gaan.
Er mag toch wel over gepraat worden?
Alle reacties Link kopieren
Het valt me mee dat je nog niet van pure stress om bent gevallen. Je hebt geen thuis, je hebt een verblijfplaats waar je gepest wordt en je partner is je partner niet maar deelgenoot aan jouw situatie.

Hij komt niet voor je op en neemt jouw gevoelens en situatie niet serieus. Hij zorgt ervoor dat jij geen controle hebt over jouw eigen leven, je eigen huis, dat jij geen rust krijgt. Hij ontzegt je de zeggenschap over jouw eigen spullen, je eigen situatie.

En jouw reactie is dat je hem wilt voorstellen samen ergens anders te gaan wonen? Jouw vent is het probleem, de oorzaak. Afsteken en af laten zinken, zelf hogere grond opzoeken en aan jezelf gaan denken. Ik zou er niet eens meer mee in gesprek gaan.
Alle reacties Link kopieren
"Nu denk ik om zelf een huis te vinden in een andere stad en met mijn twee kinderen te verhuizen. Maar ben bang dat mijn man niet mee komt."

Bang dat je man niet mee komt????!!
Het is juist de bedoeling dat ie niet mee gaat toch?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven