Mijn vader is overleden

01-12-2011 11:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader is afgelopen zondag overleden Hij was al een tijdje ziek en kon niets meer, dus ondanks dat ik heel erg verdrietig ben, heb ik er wel vrede mee.

Heb zo ongelovelijk met mijn moeder te doen, die is na 56 jaar alleen. Ze deden alles altijd samen. Hoe moet ze het nu alleen doen? Hebben jullie tips en adviezen hoe ik haar hier het beste mee kan helpen?

Groetjes sky
Heel veel sterkte morgen. Het is iets heel raars, de crematie van je vader. Hopelijk wordt het een mooi en passend afscheid.

Ik heb zelf de eerste dagen bij mijn moeder geslapen, zodat ze niet in een confronterend leeg huis kwam. Dat vond ze fijn, maar na een paar dagen wilde ze het toch alleen proberen.

Morgen komt ze voor het eerst bij ons slapen, Sinterklaas vieren. We maken er wat gezelligs van, al missen we mijn vader erg.
Lieve Sky, gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik lees dat vandaag zijn uitvaart is. Dat is zo'n rare dag. Als ik er aan terugdenk dan komen de tranen ook alweer snel. Ik kan bijna niet geloven dat ik mijn vader al drie jaar niet meer gezien en vastgehouden heb. Mijn moeder had een groot sociaal netwerk en heel veel vriendinnen en eigen hobbies. Zij heeft echter nog maar een jaar geleefd na het overlijden van mijn vader. Op de 1e sterfdag van mijn vader heb ik haar voor het laatst in leven gezien. Ik mis haar vreselijk en heb lang ik een roes geleefd.

Ik weet niet hoe je band is met je moeder, maar vraag haar wat ze wil/niet wil. Misschien dat ze het zelf ook niet weet op dit moment. Het is allemaal nog zo onwerkelijk in het begin en ook zij zal moeten wennen aan het idee dat je vader er niet meer is. Dat zal met heel veel pieken en dalen zijn. Geef aan dat ze je altijd mag bellen als ze het moeilijk heeft.

Mijn moeder heeft dat niet veel gedaan. Ik heb altijd het idee gehad dat ze ons daarmee niet wilde belasten want zo was mijn moeder. Altijd aan een/de ander denken.

Heel, heel veel sterkte met alles wat je doormaakt op het moment.
Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Tip: ga vaker langs je moeder en probeer samen het te verwerken.

Ik denk dat je moeder het heel hard nodig heeft om jou om je heen te hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven