Mijn vader wil een kind!

08-04-2009 21:41 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister kwam de vrouw van mijn vader haar hart luchten, ze had een miskraam gehad en het de halve wereld al vertelt en vond dat ik dit ook moest weten.

Ik begrijp dat zij haar hart moest luchten en dit heel aangrijpend voor haar en mijn vader is geweest, maar wacht even... Mijn vader van meer dan dik in de vijftig en zijn vrouw van 44 zijn dus bezig om zwanger te raken?? Het zou zijn derde leg worden en ik zou een broertje of zusje krijgen die bijna drie decenia jonger is, wat moet ik daar nu mee.. Het is hun leven, maar ook ik krijg er een broer of zus bij, waarom zou mijn vader nu weer aan kinderen beginnen, hij had al kleinkinderen kunnen hebben! Zie je het al voor je dat ik over een aantal jaar ook met kindertjes begin en mijn broertje met zijn oom of tante in de zandbak zit of mijn zusje komt oppassen op haar oom of tante...

Ze hadden me op z'n minst even kunnen voorbereiden, dat zij hier mee bezig waren, maar het was nooit een isseu. En natuurlijk heb ik ernaar gevraagd toen mijn vader koos voor een jongere vrouw zonder kinderen, maar nu zij al wat ouder is had ik dit totaal niet meer verwacht. En nu kwam zij dus even vertellen dat ze mijn broertje of zusje door het toilet had gespoelt.

Begrijp mij niet verkeerd als er een kind komt zal ik een zus zijn, een hele grote, zou niet weten hoe. Maar het is ook een kind, één die niet koos voor een zus die eerder gezien zal worden als de moeder van. Één die ook gewoon een zus verdient. De zus die ik nu heb reageerde dat we gezellig naar babybadjes ed gaan kijken, ik weet totaal niet wat ik met dit nieuws moet, ben er in ieder geval niet blij mee.
Persoonlijk vind ik 44 echt echt echt te oud. Maar goed, ieder zijn ding.
HPL ik weet het niet hoor zit ik onder de botox, heeft de zoveelste man mij verlaten, heb ik opvliegers. Komt mijn zusje zeuren over het puistje op haar kin en die leuke jongen in havo 4 die haar niet ziet staan. Ik zou denken waar heb je het over, zou heel lief voor haar zijn, maar denk niet dat ik me als een zus zou voelen. Ga graag de weddenschap aan, wat spreken we af
Ik ben zelf een kind uit de "tweede leg", mijn vader was 50 toen ik werd geboren. Zijn andere kinderen waren toen al in de twintig. Uiteindelijk is het contact met zijn kinderen verbroken. Papa had nu namelijk een nieuw gezin. Bovendien hadden de kinderen een loyaliteitsconflict, de scheiding was niet helemaal lekker verlopen, zeg maar...

Ik heb altijd het gevoel gehad het gemis van de andere twee te moeten compenseren. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een broertje of zusje, als je zelf al toe bent aan kinderen. Zitten straks neefje en oom samen in de zandbak te spelen... ( ik ben ook tante van een nichtje wat twee jaar jonger is dan ik)

Kortom het is en blijft gewoon een moeilijke situatie, voor alle partijen.
Weet je wat nou het leuke is.... Je maakt het zo moeilijk als je zelf wilt... Maw: het hoeft echt niet moeilijk te zijn.
En dan ga jij heel serieus over die puist in gesprek

Goeie fles wijn erop zetten?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik vind 44 niet te oud voor een kind, zij wordt ook vaak gezien als mijn zus, komt dus jonger over. Maar mijn vader wordt bijna 57 en kreeg zijn eerste al toen hij 20 was, kinderen lijken mij leuk, maar je hele volwassenleven kinderen opvoeden?? Ik kan me er niks bij voorstellen en zal het mijn kind ook niet willen aan doen. Hoewel het gaat om de liefde van de vader een vader van die leeftijd gun ik een kind niet.
Het gaat mij er niet om of ze jong of oud oogt, het gaat mij om de (eventuele) medische kant van het verhaal, maar das veel te veel off topic.
HPL fles wijn gaan we doen, wanneer loopt de weddenschap af?
Fleur daar verbaasde ik mij ook over, zeker omdat mijn pa heel goed weet wat een gehadicapt kind inhoudt, die heeft hij namelijk ook. Maar ik neem aan dat zij dat extra zullen checken...
quote:fleurtje schreef op 08 april 2009 @ 23:00:

Persoonlijk vind ik 44 echt echt echt te oud. Maar goed, ieder zijn ding.

De ene 44e is de andere niet . En persoonlijk vind ik 22 echt echt echt te jong om moeder te worden, althans, dan gold voor mij. Maar ook dan is de ene 22e niet de andere 22e.

En al die tussenliggende jaren, want tussen 22 en 44 ligt nog een behoorlijk gat, wel geprobeerd zwanger te raken, maar niet gelukt. Zo zie je maar dat ook de natuur z'n eigen gang gewoon gaat.

Maar dit even ter zijde. TO kwam het rauw op haar dak, en dat kan ik me heel goed voorstellen. Denk ook niet dan hier grote zoon het leuk zou hebben gevonden, wanneer hij niet op de hoogte was geweest van onze wens.

Maar je vader ervan weerhouden kan ook niet.. lastig.

Gr.

Daan
Toen ik 27 was kreeg mijn vader ook een kind bij zijn toenmalige vriendin. Die was over de 40 en voor haar de eerste. Mijn pa 59. Snel daarna zijn ze uit elkaar gegaan, mijn halfbroertje heb ik in het begin nog wel gezien, maar snel daarna niet meer door verhuizingen etc. Kortom: inderdaad later vast Spoorloos op de stoep. Vind het zelf wel jammer geen contact met hem te hebben, maar zo lopen die dingen nu eenmaal.

Kan me voorstellen dat je er niet echt happy mee bent. Vond het zelf ook een rare gewaarwording, maar ja, wat doe je eraan? Het kan wel leuk zijn om een halfbroertje of -zusje erbij te hebben.
quote:fameuze_framboos schreef op 08 april 2009 @ 23:15:

Fleur daar verbaasde ik mij ook over, zeker omdat mijn pa heel goed weet wat een gehadicapt kind inhoudt, die heeft hij namelijk ook. Maar ik neem aan dat zij dat extra zullen checken...Ik doelde eigenlijk op de fysieke gesteldheid van de moeder to be....
quote:Daan64 schreef op 08 april 2009 @ 23:17:

[...]

De ene 44e is de andere niet . En persoonlijk vind ik 22 echt echt echt te jong om moeder te worden, althans, dan gold voor mij. Maar ook dan is de ene 22e niet de andere 22e.

Gr.

DaanJa wel 'grappig' dat je dan op je 44e zulke risico's neemt. Dat vind ik net zulk onverantwoordelijk gedrag als hoe jij waarschijnlijk een 22jarige moeder voor ogen hebt.
Denk dat als je 44 bent de gedachte dat het anders nooit meer zal kunnen een grote rol speelt en je dan misschien eerder de risico's voor lief neemt. Is toch wel een wonderlijk iets de vrouw.

Toen ik tien jaar geleden schertsend vroeg: wanneer krijg ik een broertje? wilde ze absoluut geen kinderen, de man waarvan zij hield (mijn pa) vond ze te oud om nog vader te laten worden en nachten wakker en poepluiers had ze ook geen zin in...
Ik zou willen dat die vrouwen dan ook de eventuele kosten voor lief zouden nemen, maar ik vrees van niet.

En nu hou ik erover op.

Framboos, we hebben het nu steeds over een zusje voor jou. Maar.... misschien wordt het wel een heerlijk puisterig broertje
[quote]milo schreef op 08 april 2009 @ 22:42:

[...]

Denkt vader dat ie het wat rustiger aan kan gaan doen op zijn 70ste, begint kind lekker aan de puberteit!

Ik begrijp het eigenlijk ook niet waarom mensen (van bijna 45 en 55 of zo?) nog kinderen willen. Kan iemand me dat uitleggen?[/quote]

Verveling / hormonen / kinderbijslag / gewoon-omdat-het-kan / laten zien dat hij 'em nog best omhoog kan krijgen / ze hebben meer geld op die leeftijd etc etc.
Nou fleur, als het dan iets moet worden is een broertje wel leuk. Het zusje heb ik al, de broer ook, grote zus wordt lastig of spoorloos moet ook hier aan bellen... Any way het broertje kan ik nog niet afvinken, dus kom maar op

Ik hoop het nog altijd niet, ondanks de positieve verhalen van 'lotgenoten' Ik laat het weten als mijn vader en zijn vrouw weer zwanger zijn.
quote:Verveling / hormonen / kinderbijslag / gewoon-omdat-het-kan / laten zien dat hij 'em nog best omhoog kan krijgen / ze hebben meer geld op die leeftijd etc etc.

Haha

Maar vooral dat laatste wil ik helemaal niet weten van mijn vader... vindt het erg fijn voor hem hoor dat ie nog kan neuken, maar hoeft ie echt niet zo te bewijzen...
Beetje ruimdenkend..

Bij mij in de naschoolse opvang hadden we een jongetje van 5, die regelmatig werd gehaald door een man van rond de 40. Lijkt me dan logisch dat het zijn vader was, stiefvader misschien. Nee hoor, was zijn halfbroer. Sta je wel even op je neus te kijken. Een jaar later een overleidensbericht van vader. De goede man was 72, en had 7 kinderen in de leeftijden van 40 tot 5. En allemaal een halfbroer, halfzusband, dus dat was wel gezellig.

Hoewel ik het destijds voor het jongetje wel sneu vond, zo vroeg je vader al verliezen.....
quote:fameuze_framboos schreef op 08 april 2009 @ 23:55:

[...]

Haha

Maar vooral dat laatste wil ik helemaal niet weten van mijn vader... vindt het erg fijn voor hem hoor dat ie nog kan neuken, maar hoeft ie echt niet zo te bewijzen...Ja, dat lijkt me inderdaad ook. Ik ben zelf de jongste thuis (van de twee) en het is een heerlijk idee dat mijn ouders het na mij nooit meer gedaan hebben Al weet ik natuurlijk ook wel beter...
Bedenk me nu dat ik er misschien iets makkelijker over denk, door Surinaamse achtergrond....
en ik (eigenlijk niet echt, zie wel veel om me heen gebeuren) moeilijk, omdat mijn vader nog steeds bij mijn moeder is..
Ik vind 't zielig voor zo'n eventueel kind wegens de veel te grote generatiekloof en de bijkomende kans dat het kind nog jong is als de ouders ouderdomskwalen krijgen en overlijden.

En ik vind 't sowieso zielig voor de eerste leg als ouders nog nieuwe offspring bij gaan fokken met nieuwe partners, waardoor zij niet meer op de eerste plaats komen.
Je hebt er niks over te zeggen wat jij wilt...
quote:fameuze_framboos schreef op 08 april 2009 @ 23:13:

HPL fles wijn gaan we doen, wanneer loopt de weddenschap af?Als die kleine plurk een jaar is? Dan ben jij gewend en weet je wel wat je voor je kleine zusje voelt
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven