Mijn vader wil een kind!

08-04-2009 21:41 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister kwam de vrouw van mijn vader haar hart luchten, ze had een miskraam gehad en het de halve wereld al vertelt en vond dat ik dit ook moest weten.

Ik begrijp dat zij haar hart moest luchten en dit heel aangrijpend voor haar en mijn vader is geweest, maar wacht even... Mijn vader van meer dan dik in de vijftig en zijn vrouw van 44 zijn dus bezig om zwanger te raken?? Het zou zijn derde leg worden en ik zou een broertje of zusje krijgen die bijna drie decenia jonger is, wat moet ik daar nu mee.. Het is hun leven, maar ook ik krijg er een broer of zus bij, waarom zou mijn vader nu weer aan kinderen beginnen, hij had al kleinkinderen kunnen hebben! Zie je het al voor je dat ik over een aantal jaar ook met kindertjes begin en mijn broertje met zijn oom of tante in de zandbak zit of mijn zusje komt oppassen op haar oom of tante...

Ze hadden me op z'n minst even kunnen voorbereiden, dat zij hier mee bezig waren, maar het was nooit een isseu. En natuurlijk heb ik ernaar gevraagd toen mijn vader koos voor een jongere vrouw zonder kinderen, maar nu zij al wat ouder is had ik dit totaal niet meer verwacht. En nu kwam zij dus even vertellen dat ze mijn broertje of zusje door het toilet had gespoelt.

Begrijp mij niet verkeerd als er een kind komt zal ik een zus zijn, een hele grote, zou niet weten hoe. Maar het is ook een kind, één die niet koos voor een zus die eerder gezien zal worden als de moeder van. Één die ook gewoon een zus verdient. De zus die ik nu heb reageerde dat we gezellig naar babybadjes ed gaan kijken, ik weet totaal niet wat ik met dit nieuws moet, ben er in ieder geval niet blij mee.
quote:_Soleil_ schreef op 08 april 2009 @ 22:18:

[...]

Ik begrijp best dat je niet om deze situatie zit te springen, maar ik vind bovenstaande opmerking erg onkies.Edit: ik lees nu je uitleg pas.
Ik denk dat het heel veel verschil maakt, voor het zussengevoel, of je met ze in een huis woont of niet.
quote:elninjoo schreef op 08 april 2009 @ 21:51:

lijkt me 'n complete nachtmerrie: sterkte!

met 'n beetje mazzel lukt 't niet meer als die vrouw al half in de 40 is

Tegen de tijd dat dat kind 12 is, dan is die vader iets van 70?

Bezint eer ge begint en zo.........
Wow moppetoet, daar schrik ik wel een beetje van. Mijn vriend is dezelfde leeftijd en wij hebben dus 2 kleine kinderen (ook voor hem de eersten). Ik vind hem een superpapa, hij is energieker dan ik! Nare gedachte dat hij niet als 'echte' papa gezien zou kunnen worden omdat hij wat ouder is. Dat ligt hopelijk toch altijd nog aan de instelling van de vader zelf... *drukt eigen schrikbeeld weg*
quote:fleurtje schreef op 08 april 2009 @ 22:20:

Ik denk dat het heel veel verschil maakt, voor het zussengevoel, of je met ze in een huis woont of niet.

Zo zie ik het wel,ik heb een aantal half broertjes/zusjes (aan vaders kant maar ook aan moeders kant) degene van moeders kant heb ik wel mee in huis gewoond maar is ook al een stuk jonger(12 jaar) en de band is gewoon heel anders dan dat ik met mijn eigen zus had.

Ik zie ze trouwens geen van allen meer,kom er 1 nog wel eens tegen met stappen en we hyven en houden elkaar een klein beetje op de hoogte maar verder niks.

Als mijn vader nu nog een kind zou maken moet hij helemaal zelf weten,zou er geen seconde van wakker liggen maar ik geloof zelfs dat hij gesteriliseerd is bedenk ik me net...
idd quatro en hij leeft nu met complicaties van zijn hartoperatie dus grote kans dat het kind geen vader zou hebben, hoop niet op de twaalfde, maar wel veel te vroeg in het leven.

HPL dankje

denk ook dat het kind makkelijker gepest zal worden en mijn vader teleurgesteld omdat hij niet meer de energie heeft om de actieve en gekke vader te zijn die ik ken uit mijn kindertijd. Niet omdat ie te oud zal zijn om energiek te zijn, maar vanwege zijn gezondheidtoestand. Het blijft zijn keus en als het hem gelukkig maakt gun ik hem dat, zal het zelf nooit doen.
quote:fameuze_framboos schreef op 08 april 2009 @ 21:41:

Zie je het al voor je dat ik over een aantal jaar ook met kindertjes begin en mijn broertje met zijn oom of tante in de zandbak zit of mijn zusje komt oppassen op haar oom of tante...

Ehhmmm.. als jij dan kinderen zou krijgen dan zouden dat toch niet de ooms en tantes van je halfbroer/zus zijn? Dan zijn het de neefjes en nichtjes!

Het is andersom: jouw eventuele kinderen spelen in de zankbak met hun oom of tante!

Dit even ter mierenneuk.

Kan me verder helemala voorstellen dat je er niet op zit te wachten....
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Mijn vader was ouder dan de andere vaders (ben zelf een van een tweede leg. Of een derde, 't is maar hoe je het bekijkt). Ik was wel bang dat ze dachten dat het mijn opa was, maar als ik heel eerlijk nadenk: er is nog nooit een opmerking over gemaakt. Zat meer in mijn eigen hoofd. Nee, het is niet ideaal denk ik, om op die leeftijd nog een kind te krijgen (geldt ook voor zijn vrouw, vind ik), maar het is wel iets dat aan je vader en vrouw is.

Overigens denk ik, mocht het zover komen, het heel snel zal wennen, voor iedereen.
Ik zou mij denk ik wel verantwoordelijker voelen als zus en mijn ouders zijn dan dus al op leeftijd.

Als ik zo opmerken dat ze energiek minder aan kunnen en mijn zusje/broertje zal daardoor dingen mislopen zou ik dat op gaan vangen.

Maar goed ik probeer enkel voorstellingen te maken.

De situatie zou bij mij nooit van toepassing kunnen zijn.
quote:Jonna schreef op 08 april 2009 @ 22:23:

Wow moppetoet, daar schrik ik wel een beetje van. Mijn vriend is dezelfde leeftijd en wij hebben dus 2 kleine kinderen (ook voor hem de eersten). Ik vind hem een superpapa, hij is energieker dan ik! Nare gedachte dat hij niet als 'echte' papa gezien zou kunnen worden omdat hij wat ouder is. Dat ligt hopelijk toch altijd nog aan de instelling van de vader zelf... *drukt eigen schrikbeeld weg*Stel je bij Moppemans' vader toen hij trouwde zoiets voor (plaatje gejat bij de NCRV), en dan heb je het beeld ongeveer van zijn vader. De meeste mannen van die leeftijd zullen er een stuk jonger uitzien, gelukkig.

oja... helemaal gelijk broedkipje, je ziet maar familiebanden zijn normaal al complex

Jonna ik denk dat hoe de vader zich opsteld en gedraagt veel zegt hoe andere kinderen de vader van rond de vijftig zien. Zelf paste ik op een meisje ze is nu negen en haar vader was even oud als de mijne, die klom samen met haar in bomen en oogde jonger, heb nooit gehoord dat andere kinderen haar vader opa noemde.
quote:quattro35 schreef op 08 april 2009 @ 22:21:

[...]

Tegen de tijd dat dat kind 12 is, dan is die vader iets van 70?

Bezint eer ge begint en zo.........

Denkt vader dat ie het wat rustiger aan kan gaan doen op zijn 70ste, begint kind lekker aan de puberteit!

Ik begrijp het eigenlijk ook niet waarom mensen (van bijna 45 en 55 of zo?) nog kinderen willen. Kan iemand me dat uitleggen?
Och joh, het is mij nweleens gebeurd hoor dat ze dachten dat mijn ouders mijn opa en oma waren. So what, nooit mee gepest ofzo.

Mijn pa was inderdaad niet de vader die spelletjes met je deed ofzo, daar was ie het type niet voor. Ik heb dat nooit gemist.

Joh meid, Grote Zus dat is toch gaaf! Tuurlijk is het anders dan met de broertjes en zusjes waarmee je bent opgegroeid, tuurlijk is het ff schrikken en raar. Maar toch ook leuk?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Gaat heen en vermenigvuldigt u.

Mijn vader was een Suri, ook een excuus
Mijn moeder werd gewoon zwanger. En weer. En weer. En weer
Toen ik 20 was kregen mijn moeder (toen 40 en stiefvader,toen 52) een dochter.

(2 jaar later kreeg ik mijn 1e zoon..)

En ik zie haar echt niet als nichtje.

Mijn kinderen noemen haar geen tante maar zien haar wel als nichtje,dat komt door het kleine leeftijdsverschil.

Toen ik het hoorde dat er een baby op komst was schrok ik me de ******* maar nu weet ik niet beter.

Ze wordt volgende maand 15 en als kado heb ik haar een reisje gegeven.Leuk hoor,met mijn zussie op reis!

Dat had ik me toen echt niet kunnen bedenken.

maar het is dus hartstikke leuk allemaal!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 april 2009 @ 22:45:

Mijn moeder werd gewoon zwanger. En weer. En weer. En weer

Dat waren nog es tijden! Geen gezeik op viva-fora in de trant van: wanneer voelden jullie dat je toe was aan een kind, vriend wil nog niet ik wel wat nu, wat is de beste tijd om zwanger te worden, of de mooiste topictitel ever: HOE ERVAREN JULLIE DE WENS ZWANGER TE WORDEN?

Mopje, woonde jij nog thuis, toen je moeder en stiefvader samen hun eerste kind kregen?
Ja Fleur, toen werd je gewoon zwanger. Klaar.
HPl natuurlijk is het leuk, kinderen zijn leuk. Mijn tante kreeg op haar 43 nog een kindje en ik was naast mijn studie de ideaale oppas, heerlijk vond ik dat. maar met haar heb ik niet eens het gevoel dat wij nichtjes zijn. Hoe zou dat dan met een nieuw broetje of zusje zijn? Het zou een kind zijn een bijzonder kind, maar niet voelen als een zus of broer
Nee,ik was al jaren het huis uit.

En ondanks dat we nooit samen in 1 huis hebben gewoond heb ik een hele leuke band met haar.
Wedden we om van wel FF?

Hahaha, zit ik hier opeens het krijgen van kids te promoten

Van al mijn broers en zussen (en dat zijn er nogal wat) hou ik op een andere manier. Van de oudste 2 (mijn halfbroer en halfzus) die ik als kind eigenlijk amper heb gekend omdat zij al uit huis waren voor ik 2 jaar was hield ik anders dan van de zus die die boven mij komt.

Maar niet minder, anders. Een broer is een broer, een zus is een zus. Echt
quote:fleurtje schreef op 08 april 2009 @ 22:47:

[...]

Dat waren nog es tijden! Geen gezeik op viva-fora in de trant van: wanneer voelden jullie dat je toe was aan een kind, vriend wil nog niet ik wel wat nu, wat is de beste tijd om zwanger te worden, of de mooiste topictitel ever: HOE ERVAREN JULLIE DE WENS ZWANGER TE WORDEN?

Haha, maar nu in 09 is het toch wel raar met de oudste zal het 36 jaar gaan schelen en tussen de twee jongste 25 jaar! is toch wel anders dan een grote fam. met om het jaar een kindje, lekker rooms
Mijn oudste zus (waarvan ik weet) en mijn jongste zus (waarvan ik weet) schelen ook zo'n dertig jaar. Gaan heel goed met elkaar om (maar zeker geen zussenband).
quote:milo schreef op 08 april 2009 @ 22:42:

[...]

Ik begrijp het eigenlijk ook niet waarom mensen (van bijna 45 en 55 of zo?) nog kinderen willen. Kan iemand me dat uitleggen?

Hoe denk je dat uitgelegd te willen hebben dan? Kan alleen voor mezelf spreken en dan heb je toch te maken met een gevoel ipv iets verstandig uit te leggen.

44 jaar, moeder van één zoon van 21 (1e relatie), en een zoon van 6 maanden (2e relatie) en nu hopende op nog zo'n wondertje. Oke, hier is manlief wel 11 jaar jonger, dus zijn we samen niet bejaard als kleine man in de pubertijd is. Maar ik durf best te stellen dat ik, ondanks m'n leeftijd, een veel 'leukere en energiekere' moeder ben dan 21 jaar geleden.

Gr.

Daan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven