Mijn vriend, en zijn nieuwe goede vriendin..

15-05-2019 11:44 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een frequent meelezer van de topics, voelde nooit echt de behoefte om me er echt in te mengen, maar nu pruttel ik over een kwestie waarvan ik heel benieuwd ben hoe jullie hier naar kijken..

Al 11 jaar heb ik een relatie met mijn vriend. Het eerste jaar was ik soms nog wel eens onzeker over mezelf en de relatie, maar het is langzaam gegroeid en al jaren wonen we samen en heb ik nooit enige angst of hersenactiviteit gehad over het feit dat mijn vriend mij niet meer leuk zou vinden en dat de relatie niet goed zat.

Tot ongeveer 1,5 maand geleden. Het kroop in mijn hoofd en nu wil het er niet uit. Ik ga volgende week langs de huisarts omdat ik ergens denk dat ik misschien een beetje gek word, aan de andere kant denk ik dat ik helemaal niet gek word en ben ik boos. Maarja, dat is wellicht ook wel het idee achter malle dingen in je hoofd, soms weet je dus niet dat ze er zijn.

Mijn vriend werkt al een flink tijdje op dezelfde werkplek. Daar werkt ook de bewuste collega en dus nu vriendin in kwestie. Zij gaan echter vaak borrelen, er is een nieuwe vriendschap ontstaan die mijn vriend zelf omschrijft als iets "wat hij nog nooit heeft meegemaakt, want het is zo leuk", zij bespreekt haar therapieën en relatieperikelen met hem, belt hem geregeld, appt uiteraard ook. Oja misschien goed te weten, ze is getrouwd en heeft kinderen, maar is doodongelukkig en zoekt haar heil continu overal, niet zozeer bij mijn vriend, maar bij iedereen die ze vast kan klampen. Intiatie van het contact komt dan ook vaker vanuit haar.

Nu word ik daar toch onzeker door en zaag ik hem dus al 1,5 maand hierover door. Niet expres, ik denk steeds hup zet je erover heen, maar als hij het weer over haar heeft of met haar gaat zitten appen, spring ik inwendig uit mijn vel en dus ook uitwendig.

Hij vindt dat een vriendschap moet kunnen. Dat ik hem dit moet gunnen. Hij probeert zijn best te doen door niet steeds met haar te appen als we samen zijn. Ik heb hem ook gevraagd om onze ruzies (die er overigens pas 1,5 maand zijn want hiervoor ging eigenlijk alles wel prima) niet met haar te bespreken. Of onze relatie. Nu zegt hij zijn best te doen maar is zij bijvoorbeeld ook al op de hoogte van het feit dat ik naar een psycholoog wil gaan (of wat dan ook maar helpt) want dat heeft hij haar al vrolijk zitten vertellen.

Andere signalen waar ik mijn hoofd over breek:
- alle foto's in de app naar mij, als van kijk eens ik ben nu hier, gaan ook naar haar
- de apps gaan 's nachts ook gewoon door
- hij heeft het ongeveer een miljoen keer per dag over haar, tot ik er gek van werd en nu houdt hij zijn mond wat meer, maar niet omdat hij (denk ik) minder aan haar denkt maar puur om rekening met mij te houden
- hij besteedt veel meer aandacht aan zijn haar en uiterlijk als ze werkt. Al is hij altijd wel ijdeltuiterig geweest dus misschien zit dat in mijn hoofd.
- hij begrijpt totaal niet dat ik er moeite mee heb

Hij blijft aangeven geen verliefde gevoelens te hebben. Hij heeft bijvoorbeeld überhaupt nog nooit bedacht hoe het zou zijn een relatie met haar te hebben. Het is een goede vriendschap. Nu heeft hij verder allemaal botte mannelijke vrienden, dus ik snap dat een goede band met iemand anders fijn kan zijn. Ik wil hem daarin ook niet te veel beperken, hij heeft recht op een eigen leven en ook vrouwelijke vriendschappen. Soms geloof ik hem een dagje. En dan besluipt me weer het gevoel dat er iets mis is. Ook omdat hij juist totaal niet naar mijn kant wil meeveren.

Nu ben ik natuurlijk een onbetrouwbaar vreselijk mens en heb in zijn tel gekeken, vandaar dat ik nu nog meer op de hoogte ben van de frequentie en inhoud van hun appgedrag. Waaronder dat hij wel onze ruzies bespreekt en een keer een screenshot van ons whatsapp gesprek :(

Het is niet dat ik op dit moment denk dat hij echt vreemdgaat. Maak me wel zorgen over hun contact en zijn gevoelens.

Wat te doen? Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar justagirly

hier wist ook niemand het,
ik wou niet dat ze partij zouden kiezen voor mij of slecht gingen praten over hem

vertrouwen doe ik hem wel weer omdat het hier al een jaar of 4 geleden is
maar soms is er toch wel een twijfel
als hij erg lang weg is, heeft die toch nog contact met haar ?

ik ben echt enorm over mijn grens heen gegaan door haar zelf te ontmoeten
door tegen haar te zeggen dat ons relatie op dat moment enorm deuk heeft opgelopen
heb zelf met hem en haar en nog een ander vrouw in een groepsapp gezeten
ik niet kon begrijpen dat zij het maar oke vind dat hij hun contact 2 maanden geheim hield, en zij toen ik het wist ook nog steeds voor haar man
ik kon niet begrijpen dat ik het toeliet ondanks dat ik zijn twitter berichten geschiedenis ging terug lezen en dacht als ik dit twee maanden eerder had gedaan had ik meteen geweten,
ik wist dat het geen vriendschap was en ik zag het letterlijk voor mijn ogen in hun tekst naar elkaar, dat er bij een BBQ met meerdere twitteraars en onze kinderen zij elkaar negeerde omdat haar man er ook was

3 dagen na mijn confrontatie met haar was er een foto incident van haar in bh die ze zogenaamd per ongeluk had verzonden naar hem

ik zei letterlijk dit is mijn grens, ik ga niet verder, of je heb contact met haar maar dan zijn wij over..
hij koos voor mij, heeft mij ook nog een poos verweten ook want ik had hun vriendschap kapot gemaakt door mijn eis, hij vond dat zij er makkelijk vanaf kwam en hij heeft haar partner verteld
het ging ook toen dus niet goed, hij heeft soms elders geslapen

nou ik heb mij toen echt alleen gevoeld..


wat heeft het mij geleerd ?

ik vind mijn grenzen belangrijker nu, ik weet wat ik wil
ik weet ook dat ik hem niet nodig heb om gelukkig te zijn in mijn leven
(hoewel dat misschien gek klinkt omdat we nog samen zijn)

alles wat ik lees hier komt zo bekend voor, maar het maakt mij nu niet meer boos om mijn eigen situatie meer van,

lieve TO en anderen bewaak je grenzen want die zijn t belangrijkst
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ja we weten allemaal wel dat er meer speelt als “vriendschap” tis alleen wachten totdat de bom barst. Hoe zou hij het vinden als jij met een mannelijke collega op deze manier zo’n intiem contact zou hebben? En als ze echt zo’n leuke gezellige vriendin is, loopt ze vast de deur plat bij jullie thuis en vraagt ze ook naar jou? Ik vind het schandalig dat hij schijt heeft aan jou gevoelens. Op dit moment sta je eigenlijk met je rug tegen de muur. Bang om hem en eventueel de woning kwijt te raken dus je eist niet het contact te verbreken. Bang dat hij haar leuker gaat vinden dus je durft niet meer hierover te beginnen. Je bent volledig gemanipuleerd en wilt zelf naar de psycholoog. Meid wees alsjeblieft dapper en ga op je strepen staan, laat niet langer met je sollen. Je bent nu blij omdat hij niet meer appt waar je bij bent. Krijgt hij straks een vrijkaartje om prostituees te bezoeken als hij er maar niks over zegt? Waar ligt de grens..ik ben jarenlang door een narcist gemanipuleerd en bespeeld waardoor ik in therapie ging voor mijn “moeilijke” gedrag. Uiteindelijk werd ik al jaren onderdrukt en mishandeld en was ik volledig gehersenspoeld. Wees deze egoïsten een stap voor. En of hij nou wel of geen gevoelens heeft... hij heeft in ieder geval schijt aan jou gevoelens dus ik zou je tassen gaan inpakken. Als hij jou echt terug wilt dan zal hij jou ook dag en nacht gaan appen toch?
Alle reacties Link kopieren
Mamsvan, ik hoop dat ik dat ook kan zeggen over een tijdje.
Ik zit gewoon nog middenin dat proces, heb geleerd dingen tijd te geven.
Bedankt voor je verhaal. :hug:
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:01
Reden: privacy
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik inderdaad ook wel erg benieuwd naar.
Tafellampje, je had toch gekeken in zijn telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het idee van iemand om gewoon te vragen mag ik ze lezen ook heel goed. Hij moet dan wel meteen zijn telefoon af geven. Als hij daar moeilijk over doet weet je genoeg. Als het allemaal zo onschuldig is zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik vind dat hele idee dat je niet in elkaars telefoon zou mogen kijken ook raar. Mijn vriend en ik weten elkaars codes en hebben afgesproken geen vingerafdruk te gebruiken en we mogen gewoon in elkaars telefoon. Juist door openheid van zaken te geven zorg je voor vertrouwen en ik kijk er dan ook eigenlijk nooit in. Zelf heb ik ook niks te verbergen dus ik zou niet weten waarom hij niet in mijn tel zou mogen kijken.
Cerfje schreef:
18-05-2019 07:40
Ik vond het idee van iemand om gewoon te vragen mag ik ze lezen ook heel goed. Hij moet dan wel meteen zijn telefoon af geven. Als hij daar moeilijk over doet weet je genoeg. Als het allemaal zo onschuldig is zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik vind dat hele idee dat je niet in elkaars telefoon zou mogen kijken ook raar. Mijn vriend en ik weten elkaars codes en hebben afgesproken geen vingerafdruk te gebruiken en we mogen gewoon in elkaars telefoon. Juist door openheid van zaken te geven zorg je voor vertrouwen en ik kijk er dan ook eigenlijk nooit in. Zelf heb ik ook niks te verbergen dus ik zou niet weten waarom hij niet in mijn tel zou mogen kijken.
Mijn vrienden delen wel eens vertrouwelijke informatie waarvan ze niet willen dat iemand anders dit leest, behalve ik. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als alles wat ik deel met mijn vrienden, direct bij hun vriendjes terecht kwam.
Hoe gaat het nu met je Tafellampje?
Heb je nog iets besproken met hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd niet dat mijn vriend hele conversaties met mijn vriendinnen gaat zitten lezen maar in theorie zou dat kunnen inderdaad. Ik doe dat ook niet bij hem. Heeft te maken met fatsoen en vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
18-05-2019 07:53
Mijn vrienden delen wel eens vertrouwelijke informatie waarvan ze niet willen dat iemand anders dit leest, behalve ik. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als alles wat ik deel met mijn vrienden, direct bij hun vriendjes terecht kwam.
Als ik in mijn vriend zijn telefoon zou kijken ben je niet opzoek naar gesprekkken met bekenden en goede vrienden maar naar onbekende (dames).
Schaapje11 schreef:
18-05-2019 08:38
Als ik in mijn vriend zijn telefoon zou kijken ben je niet opzoek naar gesprekkken met bekenden en goede vrienden maar naar onbekende (dames).
Het kan ook gewoon met bekenden gebeuren. Met m'n man ook gebeurd, die kende haar al voordat hij mij kende.
Alle reacties Link kopieren
Hey is natuurlijk ook nooit fail proof. Maar om nou alle gesprekken met bekenden te gaan zitten na lezen, zo wil je toch niet leven.
Gewoon de telefoons niet angstvallig afgesloten houden is voor mij in ieder geval genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
18-05-2019 07:40
Ik vond het idee van iemand om gewoon te vragen mag ik ze lezen ook heel goed. Hij moet dan wel meteen zijn telefoon af geven. Als hij daar moeilijk over doet weet je genoeg. Als het allemaal zo onschuldig is zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik vind dat hele idee dat je niet in elkaars telefoon zou mogen kijken ook raar. Mijn vriend en ik weten elkaars codes en hebben afgesproken geen vingerafdruk te gebruiken en we mogen gewoon in elkaars telefoon. Juist door openheid van zaken te geven zorg je voor vertrouwen en ik kijk er dan ook eigenlijk nooit in. Zelf heb ik ook niks te verbergen dus ik zou niet weten waarom hij niet in mijn tel zou mogen kijken.
Mijn vriend en ik hebben ook elkaars codes en in principe mogen we ook in elkaars telefoon. T moment dat ie op zoek gaat en al mijn whatsapps gaat lezen is t wel klaar tussen ons. Dan is er blijkbaar geen vertrouwen en geen basis meer.

Ik heb niks te verbergen. Op misschien wat geklaag over mijn vriend tegen mijn vriendinnen na (en als hij dat graag zou willen lezen zou dat me ook niet ech boeien... t is geen geheim ofzo) maar stiekem gaan zoeken geeft gewoon aan dat er kets mjs is en zo een relatie wil ik niet.

In to dr geval zou ik hem niet eens het contact verbieden. Ik vind dat je elkaar niks kan verbieden in relaties. Alleen ik zou er niet mee kunnen leven dus ik zou weggaan. Want ik wil dit niet in mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
18-05-2019 08:19
Ik denk eerlijk gezegd niet dat mijn vriend hele conversaties met mijn vriendinnen gaat zitten lezen maar in theorie zou dat kunnen inderdaad. Ik doe dat ook niet bij hem. Heeft te maken met fatsoen en vertrouwen.
Ik heb een vriendin waarvan haar man dr appjes leest. Als ze dus weer eens bij mij klaagt over haar man en ik klaag met haar mee krijg ik t vervolgens op mijn dak hoe ik over hem praat. Ik app dus alleen nog zaken naar haar waarvan ik t nket erg vind dat ze bij hem terecht komen.
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
18-05-2019 12:26
Hey is natuurlijk ook nooit fail proof. Maar om nou alle gesprekken met bekenden te gaan zitten na lezen, zo wil je toch niet leven.
Gewoon de telefoons niet angstvallig afgesloten houden is voor mij in ieder geval genoeg.
Afgesloten houden vind ik ook stom. Als ik bijv douche en er komt een appje binnen (ik heb hele grote voorvertoningen) dan zegt mijn vriend wel: he vriendin x appt...
Maar hij gaat niet al mijn appjes lezen...
Soms vraag ik hem wel om bijv even terug te appen dat ik er zo aankom ofzo.
Of als ik in de auto zit dan leest hij (of mijn kinderen) het voor en dan zeg ik wat hij terug moet appen
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
18-05-2019 12:56
Ik heb een vriendin waarvan haar man dr appjes leest. Als ze dus weer eens bij mij klaagt over haar man en ik klaag met haar mee krijg ik t vervolgens op mijn dak hoe ik over hem praat. Ik app dus alleen nog zaken naar haar waarvan ik t nket erg vind dat ze bij hem terecht komen.
Vreselijk, met zo’n vent zou ik het nog geen dag uithouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet eigenlijk, als je vreemdgaat kun je toch ook gewoon een prepaid telefoontje kopen voor het contact met je minna(a)r(es)? Ik heb nog nooit mijn man bedonderd, maar kan wel bedenken dat het dom is om je lover dan te laten bellen en appen op de telefoon die je elke dag gebruikt.
pamelacourson schreef:
18-05-2019 17:11
Ik snap het ook niet eigenlijk, als je vreemdgaat kun je toch ook gewoon een prepaid telefoontje kopen voor het contact met je minna(a)r(es)? Ik heb nog nooit mijn man bedonderd, maar kan wel bedenken dat het dom is om je lover dan te laten bellen en appen op de telefoon die je elke dag gebruikt.
Verbaast mij ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat ik hiermee mensen op ideeen heb gebracht :-?
pamelacourson schreef:
18-05-2019 17:38
Ik hoop niet dat ik hiermee mensen op ideeen heb gebracht :-?

Ik heb hetzelfde als jou, ik ben ook nog nooit vreemdgegaan, maar zou ook een extra prepaid genomen hebben. Dus ik denk dat vreemdgangers dat ook kunnen bedenken.

Maar waar laat je je tel?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je ook een telefoon met dual sim kopen waarbij je van de ene sim naar de andere kunt, dat zou je dan kunnen doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sorry was een tijdje ondergedoken. Ik merkte dat door het lezen van alle berichten van "hij solt met je, wegwezen" het de zaken tussen mijn vriend en mij niet echt goed deed. Maargoed, ook zonder dit te lezen, gaat het nog niet echt veel beter.

inmiddels waren er ups en downs, we zaten in een up, maar ik heb nu oprechte twijfels of ik nog wel door wil met de relatie.

De goede punten:
* hij zei dat hij zo zou willen tekenen met nog 11 jaar met mij
* dat hij enkel een relatie met mij wil en nog helemaal niet wil denken aan een relatie met iemand anders
* we konden weer wat gemakkelijker met elkaar opschieten, de vibe kwam er weer een beetje in.
* soms voelde ik dat hij rekening met me hield, bijvoorbeeld dat hij appte om 23 uur svonds ofzo, ik doe met die en die (en dat stomme mens) nog even een drankje in een ander cafe, vind je dat ok

De slechte punten
* het contact is nog even intensief. Al neemt hij niet direct initiatief, maar als zij dat doet, zegt hij nooit nee
* ik kan gewoon niet uit mijn hoofd zetten dat er iets aan de hand is.Zodra die naam op tafel komt, al is het onschuldig, dan krijg ik een soort van interne breakdown
* een voorbeeld van vorige week geloof ik. Wij zouden iets gaan doen. Hij appte dat hij zich niet zo chill voelde en naar huis wilde. Toen ik hem op een gegeven moment belde na mijn werkdag (ben wat later klaar) bleek hij nog gezellig met dat mens aan het nababbelen te zijn. Daar had hij namelijk nog wel kracht voor!!!!!

Ik weet niet wat de oplossing is. De frequentie minderen is geen optie zegt hij. Vanavond gaan we het er nog eens goed over hebben. Maar ik weet niet meer of ik zo verder kan. Ik verkeer continu in stress. En het wordt dan wel weer minder. Vooral wanneer er dan even geen contact tussen hen is of wanneer ze niet ter sprake komt.

Maar dan gaat hij weer wat met haar drinken. Of dan vraagt zij hem weer ergens mee naartoe en zegt hij natuurlijk ja. En dan begint alles weer van voor af aan.

Hij blijft het onbegrijpelijk vinden. Onzin. Ik zie spoken.

En we komen er maar niet uit.

Inmiddels ben ik een beetje zo ver dat ik mijn vertrouwen begin te verliezen in praten met elkaar. Het heeft geen zin. In zijn daden stelt hij me niet gerust. En wat zeggen woorden?

En wederom is er het stemmetje. Ligt het niet aan mezelf? Is dit mijn eigen onzekerheid?
Maakt niet uit TO, jij wilt je zo niet voelen in jouw relatie, alsof je er met 3 personen inzit.
Jouw grens is allang bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Nee inderdaad Lillybit. Ik zou op de één of andere manier iets willen bedenken zodat hij "wakker wordt"
Tafellampje schreef:
05-06-2019 12:07
Sorry was een tijdje ondergedoken. Ik merkte dat door het lezen van alle berichten van "hij solt met je, wegwezen" het de zaken tussen mijn vriend en mij niet echt goed deed. Maargoed, ook zonder dit te lezen, gaat het nog niet echt veel beter.

Te confronterend? Dan weet je dat het niet goed zit toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven