Mijn vriend is niet eerlijk

24-11-2009 09:04 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.!

Mijn vriend en ik hebben elkaar via hyves leren kennen. Hij had toen nog een vriendin en ik een vriend tot ik dus een prive bericht van hem kreeg en kende hem toen verder nog niet. Normaal als vreemde mannen me een prive bericht stuurde en aan het slijmen waren wist ik vaak dat ze zulke berichten ook naar andere meisjes/vrouwen stuurde en reageerde ik er ook nooit op terug. Maar bij hem had ik wel meteen een vertrouwt gevoel op de 1 of andere manier en voelde me erg tot hem aangetrokken. Hij zei in de een van de eerste berichten ook dat hij wel een vriendin had en dat het al niet zo lekker meer ging tussen hen en dat hij normaal nooit berichten stuurde naar anderen vrouwen maar ik was een uitzondering zei ie. Sinds toen gingen we al gauw smsen, met elkaar afspreken enz. Uiteindelijk ging het toen uit tussen mij en mn vriend en ook tussen hem en zijn vriendin, en kregen wij dus een relatie enz. enz.

Helemaal in het begin van onze relatie hadden we ook elkaars wachtwoorden gegeven van hyves en onze mail omdat we niks voor elkaar te verbergen hadden. Helemaal in het begin van onze relatie had ik dus ook een keer gewoon uit nieuwsgierigheid in de inbox van zijn hyves zitten kijken (oke misschien niet zo netjes, maar ik had er wel toestemming voor). Uiteindelijk zag ik bij verzonden berichten allemaal de zelfde slijmberichtjes die hij naar mij had gestuurd, dat hij die ook naar tig andere meisjes had gestuurd. Ik was toen echt enorm pissig en heb hem ermee geconfronteerd. Dit is toen ook uitgesproken allemaal. En een tijd later zijn we dus ook samen gaan wonen (gelukkig nog niet officieel).

Maar nou komt het.. Hij had vanaf het begin van de relatie al eens verteld dat hij een goeie oude vriendin heeft die ver weg woont. Hij heeft haar vroeger ook leuk gevonden maar tegenwoordig niet meer en heeft er (volgens hem) ook niks tussen hen gespeeld. Zij woont tegenwoordig ook samen met haar vriend en 1x in hele lange tijd spreken ze wel eens af zonder bedoelingen. Hij heeft verder ook nog niet met haar afgesproken sinds hij met mij heeft. Maar gister moest ik dus werken en was hij de hele dag vrij, Uiteindelijk had ik gisteravond weer een keer in zn mailbox zitten kijken van zn hyves toen hij niet thuis was en weer bij verzonden berichten gekeken. Uiteindelijk zag ik dat ie haar een prive bericht had gestuurd met daarin dat ie haar niet was vergeten en dat hij elke dag nog wel een keer aan haar dacht etc. En dat ie aan het proberen was mij een beetje om te praten om toch met haar af te kunnen spreken en onderaan het bericht heeeele dikke kus

Ik had hem meteen gesmst gisteravond dat ik het gelezen had en dat het een verschrikkelijke klootzak was. Gelijk daarna belde ie me op en zei dat er geen betekenis achter zat en er ook niks mee bedoelde. Uiteindelijk toen hij thuis kwam heb ik hem ermee geconfronteerd en vroeg ik hem om uitleg. Hij zei er niets op en wist gewoon niet waarom ie zown bericht had gestuurd. Uiteindelijk heb ik hem alles ondervraagd; vind je haar nog steeds leuk.? Nee. Is dat alles gemeend wat je tegen haar zei.? Nee. Kom je iets tekort bij me.? Nee. Wil je echt nog wel verder met me en zit de relatie wel goed van jouw kant.? Ja, ik wil echt nog steeds met jou verder en de relatie zit ook goed. Uiteindelijk hebben we het nog steeds niet echt uitgesproken maar het komt erop neer dat hij het niet uit kan leggen waarom hij zo tegen haar doet. Hij zei wel dat hij altijd al zo tegen haar sprak, maar hij wilde haar niet laten vallen voor mij. En dat verwacht ik ook helemaal niet van hem, maar zulke uitspraken hoor je niet tegen "een vriendin" te zeggen, toch.?

Maar mijn vertrouwen in hem heeft wel een flinke deuk achter gelaten nu. En ik twijfel ook gewoon ofdat ik mijn tassen al niet moet pakken ofdat ik hem nog een kans moet geven. Hij reageerde er gisteren wel cool over dat als ik er moeite mee had dat hij wel eens contact zocht met haar maar op moest donderen. Wel had hij sorry gezegd en hebben we een afspraak gemaakt dat hij zich aan past in het benaderen naar haar toe.

Zijn er meiden die dit herkennen en wat zouden jullie doen.?
Dat hij zich gaat aanpassen en andere meiden geen hyves berichtjes meer verstuurd met dergelijke teksten kan je wel vergeten. Op die manier heeft hij zijn vorige vriendin ingeruild voor jou en zal hij jou weer inruilen als hij in zijn ogen nog beter kan krijgen.
Ja met die gedachte zit ik dus ook erg te stoeien dat hij mij het zelfde gaat flikken als bij zn ex vriendin. Maar hij doet ook weer niet afstandelijk ofzo naar mij toe, en dat doe je denk ik wel als je uitgekeken bent op iemand
Wel erg bijzonder dat hij én zijn wachtwoord geeft én niets verbergt én doet alsof hij een trouwe hond is. Dat laatste .... dat lijkt me sterk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Weet je Inge? Deze man deugt gewoon voor geen ene meter, óf hij is nog niet klaar voor een serieuze relatie.

Hij heeft een relatie met vrouw A, hengelt ondertussen uitgebreid via Hyves, neemt contact op met vrouw B (Inge), begint een relatie met haar, en begint weer met hengelen.

Zie je waar dit naar toe gaat?

Trouwens, je zegt dat je vertrouwen nu beschaadt is, maar volgens mij was er al weinig vertrouwen aan het begin. Anders had jij nooit zijn emails gecheckt. Ik heb persoonlijk niet de behoefte om mijn vriend zijn mail te controleren, omdat ik hem sowieso vertrouw.

En dan zeggen dat je 'op kunt donderen', als oplossing voor een ruzie?

Nee, dit is géén leuke man. Dit is niet de liefde van je leven.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat denk je nou zelf Inge? Deze man zal de spanning, en het liegen en bedriegen, nooit opgeven. Dat denk ik als ik jouw verhaal lees.
Ja inderdaad dat vond ik dus ook heel bijzonder en erg apart. Maar ik zit echt te twijfelen als een gek, ik wil echt met hem verder maar aan de andere kant wil ik ook voor mezelf kiezen. Ik weet het gewoon niet meer, en aangezien vertrouwen wel 1 van de belangrijkste dingen in een relatie is...
Eens met bovenstaande posts.

Lijkt alsof deze man het leuk vindt om van verschillende walletjes te eten. Ben bang dat hij ervandoor gaat als hij iets "beters" of spannenders heeft gevonden.
quote:kxs_inge schreef op 24 november 2009 @ 09:12:

Ja met die gedachte zit ik dus ook erg te stoeien dat hij mij het zelfde gaat flikken als bij zn ex vriendin. Maar hij doet ook weer niet afstandelijk ofzo naar mij toe, en dat doe je denk ik wel als je uitgekeken bent op iemand

Dikke kans dat hij ook niet op zijn vorige vlam was uitgekeken maar dat zij hem de deur uit heeft gezet om precies dezelfde reden als dat jij dat wellicht gaat doen. Ook al zegt ie natuurlijk iets anders.

Misschien volgende keer de woorden "Dat doe ik anders nooit" met een korreltje zout nemen?
Nee, ik herken er niks in. Als er in het begin al zoveel gelogen zou zijn was ik al weg geweest.

Als er een ander meisje had gereageerd op zijn bericht was hij daar waarschijnlijk mee samen. En als hij berichtjes stuurt terwijl hij een vriendin heeft, zou hij dat dan nu ook niet doen, bij zijn volgende vriendin?
Drie maanden geleden opende je een topic over je vriend waarin je aangaf dat hij vaak heel bot reageert en discussies vaak afkapt met 'als je hier niet mee kunt leven, dan moet je het maar uitmaken'.

Het is niet echt een fantastische prater he?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik zou er mee stoppen, volgens mij veranderen deze jongens nooit!

Heb zelf een relatie gehad met iemand die precies hetzelfde deed,

had een relatie met mij en ik was zijn leven, wereld, alles en hij hield zoveel van mij blablabla.....

Totdat ik per ongeluk een keer in zijn mail keek, want die had ie open laten staan toen hij wegging.....

Ik was niet jaloers en nieuwsgierig maar als je oog direct valt op mails met als onderwerp lieve m........ en mis je me al...... nou dan ga je toch lezen.

Foute boel, nergens in de mail kwam mijn naam naar voren en hij schreef in een van de mails dat ie single was...... Heb hem ermee geconfronteerd en hij zei ook nee hoor... stelt niks voor.... ik weet ook niet waarom ik op zo'n manier naar haar schrijf, en nog meer van die onzin.... heb hem met me stomme kop nog een kans gegeven en ja hoor je kan het al wel raden.... 2 weken later..... precies hetzelfde....

Bah.... als ik je advies zou moeten geven is stop er mee, niet makkelijk want je hebt misschien nog wel gevoelens voor hem, maar kijk uit....
quote:kxs_inge schreef op 24 november 2009 @ 09:04:

Uiteindelijk zag ik bij verzonden berichten allemaal de zelfde slijmberichtjes die hij naar mij had gestuurd, dat hij die ook naar tig andere meisjes had gestuurd. Ik was toen echt enorm pissig en heb hem ermee geconfronteerd. Dit is toen ook uitgesproken allemaal. En een tijd later zijn we dus ook samen gaan wonen (gelukkig nog niet officieel).Die zin vind ik ook opvallend. Hoezo 'gelukkig niet officieel'. Twijfel je zelf aan het samenwonen? Of aan jullie toekomst?
hyves, hyves, hyves....

sjemig, doek dat toch op scheelt een hoop gezeik in relaties...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2009 @ 09:13:

Wel erg bijzonder dat hij én zijn wachtwoord geeft én niets verbergt én doet alsof hij een trouwe hond is. Dat laatste .... dat lijkt me sterk.

of heeel dom, of heeel arrogant... Wat een oppereikel!

TO: ja, ik heb zoiets meegemaakt. Dat gaat niet veranderen. De "andere vrouwen" zijn altijd goede vriendinnen, oude buurmeisjes van vroeger, toffe collega's van zijn vorige werk, etc. waar hij heeeeelemaal geen gevoelens voor had. Die hij heel toevallig via internet leerde kennen of had teruggevonden en die alleen met hem willen praten omdat hij zooo goed luisteren kan (waarom hij dan met mij nooit een fatsoenlijk gesprek kon voeren was mij dan weer een raadsel). Meneer bleek twee handen vol email adressen te hebben en stond, ow surprise, ook nog bij een datingsite ingeschreven.

Achteraf zijn bij mij ook de schellen pas van mijn ogen gevallen, op dat moment vrat ik die domme excuses ook voor zoete koek.

Wat jij moet doen: hem gedag zeggen (niet makkelijk als je hem nog leuk vindt), je eigen leven gaan leiden en je komt vanzelf een leuke kerel tegen die wél oprecht is.
Hear hear Pakje.

Nooit Hyves gehad, maar ben door het forum wel erg overtuigd geraakt dat dat verstandig is. Is een nieuw motto waard!
in het verleden behaalde resultaten bieden een heel goede garantie voor de toekomst, valt mij vaak op.
quote:renaat29 schreef op 24 november 2009 @ 09:23:

Ik zou er mee stoppen, volgens mij veranderen deze jongens nooit!

Heb zelf een relatie gehad met iemand die precies hetzelfde deed,

had een relatie met mij en ik was zijn leven, wereld, alles en hij hield zoveel van mij blablabla.....

Totdat ik per ongeluk een keer in zijn mail keek, want die had ie open laten staan toen hij wegging.....

Ik was niet jaloers en nieuwsgierig maar als je oog direct valt op mails met als onderwerp lieve m........ en mis je me al...... nou dan ga je toch lezen.

Foute boel, nergens in de mail kwam mijn naam naar voren en hij schreef in een van de mails dat ie single was...... Heb hem ermee geconfronteerd en hij zei ook nee hoor... stelt niks voor.... ik weet ook niet waarom ik op zo'n manier naar haar schrijf, en nog meer van die onzin.... heb hem met me stomme kop nog een kans gegeven en ja hoor je kan het al wel raden.... 2 weken later..... precies hetzelfde....

Bah.... als ik je advies zou moeten geven is stop er mee, niet makkelijk want je hebt misschien nog wel gevoelens voor hem, maar kijk uit....haha, volgens mij waren onze ex-kerels dezelfde!
Ik herken ook erg veel in jouw verhaal Mips.
quote:kxs_inge schreef op 24 november 2009 @ 09:04:

Hij reageerde er gisteren wel cool over dat als ik er moeite mee had dat hij wel eens contact zocht met haar maar op moest donderen.Deze zin snap ik niet.
sowieso al geen beste start voor n relatie, ff virtueel overstappen. En elkaars wachtwoord hebben? Ik ben helemaal voor openheid en eerlijkheid maar dit gaat mij te ver, dat is toch vragen om paranoia/gedoe?
quote:loomii schreef op 24 november 2009 @ 09:31:

[...]

Deze zin snap ik niet.Nee die zin snapte ik dus ook niet goed en stond er best verbaasd van. Het lijkt mij dat als je gaat dreigen met het feit om de tassen te pakken dat ie juist gaat smeken om bij hem te blijven. Maar van zijn karakter is hij sowieso kei en kei hard en doet heel vaak nuchter over van alles.
quote:tijgermeisje schreef op 24 november 2009 @ 09:34:

sowieso al geen beste start voor n relatie, ff virtueel overstappen. En elkaars wachtwoord hebben? Ik ben helemaal voor openheid en eerlijkheid maar dit gaat mij te ver, dat is toch vragen om paranoia/gedoe?Nee dat is in mijn ogen niet echt vragen om gedoe/ruzie. Anders had ie me nu nog voor de gek gehouden als ik hier niet achter gekomen was.
quote:kxs_inge schreef op 24 november 2009 @ 09:34:

[...]

Nee die zin snapte ik dus ook niet goed en stond er best verbaasd van. Het lijkt mij dat als je gaat dreigen met het feit om de tassen te pakken dat ie juist gaat smeken om bij hem te blijven. Maar van zijn karakter is hij sowieso kei en kei hard en doet heel vaak nuchter over van alles.Het werkt wel he? Als hij zo heel bot doet, doe jij niet bot terug, maar kruip je in je schulp. Dat heeft deze man heel goed door.
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven