Mijn vriend is weg

15-02-2021 14:28 159 berichten
Ik kwam thuis van mijn werk en mijn vriend is weg. Hij heeft wat spullen gepakt, zijn katten en is weg.
Zijn telefoon staat uit. Ik weet niet waar hij is.
Gisteren hadden we ruzie om zijn achterdocht. Ik begrijp waar die achterdocht vandaan komt en ik probeer geduldig te zijn, maar ik ben niet hetzelfde als zijn ex.
En nu is hij gewoon weg. Geen briefje, geen berichtje, niks. Gewoon weg.
Alle reacties Link kopieren
vanderattenbesnuffeld schreef:
23-02-2021 18:43
Even een update want de situatie is na mijn laatste post snel geëscaleerd. Ik heb mijn vriend enkele dagen geleden net op tijd gevonden. Krijg nog koude rillingen als ik er aan denk. Ik lag in bed, hoorde een geluid dat ik niet echt kon thuis brengen totdat ik besefte dat het het gerochel was van iemand die bezig was te stikken.
Sorry dat ik het zo gedetailleerd beschrijf, misschien krijg ik die geluiden dan een beetje uit mijn hoofd.
Dus ja, weglopen en niks laten weten is wellicht respectloos maar het gaat op dit moment écht niet goed met hem en dat vind ik nu even belangrijker dan het feit dat hij mij ongerust achter heeft gelaten.

Daar heb ik wel begrip voor, maar als jij niet 112 hebt gebeld na zijn laatste actie kan ik daar echt geen begrip voor opbrengen. Je begrijpt toch wel dat hij, maar al helemaal jij, dit niet zelf opgelost krijgt? Te beginnen met een crisisopname op moment van die actie en vervolgens via de HA professionele hulp. Weigert hij dat dan is het toch echt exit want hoe groot een redderscomplex iemand ook heeft, dit ga je als partner niet oplossen (in tegenstelling, je zult er flink aan onderdoor gaan).

Hij heeft nu professionele hulp en is bezig met therapie op te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Nog even in die relatie en je bent zelf een psychische patient die toe is aan opname...
Ach wat ontzettend naar. Sterkte gewenst....
Alle reacties Link kopieren
vanderattenbesnuffeld schreef:
23-02-2021 18:43
Even een update want de situatie is na mijn laatste post snel geëscaleerd. Ik heb mijn vriend enkele dagen geleden net op tijd gevonden. Krijg nog koude rillingen als ik er aan denk. Ik lag in bed, hoorde een geluid dat ik niet echt kon thuis brengen totdat ik besefte dat het het gerochel was van iemand die bezig was te stikken.
Sorry dat ik het zo gedetailleerd beschrijf, misschien krijg ik die geluiden dan een beetje uit mijn hoofd.
Dus ja, weglopen en niks laten weten is wellicht respectloos maar het gaat op dit moment écht niet goed met hem en dat vind ik nu even belangrijker dan het feit dat hij mij ongerust achter heeft gelaten.
Jij hebt toen 112 gebeld?

Deze man ligt overhoop met zichzelf en heeft hulp nodig. Jij bent of was zijn vriendin, niet zijn hulpverlener. Zoek hulp voor jezelf, zo'n partner is echt heel zwaar.
Alle reacties Link kopieren
vanderattenbesnuffeld schreef:
23-02-2021 18:43
Even een update want de situatie is na mijn laatste post snel geëscaleerd. Ik heb mijn vriend enkele dagen geleden net op tijd gevonden. Krijg nog koude rillingen als ik er aan denk.
Ach meid toch. En hoe is het nu met jou? Heb je zelf hulp?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je vanderattenbesnuffeld ? Heb je hulp gekregen? Heb je mensen om je heen waarmee je kunt praten?
Ik ga er vanuit dat ze hem hebben opgenomen. Dat hij nu hulp krijgt die hij nodig heeft....
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ok prima heeft ie even ruimte nodig?Maar communiceer het even met elkaar. En niet als een klein jongetje het huis verlaten zonder iets te zeggen.

Volgens mij ben je beter af zonder deze emotioneel onbereikbare man.
S-Groot schreef:
23-02-2021 19:59
Daar heb ik wel begrip voor, maar als jij niet 112 hebt gebeld na zijn laatste actie kan ik daar echt geen begrip voor opbrengen. Je begrijpt toch wel dat hij, maar al helemaal jij, dit niet zelf opgelost krijgt? Te beginnen met een crisisopname op moment van die actie en vervolgens via de HA professionele hulp. Weigert hij dat dan is het toch echt exit want hoe groot een redderscomplex iemand ook heeft, dit ga je als partner niet oplossen (in tegenstelling, je zult er flink aan onderdoor gaan).

Hij heeft nu professionele hulp en is bezig met therapie op te zetten?
Crisisopname is niet perse helpend, er zijn hele andere vormen van acute hulp thuis die vaak effectiever zijn. Crisisopname gebeurt nog heel weinig en echt alleen als verwacht wordt dat dat helpend is. TO: heb je wel de huisartsenpost/ 112/ crisisdienst gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar, heel veel sterkte met de situatie. Ik begrijp dat dit niet het moment is om het te hebben over het weggaan zonder het te melden. Je vriend heeft grotere issues. Let wel op dat dit ook voor jou heel zwaar is en dat je ook voor je eigen support moet zorgen. Kun je er behalve op het forum met iemand over praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven