Mijn vriend wil even afstand, wat nu?

18-10-2018 09:16 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren heeft mijn vriend na een relatie van 10 maanden aangegeven dat hij tijd nodig heeft om na te denken... dit omdat hij het gevoel heeft dat het niet goed gaat en nu niet kan aangeven wat dat is en hoe (en of we het überhaupt) veranderen...

Ik ben hier echt helemaal kapot van! Ik kan niks anders doen aan hieraan denken omdat ik hem niet kwijt wil, de gedachte alleen al maakt me helemaal gek.
Tuurlijk hebben we laatste maand wel wat vaker gekibbeld, maar geen echte ruzie ofzo, dus dit is echt een steek in mijn hart. Hij geeft aan even afstand te willen zodat hij kan nadenken, ongeveer een week..

Ik weet niet wat ik kan verwachten omdat ik nooit eerder serieuze relaties heb gehad.. wil hij nog wel door of is hij alleen aan t denken over een goede oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
24-10-2018 16:26
Ik snap dat het misschien als buitenstaander lastig te romantiseren is;

Echter vind ik niet alle reacties even terecht, puur op basis van een beschrijving is het nogal lastig te beoordelen wat iemand denkt, wel?

Wanneer je ervoor kiest om samen te zijn met iemand en van diegene houdt, dan ren je niet bij de eerste moeilijkheden weg.. Ik merk dat een aantal wel die instelling hebben, dat is niet apart, dat doen de meesten in onze samenleving tegenwoordig.

Maar wanneer je een ander niet meer gunt wat diegene nodig heeft (tijd geven wanneer tijd nodig is), hoe kan je dan samen aan een toekomst gaan bouwen als zelfs dat teveel gevraagd is?

Ik vind het jammer dat tegenwoordig mensen eerder geneigd zijn om weg te rennen bij een 'slecht teken' ipv samen ervoor te gaan. Vroeger hadden ze ook deze issues hoor, en toch zie je stellen die al tig jaar samen zijn.
Je bent het nu voor jezelf recht aan het lullen, sorry maar het gedrag van jouw vriend is manipulatief, dwingend en drammerig.
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
24-10-2018 16:33
Klopt!

Wat overigens grappig is, veel stellen die allang samen zijn hebben zoiets ook meegemaakt (een pauze) of iets dergelijks, maar het gras lijkt altijd groener aan de overkant. In deze tijd vergeten we vaak dat tegenslagen er ook bij horen soms...
En ook hier ben je het aan het recht praten....meisje wens jou echt heel veel sterkte toe in deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
25-10-2018 13:15
Maar hoe meer afstand ik neem, bv in het gesprek gisteravond waarbij hij me wilde knuffelen en ik liever dat even niet deed door het heftige gesprek begon hij alleen maar meer aan te dringen dat het hem pijn doet dat ik zo heftig reageer erop en niet wil knuffelen enzo. Hij moest zelf ook huilen.. na het gesprek vroeg hij of ik wilde blijven eten. Wat denk je zelf? Eerst zeggen dat je tijd nodig hebt als ik straks wegga, maar wel nog samen eten alsof er niks aan de hand is? Dus toen ben ik maar gegaan.
De man heeft geuit dat hij het even niet meer weet en na (vijf keer!!) gezegd dat het niets met zijn gevoel voor TO te maken heeft:
Quote TO: ik heb hierbij trouwens niet verteld dat ik hem wel 5x gevraagd heeft of het met zijn gevoel voor mij te maken heeft. Hij zegt dat dat absoluut niet het geval is en dat hij van me houdt. Hij zegt dat hij hoopt dat het allemaal goedkomt maar nu moet hij nadenken wat er moet veranderen en hoe dit eventueel wel of niet kan...

Volgende quote TO: Het is gewoon zo complex; hij kan mij op dit moment niet uitleggen wát hem ongelukkig maakt... ik ben normaal gesproken best goed in signalen oppikken (zoals: doet hij afstandelijk ja/nee)..

Ook hierbij gaat het alleen maar om het gevoel van TO: zij kan immers altijd goed signalen oppikken?

Vervolgens staat er: Maar hoe meer afstand ik neem, bv in het gesprek gisteravond waarbij hij me wilde knuffelen en ik liever dat even niet deed door het heftige gesprek begon hij alleen maar meer aan te dringen dat het hem pijn doet dat ik zo heftig reageer erop en niet wil knuffelen enzo. Hij moest zelf ook huilen.. na het gesprek vroeg hij of ik wilde blijven eten. Wat denk je zelf? Eerst zeggen dat je tijd nodig hebt als ik straks wegga, maar wel nog samen eten alsof er niks aan de hand is? Dus toen ben ik maar gegaan.
HIJ HEEFT NIKS TEGEN HAAR, maar zit giga in de knoop met zichzelf. Daarom heeft ie juist een knuffel en steun nodig. Maar nee, het moet alleen om het gevoel (van afwijzing) van TO gaan... Echt super egocentrisch vind ik het. Wil je niet blijven eten, dan doe je dat gewoon niet, maar nu is het een chantagemiddel want ja, hij heeft het moeilijk dus waarom zou ik dan blijven eten. Of hem een knuffel geven. Die logica ontgaat me echt volledig. Als je niet kunt dealen met moeilijkheden of onzekerheden van een ander, dan moet je zelf afstand nemen of überhaupt niet aan een relatie beginnen.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 14:21
3.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na 10 maanden al dit soort gezeik. Pfff. Over een paar maanden begint hij weer.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
25-10-2018 13:44

HIJ HEEFT NIKS TEGEN HAAR, maar zit giga in de knoop met zichzelf. Daarom heeft ie juist een knuffel en steun nodig. Maar nee, het moet alleen om het gevoel (van afwijzing) van TO gaan... Echt super egocentrisch vind ik het. Wil je niet blijven eten, dan doe je dat gewoon niet, maar nu is het een chantagemiddel want ja, hij heeft het moeilijk dus waarom zou ik dan blijven eten. Of hem een knuffel geven. Die logica ontgaat me echt volledig. Als je niet kunt dealen met moeilijkheden of onzekerheden van een ander, dan moet je zelf afstand nemen of überhaupt niet aan een relatie beginnen.
Jij snapt duidelijk niet dat ze zelf ook gevoelens heeft. Ze bestaat niet alleen om aan elke gril van haar vriend te voldoen, zonder zelf iets te voelen.

En wat je laatste zin betreft, dat kan je beter tegen haar vriend zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
25-10-2018 13:44
De man heeft geuit dat hij het even niet meer weet en na (vijf keer!!) gezegd dat het niets met zijn gevoel voor TO te maken heeft:
Quote TO: ik heb hierbij trouwens niet verteld dat ik hem wel 5x gevraagd heeft of het met zijn gevoel voor mij te maken heeft. Hij zegt dat dat absoluut niet het geval is en dat hij van me houdt. Hij zegt dat hij hoopt dat het allemaal goedkomt maar nu moet hij nadenken wat er moet veranderen en hoe dit eventueel wel of niet kan...

Volgende quote TO: Het is gewoon zo complex; hij kan mij op dit moment niet uitleggen wát hem ongelukkig maakt... ik ben normaal gesproken best goed in signalen oppikken (zoals: doet hij afstandelijk ja/nee)..

Ook hierbij gaat het alleen maar om het gevoel van TO: zij kan immers altijd goed signalen oppikken?

Vervolgens staat er: Maar hoe meer afstand ik neem, bv in het gesprek gisteravond waarbij hij me wilde knuffelen en ik liever dat even niet deed door het heftige gesprek begon hij alleen maar meer aan te dringen dat het hem pijn doet dat ik zo heftig reageer erop en niet wil knuffelen enzo. Hij moest zelf ook huilen.. na het gesprek vroeg hij of ik wilde blijven eten. Wat denk je zelf? Eerst zeggen dat je tijd nodig hebt als ik straks wegga, maar wel nog samen eten alsof er niks aan de hand is? Dus toen ben ik maar gegaan.
HIJ HEEFT NIKS TEGEN HAAR, maar zit giga in de knoop met zichzelf. Daarom heeft ie juist een knuffel en steun nodig. Maar nee, het moet alleen om het gevoel (van afwijzing) van TO gaan... Echt super egocentrisch vind ik het. Wil je niet blijven eten, dan doe je dat gewoon niet, maar nu is het een chantagemiddel want ja, hij heeft het moeilijk dus waarom zou ik dan blijven eten. Of hem een knuffel geven. Die logica ontgaat me echt volledig. Als je niet kunt dealen met moeilijkheden of onzekerheden van een ander, dan moet je zelf afstand nemen of überhaupt niet aan een relatie beginnen.
Dus, hij mag al zijn emoties/gevoelens/stemmingswisselingen op haar botvieren en zij heeft dat maar te slikken? Als je, je kut voelt om wat voor reden dan ook, hoef je, je niet als een manipulitieve zak te gedragen. Dat het door emoties en shit wel eens gebeurt, ok. Daar bied je dan wel netjes je excuses voor aan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
24-10-2018 16:26
Ik snap dat het misschien als buitenstaander lastig te romantiseren is;

Echter vind ik niet alle reacties even terecht, puur op basis van een beschrijving is het nogal lastig te beoordelen wat iemand denkt, wel?

Wanneer je ervoor kiest om samen te zijn met iemand en van diegene houdt, dan ren je niet bij de eerste moeilijkheden weg.. Ik merk dat een aantal wel die instelling hebben, dat is niet apart, dat doen de meesten in onze samenleving tegenwoordig.

Maar wanneer je een ander niet meer gunt wat diegene nodig heeft (tijd geven wanneer tijd nodig is), hoe kan je dan samen aan een toekomst gaan bouwen als zelfs dat teveel gevraagd is?

Ik vind het jammer dat tegenwoordig mensen eerder geneigd zijn om weg te rennen bij een 'slecht teken' ipv samen ervoor te gaan. Vroeger hadden ze ook deze issues hoor, en toch zie je stellen die al tig jaar samen zijn.
Ach kom op, vroeger werd alles in de doofpot gestopt, dat is het verschil. Mijn oma werd zwanger van een andere man, denk je dat mijn opa bij haar bleef omdat hij het haar vergeven had? Nee, scheiden gebeurde gewoon niet. Mijn tante moest trouwen omdat ze op haar 16 zwanger werd, denk je dat zij een gelukkig huwelijk heeft gehad? Wel tot de dood ons scheid, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
En sowieso, na 10 maanden al. Je hoort nog verliefd op elkaar te zijn en te neuken alsof je leven ervan af hangt. Wat een drama voor nog geen jaar.
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
24-10-2018 16:33
Klopt!

Wat overigens grappig is, veel stellen die allang samen zijn hebben zoiets ook meegemaakt (een pauze) of iets dergelijks, maar het gras lijkt altijd groener aan de overkant. In deze tijd vergeten we vaak dat tegenslagen er ook bij horen soms...
Je bent 10 maanden samen, niet 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
25-10-2018 13:44
Wil je niet blijven eten, dan doe je dat gewoon niet, maar nu is het een chantagemiddel want ja, hij heeft het moeilijk dus waarom zou ik dan blijven eten. Of hem een knuffel geven. Die logica ontgaat me echt volledig.
Wat een onzin kraam jij uit. TO zegt nergens dat ze het als chantage middel ziet, maar juist dat ze dit moeilijk vond omdat hij hiermee kwam.
Is alleen zijn zo vreselijk dat je na 10 maanden liever met dit geneuzel leeft dan zonder? Ik snap dat niet.

Laat je niet aanpraten dat je voor relaties moet vechten en allerlei offers moet brengen. Na 10 maanden mag je gewoon kappen omdat je niet bij elkaar blijkt te passen.
Alle reacties Link kopieren
En ook dat je zegt dat mensen het hier zo snel opgeven. Ik durf te wedden dat de mensen die dit advies geven. in een lange relatie zitten. Ik hoor daar ook bij. Het heeft namelijk helemaal niets met opgeven te maken. Dat maak jij jezelf nu wijs omdat je hem niet kwijt wil. Iemand niet kwijt willen staat helemaal los van de realisatie dat je een relatie met iemand ben begonnen die dus in de praktijk niet zo leuk blijkt te zijn als dat je eerst dacht. Niemand is perfect, mijn man ook niet, ik ook niet, daar kom je vanzelf wel achter na 10 jaar. Maar na 10 maanden al zo dramatisch doen? Je komt er nog wel achter. Dat dit hem niet gaat worden. Hele kleine kans dat iemand ineens omslaat en je droomvent wordt. En dan bedoel ik niet perfect. Maar wel iemand die dezelfde dingen wil als jij, je een zeker gevoel geeft kwa liefde en stabiliteit. ALs dat goed zit, dan kom je er welm ongeacht de fouten die worden gemaakt. Hij geeft je dat nu al niet. Succes ermee dan maar. Want je wil blijkbaar niet horen dat dit gewoon een harde "red flag" is. Je gevoel staat in de weg. Daar moet je zelf mee leven, en de keuzes die je maakt ook.

Ik hoop dat je er uit komt. Ik zeg niet dat je beter verdiend, want het is echt geen slecht mens, maar bij elkaar passen? Dat ligt aan twee mensen. Gun jezelf iemand die net zo lief en leuk is maar je wel wiil en kan geven wat je in een relatie nodig hebt.
Ach je moet maar zo zien: van een eerste relatie leer je het meest. Als je over een tijdje een 2e relatie hebt of gaat krijgen weet je hopelijk hoe het NIET moet. Hopelijk blijf je niet te lang bij deze manipulatieve man want je gaat wel gegarandeerd spijt krijgen dat je er zoveel tijd aan hebt verkwanseld. Een deel van die tijd kun je nog voor je zelf verantwoorden als een tijd waar je van kon leren. Als je dat leerpunt over bent wordt het gewoon sneu en daar ga je spijt van krijgen. Probeer dat punt dus goed in te gaten te houden, want succesvol wordt het sowieso niet.

Btw: naarmate je meer reacties post blijkt ook hoe hij je gebrainwashed heeft. Zielig. zo hoort een relatie dus niet te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven