mijn vriend

09-05-2012 11:39 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 4 maanden een relatie met een hele lieve jongen. We zijn beide 21 jaar.

Het is voor mij mijn eerste echt lange relaties. Hiervoor telkens maar 1 maandje of korter. Voor hem is dit al zijn vierde. Vind ik geen probleem. Ik wil even voordat ik het verhaal begin zeggen dat hij echt heel erg lief is, me steunt en ik heel erg met hem kan lachen.

Wat nu het probleem is, is dat ik me af en toe een beetje begin te ergeren aan hem. Dat zijn hele kleine dingen. Bijvoorbeeld van die opmerkingen als ik iets fout doe. Dan is het zo van pff echt weer iets voor jou. T geeft me een gevoel van ohja.. ik ben weer niet slim bezig.. en soms ook zo’n reactie van hoe kan je dat nou doen en ik leer je dat nog wel bij. Dan denk ik, ik wil best iets bijleren, maar waarom kan het niet gewoon zoals ik ben?

We wonen best ver bij elkaar vandaan ( meer dan 2 uur met de trein) maar zien elkaar elk weekend en in vakanties of met vrije dagen zijn we bij elkaar. Dat gaat goed, buiten de paar ergernissen gaat dat prima samen. Maar dan doordeweeks zegt hij dat hij me mist en ik mis hem ook heel erg, maar dan zeg ik we zien elkaar vrijdag weer ☺ dat duurt dan te lang, vind ik ook persoonlijk, maar het is nou eenmaal niet anders. Nu zegt hij dan altijd waar wacht je dan nog op? Kom dan? Maar dat kan simpelweg niet. En dit herhaalt zich dan zo’n 5 a 6 keer op de avond.

Ook bijt hij me wel is (buik, arm, been) dat doet pijn. Ik zeg dan ook dat het pijn doet, maar toch daarna doet ie t weer of van ik zal maar niet bijten he want dan doet het weer pijn.

Ook op seksgebied is er wat. Ik ben echt niet de ergste op het gebied. Sta voor veel open, maar het voelt voor mij alsof het van een kant komt. Ik doe veel bij hem, maar hij doet weinig bij mij. Als hij iets bij mij doet is het vaak even kort voordat we seks hebben. Ik vind het helemaal niet erg om hem te verwennen, maar ik wil er toch ook wel eens iets voor terug. We hebben het hier ook over gehad en hij zei dat hij er bij zijn vorige relaties niet veel aan deed. Maar nu nog steeds niet veel. Ook als ik dus een week weer thuis ben wil hij dat ik soms foto’s en filmpjes op stuur. Dit heb ik wel eens eerder gedaan bij hem en toen vond ik het leuk, maar nu wil hij het ook wanneer ik op school ben en op andere spannende plekken. Vind dat nog niet zo heel erg, maar hij wil dat dan als ik twee belangrijke dagen heb op school..

Mijn vraag is stel ik me aan of is het toch handig om het hier even over te hebben?
Iemand bewust pijn (bijten of wat dan ook) doen is geen grapje!!! En hij doet het bewust, want hij wéét het.

En dat is niét bij iedereen zo!
Ik merk overigens dat ik hem wil verdedigen tegenover jullie.. ik ga maar eens heel goed nadenken.. Want wat jullie zeggen is zeker waar.
Vier maanden is niets.. Dat is pas het begin.
Dat is ook niet raar... maar ik vind het knap dat je (zoals veel andere TO's dat niet kunnen) toch openstaat voor de reacties!
Dat is zeker niet bij iedereen zo, besef dat goed. Bijten tot het pijn doet is niet normaal.
quote:theatregirl schreef op 09 mei 2012 @ 12:21:

Hij bijt mij overigens soms als grapje en soms dus als ik iets zeg en hij zoiets van arghhh dan bijt ie me even..

maar over het algemeen als we aan t stoeien zijn dus kietelen en zo en dan gaat t wel s mis. Dat is bij iedereen zo.. Heb k ook wel s bij hem.. dan is ie heel bezorgd van he doet t geen pijn? K heb je toch geen pijn gedaan he?

Waar baseer je dat op?

Hij beet toch bewust hard en deed er daarna wat smalend over, toch, volgens je OP?
Klinkt als een combinatie van mijn eerste twee vriendjes. Wat ik toen nog niet wist, maar nu wel, is dat het véél leuker kan dan dit. En dat als je na vier maanden al met dit soort dingen zit, het er waarschijnlijk eerder slechter op wordt dan beter...

Echt hoor. Oeverloos kritiek leveren, drammen, bijten (?!), egoïstisch gedrag tussen de lakens... dat is allemaal zeker niet normaal en hoort niet bij een gezonde relatie!!!
Het bijten doet hij inderdaad bewust. Maar ik heb het nu over iets anders. Als hij me bijvoorbeeld dus kietelt of als we stoeien dan gaat pakt ie me soms ff te hard beet en dan vraagt ie meteen shit deed geen pijn toch of wel? En als t wel pijn deed is hij heel lief.

maargoed.. Over het algemeen is hij heel beschermend en wil hij niet dat ik pijn heb.. Op dat bijten dus na.. wat ik vreemd en niet leuk vind.
Ik vind dat je de dingen goed ziet en ben het helemaal eens met jouw redeneringen. Dus je stelt je niet aan hoor. Durf je die dingen ook zo tegen je vriend ze zeggen net als je hier doet? Dat zou ik wel doen, ga het gesprek met hem aan.

Diegenen die huiselijk geweld enzo roepen, vind ik veel te ver gaan. Je kunt hier best samen uitkomen als jullie beiden bereid zijn naar elkaar te luisteren.
Waarom is dat bijten anders?

Hij doet je bewust pijn!

Het is al erg genoeg dat je al zijn eigenschappen moet benoemen met 'Over het algemeen..'. Dat zegt toch al genoeg?
Ik wil je niet bang maken, maar sorry zeggen nadat hij je pijn heeft gedaan gebeurt ook bij huiselijk geweld.... Hij niet je gewoon nooit pijn doen!! Wij stoeien ook weleens, maar gaat nooit te hard hoor... En bijten??? Bizar!!
Je weet veel over hem, zijn achtergrond en zijn exen. Heb je dat uit zijn mond of uit die van anderen?
Natuurlijk wil je hem verdedigen, want het is wel je vriend. Ik vind het knap van je dat je niet meteen in de verdediging schiet, maar rationeel wil blijven.

Ik lees/hoor vaker verhalen van meiden/vrouwen die moeite hebben met relaties, omdat hun eerste relatie niet gelijkwaardig was. Hun zelfbeeld is in die relatie naar beneden gehaald, er is over hun grenzen heen gegaan en toch nemen ze dit als voorbeeld voor een 'goede' relatie.

Een vriendin van mij had haar eerste lange relatie (3 jaar) met een kerel die haar emotioneel chanteerde, uiteindelijk haar geslagen heeft en die heel vaak is vreemdgegaan. Ze heeft veel moeite met het vinden/onderhouden van een nieuwe relatie, want ze is op haar hoede voor grensoverschrijdend gedrag. Dat is op zich goed, maar zij slaat erin door. Bij elke kleine strubbeling analyseert ze het helemaal dood, krijgt ze twijfels en geeft de relatie helemaal geen kans meer.

Ik gun jou dat gewoon niet, een relatie is leuk, natuurlijk heb je wel eens issues, zijn er dingen waar je beiden anders over denkt, maar de oplossing is dan praten, uitleggen wat je beweegredenen zijn en elkaar respecteren.

En dat laatste mis ik in jouw verhaal.
Misschien stom voorbeeld, maar:

Mijn vriend is attent. Klaar.

Niet: mijn vriend is attent, behalve als hij mijn verjaardag vergeet, me in de regen laat staan, me nooit een compliment geeft... etc.

Dan is hij dus niét attent.

'Over het algemeen' heel beschermend maar hij bijt me wel bewust, is dus niet 'lief' of 'beschermend' of wat dan ook.
gare vriend heb jij..
Even los van het feit dat het geen lieverdje is he,

maar komt hij op een avond doordeweeks ook wel eens naar jou?

Hij vraagt het namelijk wel van jou, maar kan hij bijvoorbeeld niet zelf eens komen.
quote:theatregirl schreef op 09 mei 2012 @ 11:39:

Wat nu het probleem is, is dat ik me af en toe een beetje begin te ergeren aan hem. Dat zijn hele kleine dingen. Bijvoorbeeld van die opmerkingen als ik iets fout doe. Dan is het zo van pff echt weer iets voor jou. T geeft me een gevoel van ohja.. ik ben weer niet slim bezig.. en soms ook zo’n reactie van hoe kan je dat nou doen en ik leer je dat nog wel bij. Dan denk ik, ik wil best iets bijleren, maar waarom kan het niet gewoon zoals ik ben?

Het gaat nu veelal over het bijten, maar dit staat ook nog in je OP. Hij geeft je dus eigenlijk het gevoel dat je dom en niet goed genoeg bent. Je hebt gelijk: hij zou je moeten accepteren zoals je bent.
quote:TaraD schreef op 09 mei 2012 @ 12:30:

Je weet veel over hem, zijn achtergrond en zijn exen. Heb je dat uit zijn mond of uit die van anderen?Ik heb het allemaal van hem gehoord.
Zoals je je vriend hier beschrijft, lijkt het mij een wat dominant, eigengereid, soms vervelend figuur. Verder wel heel lief hoor, maar bijten terwijl je stop zegt, jouw niet willen verwennen, maar jij hem wel, verwachten van je dat je filmpjes stuurt, terwijl je dat niet elke x wil.

Je stelt je niet aan, helemaal niet......je hebt zelf al wel heel ergens een onderbuikgevoel dat het niet helemaal snor zit met deze "geweldige" man.

En stop met die filmpjes sturen....(als je jezelf niet in rare poses op Youtube wil zien)
Als je alles van hem hebt gehoord weet je dus niks echt. Checken dus.

Kun je in contact komen met die ex van 4 jaar? Dat is een lange tijd op zijn leeftijd ?
quote:theatregirl schreef op 09 mei 2012 @ 12:34:

[...]

Ik heb het allemaal van hem gehoord.Wees je ervan bewust dat je nu dus zijn versie van de waarheid hebt gehoord. En dat hoeft helemaal niet hetzelfde te zijn als de waarheid.(Het kan natuurlijk wel, maar wees je ervan bewust).
quote:theatregirl schreef op 09 mei 2012 @ 12:34:

[...]

Ik heb het allemaal van hem gehoord.

Dat vind ik dus geen maatstaf. Jij moet ook zelf ervaren hoe hij is en dat weet je niet na 4 maanden relatie. Iemand kan in een relatie ook heel anders zijn. Collega's of vrienden zijn is iets heel anders.

Ben eigenlijk ook best benieuwd hoe hij over zijn exen spreekt?
quote:anouar schreef op 09 mei 2012 @ 12:38:

Als je alles van hem hebt gehoord weet je dus niks echt. Checken dus.

Kun je in contact komen met die ex van 4 jaar? Dat is een lange tijd op zijn leeftijd ?Ik weet niet of dat nou nodig is. Ze kan best op haar eigen ervaring afgaan, die zegt al genoeg. Ik zou niet op zoek gaan naar zijn ex hoor, die heeft hier helemaal niks mee te maken.
Wel gewoon vriendelijk. Hij is laatst weer en ex tegen gekomen. Heeft hij mee gepraat maar hij hoeft er verder niks meer mee zegt hij. Zij heeft hem verlaten voor een andere jongen.
Kun je eigenschappen van hem opnoemen die je zonder 'maar' kunt bedenken?

Ik bedoel, waarom denk je dat dit de persoon voor je is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven