mijn vriend

12-06-2017 16:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend begint weer te twijfelen over ons, en weet nu niet goed wat ik moet doen. We zijn nu iets meer dan een half jaar samen, en schelen in leeftijd 5,5 jaar.
Ik kan ooit boos worden om kleine dingen, wat hij niet prettig vind. hier ben ik hulp voor gaan zoeken en het gaat al veel beter. Enige tijd geleden is dit ookal aan de hand geweest, dat hij twijfelde, even geen contact gehad, maar hij appte me al snel genoeg dat hij er samen uit wou komen.

Nu is het weer zover, hij heeft het gevoel dat ik hem controleer, hem onder de duim heb en omdat ik ooit boos word weet hij het niet meer, volgens hem is dit nu weer de zoveelste keer. Hij heeft het gevoel dat hij alles aan mij moet vragen, terwijl ik hem daarin vrij laat, hij mag gaan en staan waar hij wil, heb nergens problemen mee.

Ik weet niet goed wat ik nu moet doen, hou veel van hem, wil niet dat het uit gaat, maar als hij de hele tijd zo doet weet ik het niet. Heeft iemand van jullie nog tips wat ik eventueel zou kunnen doen? Het boos worden om niks is al veel minder geworden dan eerst door goede begeleiding via psychotherapie. in Juli gaan we ook twee weken op vakantie, en iets in mij zegt dat het daarna beter word omdat we een langere tijd samen zijn geweest.

sorry voor mijn lange verhaal!
Als hij binnen 6 maanden al 2x aan het twijfelen is voorspelt dat niet heel veel goeds.

En ik zou mijn hoop niet vastpinnen dat het na de vakantie beter wordt
Weet je, na een half jaar moet het gewoon nog steeds leuk zijn, en niet worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waar komt dat boos worden om niets vandaan? Inzicht hierin is belangrijk.
Heb je adequate handvatten gekregen voor het moment dat je boos om niets wordt? Pas je dit meteen doe en hoe pakt dit uit?

Als hij vindt dat hij zich beknot voelt, dan is dat zijn gevoel en dat mag hij vinden. Misschien hebben jullie andere verwachtingen van elkaar de vrijheid geven, wil hij meer vrijheid dan jij nodig vindt. Dat wordt dan lastig.

Goed plan om twee weken op vakantie te gaan. Dan weet je meteen wat je aan elkaar hebt!
Pff, jullie hebben een half jaar verkering en hij zit nu al voor de tweede keer in twijfel omdat jij je niet gedraagt zoals hij zou willen.
Dit wordt 'm niet TO. Iemand die bij het minste geringste de handdoek in de ring dreigt te gooien is geen duurzaam relatiemateriaal.
nessemeisje schreef:
12-06-2017 16:12
Pff, jullie hebben een half jaar verkering en hij zit nu al voor de tweede keer in twijfel omdat jij je niet gedraagt zoals hij zou willen.
Dit wordt 'm niet TO. Iemand die bij het minste geringste de handdoek in de ring dreigt te gooien is geen duurzaam relatiemateriaal.
Mwah, ik vind iemand die zomaar ineens heel boos wordt nou niet echt te pas en te onpas hoor
Ik zou daar zelf ook heel snel (lees na de eerste keer al) klaar mee zijn
1x is genoeg
Na een half jaar al twijfels beloofd niet veel goeds.
.
Jullie passen niet bij elkaar.
Na die vakantie loopt hij gillend weg van je.
Hij wordt gek van je vervelende gedrag.
Nu al, na een korte periode.
Hij twijfelt enorm.
Je hebt zelfs hulp voor je irritante gedrag, zo erg is het dus.
Zo'n vakantie zal niet de oplossing zijn.
Bereid je er maar op voor dat hij het daarna definitief uitmaakt, omdat hij ziet dat jullie karakters niet bij elkaar passen.
Je kunt ook de vakantie annuleren of met een ander gaan.
In een half jaar tijd, dit geneuzel, dat is echt gedoemd te mislukken. Ik zou het uitmaken.
De kans dat jij weer uit je vel springt, is juist op een vakantie hoger. Elke dag samen voor een langere periode. Gezellig.
Hij klinkt als een slap persoon die niet tegen een beetje tegenwicht kan.
Ik ben zelf nogal temperamentvol en zou snel klaar zijn met zo'n figuur.
Het is graag of heel niet, zoals mijn oma zei.
Als iemand het niet weet, weet hij het ook.
Jou een beetje in therapie sturen terwijl hij zelf niks veranderd en blijft zeuren. Volgens mij kan hij ook wel een beetje therapie gebruiken, hulp bij zijn gemanipuleer en gemiep.
Als je er zelf last van hebt is het goed om in therapie te gaan.
Maar onthou dat woede mits goed ingezet, ook een heel nuttige emotie kan zijn, je waarschuwt jezelf al een tijdje voor deze oelewapper zo te horen.
Ik laat me in ieder geval niet meer aanpraten dat ik boos om 'niks' wordt. Erg mee opletten met dat soort types, kunnen de grootste zuigers zijn.
Het-groepje schreef:
12-06-2017 19:23
Hij klinkt als een slap persoon die niet tegen een beetje tegenwicht kan.
Ik ben zelf nogal temperamentvol en zou snel klaar zijn met zo'n figuur.
Het is graag of heel niet, zoals mijn oma zei.
Als iemand het niet weet, weet hij het ook.
Jou een beetje in therapie sturen terwijl hij zelf niks veranderd en blijft zeuren. Volgens mij kan hij ook wel een beetje therapie gebruiken, hulp bij zijn gemanipuleer en gemiep.
Als je er zelf last van hebt is het goed om in therapie te gaan.
Maar onthou dat woede mits goed ingezet, ook een heel nuttige emotie kan zijn, je waarschuwt jezelf al een tijdje voor deze oelewapper zo te horen.
Ik laat me in ieder geval niet meer aanpraten dat ik boos om 'niks' wordt. Erg mee opletten met dat soort types, kunnen de grootste zuigers zijn.
Mensen die overal en nergens woedend over worden vind ik dodelijk vermoeiend en mijd ze dan maar een slap persoon.
Iemand die te pas en te onpas zo boos wordt om futiliteiten kon bij mij heel snel exit. Ik snap je vriend wel.
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven