Mijn vrouw is veranderd

11-01-2019 11:54 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_379068 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 13:54
99.83% gewijzigd
Sjulia schreef:
11-01-2019 17:43
Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar je OP en ik had al een reactie achtergelaten. Twijfel jij? En waarom? Wil je weten wat het 'grote publiek' ervan vind? Dit lijkt mij een vreselijke situatie en ik gun je meer. Dat zou je vrouw ook horen te doen. Voor jezelf kiezen is geen schande.
.
Nee hoor, die vrouw 'hoort' helemaal niks en TO ook niet.
Iedereen mag voor zichzelf eigen keuzes bepalen en is voor zichzelf verantwoordelijk.
Ook al is vrouw ziek en is het voor velen (mij ook) begrijpelijk dat TO wil scheiden dan hoeft vrouw hem helemaal niet 'meer' te gunnen! Als ze het zo ervaart mag ze superboos zijn dat nu ze eindelijk weer zelfstandig is haar man haar verlaat. Ze mag best wensen dat hij bij haar zou blijven. Niemand dicteert wat een ander 'hoort' te doen of voelen.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
11-01-2019 17:49
Ik???? Doe je scheiden niet samen?.
Ze doen niks samen. Er is geen samen. Waarom wil iedereen TO zo graag betrappen op foute opmerkingen? Ik snap niet dat mensen zo vreemd reageren. Hoeveel denk je te kunnen verwachten van je partner? Ze is niet meer wie ze is, ze hebben totaal geen intimiteit. Einde verhaal.
TO is niet de enige die dit overkomt. Veel relaties met chronisch zieken waarbij de ziekte een grote impact heeft op het dagelijks leven redden het niet. Vraag jezelf eens af wat je zou doen als je man of vrouw bijv. dement wordt.
Froezel schreef:
11-01-2019 17:49
Ik???? Doe je scheiden niet samen?.
.
Hier hik ik ook tegenaan in het hele topic.

Het is misschien wel logisch, omdat de vrouw van TO zo lang patiënt is geweest, dat hij haar als zwak en afhankelijk neerzet. Maar hij geeft aan dat ze weer zelfstandig is en dat hij daarom juist nu afstand van haar kan nemen, nu ze weer voor zichzelf kan zorgen. En dat de reden daarvan is dat zij als persoon veranderd. Begrijpelijk.

Maar maak haar dan niet tot zwakke patiënt. Die niks vindt van de hele situatie, niks kan en vooral ook nog 'hulp' van je nodig heeft, dat JIJ coulant zal zijn, want he, dat heeft ze zo hard nodig.

Als je haar echt respecteert geef haar meer macht en verantwoordelijkheid. Jij wil scheiden, bespreek het met haar en maak samen de plannen di daarvoor nodig zijn, spreek samen de voorwaarden af.

En het kind is óók haar kind, jullie kind, niet alleen jouw kind.
Manlief schreef:
11-01-2019 15:08
Blijf van je vrouw en je kind houden en ga 'n project maken van warmte en dus sex buiten de deur. Lijkt mij 'n gulden middenweg.

De andere optie is voor jezelf kiezen en je eigen leven opbouwen zonder vrouw en kind.

Sterkte.
hij scheidt niet van zijn kind hoor
lilalinda schreef:
11-01-2019 14:58
Daar zit een kind absoluut niet mee, je probeert jouw verantwoording op kind af te wentelen
Niet Meer Doen!
is ook niet helemaal waar want opgroeien in een gezin waarin geen affectie is is een blauwdruk voor de toekomstige relaties van het kind in kwestie
Sjulia schreef:
11-01-2019 17:56
Ze doen niks samen. Er is geen samen. Waarom wil iedereen TO zo graag betrappen op foute opmerkingen? Ik snap niet dat mensen zo vreemd reageren. Hoeveel denk je te kunnen verwachten van je partner? Ze is niet meer wie ze is, ze hebben totaal geen intimiteit. Einde verhaal.
.
Ja, prima einde verhaal. Daar kan ik goed in komen. En als dat je keuze is ook prima.

Maar de manier waarop er geschreven wordt door TO vind ik wel opvallend.
Dat je er helemaal niet uit krijgt hoe die vrouw hier tegenaan kijkt. Je krijgt dus helemaal niet helder hoe het 'samen' er nog uitziet, TO zegt dat hij niks meer voelt, geen seks en intimiteit meer, dat haar hand vasthouden voor hem anders voelt. Maar nergens wordt duidelijk hoe zijn vrouw hierin staat. Hij mist ook gezellige momentjes als samen film kijken op de bank. Wat vindt zijn vrouw hiervan? Mist ze dat ook? Zou ze dat ook willen? Wat vindt zij er nog meer van? Het blijft gewoon een erg eenzijdig verhaal en sommige mensen zijn benieuwd naar de andere kant. Helemaal los van de keuze om te scheiden of niet, dat is een keuze die TO helemaal zelf mag maken.

En hij hoeft helemaal niks, maar als je hier en topic opent kan je verschillende reacties verwachten.
Alle reacties Link kopieren
PeterX schreef:
11-01-2019 16:32
Het is niet bewust negeren. Ik vind het moeilijk om namens mijn vrouw te praten. Zij is vooral met zichzelf bezig en tijdens therapie is het moeilijk voor haar om zich uit te spreken hoe zij denkt hoe ik het voel. Ook daar is het vaak eenzijdig, een onderdeel van het probleem. Emotieloos. Een naar gevolg van de ziekte is ook depressiviteit waarvoor ze medicatie krijgt. Deze medicatie maken haar heel oppervlakkig in haar emoties. Als ik in haar ogen kijk lijkt het alsof ik er doorheen kijk. Ruzie maken of lief zijn, het doet haar niet veel. We maken nagenoeg geen ruzie of hebben geen woorden, dat heeft absoluut geen zin. Ik accepteer maar alles omdat dat het makkelijkst is.

Volgens mij zegt TO hier alles waar jij naar vraagt tuinhek.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-01-2019 17:56
Ze doen niks samen. Er is geen samen. Waarom wil iedereen TO zo graag betrappen op foute opmerkingen? Ik snap niet dat mensen zo vreemd reageren. Hoeveel denk je te kunnen verwachten van je partner? Ze is niet meer wie ze is, ze hebben totaal geen intimiteit. Einde verhaal.
Dit dus.

Ik zou trouwens ook wel last hebben van het idee dat ik straks mijn hele familie, vriendenkring, collega's etc over mij heen zou krijgen na 6 jaar van zorgen en feitelijk leven met iemand die nu een vreemde voor je is.

Peter, wees weer gelukkig. Jij mag dat ook zijn. Blijf wel goed voor je kleine zorgen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-01-2019 18:00
TO is niet de enige die dit overkomt. Veel relaties met chronisch zieken waarbij de ziekte een grote impact heeft op het dagelijks leven redden het niet. Vraag jezelf eens af wat je zou doen als je man of vrouw bijv. dement wordt.
Eens.

Ik vind dat TO met respect over de situatie schrijft.

@TO : Ik heb zojuist ook jouw andere topic gelezen en ik wens je veel succes en sterkte. Hoe moeilijk het ook zal worden door alle (ver)oordelen die je waarschijnlijk (topic is een goede preview) te wachten staan; ook jij kan en mag voor jezelf kiezen.
enn wijzigde dit bericht op 11-01-2019 18:20
3.29% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
mantelzorgen wordt zwaar onderschat. in een situatie als deze is elke vorm van gelijkwaardigheid uit de relatie verdwenen. dat repareer je niet met een mindset of relatietherapietje. Ik vind dat je altijd moet blijven, tenzij en dit is een hele duidelijke tenzij. Je kan niet samenleven met iemand die niet in staat is een gelijkwaardige relatie met je te onderhouden. Dat de vrouw hier niks aan kan doen is naar voor haar maar verandert de situatie niet. TO kan nog steeds van betekenis zijn voor haar alleen niet meer als echtgenoot
Peter, je hebt zo verschrikkelijk veel herkenbare details hier neergezet. Als jij mijn partner was, dan zou ik kunnen leven met het feit dat je seks en intimiteit mist en daardoor stappen zet, een huwelijk over zou zijn.
Wat ik jou heel erg kwalijk zou nemen is dat jij dan op een openbaar forum iemand probeert te zoeken voor seks of een nieuwe relatie of wat dan ook met daarbij zoveel informatie waar veel mensen niets mee te maken hebben en die ook herkenbaar en herleidbaar kan zijn. Dat je in een persoonlijk gesprek dit soort informatie deelt, dat is logisch als je iemand leert kennen. Maar dit zou voor mij voelen als misbruik van leed van mij als persoon en van onze relatie. Ik zou geen vrienden met jou willen zijn na zoiets. En ik begrijp je zoektocht. Maar de koppeling die je elke keer maakt, zoals hierboven in je OP direct alweer die verwijzing naar je Ik-zoek-seks- topic vind ik niet kies.
En nogmaals, hoe ga je dat aanpakken met jullie kind? Laat je die wel bij die liefdeloze, emotieloze vrouw blijven?
Ik snap ook wel dat je vrouw nooit meer seks wil nadat je hoeren bezoekt. Ik zou het ook niet meer kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Guinevera schreef:
11-01-2019 18:37
Ik snap ook wel dat je vrouw nooit meer seks wil nadat je hoeren bezoekt. Ik zou het ook niet meer kunnen.
Laat de volwassene nou maar praten. Misschien ligt FOK! forum jou wat beter. :bye:
Enn schreef:
11-01-2019 18:12
Volgens mij zegt TO hier alles waar jij naar vraagt tuinhek.
Volgens mij bedoelt Tuinhek toch wat anders.
Hoe staat zijn vrouw in de hele situatie? Niet of ze nog depressief is, en of ze alles zelf kan.
Maar wil zij scheiden? Wil ze vechten? Vind ze het allemaal best? Hoe ziet zij de toekomst samen?
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
11-01-2019 17:56
.
Nee hoor, die vrouw 'hoort' helemaal niks en TO ook niet.
Iedereen mag voor zichzelf eigen keuzes bepalen en is voor zichzelf verantwoordelijk.
Ook al is vrouw ziek en is het voor velen (mij ook) begrijpelijk dat TO wil scheiden dan hoeft vrouw hem helemaal niet 'meer' te gunnen! Als ze het zo ervaart mag ze superboos zijn dat nu ze eindelijk weer zelfstandig is haar man haar verlaat. Ze mag best wensen dat hij bij haar zou blijven. Niemand dicteert wat een ander 'hoort' te doen of voelen.
Precies waar ik tegenaan loop in dit topic, heb al een paar keer gelezen 'je vrouw gunt jou vast meer' 'ze is vast niet boos', had er ook al op gereageerd. Ook al zou ze het zelf zo gedaan hebben voor ze ziek werd, dan nog wil dat niet zeggen dat ze nu niet boos kan worden. En dat mag ook, als zij dat zo ervaart. Voor haar is het de zoveelste klap. Langdurig ziek, depressie, veranderen van gedrag (en zichzelf misschien wel niet meer herkennen).
Als Peter wil scheiden dan is dat zo. Het is triest dat het zo eindigt, maar het is niet anders.

Maar laten we nu allemaal niet gaan zeggen dat zijn vrouw hem dat wel gaat gunnen.
Zij mag best boos en verdrietig worden dat haar leven zo'n andere wending heeft genomen. Zij kan daar ook niks aan doen.

Wat ik al eerder zei; ik vind het voor jullie allebei heel verdrietig. Dit hebben jullie allebei niet gewild, denk ik zo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik hoop dat je een héél goeie job hebt, want de partner- en kinderalimentatie zal niet min zijn.
Fok-it schreef:
11-01-2019 18:43
Volgens mij bedoelt Tuinhek toch wat anders.
Hoe staat zijn vrouw in de hele situatie? Niet of ze nog depressief is, en of ze alles zelf kan.
Maar wil zij scheiden? Wil ze vechten? Vind ze het allemaal best? Hoe ziet zij de toekomst samen?
die weet het toch nog niet?
Enn schreef:
11-01-2019 18:12
Volgens mij zegt TO hier alles waar jij naar vraagt tuinhek.
.
Nee, daar lees ik zoals hij haar ervaart.
Niet wat zij van de relatie vindt. Of zij ook wil scheiden. Hoe ze tegen een scheiding aankijkt. Wat zij als problemen ervaart in de relatie. Wat ze vindt van de problemen die TO ervaart (behalve de seks). Wat ze daarmee zou willen. Wat zou de vrouw van TO hier allemaal over schrijven? Hoe zou haar OP eruit zien?

(En dit echt helemaal los van wel of niet scheiden, ik kan me prima voorstellen dat TO wil scheiden en dat is helemaal zijn eigen keuze.)
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 19:07
11.52% gewijzigd
S-Meds schreef:
11-01-2019 18:58
die weet het toch nog niet?
.
Ze zijn al een hele tijd samen in therapie, ik neem aan dat deze onderwerpen besproken zijn, in therapie en/of onder elkaar thuis. Niet per se scheiden, maar wel wat beiden nu van verschillende aspecten van de relatie vinden. De ongelijkwaardigheid. Wat TO mist bij haar (behalve seks), wat zij wel of niet mist. Wat ze beiden vinden van de huidige situatie, hoe ze de rolverdeling voor zich zien, hoe ze elkaar zien als partners, als ouders, hoe ze hun eigen rol in de relatie zien. Wat ze fijn vinden in de relatie, wat ze missen, wat ze niet leuk vinden, of wat ze frustreert. Wat ze zouden willen enz. enz. enz.
tu1nhek schreef:
11-01-2019 19:05
.
Ze zijn al een hele tijd samen in therapie, ik neem aan dat deze onderwerpen besproken zijn, in therapie en/of onder elkaar thuis. Niet per se scheiden, maar wel wat beiden nu van verschillende aspecten van de relatie vinden. De ongelijkwaardigheid. Wat TO mist bij haar (behalve seks), wat zij wel of niet mist. Wat ze beiden vinden van de huidige situatie, hoe ze de rolverdeling voor zich zien, hoe ze elkaar zien als partners, als ouders, hoe ze hun eigen rol in de relatie zien. Wat ze fijn vinden in de relatie, wat ze missen, wat ze niet leuk vinden, of wat ze frustreert. Wat ze zouden willen enz. enz. enz.
waarom mocht jij bij die sessies zitten?
Je vrouw in haar ziekte in de steek laten om je eigen behoeftes te vervullen, is toch niet de reden dat je bent getrouwd? Ik dacht mensen trouw beloven in gezondheid én ziektes. Vooral in 26 jaar huwelijk.

Wat moet het enorm pijnlijk zijn voor haar zo'n ziekte mee te maken en in de steek worden gelaten door haar man wanwege zijn 'behoeftes'.

Natuurlijk is het je eigen keuze, en daar moet je voor gaan. Hopelijk komen jullie er samen in vrede uit.
S-Meds schreef:
11-01-2019 19:15
waarom mocht jij bij die sessies zitten?
.
Er wordt gewoon, door verschillende mensen, gevraagd naar wat de vrouw van TO vindt.
Gezien dat heel moeilijk te begrijpen lijkt geef ik hier wat voorbeelden van wat ik bedoel.
Wat de antwoorden op die vragen zijn weet TO, je lijkt het verkeerd te lezen als je denkt dat ik weet wat die antwoorden zijn. Ik zeg ik neem aan dat dit soort dingen besproken zijn.
Nemty schreef:
11-01-2019 19:17
Je vrouw in haar ziekte in de steek laten om je eigen behoeftes te vervullen, is toch niet de reden dat je bent getrouwd? Ik dacht mensen trouw beloven in gezondheid én ziektes. Vooral in 26 jaar huwelijk.

Wat moet het enorm pijnlijk zijn voor haar zo'n ziekte mee te maken en in de steek worden gelaten door haar man wanwege zijn 'behoeftes'.

Natuurlijk is het je eigen keuze, en daar moet je voor gaan. Hopelijk komen jullie er samen in vrede uit.
.
Waarom zet je het woord behoeftes tussen aanhalingstekens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven