Minnaar heeft eindelijk de knoop doorgehakt en nu???
woensdag 6 augustus 2008 om 19:13
Sinds begin dit jaar is mijn relatie na 15 jaar samen verbroken. Eind januari heb ik iemand leren kennen. Al vanaf het eerste moment was er een klik en die is eigenlijk nooit meer weggegaan. Na ons eerste afspraakje vertelde hij mij dat hij nog samenwoonde. Daarna had ik eigenlijk voor mezelf bedacht dat ik niet op zo'n gecompliceerde relatie zat te wachten, helemaal omdat ik zelf nog midden in de verwerking van mijn vorige relatie zat. Heb ook echt geprobeerd om afstand te bewaren, maar we werden toch weer naar elkaar toe getrokken. Vanaf dat moment werd het eigenlijk alleen maar heftiger. Dit is zo een aantal maanden doorgegaan, met af en toe een korte periode dat we even afstand moesten nemen omdat het te gecompliceerd werd. Zijn relatie was eigenlijk al jaren een broer/zus relatie maar hij had eigenlijk niet de moed om daar een punt achter te zetten. Om een lang verhaal kort te maken. Sinds anderhalve week hebben ze definitief een punt achter hun relatie gezet. Uiteraard was ik helemaal blij! Hij was ook erg opgelucht. Maar sinds deze week heeft hij aan gegeven dat ie tijd en rust nodig heeft om alles op een rijtje te zetten voor zichzelf en dat ik geduld moet hebben en niet teveel aan hem moet trekken. Ik wil hem die tijd en ruimte ook wel geven omdat ik verstandelijk ook wel weet dat hij nog een relatie heeft te verwerken en nog allerlei praktische dingen met z'n ex moet regelen. Maar ik vind het zoooo moeilijk omdat ik hem graag wil zien en ook wel onzeker word over hoe het nu verder zal gaan. Kan iemand mij advies geven hoe ik hier mee om moet gaan???
woensdag 6 augustus 2008 om 19:19
woensdag 6 augustus 2008 om 19:30
woensdag 6 augustus 2008 om 19:50
Als ik het goed begrijp heeft hij zijn relatie verbroken omdat die niet meer werkte.
Dit is natuurlijk anders dan kiezen voor jou?
Dit klinkt waarschijnlijk niet zo leuk voor jou, maar ik denk dat op deze manier jullie relatie een betere kans van slagen heeft.
Zoals jij het omschrijft heb je een verstandige vriend.
Dit is natuurlijk anders dan kiezen voor jou?
Dit klinkt waarschijnlijk niet zo leuk voor jou, maar ik denk dat op deze manier jullie relatie een betere kans van slagen heeft.
Zoals jij het omschrijft heb je een verstandige vriend.
woensdag 6 augustus 2008 om 19:53
Ik vind het een eikel dat hij niet de moed heeft gehad om eerst zijn vorige relatie te beeindigen voor hij wat met jou begon, maar gelukkig denkt hij daarna tenminste wel even na.
Ik wil niet lullig zijn, maar minaars/minnaressen zijn vaak erg boeiend als het niet mag en het neerkomt op rstiekeme omantiek en sex in gestolen uurtjes, maar als ze op de stoep staan inclusief vuile sokken, mega-absorberende tampons voor de zware dagen en rare eetgewoontes gaat de romantiek er soms wel af.
Niet dat dat bij jullie hoeft te gebeuren maar het is goed dat je rekening houdt met die mogelijkheid.
Verder eens met bovenstaande dames, als hij tijd en ruimte wil moet hij dat maar krijgen.
Ik wil niet lullig zijn, maar minaars/minnaressen zijn vaak erg boeiend als het niet mag en het neerkomt op rstiekeme omantiek en sex in gestolen uurtjes, maar als ze op de stoep staan inclusief vuile sokken, mega-absorberende tampons voor de zware dagen en rare eetgewoontes gaat de romantiek er soms wel af.
Niet dat dat bij jullie hoeft te gebeuren maar het is goed dat je rekening houdt met die mogelijkheid.
Verder eens met bovenstaande dames, als hij tijd en ruimte wil moet hij dat maar krijgen.
woensdag 6 augustus 2008 om 20:04
Ik ben het wel eens met Perel. Iemand moet een relatie beëindigen omdat de relatie niet goed meer is, niet omdat er een ander is die (misschien op dat ogenblik in de relatie) leuker is.
En relatie hoppen zal bij een aantal mensen heel goed uitgepakt hebben maar het merendeel van dat soort nieuwe relaties loopt stuk (wijst omgeving en onderzoek uit ).
Als je vriend opnieuw voor jou kiest als hij e.e.a. verwerkt heeft is het een weloverwogen beslissing en geen vlucht.
Geef hem de tijd en de ruimte en laat het contact aan hem over. Toen ik jaren geleden mijn relatie beëindigde omdat het niet goed meer zat was het feit dat ik verliefd op iemand anders geworden was één van de redenen. Er was niets gebeurd tussen degene waar ik verliefd op was geworden en mij maar toen wist ik zeker dat het klaar was. Ik heb alle contact afgehouden en ben pas iets met de ander begonnen toen ik het stuklopen van m'n relatie verwerkt had, mezelf "teruggevonden" had en zeker was van mijn gevoel voor de ander.
Het wachten is moeilijk maar het levert je hoe dan ook wat op: iemand die met oprechte gevoelens een relatie met je aangaat en klaar is met zijn vorige relatie of horen dat het niks wordt voor je maandenlang in een "rebound relatie" terechtgekomen bent.
Succes!
En relatie hoppen zal bij een aantal mensen heel goed uitgepakt hebben maar het merendeel van dat soort nieuwe relaties loopt stuk (wijst omgeving en onderzoek uit ).
Als je vriend opnieuw voor jou kiest als hij e.e.a. verwerkt heeft is het een weloverwogen beslissing en geen vlucht.
Geef hem de tijd en de ruimte en laat het contact aan hem over. Toen ik jaren geleden mijn relatie beëindigde omdat het niet goed meer zat was het feit dat ik verliefd op iemand anders geworden was één van de redenen. Er was niets gebeurd tussen degene waar ik verliefd op was geworden en mij maar toen wist ik zeker dat het klaar was. Ik heb alle contact afgehouden en ben pas iets met de ander begonnen toen ik het stuklopen van m'n relatie verwerkt had, mezelf "teruggevonden" had en zeker was van mijn gevoel voor de ander.
Het wachten is moeilijk maar het levert je hoe dan ook wat op: iemand die met oprechte gevoelens een relatie met je aangaat en klaar is met zijn vorige relatie of horen dat het niks wordt voor je maandenlang in een "rebound relatie" terechtgekomen bent.
Succes!
woensdag 6 augustus 2008 om 21:35
Bedankt voor jullie tips!
Ik weet dat ik hem de ruimte moet geven en dat ga ik ook echt doen, alhoewel dat niet makkelijk is. En inderdaad zijn relatie was al nix meer, het feit dat ik in beeld kwam heeft er wel toe bij gedragen dat hij sneller de knoop heeft doorgehakt. Anders hadden ze misschien nog wel langer doorgemodderd. Moet ik tegen hem zeggen dat ik het initiatief bij hem neerleg? Of is dat iets teveel van het goede? Vind het gewoon moeilijk om hem wellicht tijdje niet te zien. Gelukkig hebben we wel dagelijk telefonisch contact. Heb ook nog steeds vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen. Maar ik denk dat ik al een paar stappen verder ben dan hem en ben bang dat hem dat benauwd. (Tijdelijk) loslaten is moeilijk...
Je denkt dat de moeilijkste periode achter de rug is, maar denk dat het eigenlijk nu pas begint!
Ik weet dat ik hem de ruimte moet geven en dat ga ik ook echt doen, alhoewel dat niet makkelijk is. En inderdaad zijn relatie was al nix meer, het feit dat ik in beeld kwam heeft er wel toe bij gedragen dat hij sneller de knoop heeft doorgehakt. Anders hadden ze misschien nog wel langer doorgemodderd. Moet ik tegen hem zeggen dat ik het initiatief bij hem neerleg? Of is dat iets teveel van het goede? Vind het gewoon moeilijk om hem wellicht tijdje niet te zien. Gelukkig hebben we wel dagelijk telefonisch contact. Heb ook nog steeds vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen. Maar ik denk dat ik al een paar stappen verder ben dan hem en ben bang dat hem dat benauwd. (Tijdelijk) loslaten is moeilijk...
Je denkt dat de moeilijkste periode achter de rug is, maar denk dat het eigenlijk nu pas begint!
donderdag 7 augustus 2008 om 17:20
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:38
De kogel is door de kerk: hij wil voorlopig geen relatie en alleen zijn om misschien toch weer terug naar z'n ex! Voel me aan de ene kant kloten omdat het over is, maar aan de andere kant ook opgelucht omdat ik dit ook niet meer trok. Steeds die twijfel, dan weer helemaal top en de volgende dag weer in de put! Ik ga mezelf echt nooit meer zo verliezen in iemand die bezet is. Wil nu 'ns een keer een relatie opbouwen met iemand die ook gewoon single is en waarbij niet alles zo gecompliceerd is...
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:48
quote:Stier74 schreef op 08 augustus 2008 @ 14:38:
Ik ga mezelf echt nooit meer zo verliezen in iemand die bezet is. Wil nu 'ns een keer een relatie opbouwen met iemand die ook gewoon single is en waarbij niet alles zo gecompliceerd is...Heel verstandig. Nog helemaal los van dat het respectloos is naar de relatie en partner van die ander, lijkt me een vreemdganger nou niet bepaald de beste vis die je uit de vijver kunt vissen...
Ik ga mezelf echt nooit meer zo verliezen in iemand die bezet is. Wil nu 'ns een keer een relatie opbouwen met iemand die ook gewoon single is en waarbij niet alles zo gecompliceerd is...Heel verstandig. Nog helemaal los van dat het respectloos is naar de relatie en partner van die ander, lijkt me een vreemdganger nou niet bepaald de beste vis die je uit de vijver kunt vissen...
zondag 10 augustus 2008 om 01:27
Weer nieuwe ontwikkelingen. Was gisteravond met een vriendin op stap. Wist dat hij ook op stap ging en dat ik hem tegen zou komen omdat we altijd naar dezelfde kroegen gaan. Was heel gezellig en hem ook af en toe even gesproken. Aan het einde van de avond kwam hij even zeggen dat ie naar huis ging en het einde van het liedje was dat ik met hem mee naar huis ben gegaan. Had nog nooit eerder in zijn bed gelegen, waar hij dus ook nog steeds met zijn (ex)vriendin in ligt. Voelde me er eigenlijk ook totaal niet schuldig over. Maar we hebben echt de meest fantastische nacht ever gehad! Ook wel weer gehad over hoe nu verder, maar hij weet het gewoon niet! Zijn vanavond met z'n tweetjes uit eten geweest en daarna nog ergens iets gedronken. Hebben echt een ontzettend leuke avond gehad. Ben heel benieuwd hoe het nu weer verder zal gaan. Heb ook gezegd dat ook al gaat ie het nog weer een keer proberen met z'n ex, wij elkaar toch niet met rust kunnen laten. Dat beaamde hij ook! Het gevoel zit heel diep bij ons beide! Heb nu wel besloten om m'n eigen plan te trekken en me niet meer zo afhankelijk van hem op te stellen. Als het ment to be is, dan zullen we uiteindelijk wel bijelkaar komen. Vind het wel moeilijk om de knop om te zetten, maar denk wel dat dat voorlopig de beste optie is. Het is allemaal zo gecompliceerd!!!
zondag 10 augustus 2008 om 08:46
zondag 10 augustus 2008 om 08:55
Het is niet gecompliceerd, nee, je bent gewoon dom bezig,
Tuurlijk is het moeilijk om concrete stappen te ondernemen als je zo verliefd bent,
Lees je eigen zinnen eens terug:
Jullie kunnen elkaar toch niet met rust laten, ookal heeft hij een relatie? lekker is dat,
Laat jij je zo gebruiken?
Zou jij een vent willen die in een relatie met jou, er met een ander op losneukt?
Wil jij een toekomst die onzeker is, waarbij nooit jouw gevoelens helemaal worden beantwoord?
Inderdaad als je op alle vragen volmondig ja kunt antwoorden,
GA ERVOOR (eens met Hekate)
Tuurlijk is het moeilijk om concrete stappen te ondernemen als je zo verliefd bent,
Lees je eigen zinnen eens terug:
Jullie kunnen elkaar toch niet met rust laten, ookal heeft hij een relatie? lekker is dat,
Laat jij je zo gebruiken?
Zou jij een vent willen die in een relatie met jou, er met een ander op losneukt?
Wil jij een toekomst die onzeker is, waarbij nooit jouw gevoelens helemaal worden beantwoord?
Inderdaad als je op alle vragen volmondig ja kunt antwoorden,
GA ERVOOR (eens met Hekate)
zondag 10 augustus 2008 om 08:58
quote:Stier74 schreef op 08 augustus 2008 @ 14:38:
Voel me aan de ene kant kloten omdat het over is, maar aan de andere kant ook opgelucht omdat ik dit ook niet meer trok. Steeds die twijfel, dan weer helemaal top en de volgende dag weer in de put! Ik ga mezelf echt nooit meer zo verliezen in iemand die bezet is. Wil nu 'ns een keer een relatie opbouwen met iemand die ook gewoon single is en waarbij niet alles zo gecompliceerd is...
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks....
Nee wacht, ik zeg wel wat. Je gaat dus op dezelfde voet verder met datgene wat je niet trok en nooit meer zou doen. En een relatie met hem is nog verder verwijderd van het land der realiteit want hij gaat actually proberen het goed te maken met zijn officiele lief. Maar wel jou neuken in hun bed.
Nou, deze man is echt een lot uit de loterij hoor. Ik zou me ook ZOOO tot hem aangetrokken voelen
Voel me aan de ene kant kloten omdat het over is, maar aan de andere kant ook opgelucht omdat ik dit ook niet meer trok. Steeds die twijfel, dan weer helemaal top en de volgende dag weer in de put! Ik ga mezelf echt nooit meer zo verliezen in iemand die bezet is. Wil nu 'ns een keer een relatie opbouwen met iemand die ook gewoon single is en waarbij niet alles zo gecompliceerd is...
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks....
Nee wacht, ik zeg wel wat. Je gaat dus op dezelfde voet verder met datgene wat je niet trok en nooit meer zou doen. En een relatie met hem is nog verder verwijderd van het land der realiteit want hij gaat actually proberen het goed te maken met zijn officiele lief. Maar wel jou neuken in hun bed.
Nou, deze man is echt een lot uit de loterij hoor. Ik zou me ook ZOOO tot hem aangetrokken voelen
zondag 10 augustus 2008 om 09:14
Ow Stier, ik voelde 'm helemaal aankomen, dat hele verhaal, het is klassiek.....
Man heeft genoeg van relatie, krijgt een seksrelatie met andere vrouw, gaat weg bij partner en twijfelt dan, zet minnares in de wacht en verbreekt vervolgens de verhouding helemaal wegens twijfel, maar jah....het blijft trekken en dan komen ze elkaar 'toevallig' tegen. Gevolg een wilde nacht en weer hoop op een toekomst samen.
Ik voorspel je een hele onzekere, frustrerende tijd waarin je afwisselend op hoge toppen en dan weer in diepe diepten terecht komt.
Laat 'm. Wens hem het allerbeste, laat hem rommelen en wie weet zien jullie elkaar over een jaartje weer terug, als hij uitgespeeld en uitverwerkt is. Dat is denk ik het verstandigste. Niet dat jij daar een boodschap aan hoeft te hebben natuurlijk. Ik adviseer je niet te veel op de korte termijn te denken, aan de onmiddellijke behoeftebevrediging, want hij is nog niet met jou bezig, hij moet eerst genezen en wennen aan zijn nieuwe status.
Man heeft genoeg van relatie, krijgt een seksrelatie met andere vrouw, gaat weg bij partner en twijfelt dan, zet minnares in de wacht en verbreekt vervolgens de verhouding helemaal wegens twijfel, maar jah....het blijft trekken en dan komen ze elkaar 'toevallig' tegen. Gevolg een wilde nacht en weer hoop op een toekomst samen.
Ik voorspel je een hele onzekere, frustrerende tijd waarin je afwisselend op hoge toppen en dan weer in diepe diepten terecht komt.
Laat 'm. Wens hem het allerbeste, laat hem rommelen en wie weet zien jullie elkaar over een jaartje weer terug, als hij uitgespeeld en uitverwerkt is. Dat is denk ik het verstandigste. Niet dat jij daar een boodschap aan hoeft te hebben natuurlijk. Ik adviseer je niet te veel op de korte termijn te denken, aan de onmiddellijke behoeftebevrediging, want hij is nog niet met jou bezig, hij moet eerst genezen en wennen aan zijn nieuwe status.
zondag 10 augustus 2008 om 09:33
Stier het gevoel zit niet diep meid,de aantrekking is het die maakt dat jullie wederkerig elkaar willen.
Lust heet dat.
En jij gaat aan je eigen grenzen voorbij alsmaar weer,en meneer vind het prima.
Hij kan je niet eens daarop aanspreken want JE DOET HET ZELF,niemand verplicht je ertoe.
Dit wil je niet Stier,je wilt een gelijkwaardige ongecompliceerde relatie met iemand die echt voor jou wil gaan en niet halfgebakken lol hebben om de zoveel tijd.
Het doet je WEL wat dat je in hun bed beland bent.
Dat zou je zelf ook nooit willen.
Raap de zooi op,maak je geweten schoon en laat hem voor wat hij is.
Het word alleen maar gecompliceerder zo.Voor hem niet,voor jou wel.
Jij bent straks de gecompliseerde,niet hij.Want jij komt steeds terug op hetgeen hij je doet geloven.Zoethouderij.
Lust heet dat.
En jij gaat aan je eigen grenzen voorbij alsmaar weer,en meneer vind het prima.
Hij kan je niet eens daarop aanspreken want JE DOET HET ZELF,niemand verplicht je ertoe.
Dit wil je niet Stier,je wilt een gelijkwaardige ongecompliceerde relatie met iemand die echt voor jou wil gaan en niet halfgebakken lol hebben om de zoveel tijd.
Het doet je WEL wat dat je in hun bed beland bent.
Dat zou je zelf ook nooit willen.
Raap de zooi op,maak je geweten schoon en laat hem voor wat hij is.
Het word alleen maar gecompliceerder zo.Voor hem niet,voor jou wel.
Jij bent straks de gecompliseerde,niet hij.Want jij komt steeds terug op hetgeen hij je doet geloven.Zoethouderij.
zondag 10 augustus 2008 om 10:15
Het lijkt er sterk op dat deze man jou gebruikt Stier. Eerst om zijn frustratie binnen zijn relatie te botvieren, vervolgens gebruikt hij jou om een einde aan zijn relatie te kunnen maken en nu gebruikt hij je nog steeds om af en toe ff lekker van bil te kunnen gaan. Mijn god en jij trapt er nog in ook!
Lijkt mij het klassieke voorbeeld van een foute man. En als je al een (soort van / in jouw ogen) serieuze relatie gaat krijgen, kun je er bijna zeker van zijn dat hij jou ook zal (gaan) bedriegen.
Veel sterkte!
Lijkt mij het klassieke voorbeeld van een foute man. En als je al een (soort van / in jouw ogen) serieuze relatie gaat krijgen, kun je er bijna zeker van zijn dat hij jou ook zal (gaan) bedriegen.
Veel sterkte!
zondag 10 augustus 2008 om 10:17
quote:Stier74 schreef op 10 augustus 2008 @ 01:27:
Heb ook gezegd dat ook al gaat ie het nog weer een keer proberen met z'n ex, wij elkaar toch niet met rust kunnen laten. Dat beaamde hij ook! Het gevoel zit heel diep bij ons beide! Heb nu wel besloten om m'n eigen plan te trekken en me niet meer zo afhankelijk van hem op te stellen. Als het ment to be is, dan zullen we uiteindelijk wel bijelkaar komen. Vind het wel moeilijk om de knop om te zetten, maar denk wel dat dat voorlopig de beste optie is. Het is allemaal zo gecompliceerd!!!Hoop serieus voor je dat dat lukt! Ja het zal best moeilijk zijn, want ja... het is toch spannend en hij is niet helemaal van jou en is mysterieus en het is toch lekker sex in het bed van zijn ex....Meid deze gozer is echt 'bad news'! Ik ken dat soort types wel, die lopen vaak alleen maar hun 'handeltje' achterna. Sorry dat ik zo bot reageer, maar heb het helaas te vaak zien gebeuren. Denk je echt dat hij ooit voor jou zal kiezen? Zal hij dan ook nooit meer vreemdgaan zoals hij nu met jou doet? Laat gaan...Laat gaan die gast!!
Heb ook gezegd dat ook al gaat ie het nog weer een keer proberen met z'n ex, wij elkaar toch niet met rust kunnen laten. Dat beaamde hij ook! Het gevoel zit heel diep bij ons beide! Heb nu wel besloten om m'n eigen plan te trekken en me niet meer zo afhankelijk van hem op te stellen. Als het ment to be is, dan zullen we uiteindelijk wel bijelkaar komen. Vind het wel moeilijk om de knop om te zetten, maar denk wel dat dat voorlopig de beste optie is. Het is allemaal zo gecompliceerd!!!Hoop serieus voor je dat dat lukt! Ja het zal best moeilijk zijn, want ja... het is toch spannend en hij is niet helemaal van jou en is mysterieus en het is toch lekker sex in het bed van zijn ex....Meid deze gozer is echt 'bad news'! Ik ken dat soort types wel, die lopen vaak alleen maar hun 'handeltje' achterna. Sorry dat ik zo bot reageer, maar heb het helaas te vaak zien gebeuren. Denk je echt dat hij ooit voor jou zal kiezen? Zal hij dan ook nooit meer vreemdgaan zoals hij nu met jou doet? Laat gaan...Laat gaan die gast!!
zondag 10 augustus 2008 om 10:30
Je kan jezelf goed voor de gek houden: beste nacht ever? Get real!! Kijk goed naar je binnenste en vraag jezelf dan af of je ECHT zo leuk vond om sex te hebben in hun bed?! En wat zegt dat over die sukkel! Heeft ie jaren met z'n ex in gelegen en bij de eerste beste mogelijkheid sleept hij jou naar dat bed... getsie!!! Ik zal er niet raar van op kijken als hij naast jou nog meer scharrels heeft. Ik denk dat hij voorlopig helemaal los wil gaan. 't Spijt me voor jou, maar geloof me dat je beter af bent zonder hem.
zondag 10 augustus 2008 om 10:50
zondag 10 augustus 2008 om 11:50
Het enige wat ik zeker weet is dat ik hem wil! Maar ik weet ook dat ik voorlopig afstand moet nemen. En nee, het is niet alleen om de lust, sex etc. Zo komt het misschien wel over en jullie mogen me naief vinden, maar er is een enorme klik tussen ons op alle vlakken. Ik werd vanmorgen wakker en kon alleen maar janken! Ik geloof ook nog steeds dat als het ment to be is, we na verloop van tijd wel weer samen komen!