misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
Je hebt gelijk hoor jessica,maar ik snap het ook echt niet omdat ik zelf zo totaal tegenovergesteld ben denk ik.

Maar niet iedereen is zo idd,lijkt me trouwens heel naar,dat niet praten..........
quote:Sedih schreef op 19 augustus 2008 @ 16:11:

Ooit van PTSS gehoord? Daar zit GN nu middenin. .

Sedih, eerst claim je een methode te hebben om aan te tonen of een verdachte liegt of niet, en nu poneer je plompverloren dat GN PTSS heeft.

PTSS is een serieuze diagnose en die kan alleen door een professional gesteld worden, niet door een forumdeelnemer. Ook niet als die zelf "ervaringsdeskundig" is.

Laat je claims even voor wat ze zijn. Je helpt niet en het staat een beetje dom.
Ja Jessica,je hebt helemaal gelijk...

Ik snap ook niet dat GN niet verder op onderzoek uit gaat,ik zou niet rustig thuis kunnen blijven zitten...
Van de zijlijn lijkt het allemaal heel makkelijk.Je doet dit of je zegt dat.Maar in werkelijkheid gat dat wel even wat anders.

Er zitten zoveel emoties aan vast.

Het is niet zo dat allemaal koek en ei zal zijn als het uitkomt dat hij hier mee te maken heeft of juist niet. Deze familie gaat door een hele molen (als er aangifte gedaanword of gedaan is)

dat gaat niet in de koude kleren zitten. Er zijn zoveel meer betrokkenen dan de vermoedelijke dader(s) en slachtoffer.Maar bedenk dat er altijd hele families door deze emoties gaan.

Het is een heel moeilijk onderwerp om te praten.Ik schiet nog weleens vol als ik praat over mijn misbruik of ik lees weer eens een stuk dat er kinderen misbruikt zijn. En dit is alles nog zo vers.Plus dit is alles nog niet uitgezocht door politie denk ik ook.En of er wel al aangifte gedaan is zodat men de zaak kan onderzoeken.
quote:Sedih schreef op 19 augustus 2008 @ 16:11:

Ooit van PTSS gehoord? Daar zit GN nu middenin. Wat???
Ga in therapie!
En geleg.nick;

Een vraag,denk JIJ dat je man het gedaan heeft,wat zegt je gevoel?
quote:dubiootje schreef op 19 augustus 2008 @ 16:20:

[...]

Wat??? Tja,ik dacht ook al........................laamaarwaaie
Goed idee.
Ga in therapie!
Posttraumatische Stress-stoornis dat komt veel voor bij mensen die net een vervelend bericht hebben gehad. Zo was dat ook bij mijn moeder die er geen raad mee wist en verloren was in de incest zaak van mij. het heeft jaren geduurd voordat ze me onder ogen durfde te komen en nog dan praten ze niet over de incest.Terwijl ik zo graag met haar wilde praten over dit alles.Nou ja we dwalen af.

Ik denk dat het erg makkelijk gezegt is allemaal hoe je moet handelen.In werkelijkheid is het wel even wat anders.
quote:gelegenheidsnick schreef op 19 augustus 2008 @ 15:52:

[...]

Elninjoo, ik heb hem niet aangevallen. Ik heb alleen gevraagd wat er aan de hand is tussen neefje en hem.Maar dát kan dus al het probleem zijn. Hij weet dan dat jij de beschuldigingen van neefje hebt gehoord en jij vraagt hem doodleuk wat er tussen hen aan de hand is ipv tekeer te gaan over de aso neef die het gore lef heeft om zulke beschuldigingen te uiten.
quote:kodak schreef op 19 augustus 2008 @ 16:24:

Posttraumatische Stress-stoornis dat komt veel voor bij mensen die net een vervelend bericht hebben gehad. Nee. Dan moet er toch echt wel meer aan de hand zijn.
Ga in therapie!
Er werd gevraagd waarvoor GN hier postte, het leek of ze gedwongen werd om meer los te laten, dan GN bereid is te doen. Pushen kan als een aanval overkomen. Ook al gebeurd dat met de beste beweegredenen.

De waarheid kan ze pas op haar tijd aan en misschien is die tijd nu nog niet. Als GN de tijd er voor krijgt, dan kan ze niet alleen de waarheid aan, maar dan is ze ook in staat om er verstandig op te reageren. Nu lijkt GN me nog in shock.

Het is natuurlijk mijn persoonlijke manier van ergens op reageren, maar ik zal nooit in iemands nek hijgen als iemand het overduidelijk al zwaar genoeg heeft.
quote:dubiootje schreef op 19 augustus 2008 @ 16:33:

[...]

Nee. Dan moet er toch echt wel meer aan de hand zijn.Hier is wel sprake van iets ingrijpender dan een vervelend bericht. Ik heb de ontreddering gezien, als iets dergelijks naar buiten komt. Geloof me, dit is meer dan voldoende reden voor PTSS.

Posttraumatische Stress-stoornis dat komt veel voor bij mensen die net een vervelend bericht hebben gehad. Zo was dat ook bij mijn moeder die er geen raad mee wist en verloren was in de incest zaak van mij. het heeft jaren geduurd voordat ze me onder ogen durfde te komen en nog dan praten ze niet over de incest.Terwijl ik zo graag met haar wilde praten over dit alles.Nou ja we dwalen af.

Ik denk dat het erg makkelijk gezegt is allemaal hoe je moet handelen.In werkelijkheid is het wel even wat anders.I rest my case!
Zucht. Ik ook.
Ga in therapie!
quote:Jessica70 schreef op 19 augustus 2008 @ 16:19:

[...]

Sedih, eerst claim je een methode te hebben om aan te tonen of een verdachte liegt of niet, en nu poneer je plompverloren dat GN PTSS heeft.

PTSS is een serieuze diagnose en die kan alleen door een professional gesteld worden, niet door een forumdeelnemer. Ook niet als die zelf "ervaringsdeskundig" is.

Laat je claims even voor wat ze zijn. Je helpt niet en het staat een beetje dom.

Lekker oordeelsvrij! Maar goed, Ik stel geen diagnose, ik schrijf alleen dat het mogelijk is dat zij hier middenin zit en dat ze daarom niet reageert zoals sommigen van haar verwachten.

Daarbij wil ik ook nog even kwijt dat jij niet weet wie ik ben of welke opleidingen ik gevolgd heb. En diagnoses stel je niet via het internet maar via persoonlijk contact!

Ik wens GN begrip toe en geen veroordelingen. Geef haar de ruimte om te groeien. En vergis je niet, iedereen kan in deze hel terechtkomen, dan wens je ook steun en geen oordeel!
quote:Jessica70 schreef op 19 augustus 2008 @ 16:19:

[...]

Sedih, eerst claim je een methode

Ik claim niks, ik heb het over aanwijzingen, die door deskundigen beschreven zijn in de boeken der Psychiatrie.

En ik ben van mening dat pushen zeker niet helpt en veroordelen al nog minder. En over evt nivo's laat ik me al helemaal niet uit, omdat deze niet van belang zijn voor GN!
quote:gelegenheidsnick schreef op 19 augustus 2008 @ 15:12:

[...]

Wordt het niet eens tijd om hem te vertellen hoe jij je voelt? Vertel hem dat het buitensluiten van jou een averrechts effect heeft, dat dit je machteloos en kwaad maakt. Geef aan dat dat als jullie niet communiceren, de relatie sowieso gedoemd is. Je kunt nog niet eeuwig in die zwijgstront blijven zitten, alleen al vanwege de ernst van de situatie?

Een relatie gebaseerd op zwijgstront in moeilijke tijden is vergelijkbaar met drijfzand waarin je steeds verder wegzakt. Er is blijkbaar geen basis, geen fundament en geen vertrouwen van beide kanten. Waarom ben je dan nog bij elkaar? Dan kun je net zo goed meteen de knoop doorhakken en uit elkaar gaan. Pak jezelf bij je lurven en ga naar hem toe en vertel hem hoe jij hierin staat. Wees duidelijk.

Ik denk dat het erg makkelijk gezegt is allemaal hoe je moet handelen.In werkelijkheid is het wel even wat anders.

Hier valt echt mijn bek van open.

Kom in hemelsnaam niet van die onzin verkondigen hier. Nog afgezien van het feit dat je hier niet op een paar postings een psychiatrische diagnose kan gaan stellen weet je overduidelijk totaal niets van de diagnose PTSS.

Lees hier even de correcte informatie over PTSS:

http://nl.wikipedia.org/w...umatische_stress-stoornis

Geen wetenschappelijke bron maar wat er staat klopt wel.

Maar volgens mij staat ergens in de forumregels dat geen diagnoses gesteld mogen worden (ongeacht of het voor de hand liggend lijkt of totale onzin is) dus misschien kan er beter even een engeltje langs komen fladderen om het een en ander aan berichten te verwijderen hier.

Ontopic: ik sluit me graag aan bij Evidenza.

To, maar zeker ook Man van To (want naar mijn mening wordt zwijgen hier door velen te makkelijk gelijkgesteld aan schuldig aan kinderverkrachting): sterkte!
Ik denk dat GN best wel weet wat haar te doen staat; haar vriend duidelijk maken dat ze hierover moeten praten omdat de relatie sowieso gedoemd is als ze niet praten. Ze is alleen bang om de confrontatie aan te gaan. Ook dat begrijp ik nog, maar je kunt in deze situatie geen struisvogel blijven spelen. Dit geldt voor beiden.
quote:Sedih schreef op 19 augustus 2008 @ 17:25:

[...]

Ik claim niks, ik heb het over aanwijzingen, die door deskundigen beschreven zijn in de boeken der Psychiatrie.

En ik ben van mening dat pushen zeker niet helpt en veroordelen al nog minder. En over evt nivo's laat ik me al helemaal niet uit, omdat deze niet van belang zijn voor GN!Nou heb je het toch verklapt... Waarschijnlijk zit morgen de bieb voor de helft vol met kindermisbruikers om uit te zoeken hoe ze iedereen op het verkeerde been kunnen zetten... En de andere helft van de bieb zit vol met vrouwen die uit gaan zoeken hoe ze op een geloofwaardige manier iemand van niet-gebeurd misbruik kunnen beschuldigen...;-)
quote:ika35 schreef op 19 augustus 2008 @ 17:36:

[...]

Hier valt echt mijn bek van open.

Kom in hemelsnaam niet van die onzin verkondigen hier. Nog afgezien van het feit dat je hier niet op een paar postings een psychiatrische diagnose kan gaan stellen weet je overduidelijk totaal niets van de diagnose PTSS.

Lees hier even de correcte informatie over PTSS:

http://nl.wikipedia.org/w...umatische_stress-stoornis

Geen wetenschappelijke bron maar wat er staat klopt wel.

Maar volgens mij staat ergens in de forumregels dat geen diagnoses gesteld mogen worden (ongeacht of het voor de hand liggend lijkt of totale onzin is) dus misschien kan er beter even een engeltje langs komen fladderen om het een en ander aan berichten te verwijderen hier.

Ontopic: ik sluit me graag aan bij Evidenza.

To, maar zeker ook Man van To (want naar mijn mening wordt zwijgen hier door velen te makkelijk gelijkgesteld aan schuldig aan kinderverkrachting): sterkte!

Ik verwijs voor de snelheid maar even naar mijn eerdere reactie over diagnose stellen.

En Wikipedia is nou niet bepaald een betrouwbare informatiebron. Iedere debiel mag daar schrijven wat hij/zij wil, zonder wetenschappelijke verantwoording.

Voor de mensen die echt geinteresseerd zijn in de achtergronden van geestelijke trauma's kan ik het boek van JL Hartman aanbevelen. "Trauma en herstel". Daar wordt eveneens in vermeld wat de ongezonde reacties zijn!
Daarnaast zou ik het inderdaad prettig vinden als hier niet wordt gestrooid met allerlei ''diagnoses'', daar hebben we inderdaad professionals voor.

Ik hoop dat TO en haar partner nu de tijd benutten om met elkaar hierover te praten, voor mijn part met behulp van brieven, gebarentaal of teenschilderen. Zoang er maar een vorm van communicatie is.
quote:Sedih schreef op 19 augustus 2008 @ 17:17:

[...]

Lekker oordeelsvrij! Maar goed, Ik stel geen diagnose, ik schrijf alleen dat het mogelijk is dat zij hier middenin zit en dat ze daarom niet reageert zoals sommigen van haar verwachten.

Daarbij wil ik ook nog even kwijt dat jij niet weet wie ik ben of welke opleidingen ik gevolgd heb. En diagnoses stel je niet via het internet maar via persoonlijk contact!

Ik wens GN begrip toe en geen veroordelingen. Geef haar de ruimte om te groeien. En vergis je niet, iedereen kan in deze hel terechtkomen, dan wens je ook steun en geen oordeel!

Ik denk eerder dat TO in een shock zit dan dat ze PTSS heeft gevormd. PTSS is na een traumatische ervaring. En dat uit zich onder meer in flashback's, herbelevingen, angsten, teruggaan in kindertijd. Én zoiets wordt altijd na een uitgebreid onderzoek vastgesteld door een deskundige.

Ik lees dit topic stilletjes mee, omdat ik in een soortgelijke situatie zit. Maar hier moest ik even op reageren.

GN; Heel veel sterkte, leef met je mee
quote:opperdepop schreef op 19 augustus 2008 @ 17:40:

[...]

Nou heb je het toch verklapt... Waarschijnlijk zit morgen de bieb voor de helft vol met kindermisbruikers om uit te zoeken hoe ze iedereen op het verkeerde been kunnen zetten... En de andere helft van de bieb zit vol met vrouwen die uit gaan zoeken hoe ze op een geloofwaardige manier iemand van niet-gebeurd misbruik kunnen beschuldigen...;-)Ik heb niks verklapt, ik betwijfel of men zonder de juiste opleiding deze stof begrijpt. En een crimineel zal overal zoeken om overtuigens onschuldig over te komen. Verder zijn deze boeken ook niet te leen in de bibliotheek, voor zover mij bekend, anders zou niemand studieboeken kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven