Moderator

15-06-2007 21:15 908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw moderatortopic voor het doorgeven van jullie 'bewerk-' en 'verwijderverzoeken' en voor eventuele vragen. Houd dit topic overzichtelijk en gebruik het ook alleen hiervoor zodat jullie verzoekjes niet helemaal ondergesneeuwd worden. Voor op- en aanmerkingen of vragen omtrent de lay-out van het forum, wil ik jullie verwijzen naar het Update-topic in de pijler Viva. Off topic berichten en oneliners zullen door mij worden weggehaald. Je kunt me ook mailen op vivaangel1@gmail.com .
Angel een beetje onsportief voor de forummers die idd hele goeie postings hadden neergezet, echt zonde! Alhoewel ik er niks mee had las ik het hele gebeuren aandachtig mee, waarom een totale discussie verwijdering?
quote:Evidenza schreef op 13 september 2007 @ 11:55:

Ik had laatst een topic geopend over dat dat het Vivaforum over zijn hoogtepunt heen was. Vind ik persoonlijk nog steeds. Nu waren er welgeteld 2 topics in de afgelopen dagen die ik wél erg interessant vond om te volgen. Je raadt het al. Beide verwijderd.

In beide gevallen ging het om een TO die een bepaald punt aansneed, maar waarbij het topic vervolgens een wending nam en het een heel algemene en interessante discussie werd. Maar toch als dan de TO besluit dat ze zélf ( met erg veel nadruk op zélf) teveel gevoelige info prijsgeeft, of in het geval van Vivian gewoon doordraait ( wat ze ook helemaal zélf deed) en dus vindt dat het topic verwijderd moet worden, gebeurt dat ook klakkeloos.

En dat terwijl je zélf ( wederom weer met nadruk) je bijdragen kan verwijderen.

Ik zit me d'r nog over op te winden ook.

Ik wind me ook op. Want eerst was de regel dat topics niet meer zomaar verwijderd zouden worden. Heb ik toch duidelijk een aantal keren gelezen maar met het nieuwe forum gaat dat blijkbaar ook allemaal weer anders?

En inderdaad, net de twee topics die ik interessant vond, zo pats boem foetsie. Die ene kan ik nog begrijpen. Ging over een forummer en werd pas later meer algemeen, dat is voor een angel lastig na te gaan. Maar dit topic, wat nu weg is, was heel anders.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Verd....

Het topic van Sillebil was een heel erg waardevol topic. Ik schreef niet mee maar las alles héél aandachtig, niet in de laatste plaats omdat ik mezelf erg herkende in de reacties van Fashionvictim. Eindelijk, sinds lange tijd, was er een buitengewoon waardevol topic dat niet alleen voor TO, maar ook voor melezers interessant was. Een waardevolle discussie, die nu wordt weggehaald omdat Sillebil inééns vindt dat haar privacy aangetast wordt.

Bah, bah, bah, bah, bah.

Angel, kun je overwegen het topic terug te toveren met je angelstafje, en Sillebil de mogelijkheid geven zélf haar postings te editen/verwijderen? Is even een fikse klus voor haar, maar doet wel recht aan al degenen die zich het schompes hebben zitten tikken om reacties te posten die voor veel meer mensen dan alleen Sillebil waardevol waren.
.
Ik zie ook niet echt een reden waarom het verwijderd moest gaan worden. Ik kan me voorstellen dat Sillebil sommige reacties hard vond om te horen, maar ze waren niet gemeen.
Ik lees net op het andere moderatortopic dat het niet mogelijk is om verwijderde discussies weer terug te plaatsen.

Daar werd trouwens excuus aangeboden voor het verwijderen, dat bleek een communicatieve fout te zijn. Soit, kan gebeuren.

Maar ik zou nu wel graag het beleid willen horen van een Angel. Want net als Shala had ik begrepen dat er slechts bij hoge uitzondering een topic verwijderd zou worden. En ik vind dat privacy statement alleen maar opgaan als een ánder gevoelige informatie over een forummer op het net pleurt.

Ik bedenk me dat er nog wat topics zijn, allemaal door één en dezelfde forummer geopend, die ook elke keer met de snelheid van het licht weer verdwenen waren. Nu is forummen al een vrij zinloze bezigheid, maar met al mijn verwijderde bijdragen is het gewoon volslagen onzinnig geworden om te reageren.

* Gaat een klauwhamer zoeken *
quote:blijftblozen schreef op 13 september 2007 @ 12:48:

Ik zie ook niet echt een reden waarom het verwijderd moest gaan worden. Ik kan me voorstellen dat Sillebil sommige reacties hard vond om te horen, maar ze waren niet gemeen.

Ja? En zelfs al waren ze wel gemeen? Dit is een forum hoor, gemeen zijn is niet strafbaar. En heeft niks met privacy te maken.

Eigenlijk raakt dit onderwerp ook het verwijderde onderwerp van Vivian. "Hoe om te gaan met forummers die niet tegen kritiek kunnen?"
Waar lees je dat, Evidenza?

Communicatieve fout, my ass. Gewoon weer dom gedrag, niet nadenken voordat je iets doet en niet lezen wat je nu eigenlijk delete. Als Angel 1 gewoon even naar het topic had gekeken voor ze op delete drukte, had ze - mag ik hopen - direct kunnen zien dat de vraag onzinnig was.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de regels omtrent delete gedrag, want ook mij staat bij dat er meermaals is gezegd dat topics niet meer klakkeloos verwijderd zouden worden als een topicstarter daarom vroeg.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 13 september 2007 @ 13:00:

Waar lees je dat, Evidenza?

Communicatieve fout, my ass. Gewoon weer dom gedrag, niet nadenken voordat je iets doet en niet lezen wat je nu eigenlijk delete. Als Angel 1 gewoon even naar het topic had gekeken voor ze op delete drukte, had ze - mag ik hopen - direct kunnen zien dat de vraag onzinnig was.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de regels omtrent delete gedrag, want ook mij staat bij dat er meermaals is gezegd dat topics niet meer klakkeloos verwijderd zouden worden als een topicstarter daarom vroeg.Dat ging over het verwijderde topic op "Psyche", en daar gaf een Angel die verklaring voor het verwijderen van dát topic. En dat geloof ik overigens wel.
Angel nummer -weet-ik-veel ; neem aub even plaats in de rechterhoek......ik ga namelijk in de linkerhoek wat gooien . ( dit zuigt !!!!!! )

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Angel 5 heeft het verwijderd, laten we wel de goede angel aan de tand voelen

Dus weg is weg?! Weg is toch nooit weg op het internet? En de angels hebben ervaring zat met manipulerende TO-ers. Sinds wanneer is een mailtje genoeg om god weet hoeveel andere schrijvers in de prullenbak te donderen?

Misschien is het forum wel minder geworden, maar het met gevoel voor humor is het in elk geval nog dik in orde.

BGB
anoniem_28041 wijzigde dit bericht op 13-09-2007 13:10
Reden: mosterd na het bericht
% gewijzigd
pffffff, dat verwijderde topic ging nog over MIJ ook , trouwens........ ik heb nergens aangegeven dat het weg moest , werd nog een hele leuke én nuttige discussie ook trouwens.
Kan react het niet weer tevoorschijn toveren?
Daarom verbaast het me echt dat het topic weg is. Volgens mij zijn er geen forumregels overtreden en ging het ook niet om praten over het gedrag van een forummer op het forum, wat niet toegestaan is.

Gisteren was er volgens anderen al een flits van angel6 te zien in het topic. Die had dan toch kunnen lezen dat het een prima topic was? En blijkbaar werd er ook van gedachten veranderd dat er ingegrepen moest worden, omdat het bericht van die angel ook zo weer weg was. Heb het zelf niet gezien maar zag wel anderen erover posten.

Toen het topic weg was, wist ik al dat het niet terug te halen viel want dat is al vaak aangegeven. Weg is weg. Waarom dan niet eerst een slotje. DAt gebeurt ook voordurend. Ik snap hier echt helemaal niks van.
Sillebil kan niet tegen de waarheid en al helemaal niet tegen kritiek. Dat is jammer maar dat is haar probleem. Dat een heel topic wordt weggehaald vanwege dit gegeven is te gek voor woorden.

Ik denk dat de Angels nu zitten te vergaderen over hoe ze dit weer recht moeten breien. Toegeven dat het niet erg slim was is geen optie uiteraard.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Oh, Evidenza, had het inmiddels al gevonden, dank.

En het was inderdaad Angel 5. Maar waarom er in dit geval sprake zou zijn van een communicatieve fout, beats me.
Am Yisrael Chai!
quote:Evidenza schreef op 13 september 2007 @ 13:06:

[...]

Dat ging over het verwijderde topic op "Psyche", en daar gaf een Angel die verklaring voor het verwijderen van dát topic. En dat geloof ik overigens wel.Ja, in dat geval had ik er nog begrip voor. Nu totaal niet. Sorry, het is ff ver te zoeken. Heb nu wel de néiging iets te gaan gooien maar zal aan mijn eigen mening vasthouden en me inhouden.
quote:Donkeyshot schreef op 13 september 2007 @ 13:11:

Sillebil kan niet tegen de waarheid en al helemaal niet tegen kritiek. Dat is jammer maar dat is haar probleem. Dat een heel topic wordt weggehaald vanwege dit gegeven is te gek voor woorden.

Ik denk dat de Angels nu zitten te vergaderen over hoe ze dit weer recht moeten breien. Toegeven dat het niet erg slim was is geen optie uiteraard.Er valt niks recht te breien. Alles is weg. Daar is niks meer aan te veranderen helaas.
Shala,

Viva Angel 6 postte in dat topic per ongeluk onder de verkeerde nick, denk ik. Want zij stelde gewoon wat vragen aan TS, zoals : waar heb je respect voor, welke eigenschappen van hem vind je geweldig, dat soort dingen. Ik weet het niet precies meer, maar het was duidelijk dat Viva Angel 6 onder haar gewone nick aan de discussie meedeed of mee wilde doen. Dat geeft al aan dat de discussie gewoon waardevol was, dat er geen regels overtreden werden, want als een Angel de hele discussie volgt en er zelfs aan meedoet dan lijkt het me nogal stug dat die niet ook in zou grijpen als het te ver ging.
Am Yisrael Chai!
Jullie realiseren je dat al onze berichten hier ook 'opgeschoond' gaan worden wegens de 'overzichtelijkheid' van dit topic
quote:shahla schreef op 13 september 2007 @ 13:10:

Daarom verbaast het me echt dat het topic weg is. Volgens mij zijn er geen forumregels overtreden en ging het ook niet om praten over het gedrag van een forummer op het forum, wat niet toegestaan is.

Gisteren was er volgens anderen al een flits van angel6 te zien in het topic. Die had dan toch kunnen lezen dat het een prima topic was? En blijkbaar werd er ook van gedachten veranderd dat er ingegrepen moest worden, omdat het bericht van die angel ook zo weer weg was. Heb het zelf niet gezien maar zag wel anderen erover posten.

Toen het topic weg was, wist ik al dat het niet terug te halen viel want dat is al vaak aangegeven. Weg is weg. Waarom dan niet eerst een slotje. DAt gebeurt ook voordurend. Ik snap hier echt helemaal niks van.Wat had de Angel gisteren te melden dan?
Ja, dat realiseerde ik me net een minuutje geleden dametje maar dat boeit me geen reet even. Die berichten die ik gisteren heb geschreven, tijd, energie e.d. in heb gestoken, die waren waardevol en daar moet ik nu blijkbaar even mijn frustratie over kwijt. Anderen mogen gooien met plaatjes van klauwhamers, ik niet ;)

Bedankt voor de verduidelijking, fashion waarom angel6 gisteren op het topic was.
quote:dametje27 schreef op 13 september 2007 @ 13:15:

Jullie realiseren je dat al onze berichten hier ook 'opgeschoond' gaan worden wegens de 'overzichtelijkheid' van dit topic Ja, daarom typ ik ook zo kort en bondig mogelijk.
Oh, mosterd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 september 2007 @ 13:06:

Angel nummer -weet-ik-veel ; neem aub even plaats in de rechterhoek......ik ga namelijk in de linkerhoek wat gooien . ( dit zuigt !!!!!! )

[afbeelding]

Ooooh, is DAT nou een klauwhamer. Ik had iets veel groters verwacht

Ik neem aan dat het Vivaforum ook gewoon s' nachts een backup maakt dus ik neem aan dat dit specifieke topic (of andere topics) ook gewoon terug geplaatst kan worden. Mocht dit echt niet kunnen, neem dan contact op met de systeembeheerder om ervoor te zorgen dat er wel een backup wordt gemaakt (anders is alles weg na een crash).
Zal ik als digibeet jullie eens heel erg blij maken?

Als je googlet op sillebil, dan krijg je de hele discussie in de resultaten. Klik je dan op "in cache", dan kan je hem gewoon teruglezen. Dat wil zeggen dat discussies dus inderdaad niet "weg" zijn.

Ik heb er helaas geen tijd voor, vanavond pas, en misschien zou het handig zijn als de angels eerst even duidelijkheid verschaffen over of de discussie terug geplaatst kan worden, anders kan misschien iemand de discussie even kopieren.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven