Moe van mijn man

30-10-2019 20:31 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik 11jr samen
Man extravert, ik introvert.
Nu eerst het negatieve waar ik op dit moment tegenaan loop.
Man is erg aanwezig, eist alle aandacht, wil altijd de clown uithangen etc.
In de eerste jaren vond ik hem grappig en leuk.
Gaandeweg sluipen de dingen erin, en de laatste paar jaar lijkt zijn gedrag verergert.
Hij benauwd mij, hij zuigt alle energie uit mij met zijn gedrag, hij praat en praat en praat..zijn hoofd gaat 24/7.
Het is e.e.a onrust.
Ik slaap al bijna niet meer bij hem ivm snurken, maar ook dat hij salto's maakt in bed ofzo, want alles beweegt en maakt lawaai.
Als ik alleen ben, ben ik heel productief, als hij rond mij heen hangt komt er niets uit mij.
Sinds een jaar of 4 werkt hij ook veel thuis, ja niet gezellig, want nu zie ik hem wel heel erg vaak, wat irritaties geeft.
Hij wil alles voor mij doen, maar doet niet waar ik om vraag.
En dat is heel simpel..luister eens naar mij, naar wat ik zeg, luister eens echt naar mij.
Hij laat mij niet uitpraten, neemt gesprekken met anderen over zodra hij binnenkomt.
Hij is ook heel goed in het veranderen van onderwerp, als we een probleem hebben.
Dan gaat het ineens over heel wat anders.

Sinds een jaar of 3 gaat het gewoon niet goed.
Ik heb al 2x hulp hierin gevraagd, en dat hebben we ook gehad.
Er zijn handvaten aangereikt, waar vervolgens niets mee gedaan wordt.
In een moment opname als hij eraan denkt, doet hij even zgn zijn best, en dan vergeet hij het weer.
Vaak hoor ik..hij is wel druk he, hij is wel aanwezig, blij dat ik niet met hem samenleef..ja opbeurend, maar is wel zo.

Nu heb ik de stap genomen om een time-out te nemen.
Ik woon tijdelijk even elders.
En wat een verademing.
Wat een rust, ik kom erachter dat ik altijd in zijn flow ben meegegaan, en mijzelf aan de kant heb gezet.
Waar was ik al die jaren?
En waarom heb ik mijzelf dit toegelaten?
Ik mis hem niet, ja in sommige momenten denk ik wel eens dat het nu wel even gezellig was geweest om samen een wijntje te drinken.
Maar ja, dat is niet hoe een relatie moet zijn.
Hij probeerde mij alsnog steeds te appen en te bellen en te overladen met zijn dingen.
Gek word ik ervan.

Zijn positieve kant is, dat hij erg creatief is, hij is een lieverd, eerlijk, en wil alles voor mij doen(maar dus niet waar ik om vraag)
Hij werkt keihard voor ons, ik heb tijdelijk geen baan, om gezondheidsredenen, en ben weer aan de studie gegaan.
Maar kan mij niet concentreren met hem om mij heen.
Ik word en ben doodmoe van hem.

De kern van zijn gedrag is wel bekend, maar hij haalt externe oorzaken erbij.
En juist de kern moet hij eens wat mee gaan doen, en dat doet hij niet.
Ik ben moe om er steeds maar mee bezig te zijn, oplossingen aan te dragen, in zijn flow mee te gaan.
Ik weet nu niet wat ik moet, en wat ik wil.
Ik weet niet eens meer of ik nog van hem hou.

Vraag maar raak hier, er zullen wellicht vragen zijn, anders wordt het wel een heel lang verhaal
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
30-10-2019 22:03
Als jullie uit elkaar gaan, kan je dan wel voor jezelf zorgen?

Hij werkt thuis en jij werkt niet. Klinkt alsof het slimmer zou zijn als jij weer een baan buitenshuis zou zoeken, dan zit je ook niet zo op elkaars lip en krijg je meer zelfstandigheid.
Ik ben werk zoekende
n.v.t
dus hij is druk en moet aan zichzelf werken en wat moet jij?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
30-10-2019 22:36
dus hij is druk en moet aan zichzelf werken en wat moet jij?
Ik probeer er mee te handelen, wat ik al jaren doe, en dat is op.
Jij nog advies?
Hee dat is origineel, het negatieve eerst! Vormvernieuwing op de relatiepijlert
Normaal is het alles "hij is perfect en m'n snolmate, maar hij schopt me en doet het met m'n zus" wat de klok slaat
arretjescake schreef:
30-10-2019 22:39
Ik probeer er mee te handelen, wat ik al jaren doe, en dat is op.
Jij nog advies?
onderzoek waarom hij van jou niet druk mag zijn
onderzoek waarom hij geen aandacht mag opeisen
onderzoek waarom jij gelooft dat jij geen ruimte voelt om iets te doen omdat je in je hoofd druk bent met zijn dingen
onderzoek of dit allemaal wel waar is
en wat jouw aandeel is

de enige op wie je invloed hebt ben jijzelf
arretjescake schreef:
30-10-2019 22:39
Ik probeer er mee te handelen, wat ik al jaren doe, en dat is op.
Jij nog advies?
In je OP schreef je over handvatten waar HIJ niks mee doet. Maar welke handvatten heb je voor jezelf gekregen? En wat doe je daarmee?
het is accepteren of uit elkaar gaan
Het is uit je OP heel moeilijk inschatten wie er nou het meest veranderd is. Los van de paar dingen die ‘er in geslopen zijn’ is hij nog dezelfde man met wie je getrouwd bent. Hoe komt het dat zijn gedrag je nu opeens zo tegenstaat?

Wat speelt er nog meer? Hoe ben jij veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
30-10-2019 22:42
In je OP schreef je over handvatten waar HIJ niks mee doet. Maar welke handvatten heb je voor jezelf gekregen? En wat doe je daarmee?
De handvaten/handvatten die ik kreeg is om mijzelf meer af te zonderen zodat ik op kan laden.
Dat doe ik dus.
Maar dan kan ik de hele dag wel alleen zijn, anders laad ik niet op.
Ik kreeg het advies om hem te begrenzen.
Maar dan denk ik, verdomme ik ben zijn moeder toch niet om telkens hem te begrenzen wat wel of niet kan.
Meer dingen voor mijzelf doen, dat deed ik dus al, zodat ik ook meer buitenshuis ben.
En als ik ergens buiten de deur bent, komt hij ook aandraven omdat hij dat gezellig vindt, en dus gunt hij mij dat moment niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
30-10-2019 22:42
onderzoek waarom hij van jou niet druk mag zijn
Omdat ik daar doodmoe van wordt, al die info die hij mij geeft, alles beweegt, zit geen 5 minuten stil, onrust, en daardoor word ik ook onrustig
onderzoek waarom hij geen aandacht mag opeisen
Omdat de aandacht altijd bij hem ligt en niet bij een ander, mij dus, waardoor ik niet gehoord wordt
onderzoek waarom jij gelooft dat jij geen ruimte voelt om iets te doen omdat je in je hoofd druk bent met zijn dingen
Omdat mijn hoofd te vol is met zijn dingen, ik kan dat dan allemaal niet filteren.
onderzoek of dit allemaal wel waar is
Gedaan
en wat jouw aandeel is
Mijn aandeel is dat ik dit zelf heb laten gebeuren, en dat besef ik nu heel goed

de enige op wie je invloed hebt ben jijzelf
Dat klopt, ik moet dit voor mijzelf stopzetten, en mijn grenzen duidelijk aangeven.
Maar ik verwacht ook dat hij wel het e.e.a mag en kan aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-10-2019 22:55
Het is uit je OP heel moeilijk inschatten wie er nou het meest veranderd is. Los van de paar dingen die ‘er in geslopen zijn’ is hij nog dezelfde man met wie je getrouwd bent. Hoe komt het dat zijn gedrag je nu opeens zo tegenstaat?

Wat speelt er nog meer? Hoe ben jij veranderd?
Omdat het mij teveel is geworden, het gaat maar door en door en door.
Ik vind zeker dat het verergert is bij hem.
En ik begon daaraan te twijfelen, maar mijn omgeving zegt het ook.
Laat hem maar eens echt iets veranderen aan zichzelf. Er kan vaak veel meer dan je denkt, desnoods met ritalin of zo. Dit gedrag gaat veel te ver en zoals hij nu is wordt volgens mij iedereen uiteindelijk gek hem om zich heen. Dus ook in zijn eigen belang dat hij zich aanpast. Goed dat je een lijn hebt getrokken.
Tvp
arretjescake schreef:
30-10-2019 23:18
jouw probleem is niet zijn drukte maar jouw incasseringsvermogen dat niet in staat is om om te gaan met die drukte. Het is wel vreemd dat het nu pas een probleem is. Ben je minder belastbaar? waarom ga je niet bij hem weg als hij zo’n last is?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
30-10-2019 23:45
jouw probleem is niet zijn drukte maar jouw incasseringsvermogen dat niet in staat is om om te gaan met die drukte. Het is wel vreemd dat het nu pas een probleem is. Ben je minder belastbaar? waarom ga je niet bij hem weg als hij zo’n last is?
Die mening deel ik niet met je.
Ik denk dat het beide is.
En het is niet nu pas een probleem, dat was het al jaren.
Ik heb afgelopen jaren 2 keer aan de bel getrokken voor hulp hierin.
Ik denk dat mijn grens nu echt bereikt is, omdat het op is, en idd ook minder belastbaar, en dat ik het zelf te lang door heb laten sudderen.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat je een grens hebt getrokken.
De bal ligt nu bij hem. Fijn dat je even een plek hebt om op adem te komen. Ervaart je man zijn druk-zijn zelf ook als een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt eerlijk gezegd dat jij helemaal klaar bent met jullie oude situatie en je het niet meer kan opbrengen nog bij hem in de buurt te zijn.
In alles, al je woorden klinkt dat je op bent in jullie relatie.

Ik denk dat er weinig meer valt te bevragen, reflekteren, onderzoeken.
Jullie zijn uit elkaar gegroeid
Alle reacties Link kopieren
Ik lees helemaal niet dat er iets mis met hem is. Echt gewoon niks.

Maar ik begrijp jou wel. Ik kan ook niet tegen drukte, iemand die om me heen springt, veel beweegt in bed en de hele tijd praat. Maar daarom ben ik ook niet met zo een man.

Ik zou dus denken dat jullie niet (meer) bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je je afvragen waarom je zolang met hem samen kon zijn, zijn eigenschappen wél aankon en nu 'opeens' niet meer.
Ik denk echter dat dat niet 'opeens' is, alsmeer dat je er nu, na diverse welgemeende pogingen, achter bent gekomen dat dit niet werkt.
Dat je het zolang hebt volgehouden is mogelijk mede een uiting van jouw wil tot samen slagen geweest. Echter kun je met sommige dingen uiteindelijk gewoon niet samenleven, hoe leuk en goed iemand ook op ander vlak is.
De eigenschappen die je omschrijft zijn namelijk zodanig dat waarschijnlijk niemand dit volhoudt, zijn goede/leuke eigenschappen nogmaals ten spijt.
Ik ben bang dat je moet gaan beseffen dat dit einde oefening is, hoe klote ook voor beiden..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
30-10-2019 22:40
Normaal is het alles "hij is perfect en m'n snolmate, maar hij schopt me en doet het met m'n zus" wat de klok slaat

Doe eens normaal joh..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Je eigen situatie is ook niet ideaal, om gezondheidsredenen werk je niet maar je bent werkzoekende en wil studeren.
Ben je nu thuis omdat je ziek bent of heb je een werkloosheidsuitkering?
Hoe moeilijk Iis het om werk te vinden? In B bedelen bedrijven om personeel. Je wil wel zeg je maar er gebeurt niets. Je bent dus wat ingeslapen, ingezakt. Is dat de reden dat je de energie en activiteit van je man niet meer kan verdragen?
Hoe ga je het redden in je eentje, van een uitkering? Zelfs latten lijkt financieel niet haalbaar.
Je gevoel zegt al wat je wilt, je wilt niet meer terug, dat is heel duidelijk. Jij bent volledig op en trekt dit niet meer. En helaas snapt hij het echt niet, of kan hij blijkbaar niet anders.

Denk je zelf aan scheiden?
Scheiden is nooit leuk, maar als het de enige kans is om rust te krijgen zou ik dit uiteindelijk doorzetten. Het is niet dat jullie, en vooral jij nooit geprobeerd hebben om het beter te krijgen. Je hebt er zat energie in gestopt, geeft steeds je grenzen aan. Hoe lang wil je nog doorgaan op deze manier?
Blijf apart wonen tot hij echt in therapie gaat en zich laat testen.
Zet je telefoon uit zodat hij niet kan bellen.
Laat niet weten waar je bent vooraf, zodat hij niet daar ook komt zitten.
Maak duidelijke afspraken wanneer je elkaar ziet en wat je dan waar gaat doen. Je moet hem niet laten bungelen...

Je grootste probleem is niet je drukke man, maar jij kan je grenzen niet goed kenbaar maken. De een voelt het zelf aan of heeft lang voor jou grens al geen behoefte meer aan contact (wie weet ga jij zelfs over diens grenzen he) en de ander ver voorbij de jouwe. Jouw grens is niet de enige echte. Aan jou de taak die aan te geven. Het schuldgevoel is gewoon ontlopen van eigenverantwoording. Zo hoef je niets, want anders is het zielig voor hem... beetje slap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven