Moederdag

14-05-2017 12:12 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het voelt als een verplichting. Heb ook weinig met mijn moeder verder.

Denk dat ik straks nog wel eventjes langs ga met bosje bloemen oid. Maar eigenlijk geen zin in. Zijn er meer mensen die er moeite mee hebben.
Ontving een lief appje van haar. Heb derhalve een, welliswaar zakelijke, reactie teruggestuurd om ook haar een fijne Moederdag te wensen.

Wanneer ik niets had ontvangen had ik wellicht ook niets gestuurd. Voelde me nu min of meer verplicht om wat terug te sturen. Heb het daarom wel neutraal gehouden qua boodschap. Geen toeters en bellen, geen emoticon met bloempje of hartje etc.

Dit jaar voor het eerst.
Sinds plusminus 6 maanden nauwelijks contact. Met een reden.
Als je verder weinig met je moeder hebt dan hoef je er toch ook niet met een bosje bloemen langs te gaan?
Zou ik als moeder niet op zitten te wachten.
..............
anoniem_287249 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 12:21
98.78% gewijzigd
.
last van dubbele reacties Yellow diamond? :p

Je kent mijn moeder dan niet echt. Het gaat al wel beter dan paar jaar geleden gelukkig. Weet alleen niet hoe ze het zou vinden als ik zomaar niet langskom op zo'n dag.
Ik ga niet. Al in geen jaren. We hebben wel contact maar moederdag sla ik over.
Normaal gaan we wel even naar schoonouders maar man gaat zo naar een voetbalwedstrijd.
We doen niet aan moederdag. Ik heb een hekel aan verplichtingen die door de commercie zijn ingegeven. Bovendien vind ik het meer iets voor kinderen die knutsels maken. Mijn moeder is sowieso de beste en dat weet ze ook. Daar heb ik geen moederdag voor nodig. Al denk ik dat mijn zus wel langsgaat omdat "dat nu eenmaal zo hoort".
Ik vind moederdag ook meer iets voor kinderen. Wij doen er al jaren niet meer aan en mijn eigen moeder leeft niet meer.
Ik vind moederdag ook meer iets voor kinderen. Wij doen er al jaren niet meer aan en mijn eigen moeder leeft niet meer.
IK vind dat hele ophemelen van je ouderdag walgelijk.
Van jongs af aan wordt je verplicht om je ouder geweldig te vinden, om dat vooral te uiten. Verplicht een kadootje maken met een verplicht gedichtje waarin je zet hoe moeder de liefste is en vader de geweldigste. Bah bah.
Wij doen er niet aan in mijn gezin.

Mijn moeder hecht er wel waarde aan, die heb ik dan ook een appje gestuurd dat ik haar een fijne dag wens.
Appels kun je eten, peren wel
Oddish schreef:
14-05-2017 12:27
last van dubbele reacties Yellow diamond? :p

Je kent mijn moeder dan niet echt. Het gaat al wel beter dan paar jaar geleden gelukkig. Weet alleen niet hoe ze het zou vinden als ik zomaar niet langskom op zo'n dag.
Dus je gaat vooral omdat je bang bent voor de reactie van je moeder als je niet zou gaan? Begrijp ik dat zo goed?
Appels kun je eten, peren wel
Het is m'n eerste Moederdag en toch wel bijzonder omdat mijn dochter haar eerste verjaardag viert :cheer:

Mijn moeder heeft een fotoalbum gehad met foto's van het eerste jaar vanhaar kleindochter. Veel eerste dingen dit jaar. Normaal kreeg m'n moeder niks meer, is gewoon zo gelopen. Vind het ook meer voor kinderen inde basisschoolleeftijd die iets in elkaar knutselen.
cookie84 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 13:32
2.86% gewijzigd
Mijn moeder leeft niet meer, maar ik voelde me ook niet geroepen om een bloemetje neer te leggen o.i.d. omdat we haar al jaren niets meer gaven toen ze nog leefde. Ik denk wel aan haar vandaag, maar een bloemetje kopen doe ik vrij spontaan en houd dat ook zo.

Ben wel heerlijk verwend door mijn meisjes en dat is stiekem wel erg leuk. :heart:
Mijn moeder is er niet meer. Ik snap moederdag ook niet te commercieel 1x in het jaar je moeder verwennen met bloemen etc. En de rest van het jaar niet.
Het staat vrij wat je doet met Moeder- en/of Vaderdag en de rest van het jaar, Ttass. :lightbulb: Begrijp ook niet waarom mensen zo aanstoot nemen aan de 'commercie'. Je doet aan een feestdag of niet, er zijn niet meer smaken. Het is mij de opwinding niet waard in ieder geval.
Ttass30 schreef:
14-05-2017 13:35
Mijn moeder is er niet meer. Ik snap moederdag ook niet te commercieel 1x in het jaar je moeder verwennen met bloemen etc. En de rest van het jaar niet.
Dat jij denkt dat dat zo moet/moest...betekend niet dat dat ook zo moet he?

Ik krijg zelf gemaakt prul, heerlijk.

En ik hoef als ze daar te groot voor zijn dus geen bloemen of andere domme kadootjes.
Ze hoeven ook niet lang komen, raar gedoe.

Niks mis met moederdag. Misschien is er wel wat mis dat alles zo commercieel gemaakt word en opgedrongen als verplicht ding ..en dat zoveel er mensen zijn die daarin mee gaan.

Dat is een vrije keus. Ook op andere 'feest'dagen.
appels-peren schreef:
14-05-2017 13:05
IK vind dat hele ophemelen van je ouderdag walgelijk.
Van jongs af aan wordt je verplicht om je ouder geweldig te vinden, om dat vooral te uiten. Verplicht een kadootje maken met een verplicht gedichtje waarin je zet hoe moeder de liefste is en vader de geweldigste. Bah bah.
Wij doen er niet aan in mijn gezin.

Mijn moeder hecht er wel waarde aan, die heb ik dan ook een appje gestuurd dat ik haar een fijne dag wens.

Ik las vandaag dit in het AD: "Een moederdagcadeau maken is voor kinderen heel erg leuk. Met hoeveel werk ze er in steken, drukken ze uit hoeveel ze om hun moeder geven." :O (http://www.ad.nl/lifestyle/zo-zielig-ee ... ~a2a20399/)
De zelfgemaakte knutsels vind ik prachtig en bewaar ik ook allemaal maar verder hoeven ze geen cadeaus voor mij te kopen.
Fee-de-Goede schreef:
14-05-2017 13:42
Dat jij denkt dat dat zo moet/moest...betekend niet dat dat ook zo moet he?

Ik krijg zelf gemaakt prul, heerlijk.

En ik hoef als ze daar te groot voor zijn dus geen bloemen of andere domme kadootjes.
Ze hoeven ook niet lang komen, raar gedoe.

Niks mis met moederdag. Misschien is er wel wat mis dat alles zo commercieel gemaakt word en opgedrongen als verplicht ding ..en dat zoveel er mensen zijn die daarin mee gaan.

Dat is een vrije keus. Ook op andere 'feest'dagen.
Maar dit is beetje het punt. Vanaf de basisschool wordt je al geleerd dat je dat moet doen, elk jaar weer. Het wordt misschien niet echt verplicht, maar zo voelt het wel. en dat is best jammer. Daar ben ik op zich wel gevoelig voor denk ik. Misschien ga ik ook wel niet. Twijfel nog zo erg. :s (het is niet dat ik nooit naar ze toe ga hoor, dat nou ook weer niet)
nerdopviva schreef:
14-05-2017 13:47
Ik las vandaag dit in het AD: "Een moederdagcadeau maken is voor kinderen heel erg leuk. Met hoeveel werk ze er in steken, drukken ze uit hoeveel ze om hun moeder geven." :O (http://www.ad.nl/lifestyle/zo-zielig-ee ... ~a2a20399/)
:bonk:
Maar dan nog vind ik ze prachtig.
Mijn dochter is nu 19 maar haar knutsels heb ik nog allemaal bewaard..
Mijn moeder doet niet aan Moederdag, vind het onzin. Toch net even een mooi bloemetje gebracht. Gewoon, omdat het kan en ik de liefste moeder heb.
Oddish schreef:
14-05-2017 13:49
Maar dit is beetje het punt. Vanaf de basisschool wordt je al geleerd dat je dat moet doen, elk jaar weer. Het wordt misschien niet echt verplicht, maar zo voelt het wel. en dat is best jammer. Daar ben ik op zich wel gevoelig voor denk ik. Misschien ga ik ook wel niet. Twijfel nog zo erg. :s (het is niet dat ik nooit naar ze toe ga hoor, dat nou ook weer niet)
Ik ga niet, nooit gedaan ook.

Ze krijgt vaak zat bloemen of ik neem wolletjes mee ect.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 13:56
5.86% gewijzigd
Vroegah moest ik eens voor vaderdag op de lagere school een boekenlegger borduren.
Wat een ramp was dat,,heb er nog een trauma van en mijn vader heeft dat vreselijke ding nog steeds :'(
Maar wat als de enige reden dat het de liefste moeder is die je hebt komt doordat het de enige moeder is die je hebt? Ze is (zo voelt 't voor mij) niet perse de liefste. :S Maar om goed contact te houden zou ik wel heen gaan. Ze doet wel goede dingen ook hoor, maar 't botst vaak genoeg. Beetje lastig uit te leggen. Worstel er al jaren mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven