Moederdag
zondag 14 mei 2017 om 13:59
Dit doe ik eigenlijk ook niet zo vaakFee-de-Goede schreef: ↑14-05-2017 13:55Ik ga niet, nooit gedaan ook.
Ze krijgt vaak zat bloemen of ik neem wolletjes mee ect.
zondag 14 mei 2017 om 14:04
Joh niet zo druk om maken,het is geen verplichting.!
Als je niet zo'n heel goede band verder met je moeder hebt dan is het toch niet zo raar dat je dit soort dingen niet zo vaak doet?
Ik als moeder waardeer een spontaan cadeautje al is het nog zo klein meer dan een verplicht cadeau op een dag als bijvoorbeeld moederdag.
zondag 14 mei 2017 om 14:07
Zeker niet de liefste omdat het de enige moeder is die ik heb. Ik heb een hele goede band met mijn ouders. Lopen de deur zeker niet plat en zien elkaar niet wekelijks. Daarom voelt het goed om bij dit soort dagen iets extra's te doen. Ze verwachten het zeker niet maar des te blijer als je toch even om de deur komt kijken. Ik koester dat ze er nog steeds zijn en hoop dat dit nog heel lang duurt.Oddish schreef: ↑14-05-2017 13:58Maar wat als de enige reden dat het de liefste moeder is die je hebt komt doordat het de enige moeder is die je hebt? Ze is (zo voelt 't voor mij) niet perse de liefste. :S Maar om goed contact te houden zou ik wel heen gaan. Ze doet wel goede dingen ook hoor, maar 't botst vaak genoeg. Beetje lastig uit te leggen. Worstel er al jaren mee.
zondag 14 mei 2017 om 14:12
We hebben toch allemaal maar 1 moeder?Oddish schreef: ↑14-05-2017 13:58Maar wat als de enige reden dat het de liefste moeder is die je hebt komt doordat het de enige moeder is die je hebt? Ze is (zo voelt 't voor mij) niet perse de liefste. :S Maar om goed contact te houden zou ik wel heen gaan. Ze doet wel goede dingen ook hoor, maar 't botst vaak genoeg. Beetje lastig uit te leggen. Worstel er al jaren mee.
zondag 14 mei 2017 om 14:19
Nou ik vind mijn moeder echt de allerliefste, niet omdat ze de enige moeder is die ik heb, maar gewoon omdat ze een fantastisch mens is! En omdat dit waarschijnlijk haar laatste Moederdag is, vind ik vandaag best een beetje lastig.
Ik heb van de kinderen mooie knutselwerkjes gehad. Geen cadeaus en dat hoef ik ook niet. Voor mijn moeder heb ik wel cadeaus gekocht, gewoon omdat ze dat verdient!
Ik heb van de kinderen mooie knutselwerkjes gehad. Geen cadeaus en dat hoef ik ook niet. Voor mijn moeder heb ik wel cadeaus gekocht, gewoon omdat ze dat verdient!
zondag 14 mei 2017 om 14:32
Wij doen nooit zoveel met moederdag, maar vandaag hadden mijn siblings en ik een boek dat ze graag wilde voor haar gekocht en gegeven tijdens een andere gelegenheid. Ze was helemaal ontroerd omdat ze dus nooit wat krijgt specifiek op moederdag. Dus dat was een heerlijke verrassing.
Van mijn dochter een schitterend zelfgemaakt prulletje gekregen, een krastekening en bloemen.
Ik nut zo'n dag maximaal uit, hoor
Van mijn dochter een schitterend zelfgemaakt prulletje gekregen, een krastekening en bloemen.
Ik nut zo'n dag maximaal uit, hoor
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 14:35
Reden: Foutje
Reden: Foutje
1.84% gewijzigd
zondag 14 mei 2017 om 17:41
Nee hoor, er zijn ook mensen met twee moeders of twee vaders.
zondag 14 mei 2017 om 17:44
Wat een agressie.appels-peren schreef: ↑14-05-2017 13:05IK vind dat hele ophemelen van je ouderdag walgelijk.
Van jongs af aan wordt je verplicht om je ouder geweldig te vinden, om dat vooral te uiten. Verplicht een kadootje maken met een verplicht gedichtje waarin je zet hoe moeder de liefste is en vader de geweldigste. Bah bah.
Wij doen er niet aan in mijn gezin.
Mijn moeder hecht er wel waarde aan, die heb ik dan ook een appje gestuurd dat ik haar een fijne dag wens.
Mogen je kinderen op school ook niet mee doen met knutselen?
zondag 14 mei 2017 om 17:52
zondag 14 mei 2017 om 17:52
zondag 14 mei 2017 om 18:05
Dat gaat bij ons net zo. Het is dan ook geen jaarlijks bloemetje/kadootje; ik koop iets voor mijn moeder wanneer ik daar zin in heb.JonathanStrange schreef: ↑14-05-2017 18:03Om mijn post te verduidelijken: mijn moeder en de rest van de familie heeft een heel warme band. We vieren alles als wij het zelf nodig vinden. Maar we grijpen wel elke gelegenheid aan, meestal![]()
zondag 14 mei 2017 om 20:39
Tja, het is maar zoals je het leest.... ik heb het niet agressief getypt. En er staat ook nergens dat mijn kinderen niet zouden mogen knutselen op school. Het gaat helemaal niet om knutselen maar om de inhoud van ouder-dag.MarietjeHoekstra schreef: ↑14-05-2017 17:44Wat een agressie.
Mogen je kinderen op school ook niet mee doen met knutselen?
Ik vind het dwingende in dat hele ouder-dag niet gezond. Vanaf de basisschool wordt je verplicht om je ouder de liefste en geweldigste te vinden en dat zwart op wit te zetten. Of je het nu voelt of niet, het moet zo.... want dat vind de juf belangrijk. Het gaat er voornamelijk om dat de juf iets leuks verzonnen heeft en dat het kind het uitvoert. De kinderen hebben daarin geen vrije keuze.
Van jongs af aan wordt je ingeprent dat het een (zeer) belangrijke dag is waar je je blijk van waardering, respect etc moet tonen aan je ouder. En dat wordt gewoon gevonden en zo gaan duizenden langs hun moeder vandaag want dat hoort zo. Nog niet eens omdat ze het echt van harte willen. Of ze twijfelen, willen eigenlijk niet, maar...
Ik heb liever waardering en respect op onverwachte momenten, en zo laat ik mijn waardering en respect blijken op onverwachte momenten.. die raken je des te meer en laten blijken van echt gevoel omdat het niet opgelegd is om het in die ene speciale dag te leggen.
Appels kun je eten, peren wel
maandag 15 mei 2017 om 09:35
Ik heb een heerlijke moederdag gehad, genoten met m'n kinderen. Bloemen gehad, spelletjes gedaan en 's avonds gourmetten. We hebben er gewoon een feestje van gemaakt.
M'n eigen moeder heb ik sinds september vorig jaar geen contact meer mee. Wat een bevrijding.
En wat een heerlijk gevoel dat we nu niet meer naar haar toe hoefden.
Altijd een enorme verplichting, en wat je ook voor haar meebracht, het was nooit goed, altijd ontevreden.
M'n eigen moeder heb ik sinds september vorig jaar geen contact meer mee. Wat een bevrijding.
En wat een heerlijk gevoel dat we nu niet meer naar haar toe hoefden.
Altijd een enorme verplichting, en wat je ook voor haar meebracht, het was nooit goed, altijd ontevreden.