Moederkloek vs barbie

01-09-2010 22:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo af en toe probeer ik mijn mannelijk medemens te begrijpen. Ik probeer te begrijpen waarom ze naast hun gezin met kinderen, er een barbie op na houden. Thuis hebben ze een leuke vrouw, maar ik zie ze vreemd gaan met de zogenaamde barbies. Ook wel poppetje genoemd door de heren.

Ik krijg dan meteen een bepaald beeld van dit type man. Vaak zijn ze charmant, zien er goed uit, hebben een goed baan ect. Kortom ze hebben het goed voor elkaar. Dit geldt ook voor de vrouwen die respectloos poppetjes worden genoemd. Wat is dat toch met mensen die alles (mee hebben), maar het niet lijken te waarderen.

Ik moest even mijn onbegrip kwijt omdat ik elke dag weer dankbaar ben met wat ik heb.
Wanneer ga je door voor barbie???

- lang blond haar?

- grote stevige (plastic) borsten?

- dommig?
was ik me ook al af aan het vragen, wat verstaat men onder barbie?

Ach, ik zie mannen om me heen die samen met hun dochters in het poppenhuis spelen en dan wel met de bekende van Mattel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Oriane schreef op 02 september 2010 @ 07:18:

Weet natuurlijk niet precies wat er met ' moederkloek' wordt bedoelt, maar ik krijg dan een bepaald type voor ogen waarvan ik me dan weer wel heel goed kan voorstellen dat een man buiten de deur gaat kijken. Let wel, ik praat het niet goed. Waarom sommige vrouwen zo worden snap ik niet... maar er staan er genoeg op het schoolplein bij mij. Waardoor de man niet meer samen is met zijn ' vrouw', maar met een soort van zijn eigen moeder die de moeite niet meer wil nemen om ook nog maar een beetje minder slonzig eruit te zien of interessant te blijven omdat de buit al binnen is. Ik ben moeder, maar heb ook een heel eigen leven, met eigen inkomen en interessante dingen die ik meemaak. En ik zorg er ook voor dat ik er gewoon nog leuk uit zie. Er zijn meer smaken dan vanille en chocolade als het op vrouwen aankomt......

Sta jij wel elke dag bij het schoolplein Oriane? Ik denk namelijk dat ik ook regelmatig als een .. eh.. verslonsde moeder op het schoolplein heb gestaan. Zo'n 1x per week. De andere dagen werkte ik, en zag ik er keurig netjes uit. Die ene dag had ik geen zin om me direct netjes aan te kleden, eerst kinderen naar school, dan lekker weer in bed en mogelijk in bad ofzo.

Ik kan me voorstellen dat er meer moeders zo bijstaan, die niet 24/7 er zo bij lopen.
Later is nu
quote:powerwoman2 schreef op 01 september 2010 @ 22:57:

Ook wel poppetje genoemd door de heren.

Ik krijg dan meteen een bepaald beeld van dit type man. Vaak zijn ze charmant, zien er goed uit, hebben een goed baan ect. Kortom ze hebben het goed voor elkaar. Dit geldt ook voor de vrouwen die respectloos poppetjes worden genoemd. Wat is dat toch met mensen die alles (mee hebben), maar het niet lijken te waarderen.

Ik moest even mijn onbegrip kwijt omdat ik elke dag weer dankbaar ben met wat ik heb.je vind moederkloek en barbie zelf wel respectvol?
quote:powerwoman2 schreef op 01 september 2010 @ 22:57:

Ik moest even mijn onbegrip kwijt omdat ik elke dag weer dankbaar ben met wat ik heb.Een week geleden was je niet zo dankbaar hoor. Maar misschien heeft zich intussen een nieuwe man aangediend?
quote:DNM schreef op 01 september 2010 @ 23:43:

Ik vind het dan weer jammer dat je het over Barbie's hebt. Het klinkt wat jaloers.

Ik ken ze wel die heren. Heel veel zelfs. Ik ben me ook bewust in wat voor een vaarwater ik ze tegenkom. Gelukkig zijn er ook een hoop trouwe mannen.

Wat het is? Een enorm sterke behoefte aan egostreling. En het gevoel moeten hebben van 'leven'. Oftewel een continue kick. Deze mensen hebben moeite met saaie stabiliteit. Om dit ook maar eens over 1 kammetje te scheren.

Ja, ik ben jaloers. Dat ga ik niet ontkennen. Het is een beetje ingewikkeld en heeft ook alles te maken met mijn eigen gefrustreerdheid. Het zit namelijk zo.

Ik heb heel lang ontkend dat ik hem leuk vond, want getrouwd, leuke vrouw met kinderen. Daar blijf je van af, toch. Elke dag weer zat ik te genieten van deze leuke, maar onbereikbare man. Ik vond het prima zo, want eerlijk gezegd vind ik hem niet zo'n leuk karakter hebben.

Niet alleen omdat hij niet aardig tegen me is, maar ook omdat hij al lange tijd vreems gaat met een andere vrouw. Deze vrouw is jonger, slanker, hoger opgeleid dan zijn vrouw en heeft ook in zijn ogen meer status. En ja, de mannen in mijn omgeving zijn ook allemaal weg van haar en noemen haar liefkozend barbie/poppetje.

Ik bedoel moederkloek niet negetief hoor. Bedoel alleen maar een vrouw die mannen niet zien als het type barbie zoals wij die kennen. Kan het niet goed uitleggen, meer het type model, lekkere vrouw voor een nachtje seks.

De man die ik dus leuk vind, ziet mij niet staan en haar dus wel. Daar baal ik enorm van. Ook omdat zij net als hij getrouwd is en kinderen heeft. Ik als niet barbie type, zou zelfs als hij mij leuk vond niets met hem beginnen uit respect voor zijn vrouw. Dus ja, ik ben ontzettend jaloers! Zucht.
huh? Ik begrijp dat je relatie met de man waar je vorige topic over ging over is en jij al heel lang verliefd bent op een getrouwde man?
Verpest je humeur nou niet om jaloers te zijn op een vrouw die popje en Barbie wordt genoemd en vreemd gaat met een vreemdganger.

En mannen die vreemd gaan, daar knap ik meteen zo ontzettend op af.
quote:wuiles schreef op 02 september 2010 @ 20:40:

[...]

Een week geleden was je niet zo dankbaar hoor. Maar misschien heeft zich intussen een nieuwe man aangediend?Geweldig opgemerkt Wuiles!
quote:powerwoman2 schreef op 02 september 2010 @ 21:06:

[...]

De man die ik dus leuk vind, ziet mij niet staan en haar dus wel. Daar baal ik enorm van. Ook omdat zij net als hij getrouwd is en kinderen heeft. Ik als niet barbie type, zou zelfs als hij mij leuk vond niets met hem beginnen uit respect voor zijn vrouw. Dus ja, ik ben ontzettend jaloers! Zucht.

Maar dan is zij toch een moederkloek ipv Barbie? Volgens jouw openingspost tenminste.

Ik vind het kortzichtig iig.
quote:dreamer schreef op 02 september 2010 @ 17:08:

[...]

Sta jij wel elke dag bij het schoolplein Oriane? Ik denk namelijk dat ik ook regelmatig als een .. eh.. verslonsde moeder op het schoolplein heb gestaan. Zo'n 1x per week. De andere dagen werkte ik, en zag ik er keurig netjes uit. Die ene dag had ik geen zin om me direct netjes aan te kleden, eerst kinderen naar school, dan lekker weer in bed en mogelijk in bad ofzo.

Ik kan me voorstellen dat er meer moeders zo bijstaan, die niet 24/7 er zo bij lopen. Behalve als mijn man thuis is natuurlijk,dan doe ik mijn plastic boobs in en pruik op. Ik moet er niet aan denken dat hij een andere barbie uitzoekt
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:powerwoman2 schreef op 02 september 2010 @ 21:06:

[...]

Ja, ik ben jaloers.

De man die ik dus leuk vind, ziet mij niet staan en haar dus wel. Daar baal ik enorm van. Ook omdat zij net als hij getrouwd is en kinderen heeft. Ik als niet barbie type, zou zelfs als hij mij leuk vond niets met hem beginnen uit respect voor zijn vrouw. Dus ja, ik ben ontzettend jaloers! Zucht.Euh jaloers op wat precies? Ze beliegen en bedriegen beiden hun echtgenoten. Niet echt jaloers-waardige mensen in mijn ogen. Dat je hem nog steed leuk vindt, ik zou er op afknappen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tja, ik probeer me zelf even te plaatsen hier. Ik ben zo'n barbiepopje maar ook een moeder en in bezit van een joggingbroek. Misschien houdt hij veel van zijn vrouw maar stiekem ook een beetje van zijn barbie. Misschien is de barbie alleen voor de seks. Dat zal je hem zelf moeten vragen, al denk ik niet dat je een antwoord krijgt.

In ieder geval heeft hij geen interesse in jou. Maar daar kan die barbie niets aan doen.
Eens met powerwoman.

En idd, het klopt altijd weer. Goed opgeleid, goede baan, vaak wat ouder, heel charmant..noem maar op..

Meneer in kwestie weet dat ie er goed uitziet, dus tja, waarom zou je niet eens een gokje wagen? En thuis wacht t vrouwtje toch wel met een bordje eten en schone was. Verveling? Bewijsdrang?

Welkom in t echte leven!
quote:Cacciatore schreef op 03 september 2010 @ 11:29:

Eens met powerwoman.

En idd, het klopt altijd weer. Goed opgeleid, goede baan, vaak wat ouder, heel charmant..noem maar op..

Meneer in kwestie weet dat ie er goed uitziet, dus tja, waarom zou je niet eens een gokje wagen? En thuis wacht t vrouwtje toch wel met een bordje eten en schone was. Verveling? Bewijsdrang?

Welkom in t echte leven!En wie wordt gedwongen in te gaan op de avances van zo'n man? Jij? TO?
Je (vorige?) vriend ging vermoedelijk vreemd en nu vind je een getrouwde man leuk die (ook) vreemd gaat? eh..het kan aan mij liggen hoor maar alweer zo vaag als het vorige topic..
Als de vraag is waarom mannen en/en willen (een slet in bed en een moeke die met de aardappels wacht) denk ik dat dat niet zo heel vreemd is. Vrouwen willen ook en/en. Een gevoelige man om mee te praten die regelmatig de kinderen in bad doet en een holbewoner die haar af en toe aan de haren meesleept het bed in.

Maar ik denk dat je vraag is waarom hij haar wel leuk vindt en jou niet. Als jij een moeke bent, tja zo'n exemplaar heeft ie thuis waarschijnlijk al. En als jij ook een barbie bent, dan zal zij een mooiere barbie zijn, of jonger, of strakker.

Ooit eens in een onderzoek naar vreemdgaan gelezen dat de hoofdreden voor een man is om vreemd te gaan de gelegenheid is. Gewoon omdat het kan dus. Zijn vaak zo naief te denken dat toch niemand erachter komt
quote:sunflower4u schreef op 03 september 2010 @ 13:54:

Je (vorige?) vriend ging vermoedelijk vreemd en nu vind je een getrouwde man leuk die (ook) vreemd gaat? eh..het kan aan mij liggen hoor maar alweer zo vaag als het vorige topic..Misschien iets te maken met 'aard van het beestje'
Toch snap ik wel een beetje wat Powerwoman bedoelt. Ik zie ook weleens vrouwen die er op zn zachtst gezegd, als een slons bijlopen. Nu loopt (bijna) iedereen weleens lekker in een joggingpak rond en dat moet ook kunnen, maar je moet er ook voor zorgen dat je er geregeld appetijtelijke uitziet voor je partner.
Cum non tum age
Ik weet niet wat jij precies onder Moederkloek en Barbie bedoel, maar begrijp wel dat jij je afvraaagd hoe dat komt dat sommige mannen voor een andere type vrouw gaan dan hun eigen partner.

En dat dat andere vrouw wellicht wat "vrouwelijker" (misschien voor jouw) overkomt dan zijn eigen partner.

In iedere willekeurige intieme relatie heb je bijna altijd één van de drie en soms alle drie componenten - liefde, romantiek en passie.

Om liefde te kunne voelen wil je jouw hart open stellen dan voel je liefde. Liefde komt altijd als jij met jouw hart de andere wil voelen.

Romantiek is anders. Twee mensen ontmoeten elkaar, hebben een leuk gesprek en aan het einde van de avond hebben ze een gevoel dat ze elkaar al hun hele leven kenen. Ze kunne makkelijk een gespreksstof vinden, begrijpen elkaar met een halve word en denken bij zichzelf -eindelijk heb ik iemand gevonden die mijn ziel's partner zou kunnen zijn.

En dat komt omdat wij onbewust na iemand zoeken die ons kan geven wat onze eigen ouders niet (genoeg) gegeven hebben. En als wij iemand vinden die ergens op onze ouders lijkt denken wij dat dat persoon nu wel genoeg zou kunne geven.

En het is geen wonder dat wij dan denken dat wij hem/haar al onze hele leven kennen, want wij kennen ze ook al onze hele leven.

Maar binnen een aantal manden, misschien een jaar beseffen wij dat hij /zij ook niet in staat is ons te geven wat wij toen gemist hebben en daarom is romantiek is één van de minst efficiënte basissen (als enkele reden) voor een relatie om te slagen.

En dan laatste ingrediënt van de intieme relatie is passie. Passie wordt in haar voller glorie ervaren als één partner meer vrouwelijk eigenschappen binnen de relatie uitstraalt en de andere partner meer mannelijk eigenschappen binnen de relatie uitstraalt.

En daar mee bedoel ik niet zo veel de uiterlijke eigenschappen maar meer innerlijke staat van persoon.

Zo bijvoorbeeld zeker van jouw doel zijn en zeker van jouw richting zijn is een "mannelijke eigenschap".

En liefde voelen ("ongeacht wat" ) en zorg uitstralen is een "vrouwelijker eigenschap".

En natuurlijk hebben beide partners zowel mannelijker als vrouwelijker eigenschappen, maar willen ze in de intieme relatie niet alleen liefde en romantiek voelen,maar ook de passie dan willen ze dat wat ze uitstralen tegenovergestelde is van hun partner.

Dat is de enigen manier om passie te creëren. Passie ontstaat alleen als partner verschillend zijn in wat ze uitstralen.

Zo is het niet ongebruikelijk voor studenten "verliefd te worden" op hun docent die zeker is van de richting van de onderwerp die hij "preekt".

Of voor een patiënt verliefd te worden op een zorgzame verzorgster.

Er zijn verschillende gradaties ("dieptes") in hoe mannelijker en vrouwelijker kan worden representeert.

Zo op een heel laag en plaat niveau kan geld en macht bijvoorbeeld voor een vrouw zekerheid die zij in een man zoekt representeren.

En grote tieten kunnen voor een man op een heel lag niveau liefde representeren, liefde die hij in zijn haart verlangt te ontvangen.

En als wij in onze intieme relatie niet kunnen leren om een tegenpool voor onze eigen partner te zijn is het wel mogelijk dat hij of zij elders een tegenpool gaan zoeken indien hij / zij ook na passie verlangen. Om een behoefte, die eigenlijk uit een diep verlangen van het hart komt, te kunne bevredigen. Een behoefte om met iemand een tegenpool in passie te zijn.

En grote tieten kunnen onmiddellijk als tegenpool voelen net als veel geld kan onmiddellijk een gevoel van tegenpool geven, al is het maar van korter duur en oppervlakkig.

Eens met powerwoman.

Welkom in t echte leven!Het is natuurlijk ook bedreigend, het idee dat je man wellicht een ander vriendinnetje erop na houdt. Maar dames het gebeurt vaker dan jullie denken. Het geldt niet alleen voor de mannen, maar ook vrouwen die naast hun pappaman er een Ken naast hebben. Die leuke baas, collega, tuinman, sportleraar, broer van... of beste vriend van....
quote:Dani71 schreef op 03 september 2010 @ 14:39:

Als de vraag is waarom mannen en/en willen (een slet in bed en een moeke die met de aardappels wacht) denk ik dat dat niet zo heel vreemd is. Vrouwen willen ook en/en. Een gevoelige man om mee te praten die regelmatig de kinderen in bad doet en een holbewoner die haar af en toe aan de haren meesleept het bed in.

Maar ik denk dat je vraag is waarom hij haar wel leuk vindt en jou niet. Als jij een moeke bent, tja zo'n exemplaar heeft ie thuis waarschijnlijk al. En als jij ook een barbie bent, dan zal zij een mooiere barbie zijn, of jonger, of strakker.

Dus diep in ons hart willen we eigenlijk gewoon alles, maar omdat we niet alles bij 1 persoon kunnen vinden, zoeken we datgene wat we missen bij een ander. Dat geldt ook voor onszelf, sommige mensen denken hun problemen op te lossen door de oplossing buiten zichzelf te zoeken. Maar eigenlijk gaat het dus om je eigen angst, onzekerheid, gebrek aan eigenwaarde en zelfrespect.

Ik ben trouwens geen moeke en ook geen barbie. Meer het type carriere vrouw (zonder kinderen, hoog opgeleid) denk ik. Ik heb dus geen idee, voordat ik iedereen hier over me heen krijg hoe mensen mij zien.
waarom dit topic dan TO? gefrustreerd over je vriend/ ex van twee weken geleden? Of schuldgevoel dat jij ook allang uitgekeken was en heimelijk verliefd om een ander?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven