Moederkloek vs barbie

01-09-2010 22:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo af en toe probeer ik mijn mannelijk medemens te begrijpen. Ik probeer te begrijpen waarom ze naast hun gezin met kinderen, er een barbie op na houden. Thuis hebben ze een leuke vrouw, maar ik zie ze vreemd gaan met de zogenaamde barbies. Ook wel poppetje genoemd door de heren.

Ik krijg dan meteen een bepaald beeld van dit type man. Vaak zijn ze charmant, zien er goed uit, hebben een goed baan ect. Kortom ze hebben het goed voor elkaar. Dit geldt ook voor de vrouwen die respectloos poppetjes worden genoemd. Wat is dat toch met mensen die alles (mee hebben), maar het niet lijken te waarderen.

Ik moest even mijn onbegrip kwijt omdat ik elke dag weer dankbaar ben met wat ik heb.
Mijn mannelijke medemens is gewoon gelukkig met zijn vriendin hoor...
oei veel vooroordelen hoor
Ik zie dat allemaal gelukkig niet om me heen. Wel steeds meer mensen die bewuster kiezen voor hun partner.

Maar je hebt dus 2 soorten vrouwen? Leuke vrouw versus poppetje? Hoe noem je die leuke poppetjes in een relatie dan? En die leuke vrouwen waarmee een vent met zo'n poppetje vreemdgaat?

Ik begrijp dit topic geloof ik niet, en vind het ook vrij onzinnig
kweenie, veel van mijn mannelijke medemensen hebben helemaal geen barbie voor ernaast.
Eens met Ardni
Oh, en een ander mannelijke medemens gaat binnenkort trouwen met zijn absoluut niet barbie-achtige vriendin...

En weer een ander mannelijke medemens is heel gelukkig met zijn vrouw en hun twee kinderen... en houdt er echt geen barbie op na...
Mijn man heeft ook een barbie....ikke(grijns)
Gezellig daar, in Meerdijk?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gek zeg, zulke mannen ken ik helemaal niet. Maar bedankt voor de waarschuwing.

Barbie zelf ken ik namelijk wel. Ze woont tegenover ons (dat heb je in de USA) en is heel plastic. Het leuke is dat ik dacht dat ze verder eigenlijk best aardig is en een hele gewone man heeft. Maar ik zal nu toch eens in de gaten houden of ze herenbezoek krijgt. Verontrustend hoor. Zeker omdat mijn eigen man best wel een beetje op Ken lijkt - maar dan met een buikje.
Ik vind het dan weer jammer dat je het over Barbie's hebt. Het klinkt wat jaloers.

Ik ken ze wel die heren. Heel veel zelfs. Ik ben me ook bewust in wat voor een vaarwater ik ze tegenkom. Gelukkig zijn er ook een hoop trouwe mannen.

Wat het is? Een enorm sterke behoefte aan egostreling. En het gevoel moeten hebben van 'leven'. Oftewel een continue kick. Deze mensen hebben moeite met saaie stabiliteit. Om dit ook maar eens over 1 kammetje te scheren.
Roept iemand mij?

Vreemd maar ik voel mij toch echt niet aangesproken!
quote:_barbie_ schreef op 02 september 2010 @ 00:06:

Roept iemand mij?

Vreemd maar ik voel mij toch echt niet aangesproken!

*Pakt vast pek en veren*

ik word vaak poppetje en barbie genoemd door mannen en vrouwen!!! voel me bijna aangesproken......even realitycheck....niet elke barbie heeft een affaire met een getrouwde man en niet elke getrouwde man valt op een barbie.....deze barbie heeft er iig geen behoefte aan...

en het zijn geen barbies maar gewoon kutwijfen die van een getrouwde man moeten afblijven...en andersom;)
hmm alsof er maar 2 soorten vrouwen bestaan. Moederkloek of barbie? Ik ben geen van beiden.

En ja TO ik ken ook mannen die als piloot op schiphol werken, een lieve vrouw en kindjes hebben en elke week met een andere stewardess zitten te zoenen in een bar. En meestal blijft het dan ook niet bij zoenen. Maar wil niet zeggen dat alle mannen met kindjes en vrouwen dat doen hoor.
Ik las moederkoek vs barbie. Ik dacht daar moet ik even gaan kijken...
Even los van de Barbie termen, ik denk zelf dat er 2 types vreemdgangers zijn;

Ten eerste de mannen (en vrouwen!) met een aflopende relatie, ze krijgen wat met een ander en niet lang daarna beeindigen ze hun relatie en stappen meteen in de volgende.

Het 2e type is het type dat jij bedoelt denk ik. Dat zijn de mensen die helemaal niet van plan zijn om hun huidige relatie te beeindigen en (onbewust misschien) wat spanning ernaast zoeken. En dat soort mannen wil alleen even wegdromen bij een leuke sexy vrouw die hen geweldig vindt, even een fantasiewereld creëren zonder sleur en luiers. En daarna gaan ze weer terug naar die lieve vrouw met wie ze besloten hebben kinderen op de wereld te zetten. Ik denk dat dat soort mannen in 2 werelden leeft die weinig met elkaar te maken hebben (voor hen dan).

En ze zullen best waarderen wat ze hebben, ze willen alleen MEER! En ze denken er mee weg te komen.

Omdat het vooral gaat om de fantasie, ben ik benieuwd of mannen dan ook juist vreemdgaan met vrouwen waar ze bij normale omstandigheden nooit een serieuze relatie mee zouden beginnen (de Barbies?).
Weet natuurlijk niet precies wat er met ' moederkloek' wordt bedoelt, maar ik krijg dan een bepaald type voor ogen waarvan ik me dan weer wel heel goed kan voorstellen dat een man buiten de deur gaat kijken. Let wel, ik praat het niet goed. Waarom sommige vrouwen zo worden snap ik niet... maar er staan er genoeg op het schoolplein bij mij. Waardoor de man niet meer samen is met zijn ' vrouw', maar met een soort van zijn eigen moeder die de moeite niet meer wil nemen om ook nog maar een beetje minder slonzig eruit te zien of interessant te blijven omdat de buit al binnen is. Ik ben moeder, maar heb ook een heel eigen leven, met eigen inkomen en interessante dingen die ik meemaak. En ik zorg er ook voor dat ik er gewoon nog leuk uit zie. Er zijn meer smaken dan vanille en chocolade als het op vrouwen aankomt......
ik ben beslist geen barbie, maar toch verkiezen getrouwde mannen met slanke barbiepopjes thuis het om mij te proberen te versieren

de knappe vrouw dient als accessoire om in de buitenwereld mee te kunnen pronken (en eventueel als moeder van zijn nakomeling) degene waar ie on the side behoefte aan heeft is er voor 't plezier

vrouwen die in 'n moederkloek veranderen en geen zin/tijd meer hebben om qualitytime met hun partner door te brengen zonder kind, zijn niet aantrekkelijk en denk dat het merendeel van dat soort mannen hun heil dus ook buiten de deur zoeken
Yette, ben je verhuisd naar de USA?
quote:AliceV schreef op 02 september 2010 @ 04:07:

Omdat het vooral gaat om de fantasie, ben ik benieuwd of mannen dan ook juist vreemdgaan met vrouwen waar ze bij normale omstandigheden nooit een serieuze relatie mee zouden beginnen (de Barbies?).

Dat zou wel een verklaring kunnen zijn voor het feit dat maar een paar procent een echte relatie begint met de minnares.

En ik ben allebei; moederkloek én Barbie. Hoewel ik niet de uiterlijke kenmerken van een Barbie heb en ook nog 2 keer zo oud. Dus ja niet elke vreemdganger heeft behoefte aan een jonge -barbie- vrouw.
Ik ben geen barbie, poppetje of moederkloek......Wat nu?

Er wil vast niemand met mij vreemdgaan...
quote:powerwoman2 schreef op 01 september 2010 @ 22:57:

Zo af en toe probeer ik mijn mannelijk medemens te begrijpen. Dan zou ik eerst je vooroordelen, zwart-witdenken en generalisaties 's overboord gooien.
Ik denk dat powerwoman een beetje gefrustreerd is.

Punt.
Powerwoman heeft het over "een type man". Geen generalisering van alle mannen dus. Ik herken ze, gelukkig niet in mijn vriendenkring. Heb ze ook vaker van me af moeten pulken. Niet de leukste mannen.

En ik denk wat iemand anders al beschreef, dat altijd meer willen... en daarnaast het ego-ding... dat het zoiets is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven