moeilijk om er voor te gaan

02-08-2008 23:33 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een aantal mislukte relaties heb ik sinds kort weer iemand leren kennen. Ik merk dat ik het moeilijk vind om me in een relatie te storten. Ergens ben ik toch denk ik bang dat ik weer gekwetst wordt. Dus ik doe een beetje afstandelijk en wacht dat hij initiatief neemt. Pas als hij dat geeft ga ik ook weer een stapje verder etc.. Hij heeft dat ook merk ik en daardoor houden we elkaar een beetje te veel op afstand. Herkent iemand dit? Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan??
Heel herkenbaar.

Helaas geen tips.... aangezien ik het zelf ook doe!

Heb je het al wel uitgesproken naar hem waarom je wat afstandelijk doet? Misschien helpt dit al gewoon. Dat hij weet waarom het is. En als hij daar begrip voor heeft, kun je het langzaam opbouwen en dan komt het waarschijnlijk vanzelf wel. Ben ook een beetje zo, maar als ik mezelf dan eenmaal openstel, dan geef ik me ook wel echt. Dus misschien gewoon geduld hebben.
Kim,

Allereerst leuk dat je iemand heb leren kennen. Als je net iemand kent dan is het logisch dat je beetje de kat uit de boom kijkt, helemaal als je al een aantal teleurstellingen heb moeten verwerken. Maar praat er met hem over, weet niet hoe lang je hem nu kent, als je hem net een week kent dan is het misschien beetje vroeg om gelijk je hele verleden op tafel te gooien maar je kan beetje bij beetje erover hebben en hem uitleggen dat je het best moeilijk vindt om je weer helemaal bloot te geven.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven