Moeilijkste keus ooit, maar misschien wel beter... advies?

11-04-2009 20:35 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb bijna 7,5 jaar een relatie met mijn vriend, wonen samen. Al 6 jaar geen seks met hem gehad, al 4 jaar ook geen orale seks of tongzoenen meer. Ik reageer al zo'n 6 jaar vaginistisch op hem. Dit probleem met andere vriendjes nooit gehad.

We zijn na een seksuologe geweest en ik naar een bekkenbodemtherapeute, fysiek niks in orde. Beide kwamen ze tot dezelfde conclusie: je bent niet meer verliefd op hem, ziet hem alleen als goede vriend, waardoor je lichamelijk blokkeert. Heel erg rot om te horen, ook al had ik een stemmetje in mijn hoofd dat zei, wil je zo nog jaren doorgaan?

November 2008 heb ik op een chatsite een jongen leren kennen, op msn toegevoegd en meteen super goede klik. Hij is mijn leeftijd en in de zomer van 2008 getrouwd. ( ze zijn 8,5 jaar samen en zij is zijn eerste vriendin). Een hele periode gewoon over van alles gekletst toen het op relaties kwam. Hij is wel gelukkig met haar, maar zit er wel ruim 2 jaar mee dat hij nooit met een ander meisje ervaring heeft gehad, alleen zij dus. Dit weet zij ook. Ook was ze 10 kilo aangekomen wat hij soms wel jammer vond, wel heel gelukkig met haar. Ik miste het attente van mijn vriend en ook de seks.

Vanaf november echt elke dag contact, veel op msn, sms en belde ook best vaak. Eind januari hebben wel elkaar ontmoet, en er was een super goede klik! Ook toen voor het eerst gezoend. Nu is het inmiddels april, en zijn we al meerdere malen met elkaar naar bed geweest, bij hem en mij thuis. Dat is wel heel erg. We sms-en elke dag (laat veel initiatief ook van hem afhangen) of msn-en. Hij wenst me succes met sollicitaties, en toen ik laatst mijn droombaan had kwam hij met een super grote bos bloemen aan!

Mijn vriend is dus niet zo attent, wat ik heel erg mis. Of maakt grapjes over mijn uiterlijk (heb maatje 36-38 en voor de gein dan '' dikke bovenbenen, wat ik gewoon niet heb. Met die jandere jongen ben ik wezen picknicken in het bos, aantal keer wezen uiteten, gaan nog keertje naar de dierentuin, en van de zomer nachtje weg met zijn tweeen. Ik noem hem mijn vriendje (onderling) en ik ben dus zijn vriendin. Hij zegt ook vaak, hadden we elkaar maar eerder ontmoet, hij is wel gelukkig met zijn vrouw, en tegelijkertijd ook gek op mij.

Ik vind dit niet eerlijk tegenover mijn vriend, maar als hij de zoveelste botte opmerking maakt, denk ik soms, tja ik heb er ook gewoon geen spijt van :S. Ik wil binnen nu en een half jaar het hebben uitgemaakt en voor mezelf woonruimte vinden. ( mijn lover zegt ook, met je nieuwe werk heb je een stap gezet, op naar de volgende...) ik weet dat hij niet bij zijn vrouw weggaat. Verwacht ik ook niet. Huis, getrouwd, en gelukkig, maar ja, andere kant snap ik niet dat als je echt 300% gelukkig met haar bent, dan toch kan vreemdgaan. HIj voelt zich er ook niet echt schuldig om. Daarbij wil ik niet hem als vriend, want wie weet gaat hij dan ook vreemd bij mij. Wel voelen we gewoon heel veel voor elkaar en zijn dus ook op de hoogte van elkaars leven, gewonen dingen ook zeg maar. Voor hem en mij liggen de redenen voor een ''affaire'' wat dat betreft heel anders.. Het lijkt ook net een relatie als ik in mijn eigen huis voor hem kook en hij me daarbij helpt, of de afwasser uitruimt :S

Het moeilijke is dat ik 28 ben, en mijn beide ouders niet meer heb, ook nauwelijks contact met mijn familie. Ik heb wel een super leuke schoonfamilie die mij als hun eigen dochter beschouwen en dit is heel belangrijk voor me. Ons huis, katten en gezamelijke vrienden vind ik ook belangrijk, maar het begint steeds meer te dagen, van ''wil je zo nog 30 jaar doorgaan? Hij ziet zichzelf met mij oud worden, ik heb al meerdere keren gepraat met hem, maar hij slaat dan helemaal dicht, en met een ''het komt wel goed'' is het dan gedaan. Voor mij dus niet.

Ik keur mijn relatie met die andere jongen niet goed, wel is het een geruststelling dat ik niet vaginistisch ben, en het bij hem gewoon vanzelf gaat! Deze jongen heeft me wel laten inzien dat ik een aantal eigenschappen erg mis in mijn huidige vriend, waaronder het fysieke aspect. Mijn vriend is best ruw en beetje onhandig, vaak over gehad, zo is hij nou eenmaal, die andere jongen juist heel voorzichtig en kan me daarbij wel ontspannen.

Mijn nieuwe baan is inderdaad stap 1, en wil nu keuzes gaan maken. Ben wel enorm bang voor de gevolgen, krijg ik geen spijt? Huis in de verkoop, schulden, waar wonen? onze katten?

Mijn vriend is wel een schat van een jongen en houdt heel veel van me (zegt ook zijn moeder en vrienden) en doet veel voor me, maar krijg er echt geen kriebels meer bij, heb dat zo hard geprobeerd :S

Hebben jullie een advies hoe ik dit het best kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Als je niet meer van je vriend houdt en zelfs ook al vreemdgaat dan is het hoogtijd dat je eerlijk bent/ wordt tegen je vriend en een einde maakt aan je relatie. Beter voor hem.
Wat is er mis aan je vorige (identieke) topic en de adviesen die daar werden gegeven?
De kans dat je spijt krijgt van het beeindigen van je huidige platonische en uitzichtloze relatie lijkt me erg klein.

De praktische gevolgen zijn idd lastiger. Niet de beste tijd om een huis te verkopen, maar je moet ook wat mazzel hebben.

Lastig is dat je er alleen voor staat, in de zin dat jouw seksvriendje je niet (genoeg) kan bijstaan.

Waar wonen = huren;

Katten = meenemen, alles bij hem laten of verdelen;

Schulden kan ik niet beoordelen.

Op je schoonfamilie kun je waarschijnlijk niet rekenen als jij weggaat en 't uitkomt dat je al een poos een andere man ziet.
Ik denk dat je zelf wel weet, diep in je hart, dat je niet meer bij je vriend wil zijn. Alleen ben je nog niet klaar om bij hem weg te gaan. Komt wel...

Sterkte
Waarom blijf je bij je vriend? Omdat zijn familie zo leuk is?
Wat heb je de afgelopen maand, sinds je vorige topic over hetzelfde, gedaan om deze situatie te veranderen? Een nieuwe baan zoeken met meer uren, zodat je jezelf kunt onderhouden wanneer jullie uit elkaar gaan?

Je houdt jezelf voor de gek als je dit 'binnen een half jaar' wilt oplossen. Net alsof je jezelf belooft morgen te beginnen met lijnen, zodat je nú die moorkop nog mag nemen.
Bedankt voor de reacties,

Klopt dat ik een eerdere topic heb geplaatst.

Naar mijn idee is deze wat duidelijker en ben ik iets verder met de beslissing dat ik de keus moet nemen om uit elkaar te gaan.

Mijn schoonfamilie, daar ben ik inderdaad niet mee samen, maar ze zijn wel heel belangrijk omdat ik dus zelf geen ouders meer heb. En ook misschien stom, maar ik ben ook ontzettend gek op onze kater, een enorme knuffelmuts.

Maar jullie hebben gelijk. Keus moet gewoon gemaakt worden.
hou die jongen niet langer voor de gek en ga.

en ja, je leven zal in 1 keer rigoreus veranderen,maar ik denk dat jullie er beiden gelukkiger van worden. hij heeft óók recht op intimiteit.

sterkte ermee.
en de katten meenemen!

die schoonfamilie raak je toch al kwijt.
Peyton, ik heb je andere topic even ge-upt voor je. Maar volgens mij is de OP van dat topic vrijwel identiek aan deze OP.
Ik vraag me af of je schoonouders nog zo dol op je zijn als ze erachter komen dat jij vreemd gaat in het bed van hun zoon.
je bent geen haar beter dan je vriend.
quote:Chardonnay schreef op 11 april 2009 @ 21:01:

Peyton, ik heb je andere topic even ge-upt voor je. Maar volgens mij is de OP van dat topic vrijwel identiek aan deze OP.behalve dan dat ze samenwonen in Gelderland, dat lijkt me behoorlijk relevant
Stressed is just desserts spelled backwards
sorry maar je hebt al jaren geen sex met je partner, hij is nog bij je en jij naait een ander?

Cru gezegd maar je kunt hem uit "vriendschap" maar beter z'n vrijheid teruggeven ipv hem te besodemieteren.
Als je zoveel om he schoonouders geeft snap ik niet dat je hun zoon zo kan kwetsen. Het is al eerder gezegd, ga gewoon. Wat je nu doet is niet fair. Je vriend neemt alle tijd voor jou omdat hij denkt dat je vaginistisch, ondertussen lig je met een ander te seksen. Dat vind ik niet fair van je. Iemand bedonderen is altijd fout, maar jij maakt het wel helemaal bont
aha Gelderland. Excuses, dat maakt de zaak volledig anders.

.
Ik vond je post hiervoor leuker Suus Was net te laat met quoten.

Maar alsnog
wat stond er dan?
rot voor je, meid...

dat stond er :D maar ik wilde haar niet het gevoel geven dat ik serieus was....
Ongeveer hetzelfde maar dan anders
ja dat Gelderland is uitermate relevant haha.

Als ik het uitmaak, vertel ik niet dat ik ben vreemdgegaan.

Hoe raar dat ook klinkt, maar dat verdient hij niet om te horen vind ik. Dat is iets waar ik zelf mee zal moeten leren leven. En daarbij wil ik ook niet dat mijn schoonouders dat weten, ze hebben me altijd als hun dochter gezien, en dat zal automatisch op een gegeven moment minder worden, maar dit verdienen ze ook niet.

Ik zal ongetwijfeld heel schijnheilig nu klinken :( maar mijn geweten speelt echt wel op. Maar de keus en de consequenties vind ik heel beangstigend.

Daarbij vind ik ook dat vreemdgaan ''not done'' is, Was er vroeger fel op tegen, en nou heb ik het toch gedaan. Nooit van mezelf gedacht. Dus de meeste reacties snap ik heel goed.
Jouw tweede vriend is ook echt een juweeltje, gaan klagen dat hij zijn vriendin wat minder mooi vind omdat ze 10 kilo zwaarder is. En dat meisje denkt dat zij de enige is voor hem, en dat hij nooit een ander heeft gehad, en die doet het nu met jou.

Jullie verdienen elkaar zeg.
Maar wat bezielt je om in je eigen bed te gaan liggen neuken met je minnaar? Dat is toch in en in gemeen. Het is al niet oke, maar nog in jullie bed. Echt heel erg smerig.
bedoel straks denkt ze nog dat ik begrip voor haar heb enzo....

Hey als je slim bent vertel je het je vriend ook maar via msn of sms ( wat tegenwoordig DE manier van comuniceren is geloof ik ) dat je vaginisme niet aan jou ligt maar aan hem ( komt alleen bij hem voor geloof ik toch)

Als mijn vriend toch een zes jaar lange slappe zak heeft hangen en wel komt melden dat ie buiten de deur ligt te naaien dan zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat ie voor de rest van zn leven een slappe zak houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven