Moeite met begin relatie

11-09-2017 14:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een lange tijd gedate met een enorm leuke jongen, hier afgelopen weekend het "wat zijn we" gesprek mee gestart waar uit kwam dat we dus een stelletje zijn, hoera !!

Enkel is dit geen hoera voor mij.. Toen wij aan het daten waren was ik erg laid-back, erg "chill" naar hem toe en het boeide me eigenlijk niet heel erg wanneer ik hem weer zou zien "want misschien word het toch niks" , dus ik hield veilig afstand van de binding.

Nu we dus officieel samen zijn ben ik veranderd in een controlefreak, ik wil weten wanneer ik hem weer zie, of we samen slapen, hoe het gaat, wat hij aan het doen is.. Maar krijg hier vreemde reacties op terug zoals: "Ja we kijken wel even, drukke week dus zie je niet veel" waardoor bij mij allemaal rare alarmbellen gaan rinkelen dat hij mij niet leuk genoeg zou vinden.. Dit had ik in onze datingsfase absoluut niet.

Ik heb hem ook verteld dat ik een enorme controlefreak ben en graag dingen geplant heb voor de week.. Hij reageerde hier op met: Ik niet, ik hou van ongeplant dingen doen en van mijn vrijheid.. Nou ja dat snap ik wel

Nou heb ik heel de dag al niks van hem gehoord terwijl we voor we "officieel" waren elk uur wel iets van hem hoorde.. Hij is constant online op whatsapp en ik zie weer gigantische beren op de weg..

Mijn vriendinnen zeggen dat ik het "over me heen" moet laten komen maar dat vind ik heel lastig, want ik heb geen duidelijkheid in wanneer we elkaar weer zien en dergelijke..
Het lijkt alsof ik ineens de grip over mijn gevoelens kwijt ben en ik niet meer realistisch na kan denken

Ik ben trouwens in de 20, hij ook.

Herkent iemand zich hier in, en hebben jullie tips?
anoniem_338073 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:52
Reden: Toevoeging
3.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zijn gereedschap opgehaald vanuit de tuin vanmiddag zoals afgesproken.. Ik heb niks meer laten weten en hij ook niet, we appen niet met elkaar en ben ook niet ingegaan in nutteloze informatie zoals dat hij in de buurt was etc.

Ik vind dit zelf wel opkomen voor mezelf, ik heb namelijk nooit op deze manier iemand zn gereedschap zomaar buiten gezet.. Normaal dring ik toch door om diegene te zien.

Ik vond het wel belangrijk dat hij wist wat er precies was, en vind dat ik dit best netjes vermeld heb.. Hij vroeg er zelf namelijk naar, en ik ben best eerlijk in mijn gevoelens.

Ben er best verdrietig om, vooral nu mijn drukke dag voorbij is en ik in mn uppie thuis zit..
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Natuurlijk ben je verdrietig! Het is ook ontzetten klote als je eerst twee maanden hartstikke leuk contact hebt, en hij zelf vraagt of jullie nu een stelletje zijn, en dan ineens dit!

Maar bedenk: dit is geen aardige man. Of in ieder geval is het geen man waar jij uiteindelijk gelukkig mee gaat worden. Ik snap je echt helemaal, echt waar. Ik heb zelf twee van zulke relaties gehad, en ze maakten me uiteindelijk doodongelukkig. Heeft lang geduurd voordat ik dat inzag en heeft me veel tranen gekost. Maar wat ben ik blij dat ik nu een vriend heb, waarbij dit alles niet speelt. Die blij is om me te zien, die me appt met leuke en lieve dingen. Die ook behoefte heeft aan veel contact (en soms wat minder, maar daar raak ik - of hij- dan niet compleet van in de stress). Het is zo veel rustiger, en ik gun jou dat ook. En zodra jij gaat voelen dat je een leuke vriendin bent, dat je aardig bent, en meelevend en attent (en dat de ander dus héél blij met jou mag zijn als vriendin) dan ga je dat ook ervaren.
Deze man had in zijn handjes mogen wrijven met iemand die meeleeft, meedenkt en vriendelijk blijft ook al was hij een hork.
Hou je taai, en hou vast aan je besluit. Nu: huilen, je klote voelen en dooooor. Op naar leukere dates!
Alle reacties Link kopieren
Hetisallemaalwat schreef:
15-09-2017 23:19
Goed zo! Natuurlijk ben je verdrietig! Het is ook ontzetten klote als je eerst twee maanden hartstikke leuk contact hebt, en hij zelf vraagt of jullie nu een stelletje zijn, en dan ineens dit!

Maar bedenk: dit is geen aardige man. Of in ieder geval is het geen man waar jij uiteindelijk gelukkig mee gaat worden. Ik snap je echt helemaal, echt waar. Ik heb zelf twee van zulke relaties gehad, en ze maakten me uiteindelijk doodongelukkig. Heeft lang geduurd voordat ik dat inzag en heeft me veel tranen gekost. Maar wat ben ik blij dat ik nu een vriend heb, waarbij dit alles niet speelt. Die blij is om me te zien, die me appt met leuke en lieve dingen. Die ook behoefte heeft aan veel contact (en soms wat minder, maar daar raak ik - of hij- dan niet compleet van in de stress). Het is zo veel rustiger, en ik gun jou dat ook. En zodra jij gaat voelen dat je een leuke vriendin bent, dat je aardig bent, en meelevend en attent (en dat de ander dus héél blij met jou mag zijn als vriendin) dan ga je dat ook ervaren.
Deze man had in zijn handjes mogen wrijven met iemand die meeleeft, meedenkt en vriendelijk blijft ook al was hij een hork.
Hou je taai, en hou vast aan je besluit. Nu: huilen, je klote voelen en dooooor. Op naar leukere dates!
Hartstikke lief, je berichtje (:
Nee dit is inderdaad een echte hork, het feit dat ik vriendelijk ben gebleven vind ik zelf ook knap.. Want ik heb zo veel andere berichtjes getypt maar toch weer weg gedaan, omdat ik het respectvol wou houden ten opzichte van de berichten die hij naar mij gestuurd had.

Hij is gewoon heel oneerlijk tegen mij toe, vooral al die leugens in zijn laatste appjes naar mij toe.. Dan denk ik van: Hallo ik heb bewijs dat je me gewoon hebt laten zitten, dat je me nietmeer geappt hebt en hij ontkent het glashard.
Ik mag dan nog wel jong zijn maar ik heb oudere vriendinnen die dit nog nooit meegemaakt hebben, niet op deze manier althans.

Het ergste is nog dat hij in het begin altijd zeurde over zijn ex en over vrouwen die niet kunnen settlen en noem het maar op, en hij een vaste stabiele relatie wou hebben.. Een positieve aanvulling van zijn leven, iemand om lekker mee te knuffelen en wat zijn beste vriendin zou worden.. Nouja ik heb hem alles gegeven.. Stabiliteit, liefde, respect, meeleven en blijkbaar was hij daar dan niet echt naar op zoek..

Ik zit af en toe nog steeds mezelf te verwijten maar dan denk ik aan hoe respectloos hij mij behandeld heeft, en dat ik hier absoluut niet de schuldige ben omdat ik ondanks dat hij me dagen niet appte alsnog voor hem klaarstond en er nooit aan mij gevraagd werd hoe het nou met mij ging en wat ik allemaal deed.
Ik heb wel absolute spijt van de seks die ik met hem heb gehad en dat ik de hele week met hem ben geweest, hierdoor voelde ik me nog meer verbonden met hem dan dat ik me al voelde en hierdoor doet het ook veel meer zeer.
Alle reacties Link kopieren
Die seks kan ik me goed voorstellen, maar ook hier: het heeft geen zin om er spijt van te hebben. Op dat moment wilde je het, en voelde het goed.

Ga verder met je therapiegroep, dat is het belangrijkste nu. Rafel uit waarom je zelfvertrouwen laag is in relaties. Als je dat weet, kun je gaan herkennen en handelen. Maak er echt werk van, en doe het heel eerlijk naar jezelf, dat gaat je zo veel opleveren. Zie deze man als een les, en vol goede moed verder. Je komt er wel, echt waar! Al voelt het nu anders.
He wat naar Melooney. Hij klinkt echt als een heel erg vervelende man en ik vind het oprecht heel naar voor je dat het zo is omgeslagen van samen een heerlijke periode daten en volle week samen beleven naar wat het nu is.
Daar zou ik ook even flink van slag en ook boos over zijn.
Van de andere kant is het uiteindelijk maar goed dat hij zijn ware aard nu heeft laten zien en je er 'pas' 2 maanden aan gespendeerd hebt. Je zou niet de enige zijn die anders jarenlang bij de verkeerde vent zou zijn gebleven. Dus hoewel het misschien nu echt (nog) niet zo voelt, die winst heb je zeker weten wel al te pakken (en dat op jonge leeftijd! Wou dat mijn 23 jarige zelf dat destijds zo had gekund/ gedaan hoor!)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Meloony?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even meegelezen. Pff, als het begin al zo vermoeiend gaat. En wat hobbelster zegt, beter dat je daar nu al achter bent gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel okey, ben natuurlijk diep teleurgesteld en voel me ook best eenzaam.. Gelukkig heb ik vrienden die mij steunen en ben vannacht lekker gaan feesten waardoor mn gedachte ook op 0 stond..

Ik kwam vrienden van hem tegen bij de bar, die keken mij heel wazig aan.. Ik denk dat er een ander verhaal is verteld dan wat er werkelijk gebeurd is tussen ons, maar ik ben blij dat hij er niet tussen zat.

Een vriendin van me woont bij hem in de straat, waardoor ik langs zijn huis moest.. Zag dat hij gewoon thuis tv zat te kijken (want je spiekt toch ff door het raam heen) terwijl hij zei dat hij "geen vrije tijd had, en het weekend heb ik al plannen".. Tsjaa dan weet je ook weer genoeg he
Alle reacties Link kopieren
Ja snap ik. Klote! Wel fijn dat je je gedachten even kon verzetten door te gaan feesten met je vriendinnen. Moet je ook lekker blijven doen, leuke dingen doen.

Dat hij thuis gewoon tv zat te kijken terwijl hij zegt geen vrije tijd te hebben en al plannen te hebben voor het weekend verbaasd me eigenlijk niets.

Maar is het nu ook officieel uit? En heeft hij ook niks meer laten horen?
Alle reacties Link kopieren
@marina het is niet gegaan op de manier van: Het is uit (boehoe) .. Maar ik heb zijn gereedschap buiten gezet en dat ene app gesprek, ik denk dat dat genoeg zegt. Ook het feit dat hij toch over een week naar Ierland vertrekt.

Nee ik heb verder niks meer gehoord, nog een snapchat binnen gekregen dat hij in z'n up wiet zat te roken e.d. (dat was gisteravond) maar hier heb ik ook niet op gereageerd.
Eerlijk gezegd verbaasd het me ook niet dat hij alleen zit, ik denk ook dat hij er op dit moment erger mee zit als ik dat heb.. Volgens een vriendin van me is hij nooit gedumpt door een meisje en is hij altijd degene die dat doet.

Het zal me ook niks verbazen als hij binnenkort weer komt peilen hoe of het is
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het goed doet iniedergeval! :)

Lijkt me wel lastig, als hij dan weer evt. contact op zou nemen.. Maar denk dat je er onderhand wel klaar genoeg mee bent om dan ook gewoon door te zetten :)
Alle reacties Link kopieren
Ja het is heel lastig.. Ik mis hem aan de ene kant wel, maar dan probeer ik mezelf eraan te herinneren dat ik mis hoe hij WAS tijdens onze dateperiode.

Ik begrijp nogsteeds niet wat ineens die omslag heeft gegeven bij hem om ineens zulk gedrag te vertonen, ik hoop dat hij inziet dat hij hier niet redelijk bezig was.. Misschien gaat hij dat in zien, maar zoals jij al zei.. Ik ben er klaar mee..

Ik verdien iemand die 100% voor mij gaat..

Toevallig was mijn ex gister op mijn werk (we werkte samen, hij kwam cateringmateriaal halen voor een project).. We waren altijd enorm goede vrienden voordat we een relatie kregen en we hebben het een beetje over zijn nieuwe vriendin gehad en hij wist dat ik met deze jongen bezig was.. Kwam er dus op neer dat hij in exact dezelfde situatie zit als ik zat met Mr. Hork maar dan met zijn vriendin waar die nu 3 maanden mee gaat..
Hij heeft volgens mijn bazin vanaf half 12 zitten wachten tot 1 uur (toen kwam ik op werk) terwijl hij in 5 minuten zijn spullen had kunnen pakken want die stonden klaar en heeft toen nog een uur met me staan praten en mijn lunch gemaakt.
Mijn collega's zeggen dat hij mij weer leuk vind, en inziet wat hij verkeerd heeft gedaan bij mij (aka Mr. Hork 2.0) aangezien hij die dag 3 x binnen is geweest en naar mij gevraagd had terwijl ik catering rond aan het brengen was..

Wat is dat toch met die mannen, denk je dat je van Hork 1.0 af bent.. Komt Hork 2.0 ineens binnenwaaien.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
17-09-2017 13:42
Ja het is heel lastig.. Ik mis hem aan de ene kant wel, maar dan probeer ik mezelf eraan te herinneren dat ik mis hoe hij WAS tijdens onze dateperiode.

Ik begrijp nogsteeds niet wat ineens die omslag heeft gegeven bij hem om ineens zulk gedrag te vertonen, ik hoop dat hij inziet dat hij hier niet redelijk bezig was.. Misschien gaat hij dat in zien, maar zoals jij al zei.. Ik ben er klaar mee..

Ik verdien iemand die 100% voor mij gaat..

Toevallig was mijn ex gister op mijn werk (we werkte samen, hij kwam cateringmateriaal halen voor een project).. We waren altijd enorm goede vrienden voordat we een relatie kregen en we hebben het een beetje over zijn nieuwe vriendin gehad en hij wist dat ik met deze jongen bezig was.. Kwam er dus op neer dat hij in exact dezelfde situatie zit als ik zat met Mr. Hork maar dan met zijn vriendin waar die nu 3 maanden mee gaat..
Hij heeft volgens mijn bazin vanaf half 12 zitten wachten tot 1 uur (toen kwam ik op werk) terwijl hij in 5 minuten zijn spullen had kunnen pakken want die stonden klaar en heeft toen nog een uur met me staan praten en mijn lunch gemaakt.
Mijn collega's zeggen dat hij mij weer leuk vind, en inziet wat hij verkeerd heeft gedaan bij mij (aka Mr. Hork 2.0) aangezien hij die dag 3 x binnen is geweest en naar mij gevraagd had terwijl ik catering rond aan het brengen was..

Wat is dat toch met die mannen, denk je dat je van Hork 1.0 af bent.. Komt Hork 2.0 ineens binnenwaaien.
Ik kan alleen maar zeggen... Komt met bekend voor xD Horken LOL
Alle reacties Link kopieren
Je legt werkelijk alle schuld bij hem
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Als je ex hetzelfde was, dan moet je ook echt naar je eigen gedrag kijken. Het is vaak een wisselwerking tussen mensen en wanneer je vaker deze mannen aantrekt dan heb je er zelf ook aan aandeel in (been there done that). Is handig om mee aan de slag te gaan want anders zit je straks opgescheept met Hork 3.0.
Alle reacties Link kopieren
Anna_02 schreef:
17-09-2017 19:15
Als je ex hetzelfde was, dan moet je ook echt naar je eigen gedrag kijken. Het is vaak een wisselwerking tussen mensen en wanneer je vaker deze mannen aantrekt dan heb je er zelf ook aan aandeel in (been there done that). Is handig om mee aan de slag te gaan want anders zit je straks opgescheept met Hork 3.0.
Hoe ben jij daarmee aan de slag gegaan?
Meloony123 schreef:
17-09-2017 13:42
Ja het is heel lastig.. Ik mis hem aan de ene kant wel, maar dan probeer ik mezelf eraan te herinneren dat ik mis hoe hij WAS tijdens onze dateperiode.

Ik begrijp nogsteeds niet wat ineens die omslag heeft gegeven bij hem om ineens zulk gedrag te vertonen, ik hoop dat hij inziet dat hij hier niet redelijk bezig was.. Misschien gaat hij dat in zien, maar zoals jij al zei.. Ik ben er klaar mee..

Ik verdien iemand die 100% voor mij gaat..

Toevallig was mijn ex gister op mijn werk (we werkte samen, hij kwam cateringmateriaal halen voor een project).. We waren altijd enorm goede vrienden voordat we een relatie kregen en we hebben het een beetje over zijn nieuwe vriendin gehad en hij wist dat ik met deze jongen bezig was.. Kwam er dus op neer dat hij in exact dezelfde situatie zit als ik zat met Mr. Hork maar dan met zijn vriendin waar die nu 3 maanden mee gaat..
Hij heeft volgens mijn bazin vanaf half 12 zitten wachten tot 1 uur (toen kwam ik op werk) terwijl hij in 5 minuten zijn spullen had kunnen pakken want die stonden klaar en heeft toen nog een uur met me staan praten en mijn lunch gemaakt.
Mijn collega's zeggen dat hij mij weer leuk vind, en inziet wat hij verkeerd heeft gedaan bij mij (aka Mr. Hork 2.0) aangezien hij die dag 3 x binnen is geweest en naar mij gevraagd had terwijl ik catering rond aan het brengen was..

Wat is dat toch met die mannen, denk je dat je van Hork 1.0 af bent.. Komt Hork 2.0 ineens binnenwaaien.
Lekker laten en niet intrappen. Hij is niet voor niks een ex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven