Moeite met begin relatie

11-09-2017 14:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een lange tijd gedate met een enorm leuke jongen, hier afgelopen weekend het "wat zijn we" gesprek mee gestart waar uit kwam dat we dus een stelletje zijn, hoera !!

Enkel is dit geen hoera voor mij.. Toen wij aan het daten waren was ik erg laid-back, erg "chill" naar hem toe en het boeide me eigenlijk niet heel erg wanneer ik hem weer zou zien "want misschien word het toch niks" , dus ik hield veilig afstand van de binding.

Nu we dus officieel samen zijn ben ik veranderd in een controlefreak, ik wil weten wanneer ik hem weer zie, of we samen slapen, hoe het gaat, wat hij aan het doen is.. Maar krijg hier vreemde reacties op terug zoals: "Ja we kijken wel even, drukke week dus zie je niet veel" waardoor bij mij allemaal rare alarmbellen gaan rinkelen dat hij mij niet leuk genoeg zou vinden.. Dit had ik in onze datingsfase absoluut niet.

Ik heb hem ook verteld dat ik een enorme controlefreak ben en graag dingen geplant heb voor de week.. Hij reageerde hier op met: Ik niet, ik hou van ongeplant dingen doen en van mijn vrijheid.. Nou ja dat snap ik wel

Nou heb ik heel de dag al niks van hem gehoord terwijl we voor we "officieel" waren elk uur wel iets van hem hoorde.. Hij is constant online op whatsapp en ik zie weer gigantische beren op de weg..

Mijn vriendinnen zeggen dat ik het "over me heen" moet laten komen maar dat vind ik heel lastig, want ik heb geen duidelijkheid in wanneer we elkaar weer zien en dergelijke..
Het lijkt alsof ik ineens de grip over mijn gevoelens kwijt ben en ik niet meer realistisch na kan denken

Ik ben trouwens in de 20, hij ook.

Herkent iemand zich hier in, en hebben jullie tips?
anoniem_338073 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:52
Reden: Toevoeging
3.30% gewijzigd
Hobbelster schreef:
12-09-2017 09:57
Een relatie aan gaan en 1 dag later een sollicitatie voor een offshore baan hebben zonder dat je kersverse lover daar ook maar iets van af weet, vind ik zo lomp als maar kan.

TO, hij klinkt gewoon hoe langer hoe meer als een lul sorry dat ik het zeg.
Jij vindt hem leuk en belangrijk, en hij vindt dat ook.
Ik gun je iemand die jou leuk en belangrijk vindt.

In tegenstelling tot wat Bumba hierboven zegt vind ik het echt niet normaal om in een relatie (of die nu 2 dagen, 2 weken, 2 maanden of 2 jaar is) zomaar zonder enige heads-up vooraf, voor een offshore baan te gaan solliciteren en dit vervolgens terloops in een app te melden ipv even de moeite nemen je vriendin te bellen.
Jezus zeg echt weer des Viva's dat je dit maar allemaal Ok moet vinden als vrouw zijnde. No f*cking way dat ik het daarmee eens ben.

Hé, ik zeg niet dat ik het netjes vindt hoe hij het brengt of dat ik het normaal vind dat hij met 2 dagen verkering op zo'n baan solliciteert. Maar ik vind niet dat hij toestemming hoeft te vragen over welke banen hij wel of niet mag solliciteren. Wel had hij het beter op een andere manier kunnen brengen. Zo via de app vind ik niet netjes.

In mijn ogen zegt het wel iets over hoe hij zijn prioriteiten stelt en dat ligt in elk geval niet bij haar. Da's idd lullig, maar het is aan TO of ze dat pikt. Ik zou het in elk geval niet pikken en mijn conclusies trekken.
Oke bedankt voor je toelichting Bumba, in dat geval zijn we het veel meer met elkaar eens dan ik in 1e instantie las.
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 12:38
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hij heeft waarschijnlijk ingestemd om het een relatie te noemen, maar hij gedraagt zich alsof hij geen relatie hoeft
misschien vond hij het na een paar dagen samen wel ok, misschien vind hij het idee dat TO exclusief is voor hem wel ok

maar plannen wanneer hij haar ziet of appen totdat hij haar ziet doet hij niet of nauwelijks, en nu is er dan de offshore baan
ik noem dat= geen relatie (hoe hij het noemt boeit eigenlijk niet aangezien het toch niet volstaat hoe hij handelt naar de woorden)

To laat zich voor de gek houden en ze werkt er zelf aan mee
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hmmm
Ik zit zo eens te denken
Zou ik het na een relatie van 2 dagen overleggen met mijn kersverse verkering dat ik ga solliciteren op een offshore baan?
Ik weet het eigenlijk niet.

Want aan de ene kant vind ik dat zoiets echt mijn beslissing zou moeten zijn
Maar aan de andere kant is het wel zo netjes om dat ten minste even kenbaar te maken
Maar goed dat doet hij, weliswaar per app, maar had hij dan moeten wachten met het mededelen tot ze elkaar live zouden zien?
Dat duur wellicht nog een week, en dan is het natuurlijk, ja maar waarom heb je het niet eerder gezegd?

Ik weet het niet zo goed, wanneer is een relatie relatie genoeg om levensveranderende zaken te moeten delen?
2 dagen, 2 maanden?

Zelf zou ik eerder neigen naar 2 maanden dan naar 2 dagen.

Ik denk zo ondertussen wel dat TO en verkering beiden wel een TOTAAL ander beeld hebben van een relatie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het 'laatst gezien' hebt uitgezet. Dat is alvast een stap.

Ik ben het eigenlijk wel eens met summerdance. ik ken verder de voorgeschiedenis van jullie date periode niet maar 'moet' hij na 2 dagen al verantwoording afleggen. Ken je uberhaupt de ins en outs van de baan al? Zo via de app kan je natuurlijk makkelijk allerlei aannamens doen.
En dat is waar het ook helemaal om draait nu.
Spreek gewoon af met je vriend. Ga dit weekend lekker uit eten en bespreek je gevoel.
(en stop met appen)
Alleen de Op gelezen.
Sorry, maar ik zou knettergek van je worden als ik hem was.
En ook knettergek van mezelf als ik jou was.
Beetje heel erg obsessief.

Heb je niet genoeg afleiding?
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 12:37
98.91% gewijzigd
Hoe gaat het nu TO?

Ik las net dit verhaal op een facebook groep en moest aan jou denken:

A psychologist walked around a room while teaching stress management to an audience. As she raised a glass of water, everyone expected they'd be asked the “half empty or half full” question. Instead, with a smile on her face, she inquired: “How heavy is this glass of water?”
Answers called out ranged from 8 oz. to 20 oz.
She replied, “The absolute weight doesn't matter. It depends on how long I hold it. If I hold it for a minute, it's not a problem. If I hold it for an hour, I'll have an ache in my arm. If I hold it for a day, my arm will feel numb and paralyzed.
In each case, the weight of the glass doesn't change, but the longer I hold it, the heavier it becomes.” She continued, “The stresses and worries in life are like that glass of water. Think about them for a while and nothing happens.
Think about them a bit longer and they begin to hurt. And if you think about them all day long, you will feel paralyzed – incapable of doing anything.”
It's important to remember to let go of your stresses. As early in the evening as you can, put all your burdens down. Don't carry them through the evening and into the night.
Remember to put the glass down!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, na mijn bericht vanmorgen moest ik werken en ben net pas thuis..

@hobbelster Ik ben het wel met je eens, ik heb hem meerdere malen informatie gevraagd over de sollicitatie vandaag maar hij bleef er vaag over doen.. Net als over alle andere dingen die ik met hem besproken heb..
Hij heeft wel gezegt: Sorry ik ben niet in mn hum.. Naja daar een beetje over gesproken en kwam uit dat hij veel stress had.
Morgenochtend komt hij hals over kop langs om zijn gereedschap uit de schuur te halen, waarom precies snap ik ook niet helemaal, toen ik dit vroeg kreeg ik: : "ja is mijn gereedschap en heb ik nodig". terug en volgens hem word het wel een bliksemactie.

@Bumba ik begrijp jou punt ook wel, maar aan de andere kant heeft hij afgelopen 2 dagen (vandaag & gisteren) zo raar tegen me gedaan.. Ik heb hem vandaag zelf ook niet veel kunnen spreken behalve in mijn pauze waarin ik hem een appje heb gedaan hoe zijn werk was.. kreeg terug: "Kut". en ik heb sinds niets meer van hem gehoord terwijl hij nou al 3 uur klaar zou zijn en thuis zou zitten, verder ook geen vraag over hoe mijn werkdag was.. Ook geen vraag waarom ik 2 uur lang moest overwerken of iets dergelijks..
Heel mooi verhaal, klinkt erg bekend ook.. Doet me denken aan "Sometimes it's easier to let it go, not to hold it untill it hurts."

@verperlynd Dankjewel voor je reactie, ik ben inderdaad een best lastige vriendin met veel behoeftes maar ik kan me ook makkelijk aanpassen en het doen met wat ik krijg.. Enkel is het punt dat ik nu helemaal niks krijg.
Ik was absoluut verliefd op hem in de datingsfase, maar ik wist dat het nogal een player was en ik had mijn hoop er niet op gezet waardoor het makkelijker voor mezelf was om afstand te bewaren. Aantrekkingskracht was er zeker en we hebben een enorm leuke tijd samen gehad, maar sinds de relatie officieel is krijg ik niks meer.
Je zegt dat het geen verassing is waarop hij wilt solliciteren maar dit is totaal onverwacht aangezien hij een vaste baan heeft waar ik hem amper over hoorde klagen, ik heb hem nooit over sollicitatieafspraken gehoord terwijl ik toch heel de week met hem was.

@summerdance Nou ik zou zelf wel laten weten aan mijn partner waar diegene aan toe is, na 1 dag of na 1 jaar.. Het is oneerlijk om van de een op andere dag te zeggen: aju ik ga een half jaar offshore dus ik zie je niet meer. Ook zou ik mijn partner alle informatie geven die die wilt weten, ook om geruststelling.. En uiteindelijk is het dan toch je eigen keuze of je gaat of niet.. Ik heb heel open naar hem gereageerd over de keus die hij gekregen heeft daarin.

@amereeh01 Ik ken de ins en outs niet, ik heb ernaar gevraagd maar krijg hier een afgekapt antwoord over of hij begint over iets anders/ negeert me 3 uur lang en stuurt daarna een filmpje of foto om het onderwerp te omzeilen. In het weekend zit hij volgepland dus ik zal hem deze week niet zien behalve als hij morgen in een bliksemactie gereedschap komt halen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het nu gaat trouwens: Niet veel van hem gehoord, enkel wat vage reacties.. Verder mijn laatst gezien uitgezet dus ik weet niet of hij veel online is, maar ik zie wel blauwe vinkjes bij mijn gestuurde berichten (die heb ik terug aangezet ivm. werkgerelateerde whatsapp gesprekken op aanvraag van mijn baas).

Helaas doet hij heel vaag over alles, praat om mijn vragen heen en lijkt of hij absoluut geen zin heeft om te whatsappen..
Hij heeft mij een appje gestuurd: Sorry ben niet te genieten, heel veel gezeik met werk, auto naar de klote etc.
Ik heb tegen hem gezegt dat ik het inderdaad merkte en begrijp dat hij in een rotsituatie zit en ik er voor hem ben.
Toen kreeg ik de vraag over het gereedschap, morgenochtend komt hij dit hals over kop ophalen.
Hij heeft mij ook geappt dat alles kut gaat en hij geen zin had om gister heel de tijd op zijn telefoon te kijken (toen ik hem constant online zag komen.. hmm)
Hij heeft een appje gestuurd met het kenteken van zijn nieuwe leen auto.. Toen niks meer gehoord behalve dat zijn werk kut was (vanmiddag om half 4)

Nouja ik laat hem nu in zijn eigen sop gaarkoken en ik moet morgen maar zien hoe hij persoonlijk tegen mij doet.. Ik ben nu te moe om me rot te voelen
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk mosterd maar.....

Quote
Toen wij aan het daten waren was ik erg laid-back, erg "chill" naar hem toe en het boeide me eigenlijk niet heel erg wanneer ik hem weer zou zien "want misschien word het toch niks" , dus ik hield veilig afstand van de binding.

Nu we dus officieel samen zijn ben ik veranderd in een controlefreak, ik wil weten wanneer ik hem weer zie, of we samen slapen, hoe het gaat, wat hij aan het doen is..
Einde quote

Das lekker dan voor die jongen / man. Hij kent je dus nog niet zoals je nu bent, maar alleen de "chill-versie".
Ik (als man) zou er niet heel erg enthousiast van worden....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Nou eh, die jongen heeft er gewoon geen zin in, controle freak of niet. Ik zou de eer aan mezelf houden.
Alle reacties Link kopieren
Je hamert heel erg op het woord "partner " merk ik TO

Maar een partner is buiten een woord,vooral een gevoel
En dat gevoel moet groeien.

Ik voel me nu na 2 jaar veel meer een partner dan toen we net samen waren.

Ik was heel lang vrijgezel voor ik mijn partner tegenkwam en ik heb bijvoorbeeld heel erg moeten zoeken naar wat het eigenlijk was, een partner zijn.

In mijn geval werkte het ook niet zo dat ik op zondag uitsprak een relatie te hebben en ik op maandag mijn hele leven met hem deelde.

Dat gezegd hebbende en teruglezend hoe hij nu doet, denk ik niet dat jullie het gaan redden samen.

Jullie verwachtingen liggen mijlenver uit elkaar.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je doet er verstandig aan je op jezelf te focussen en te werken aan je onzekerheid. Maar deze jongen triggert het dan ook enorm met zijn zielige horke gedrag.
Alle reacties Link kopieren
dus hij komt zijn spullen ophalen...

ok

wil er nog steeds iemand beweren dat het dik aan is?
Lorem Ipsum
Hij is er wel klaar mee, dat is duidelijk.

Uithuilen en opnieuw beginnen, je verdient iemand die er ook voor jou is. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hij zou er om 10 uur zijn maar ik heb nog steeds niemand aan mijn deur gezien behalve de chagrijnige postbode :hihi:
Volgens een vriendin van me is hij misschien wel zo in een relatie, wie zal het zeggen.. Ik heb verder geen informatie over wat hij vandaag verder komt doen, en ook in deze situatie heb ik zoiets van: zou ik ook zo reageren op mijn vriend als het rot gaat op werk..

Ik heb sinds wat ik geupdate had gisteren niks meer gehoord, ook geen slaaplekker appje of iets dergelijks.. Ik weet niet wat ik moet voelen, ik voel mij een beetje een bijzaak in zijn leven. Heb ook nachtmerries erover gehad, dat laat wel weer zien hoe ik ermee bezig ben.
En wil jij iemand , die zoals je vriendin zegt, misschien wel zo is in een relatie ?

Nee toch zeker ?
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker niet, maar het vage is dat hij op deze manier doet sinds het officieel is.. Daarvoor appte hij heel de dag door, intiatief was zijn 2e naam zeg maar.
je zegt dat hij een player is.
nou ja dan krijg je dit dus
players en mensen met verlatingsangst zijn geen goede combinatie
Volgens mij heb je nogal een dagtaak aan je relatie. Praten over je relatie met collega's, vriendinnen, moeder etc. Telefoon checken of je vriend nog wat heeft gestuurd. Nadenken over je relatie. Nog een keer je telefoon checken. Op Viva praten over je relatie.

Ik heb het al eerder gezegd, maar probeer wat afleiding te zoeken. Dit obsessieve gedrag gaat je niet brengen waar je naar wenst en in het ergste geval brengt het je juist wat je niet wilt. En het is ook sowieso zonde van je tijd.

Klinkt misschien hard, maar ik heb in het verleden echt zo vaak in jouw situatie gezeten en achteraf gezien zou ik willen dat iemand dit tegen mij gezegd had. Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven, niet de invulling ervan. Probeer je leven te vullen met andere dingen die het de moeite waard maken. Sporten, vrienden, lol maken, nieuwe dingen ervaren, iets leren.... Dan zul je merken dat de rest vanzelf gaat zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wake up! Onthoud dit: als iemand je laat zien wie hij is, geloof hem dan!!!

Hij DEED leuk, maar hij IS niet leuk. In ieder geval niet in een relatie. Hij behandelt je als oud vuil en jij wacht maar tot hij weer leuk gaat doen. Exit die jongen. Hier moet je je echt niet in blijven zitten. Hij is zo, punt. Hij heeft geen zin om te investeren, hij heeft geen zin in een relatie, hij heeft geen zin om rekening met jou te houden. Je hoeft geen excuses (voor hem) te bedenken.

Daarnaast moet jij vooral aan je obsessieve gedrag gaan werken want je bent ook heel benauwend en claimering.
Maar denk alsjeblieft niet dat je dat met deze jongen op gaat lossen. Deze "relatie" is sowieso kansloos. Hij is te laf om te zeggen dat hij wil kappen maar gedrag zegt meer dan woorden.

Sterkte met alles
Alle reacties Link kopieren
TO.. allereerst wat een nare situatie!

Wat ik me wel afvraag is: je zei dat jullie dit weekend het "wat zijn we" gesprek hebben gehad. Maar is dat op jouw initiatief geweest of de zijne? het is namelijk heel anders als jij hebt gevraagd "wat zijn we nu van elkaar, zijn we officieel een stel?" en hij daar "Hmja, wat mij betreft wel" op gezegd heeft, dan wanneer hij erover begon en jou vroeg of je zijn vriendin wilde zijn. Op mij komt het namelijk een beetje over alsof hij jou doet/deed geloven een relatie te willen maar daar eigenlijk niet zo zeker van is/vooral de voordelen van jullie contact niet kwijt wilde en daarom misschien instemde met een "relatie"
Wat ben ik blij dat ik allang niet meer date en nooit gedate heb met whatsapp als opdringerig communicatie middel.

Mijn ouders hadden een telefoon in huis en daar maakte alleen mijn ouders gebruik van en ik alleen wanneer het echt nodig was.

Later uit huis maar met vriendjes werd alvast de volgende afspraak gemaakt wanneer we elkaar zagen.
Heerlijk een hele week o.i.d. geen stress en gedoe waarom hij niets laat horen pff.

Toen mobieltjes uit kwamen tja werd er wel es gebeld maar niks controle wanneer ie voor t laatst on was en niks liet horen of lappen stomme tekst die je anders niet gauw in woorden zou zeggen of bedenken.


Als ik mijn vriend dan toch tussendoor wilde zien dan ging ik langs zijn huis of liep langs zijn sportclub ofzo en dat was dan super leuk omdat het niet vaak voorkwam.

Helemaal off topic maar erger me soms aan whatsapp.
Als iemand nu tegen mij zegt dat ik net online was maar niks heb terug geschreven dan kan ie m'n kont kussen :jump:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven