Moeite met begin relatie

11-09-2017 14:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een lange tijd gedate met een enorm leuke jongen, hier afgelopen weekend het "wat zijn we" gesprek mee gestart waar uit kwam dat we dus een stelletje zijn, hoera !!

Enkel is dit geen hoera voor mij.. Toen wij aan het daten waren was ik erg laid-back, erg "chill" naar hem toe en het boeide me eigenlijk niet heel erg wanneer ik hem weer zou zien "want misschien word het toch niks" , dus ik hield veilig afstand van de binding.

Nu we dus officieel samen zijn ben ik veranderd in een controlefreak, ik wil weten wanneer ik hem weer zie, of we samen slapen, hoe het gaat, wat hij aan het doen is.. Maar krijg hier vreemde reacties op terug zoals: "Ja we kijken wel even, drukke week dus zie je niet veel" waardoor bij mij allemaal rare alarmbellen gaan rinkelen dat hij mij niet leuk genoeg zou vinden.. Dit had ik in onze datingsfase absoluut niet.

Ik heb hem ook verteld dat ik een enorme controlefreak ben en graag dingen geplant heb voor de week.. Hij reageerde hier op met: Ik niet, ik hou van ongeplant dingen doen en van mijn vrijheid.. Nou ja dat snap ik wel

Nou heb ik heel de dag al niks van hem gehoord terwijl we voor we "officieel" waren elk uur wel iets van hem hoorde.. Hij is constant online op whatsapp en ik zie weer gigantische beren op de weg..

Mijn vriendinnen zeggen dat ik het "over me heen" moet laten komen maar dat vind ik heel lastig, want ik heb geen duidelijkheid in wanneer we elkaar weer zien en dergelijke..
Het lijkt alsof ik ineens de grip over mijn gevoelens kwijt ben en ik niet meer realistisch na kan denken

Ik ben trouwens in de 20, hij ook.

Herkent iemand zich hier in, en hebben jullie tips?
anoniem_338073 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:52
Reden: Toevoeging
3.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:09
Het lijkt me ook niet heel slim om een appje te doen waarom hij eigenlijk zo stil is tegen me sinds afgelopen weekend denk ik..
Vinden jullie dit niet vreemd gedrag van zijn kant af? Of zou het echt zo zijn dat nu hij me heeft hij geen moeite meer hoeft te doen in zijn ogen?

Want ik wil gewoon bij hem zijn maar andersom komt het niet zo over
Misschien kun je hem dat beter vragen als jullie bij elkaar zijn? Dat is beter dan via een appje.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:07
Ik herkende het patroon inderdaad al van mezelf, dit is ook een reden dat ik hem nu niet bericht hierover en wacht op een berichtje van hem..
Ik laat het hem niet merken maar automatisch word dit getriggerd in mijn hoofd
vertel hem dat gewoon. In een leuke relatie mag je echt je zwaktes tonen
Zeg hem, dat je het erg fijn vind om af&toe een appje te krijgen. Hij vindt jou leuk, dan is je een keertje (extra) appen echt geen probleem hoor.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:09
Het lijkt me ook niet heel slim om een appje te doen waarom hij eigenlijk zo stil is tegen me sinds afgelopen weekend denk ik..
Vinden jullie dit niet vreemd gedrag van zijn kant af? Of zou het echt zo zijn dat nu hij me heeft hij geen moeite meer hoeft te doen in zijn ogen?

Want ik wil gewoon bij hem zijn maar andersom komt het niet zo over
Maakt niks uit. Je hebt het over een paar appjes en het gaat over één dag (vandaag)

Jullie hebben een leuk weekend gehad. Dat is toch veel belangrijker dan een paar appjes?

Waarom zoveel waarde daar aan hechten?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zet die 'laatst gezien' op WA uit.
Alle reacties Link kopieren
Had je hier in je vorige 2 relaties ook last van?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2017 16:12
vertel hem dat gewoon. In een leuke relatie mag je echt je zwaktes tonen
Zeg hem, dat je het erg fijn vind om af&toe een appje te krijgen. Hij vindt jou leuk, dan is je een keertje (extra) appen echt geen probleem hoor.
Daar heb je gelijk in.. Maar meteen na 1 dag al omdat hij naar mijn inzien te weinig initiatief getoond heeft qua appen komt wel heel claimerig over denk ik..
Hij weet ook dat ik het fijn vind om te appen, dat heb ik hem al eerder verteld..

Ik heb hem net maar een appje gedaan of hij het druk had op werk, weer 3 min geleden laatst gezien...
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:24

Ik heb hem net maar een appje gedaan of hij het druk had op werk, weer 3 min geleden laatst gezien...
Waarom?

Serieuze vraag.

Waarom hem nu al ter verantwoording roepen? Wat win je hiermee?

Het is niet zo dat je al 10 dagen geen teken van leven van hem hebt gehad.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:24
Daar heb je gelijk in.. Maar meteen na 1 dag al omdat hij naar mijn inzien te weinig initiatief getoond heeft qua appen komt wel heel claimerig over denk ik..
Hij weet ook dat ik het fijn vind om te appen, dat heb ik hem al eerder verteld..

Ik heb hem net maar een appje gedaan of hij het druk had op werk, weer 3 min geleden laatst gezien...
na 1 dag is wel wat claimerig ja (dus stop dan ook met hem appen nu!).
heb het er aanstaand weekend eens over
Alle reacties Link kopieren
noekske74 schreef:
11-09-2017 16:18
Had je hier in je vorige 2 relaties ook last van?
Mn afgelopen relatie wel maar dat was een heel ander verhaal en was uiteindelijk ook totaal niet gezond dus die relatie heb ik zelf verbroken..

Die relatie daarvoor was prima, maar uiteindelijk groeide we uit elkaar en wouden we ieder wat anders waardoor samen leven geen optie meer was.
Alle reacties Link kopieren
Dus je weet dat hij aan het werk is. Waarom app je hem dan? Hij heeft nu toch wat anders te doen?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
dus sinds dit weekend (2 dagen geleden) zijn jullie "officieel"
waarom zou er nu dan iets veranderd zijn bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Plaatje in je hoofd van de idee stelletje klopt niet met de empirische werkelijkheid. Ander plaatje in je hoofd zetten.
Let us forget with generosity those who cannot love us — Pablo Neruda
Alle reacties Link kopieren
Nouja heb dus reactie op mn appje.. Hij heeft issues op zn werk en morgen een sollicitatie want hij wilt er weg.. Ik heb erop gereageerd dat ik het rot voor hem vind en hoe of wat met die sollicitatie.. Krijg ik terug: Lang verhaal.

Nouja echt happy word ik daar ook niet van natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
naunet schreef:
11-09-2017 16:41
Plaatje in je hoofd van de idee stelletje klopt niet met de empirische werkelijkheid. Ander plaatje in je hoofd zetten.
Dat denk ik ook, maar wat is dan de empirische werkelijkheid van stelletjes?
Alle reacties Link kopieren
Of gooi dat plaatje weg en neem je vriendinnen serieus.
Let us forget with generosity those who cannot love us — Pablo Neruda
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:43
Dat denk ik ook, maar wat is dan de empirische werkelijkheid van stelletjes?
In ieder geval geen plaatje. ;-)
Let us forget with generosity those who cannot love us — Pablo Neruda
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2017 16:39
dus sinds dit weekend (2 dagen geleden) zijn jullie "officieel"
waarom zou er nu dan iets veranderd zijn bij hem?
Ik weet het niet, ik ben altijd bang dat iemand het toch ineens niet meer wilt of iets dergelijks.. We daten nou al ongeveer 2 maanden erg veel maar hij wou het altijd op het gemakje doen, en nu wilt hij ineens een stelletje zijn.. Dan ben ik bang dat hij straks het idee heeft dat hij er weer ingesprongen is en terug gaat krabbelen.
Vooral nu hij stil is en best kort tegen me doet ookal appte hij me voorheen altijd wanneer hij aan het werk was (juist dan appte hij me veel)
Alle reacties Link kopieren
Jij was toch veranderd in een controlefreak? Niet hij.
Let us forget with generosity those who cannot love us — Pablo Neruda
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:42
Nouja heb dus reactie op mn appje.. Hij heeft issues op zn werk en morgen een sollicitatie want hij wilt er weg.. Ik heb erop gereageerd dat ik het rot voor hem vind en hoe of wat met die sollicitatie.. Krijg ik terug: Lang verhaal.

Nouja echt happy word ik daar ook niet van natuurlijk
HOU OP MET APPEN!

Deze man heeft wel wat anders te doen dan jouw onzekerheid wegpoetsen met 1000 liefdesverklaringen via WhatsApp.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:42
Nouja heb dus reactie op mn appje.. Hij heeft issues op zn werk en morgen een sollicitatie want hij wilt er weg.. Ik heb erop gereageerd dat ik het rot voor hem vind en hoe of wat met die sollicitatie.. Krijg ik terug: Lang verhaal.

Nouja echt happy word ik daar ook niet van natuurlijk
Wat is er mis met zijn antwoordt dan?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:24
Daar heb je gelijk in.. Maar meteen na 1 dag al omdat hij naar mijn inzien te weinig initiatief getoond heeft qua appen komt wel heel claimerig over denk ik..
Hij weet ook dat ik het fijn vind om te appen, dat heb ik hem al eerder verteld..

Ik heb hem net maar een appje gedaan of hij het druk had op werk, weer 3 min geleden laatst gezien...
Het komt niet alleen claimerig over, het IS claimerig!!!

En wat je doet met het laatste appje...ook!

Pas op, hier rennen verse verkeringen van weg hoor
(ik zou ervan wegrennen als mijn vriend dat zou doen)

Dus inderdaad advies: zet laatst gezien uit op je WA, geeft zoveel rust
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 16:42
Nouja heb dus reactie op mn appje.. Hij heeft issues op zn werk en morgen een sollicitatie want hij wilt er weg.. Ik heb erop gereageerd dat ik het rot voor hem vind en hoe of wat met die sollicitatie.. Krijg ik terug: Lang verhaal.

Nouja echt happy word ik daar ook niet van natuurlijk
Kolere, wat ben jij vermoeiend
Wat denk je dan, dat hij tijd heeft om hele epistels over de issues op zijn werk te gaan zitten tikken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2017 15:13
"Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak ", hij heeft je binnen.
Nou zeg, lekker kort door de bocht. Je kent die hele gast niet,.
TO heeft veel aan dit soort boerenlullen-reacties.

TO herkenbaar, ik had dat ook de afgelopen maanden toen ik iets op probeerde te starten met iemand. (Dat is overigens niet gelukt, ik heb het om hele andere, persoonlijke redenen afgekapt.)
Ben bang dat ik niet echt tips heb, ja niet te onzeker proberen te zijn mjah dat is nog niet zo makkelijk.
Ja ik heb wel een tip: op youtube filmpjes zoeken van Noah Elkrief over de liefde. Geloof me, daar ga je zeker wat aan hebben.
Geniet ervan :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in godsvredesnaam elk uur berichtjes willen krijgen? Heb je niks te doen ofzo?

Beslis voor jezelf wat voor jou minimaal nodig is aan aandacht op een dag, zeg 1 berichtje ofzo met een lief smileytje erbij, en hou je daar dan aan. Zelfverzekerdheid begint bij jeZELF tenslotte, je kunt niet iemand anders verantwoordelijk maken voor je geluk.

Tenslotte; niet de beginperiode van daten gaan vergelijken met wat 'normaal' is in een relatie want dat loopt zelden echt lang zo, en maar goed ook anders zou iedereen sterven van uitputting....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
11-09-2017 16:56
Kolere, wat ben jij vermoeiend
Wat denk je dan, dat hij tijd heeft om hele epistels over de issues op zijn werk te gaan zitten tikken
Waarom moet jij altijd zo hard reageren? Bedoel ik snap dat de waarheid soms gezegd moet worden, maar jij bent echt in elk antwoord dat je geeft op elk topic zo hard en praat altijd over jezelf of jij het allemaal wel perfect doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven