Moeizame buren relaties

13-08-2009 15:07 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede forummers,

Ik woon in een leuke kindvriendelijke buurt met allemaal jonge ouders waarmee het in het begin heel gezellig was. We zagen elkaar bijna iedere dag in de voorliggende speeltuin en daar zaten we samen met de kids gezellig te babbelen. Dit werd nog leuker toen we ook een jaarlijkse straatbbq gingen organiseren en daarbij kwamen de viswedstrijdjes en nog meer leuke uitjes. Ook op verjaardagen en feestjes kwamen we samen. Allemaal heel leuk en heel vrijblijvend. Maar nu merk ik dat er scheurtjes beginnen te ontstaan en eilandjes gemaakt worden. De ouders met de meisjes trekken weer meer naar elkaar toe dan de rest en dat is niet leuk. Ook wordt er onderling geroddeld en ontstaan er gewoon vervelende situaties. Ik probeer hier zelf maar tussendoor te manouvreren maar ook ik heb een aanvaring gehad met één van de buren omdat ik iets zat was. Om een lang verhaal kort te maken, hoe ga je hiermee om en hou je het gezellig in de straat?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 augustus 2009 @ 11:31:

En dat huisje is stevig genoeg om niet in één keer uit elkaar te vallen als er een voetbal tegenaan wordt geschoten?

Ik zou het de kinderen lekker zelf laten uitzoeken. Spelen ze erin en worden ze weggestuurd,...jammer dan.

Zo komt er vanzelf wel een verdeling.

Kinderen hebben het vaak allang onderling opgelost terwijl ouders er nog over staan te hakketakken. Misschien maar gewoon niet meer je zoon het expliciet verbieden (en tegelijkertijd ook niet hem er bewust op af sturen) maar gewoon laten spelen met zijn allen en dan zoeken ze het zelf wel uit.
quote:KatB schreef op 14 augustus 2009 @ 11:28:

Een speeltuin is een openbare plek. (Nou ja, in de nieuwbouwwijk destijds had je vrij enge kindertjes die nog net niet gingen pissen om hun territorium af te bakenen) Afgezien dat ik het raar vind om daar zelf speeldingen in te gooien, vind ik het raar om een de deel dat speeltuintje als eigen grondgebied op te eisen. Was het nou een tentje of zo'n ding dat iedere avond weer terug naar huis wordt gesleept, a la, da's mijn inziens wat anders. Maar dit, zo begrijp ik, staat daar dus continu. Dat kun je mijn inziens niet maken.
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 11:33:

[...]

En wat moet ik dan met pietje die zijn ouders zeggen dat hij er gewoon in mag? Mijn zoontje dan niet? Je hebt geen idee hoe dat uit zou pakken, dat kan gewoon niet.

Jij voedt jouw zoon op, wat Pietjes ouders met Pietje doen moeten ze lekker helemaal zelf weten. En zo breng je dat ook over aan je zoontje ; dat zoeken P's ouders maar uit, maar jij blijft er uit.

En ik heb een prima ideee hoe zulke dingen uitpakken want ik heb dit soort " drama's " al achter de rug.

Je maakt je zoon absoluut niet weerbaar door dit als té zielig voor hem te vinden.

Organiseer ( in drie minuten, zo moeilijk is dat niet ) een waterballonnengevecht voor jongens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Prima69 schreef op 14 augustus 2009 @ 11:30:

Tja, mijn jongste dochter wilde ook alleen met meisjes spelen, jongens mochten zelfs niet op haar kamer komen. Erg vervelend voor de neefjes die hier op verjaardagsvisite kwamen, maar zij wilde alleen met de nichtjes spelen. Ik heb daar nooit iets van gezegd, maar een van de neefjes had een keer een behoorlijke ravage aangericht in haar kamer en toen wilde ze niet meer dat er dus jongens kwamen. En ze was er zelf vrij stellig in, moet ik zeggen. Kon praten als Brugman dat er ook leuke, aardige jongens zijn, maar nee, ze wilde gewoon meisjesdingen doen met meisjes. Met mijn oudste dochter heb ik dit nooit meegemaakt, die speelde net zo graan met jongens als met meisjes, ook al trok ze op een bepaalde leeftijd iets meer naar meisjes.Als het uit het kind zelf komt kun je er toch ook niks van zeggen? Dit wordt opgelegd dat is wat anders, ik vind het gewoon fout.
Ik ben het ook wel eens hoor met KatB maar het staat er nu eenmaal en wil je hier echt een probleem van maken?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 augustus 2009 @ 11:31:

En dat huisje is stevig genoeg om niet in één keer uit elkaar te vallen als er een voetbal tegenaan wordt geschoten?

Ik zou het de kinderen lekker zelf laten uitzoeken. Spelen ze erin en worden ze weggestuurd,...jammer dan.

Zo komt er vanzelf wel een verdeling.

Ja dat is een goeie, hahahahaha.

Was het maar zo dat ze het de kinderen zelf lieten uitzoeken maar dat gebeurd dus niet. Er zitten constant ouders bij die het in de gaten houden en de jongens eruit sturen omdat ze te druk zijn. Daarom heb ik ook even duidelijk laten weten dat niemand mijn kind ook maar ergens heenstuurt in de speeltuin want dat doe ik alleen zelf. Zijn ze helemal gek geworden.
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 11:34:

[...]

. Nou en?

Handel dan ook zo. Nou en.... schouders ophalen over zoveel domheid, ipv er een goed gesprek over te willen voeren. De wereld zit nou eenmaal niet eerlijk in elkaar. Leer ermee te dealen.

Conclusie; zeg tegen je zoon dat de kans groot is dat hij uit " Tuttenburcht " gestuurd wordt en dat hij er niet in moet gaan als hij dat vervelend vindt.
Eigenlijk een hele domme vraag hoor, maar heb je het überhaupt met die buurman besproken?
quote:Tia Dalma schreef op 14 augustus 2009 @ 11:36:

[...]

[afbeelding]

Kinderen hebben het vaak allang onderling opgelost terwijl ouders er nog over staan te hakketakken. Misschien maar gewoon niet meer je zoon het expliciet verbieden (en tegelijkertijd ook niet hem er bewust op af sturen) maar gewoon laten spelen met zijn allen en dan zoeken ze het zelf wel uit.Ik heb ook gezegd dat hij niet meer iedere keer naar me toe moet komen maar het zelf moet oplossen. Maar als er ouders bij betrokken worden ga ik er zelf ook op af want dat vind ik zo laf. Ik heb ook tegen hem gezegd dat hij er gewoon in mag maar wel rustig moet doen anders mag hij er van mij niet meer in.
Als je nou persé vindt dat het eerlijk moet zijn.... dan bel je de gemeente . Beter nog ; dan vertel je op dat plein de eerstvolgende keer dat je meisjesmoeders hoort klagen over de knullen dat je nú gaat bellen omdat je het te gek voor woorden vindt.
Jezus! Waar gaat dit over?!

Zet zelf een huisje neer voor "Boys only"
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 augustus 2009 @ 11:37:

[...]

Jij voedt jouw zoon op, wat Pietjes ouders met Pietje doen moeten ze lekker helemaal zelf weten. En zo breng je dat ook over aan je zoontje ; dat zoeken P's ouders maar uit, maar jij blijft er uit.

En ik heb een prima ideee hoe zulke dingen uitpakken want ik heb dit soort " drama's " al achter de rug.

Je maakt je zoon absoluut niet weerbaar door dit als té zielig voor hem te vinden.

Organiseer ( in drie minuten, zo moeilijk is dat niet ) een waterballonnengevecht voor jongens.Inderdaad de focus op iets anders leggen heb ik ook al geprobeerd maar als ze al in de buurt komen van dat huisje dan beginnen die meiden alweer en gaan die jongens rebeleren. Het is gewoon een probleem en ik hoop dat de nieuwigheid er snel vanaf is maar ik denk dat dit alleen maar erger wordt. En vooral omdat de ouders van die meiden hun bijstaan.
quote:jessy schreef op 14 augustus 2009 @ 11:42:

Zet zelf een huisje neer voor "Boys only"

Da'sook nog een optie.

Of zijn jongensouders minder creatief?
quote:zusenzo schreef op 14 augustus 2009 @ 11:38:

Ik ben het ook wel eens hoor met KatB maar het staat er nu eenmaal en wil je hier echt een probleem van maken?Ik wil zo ver helemaal niet gaan maar als het gezeik blijft bel ik de gemeente misschien wel
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 11:43:

[...]

Inderdaad de focus op iets anders leggen heb ik ook al geprobeerd maar als ze al in de buurt komen van dat huisje dan beginnen die meiden alweer en gaan die jongens rebeleren. Het is gewoon een probleem en ik hoop dat de nieuwigheid er snel vanaf is maar ik denk dat dit alleen maar erger wordt. En vooral omdat de ouders van die meiden hun bijstaan.Heb je ze al met lucifers laten spelen of hun papa's kettingzaag?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 augustus 2009 @ 11:40:

[...]

Handel dan ook zo. Nou en.... schouders ophalen over zoveel domheid, ipv er een goed gesprek over te willen voeren. De wereld zit nou eenmaal niet eerlijk in elkaar. Leer ermee te dealen.

Conclusie; zeg tegen je zoon dat de kans groot is dat hij uit " Tuttenburcht " gestuurd wordt en dat hij er niet in moet gaan als hij dat vervelend vindt.Tuttenburcht, hahahaha. Ja dat is denk ik het beste en dat hebben we ook al zo ongeveer gezegd maarja of hij luistert..............
quote:KatB schreef op 14 augustus 2009 @ 11:41:

Eigenlijk een hele domme vraag hoor, maar heb je het überhaupt met die buurman besproken?Met zijn vrouw en die reageerde niet
Ik vind het maar raar allemaal. Hoort dit er nou echt bij als je kinderen krijgt? Gezeik met collega-ouders die het andere geslacht heul erg vies vinden?

Edit: Okay. Ja, als jij eerlijkheid wilt, dan zou ik toch maar met de gemeente babbelen. Zelf zo'n ding neerzetten zou ik niet doen, want voor je het weet gaan de andere ouders zeiken dat 'boys only' heel erg gemeen is want hun meisjes zijn 'zulke prinsesjes' (zeker als dat huisje er net even beter uit ziet) en heb jíj de gemeente op je dak.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 augustus 2009 @ 11:42:

Als je nou persé vindt dat het eerlijk moet zijn.... dan bel je de gemeente . Beter nog ; dan vertel je op dat plein de eerstvolgende keer dat je meisjesmoeders hoort klagen over de knullen dat je nú gaat bellen omdat je het te gek voor woorden vindt.Ja dat vind ik ook maarja dan heb ik het voorgoed verbruikt natuurlijk he. Mijn andere buurvrouwtje vind het ook belachelijk en haalt haar zoontje naar binnen nou dat ga ik dus echt niet doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 augustus 2009 @ 11:44:

[...]

Da'sook nog een optie.

Of zijn jongensouders minder creatief?

Ja, klaar toch? Zet dat huisje dan pal naast dat van de Girls, in het kader van 'Ha gezellig, nieuwe buurtjes!'

Ik weet niet of jongesnouders minder creatief zijn, heb geen jongens, maar ook geen meisjes
quote:jessy schreef op 14 augustus 2009 @ 11:42:

Zet zelf een huisje neer voor "Boys only" Ja over kwaad bloed zaaien gesproken en jezelf lekker verlagen tot hetzelfde.
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 11:47:

[...]

Met zijn vrouw en die reageerde niet

Heb je met haar echt een gesprek erover gehad, of een losse opmerking in de ruimte gegooid toen zij ook op zo'n bankje in de speeltuin zat?

Bel eens bij die mensen aan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 augustus 2009 @ 11:44:

[...]

Da'sook nog een optie.

Of zijn jongensouders minder creatief?Niet minder creatief maar meer verstandig
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 11:49:

[...]

Ja over kwaad bloed zaaien gesproken en jezelf lekker verlagen tot hetzelfde.Nee, jezelf en je kind maanden lang opfokken totdat de boel ontploft. Véél leuker.
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 11:49:

[...]

Ja over kwaad bloed zaaien gesproken en jezelf lekker verlagen tot hetzelfde.Nee, waar jullie nu mee bezig zijn dan, dat is lekker 'erboven staan'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven