Moet even van me afschrijven

15-05-2009 17:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja daar zit ik dan, na 2,5 samen met mijn vriend is hij een paar dagen geleden vertrokken, gelukkig naar een andere stad. Ik zou het niet aankunnen om iedere dag om me heen te moeten kijken of ik HEM niet zie.Nu weet ik gewoon dat ik hem niet tegen het lijf kan lopen. Ons afscheid was heftig, net als onze relatie, wij samen waren niet bepaald een kabbelend beekje, eerder een waterval. Maar hij is mijn grote liefde, dat voelde zo en dat voelt nog steeds zo. We hebben gehuild, hij zei dat hij zoveel van me hield, dat hij nooit meer zo van iemand kan houden, dat hij niet meer zo van iemand wil houden.Waarom is hij dan weg? Ja, nu een paar dagen later, vraag ik me dat steeds meer af. Hij belt me, zegt dat ie me zo mist, dat hij de hele dag aan me denkt, maar hij KAN niet bij me zijn. Ik vind dat als je iets wilt, iets echt wilt, dat je het dan ook kunt. Dus toen hij me vandaag weer zei dat hij niet bij me KAN zijn, werd ik pissig en zei, zeg nou eens eerlijk dat je niet bij me WILT zijn.

Ik moet en beetje vertellen hoe het in elkaar steekt. Ik woon niet in Nederland, ik ben zo'n 4 jaar geleden hier neergestreken op vakantie en was verkocht. Ik ben ernstig ziek geweest en nadat ik beter was, dacht ik, ik wil genieten, ik wil alles doen wat ik wil en kan, dus ben ik naar het buitenland verhuisd.Hem kwam ik tegen toen ik al verregaande plannen had om te verhuizen, voor de duidelijkheid, ik kwam niet voor hem en wil hier ook nog steeds blijven.Ik heb lange tijd alleen gewoond en vond het prima, was niet op zoek naar een man en was gelukkig. Met hem begon het als een flirt, maar we gingen na een aantal maanden toch samenwonen omdat ik nog steeds geen huis had gevonden. Vanaf het begin heeft hij me verteld over een "vriend" (als je dat tenminste nog een vriend kan noemen) die hem opgelicht had een aantal jaar geleden, deze persoon is hem een grote som geld schuldig. De laatste maanden was mijn ex bezig met hardop denken, op welke manier hij deze persoon ertoe kon zetten om hem zijn geld te geven. Hij heeft slechte plannen gemaakt, ik bedoel dat hij contact had met mensen die ervaring hebben met dit soort zaken en hem wel even zouden dwingen om het geld terug te geven. Ook bedacht hij dat hij die vent zelf wel kon bedreigen en hem zover zou krijgen om het geld te geven. Anyway, in dit land is het de gewoonte dat je voor je ouders zorgt, ex had de laatste jaren niet verdiend en ik zorgde voor ons samen. Maar ik heb er de laatste tijd op aangedrongen dat hij dan maar een minder baantje moest nemen om geld te verdienen. Zijn ouders vragen om geld, zijn zusje ook en hij kon ze niets sturen, hij schaamde zich. Een aantal weken geleden belde die nare man hem op, ik hoorde verbaasd aan hoe hij ontzettend liep te slijmen tegen die kerel. Iemand die je zo bedonderd heeft nog zo lief en tegemoetkomend behandelen. En ja meneer had hem een baan aangeboden, onderdak, eten en verzekering (dat was reden 1) en als hij naar zijn vriend zou gaan die hem werk had aangeboden, was hij in de buurt om te slijmen en hij dacht dat hij dan een kans had om zijn geld terug te krijgen (reden 2). Maar.....deze leuke vriend van hem heeft wel duidelijk gesteld dat ex dan wel alleen moet komen, als vrijgezel. Toen ik dat hoorde dacht ik: ok dan betekent die vriend meer dan ik voor jou. Ook zei ik meten: ik weet wel waarom hij van mij af wil, sinds je met mij bent heeft hij geen invloed meer op je, en als ik er niet ben kan hij je als een hond behandelen.

Dan reden 3, die heb ik voor mezelf bedacht: ik denk dat dit eigenlijk reden nummer 1 moet zijn: hij wil zijn vrijheid terug, hij houdt van me, maar niet genoeg om verantwoording te moeten afleggen, rekening te houden met mij, en aandacht aan mij te besteden. Hij wil zijn leven indelen hoe hij het wil, en dit alles was natuurlijk een mooie aanleiding om aardig uit mijn leven te verdwijnen.

Vandaag belde hij me en zei weer al die lieve dingen, die ik eigenlijk niet moet geloven, en daarna zei hij meteen : maar ik KAN niet bij je zijn, ik vroeg waarom niet?? Vanwege deze job zei hij.

Ik heb hem na het telefoongesprek een rotsms geschreven, ik heb gevraagd wat hij dan wel voor leuke job heeft gekregen van zijn "vriend", of hij misschien als gigolo aan t werk moet voor zijn vriend zodat hij de dames daarna, als ze goed verwend zijn, nog een leuk huisje kan verkopen.

Het is sinds maandag over en ik voel me natuurlijk rot, ik wilde dit niet maar hij heeft wat hij wil, precies wat hij wil, dus waarom vertelt hij me nog dat hij zich zo klote voelt, dat hij de hele dag en nacht aan me denkt en blablabla. Hij wil niet bij me zijn, dat is het toch? En ik MOET niet verdrietig zijn vanwege iemand die me niet wil, dat weet ik, ik heb alleen mezelf ermee. Maar ja, ik steek zo in elkaar, en iedereen verwerkt t op zijn eigen manier. Ik heb de laatste 3 dagen ontzettend mijn best gedaan om er op uit te gaan, ik heb gedaan alsof er niets was als ik bekenden tegenkwam, en ik heb de hele tijd mijn tranen binnengehouden. Maar ik slaap niet en zodra ik thuis kom barst ik uit, ik ben moe, en vandaag voelde ik het meteen: dit is een off dag. Ik heb me nog wel gedouccht en aangekleed maar verder wil ik niks vandaag, alleen maar thuis blijven. Natuurlijk kan ik zonder hem leven, maar ik wil het niet, dat is het probleem. Ik moet nu verder, en dat gaat heus wel lukken op den duur, ik ben al vaak gevallen en weer opgestaan. Maar nu even niet............
Kun je alsjeblieft een samenvatting geven?
Het is uit en hij blijkt met louche zaakjes bezig te zijn. TO is verdrietig.
Eerst even een knuffel

Ik denk dat je hem beter kunt laten gaan. Je beseft zelf al dat je bij hem niet op nummer 1 staat. Er spelen zoveel dingen en veel lijkt belangrijker dan jij.

En ik vermoed dat je het contact ook beter kunt afsluiten. Dat is erg moeilijk maar je komt geen stap verder zo lang je elke dag met hem deze gesprekken voert. Natuurlijk heb je verdriet, laat dat ook over je heen komen, verzet je daar ook niet tegen. Maar zorg dat je ook begint met verwerken en dat is erg moeilijk als hij er steeds nog "is".

PS Wat wil je zelf nog? Dat lees ik eigenlijk niet, het gaat vooral over hem. Wat wil jij?
Volgens mij is de samenvatting:

In deze relatie

- zorgt TO voor vriend in financieel opzicht (en dus ook voor famile van vriend)

- heeft vriend duistere contacten met vage vrienden en onduidelijke handeltjes

- stelt vriend TO niet bepaald als prioriteit

- is vriend vertrokken en zegt bij haar te willen zijn, maar dóet niets

- wil TO vriend niet terug, maar wil ook niet alleen zijn

- heeft TO liefdesverdriet

Sterkte.... hoop dat je sterk kunt blijven en niet in de mooie verhalen van de vriend tuint, want volgens mij zie je het wel goed dat je vriend jou niet als prioriteit ziet...
Peas on earth!
Sjit, Ainnes samenvatting is veel beter dan die van mij
Peas on earth!
Deze vent lijkt me nou niet een bepaald betrouwbaar type. Bevindt zich waarschijnlijk in vage kringen/ schulden?
Wat ik wel erg vreemd vind in het verhaal is dat die "vriend" bij je vriend in het krijt staat, maar hem intussen wel voor zijn karretje spant. Is dat niet een beetje krom? Zou het allemaal wel waar zijn wat hij je heeft verteld?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eigenlijk moet je blij zijn dat je van hem af bent.
Cum non tum age
OOw Was mijn verhaal te lang? Ik wilde alleen maar van me afschrijven hoor, degenen die het te lang vinden hoeven het niet te lezen tenslotte! Ja, ik heb liefdesverdriet, nee ik zorgde niet voor de familie van mijn ex. Wat ik wil? Eigenlijk wil ik iets wat ik NIET wil. Ik wil hem, maar ik wil niet verlangen naar en houden van iemand die mij niet wil. Tja, klinkt een beetje vaag, maar ik voel me ook een beetje vaag. Ja en die vriend die hem voor zijn karretje spant, ik vind dat ook gek. Misschien is het allemaal niet waar, ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik stom ben om nog steeds te verlangen naar iemand die mij niet wil. En ik word kwaad als hij zegt hoe moeilijk hij het heeft omdat hij niet meer met mij samen is. Ik heb alleen maar tegen hem gezegd: jij hebt nu alles wat jij wilt, dus je kunt gelukkig zijn, klaag niet dat je het zo moeilijk hebt zonder mij. Ik stond niet op jouw verlanglijstje!!
Gelijk heb je.
Tijd heelt alle wonden.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
c'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven