Moet ik hem los laten?

24-08-2018 12:05 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier en wilde het volgende met jullie delen:
Drie maanden geleden heb ik een leuke date gehad via Tinder met een man met nogal een rugzak. Denk hierbij aan kinderen bij twee partners, een klushuis, financieel niet heel veel ruimte en best wel chaotisch.

Nu kom ik zelf uit een lange relatie waarbij mijn vertrouwen geschaad is maar verder geen grote rugzak zoals men dat zo mooi noemt.

Omdat we wel een klik hebben bleven we elkaar zien. Hij wist van mijn kinderwens en gaf aan hier wel voor open te staan mocht er een relatie ontstaan. Na 6 weken kreeg ik een app waarin hij aangaf dat mijn kinderwens constant in zijn gedachte zat en hij dit toch niet meer aandurfde vanwege zijn verleden. Omdat ik zelf 33 ben wil ik die wens nu nog niet opgeven, zo kwam er een punt achter deze relatie. Een paar dagen erna nam hij contact met me op en wilde me spreken. We zijn een stuk wezen wandelen en hebben veel gesproken. Zo gaf hij aan zich te laten leiden door angst en dat hij mij niet kwijt wilde en door mij ook wel geloofde dat het juist mooi zou kunnen zijn een kindje samen in de toekomst.

Dus we besloten elkaar weer te zien, maar de weken erna waren heel turbulent, ze zaten of vol passie of strijd. Zo kwam ik er achter dat hij contact hield met vorige dates, niet dat hij ze zag maar af en toe wel via de app sprak etc. Hij besloot met contacten te breken etc. Voor mijn vertrouwen deed dit niet veel goed.

Toch voelde ik afstand bij hem en toen ik heb hiernaar vroeg, wilde hij goed nadenken en kwam hij 2 dagen daarna bij me langs met een hele liefdesverklaring omdat hij ook wel doorhad dat als hij later zou komen ik een muur zou hebben opgetrokken. En ja zo'n liefdesverklaring daar ben ik wel gevoelig voor. Dat wil je als vrouw, een man die zegt voor je te gaan, er voor je wil zijn en samen wat met je wil opbouwen. De dag erna allemaal lieve appjes en mijn lichaam reageerde zo heftig, ik werd misselijk en heel verdrietig. Ik zie niet hoe wij een toekomst op moeten bouwen. Als er ooit een kindje zou komen dan heeft hij of zij 2 half broertjes, zijn we niet compleet op speciale dagen, en tsja ik ben een familie mens. Hoe moet het met het huis, dat van hem staat onder water en financieel zijn er niet genoeg middelen om het huis aan te pakken het komende jaar. Dus gezegd dat ik afstand wil waardoor hij nu heel erg gekwetst is.

Nu had ik laatst het gevoel ik kijk op tinder en ja ik kom hem tegen want hij gaat door. En dat doet toch pijn. Er waren namelijk ook hele fijne dingen. We wonen dichtbij elkaar waardoor je elkaar vaak zag, dezelfde taal spreekt, maar ook raakvlakken op sportief gebied en het omgaan met voeding etc. Ik kon mezelf zijn bij hem en we voelden ons samen 1 in onze bubbel. De bubbel van mijn woning. We hebben bijna nog dagelijks contact maar gisteren toch afscheid genomen, alles van de mobiel verwijderd, connecties op social media weg gedaan. Ergens heerst er nu de angst dat ik een liefde laat lopen, want dat was er wel, veel liefde voor elkaar. Heeft iemand hier ook eens zoiets mee gemaakt? Wat heeft geholpen om verder te gaan?
Dit is helemaal geen leuke man, laat staan vader. Zoek verder!
Zoek een betrouwbare baby-daddy. Jij bent straks de moeder van zijn 3e leg.
Hier moet je niet eens over willen nadenken.Dit is geen relatiemateriaal . ( Blijven) blokkeren die hap en move on.
elviva wijzigde dit bericht op 24-08-2018 13:35
5.02% gewijzigd
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Behoort het hebben van een klushuis tegenwoordig ook al tot de beroemde rugzak?
Edit: deze man is gewend om overal een grote puinhoop van te maken. Heb je daar zin in?

Je schrijft dat je helemaal jezelf kon zijn bij hem. Dat is dus inclusief alle gerede twijfels, je aangewakkerde wantrouwen en het gejojo met je gevoelens?
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 13:37
47.43% gewijzigd
En drie maanden, en dan al veel liefde voor elkaar... dat is nog middenin de aftastfase. Ik zie ook veel te veel alarmbellen, o.a. die strijd, afstand nemen, veel issues. Geen leuke man, nee. Er zijn echt leukere exemplaren.

Edit: hij is gekwetst als jij zegt afstand te nemen. Dat vind ik ook geen volwassen reactie. Respect voor jouw keuze voor ruimte zou beter op zijn plaats zijn. Hij draait nu alles jouw kant op. Niet fraai.
anoniem_370276 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 13:37
31.60% gewijzigd
Was zijn liefdesverklaring niet oprecht dan? Of snap ik het niet?

En met halfbroertjes/zusje ben je toch ook familie? Waarom is dat een minpunt?
Er is juist éxtra familie voor een eventueel kindje, niet minder of slechter...

Ja, tuurlijk zijn er haken en ogen aan een man met kinderen...maar dat hoeft niet perse jullie leven samen in de weg te staan.

Ik geloof dat ik je gewoon niet helemaal kan volgen.
En je "kent" hem pas 3 maanden.
Je maakt je zorgen om babies, huizen en halfbroers.
Mens, get a grip.
Je kent die kerel amper.
OMG dat je hier nog over na moet denken.

Nou vooruit, ik kop hem erin: ja laat hem los.

Lees nou je eigen tiepseltje even terug er staan zwaailichten bij.
Ja en?
Omgekeerd:
Je hebt een date ontmoet waar een onwijze klik mee is.
Je bent eerlijk over je kinderen uit vorige relaties, je bent eerlijk over je financiele situatie. Je stopt met praten met vorige dates omdat jouw huidige date daar moeilijk over doet.
Date heeft en kinderwens en jij weet het niet zeker, je bent daar eerlijk over.
Je weet daarna toe te geven dat je je door angst hebt laten leiden en dat je wellicht met haar óók een toekomst ziet, je verleden hoeft de toekomst namelijk niet te bepalen.
Je legt je gevoelens open en bloot neer.

En zij blijft aan je twijfelen.

Ik vind eerder dat man in deze kwestie heel eerlijk en open is, en dat TO moeilijk doet.
Oké ik ben dan niet het meest romantische type maar deze man lijkt me niets.

Voor een stabiele relatie (zeker met kinderen) is financiële zekerheid nodig.
En klus huis wat onder water staat en geen geld om het op te knappen, 2 kinderen waarvoor alimentatie betaald moet worden (heeft hij wel de financiële mogelijkheden voor een 3de kind?).
Beter dat je het nu na 3 maanden afkapt dan maar kijken waar de liefde strand terwijl je nu al eerlijk naar jezelf bent dat dit teveel bagage is.

Knuffel voor de liefdesverdriet en op naar hopelijk de juiste man voor je.
Je hebt een hoop ellende laten lopen ipv liefde. En begrijp ook niet zo goed waarom deze man weer op Tinder zit, een en al drama.
@Dymphnatam ik kon mezelf zijn en gewoon thuis in mn joggingbroek, make up loos en bril op rond lopen. En ja, ook ik weet dat nu iedereen zegt dat moet toch kunnen? Ja eens, maar heb ook wel dates gehad waarin ik me daar niet zo bij voelde. Daarom vond ik dat zo fijn. Nadat hij terug kwam op mijn kinderwens begon ik te twijfelen. Wat was er waar van wat hij zei. Maar dat heeft weer met mijn verleden te maken. Dank voor je reactie.

@ s-a-r-kast Zijn verklaring was wel oprecht maar kwam wel totaal onverwacht omdat ik aangaf ruimte te willen hebben om na te denken. Tevens zijn kinderen echt geen probleem, in dit geval spelen er 2 exen mee waarvan de relatie met 1 totaal niet goed is. Maar zoals ik ook al aangeef, ik vind het zelf al verwarrend, gevoel en verstand.Dank voor je reactie.

@MokThee Nog even terug komen op die periode van drie maanden, die waren meteen wel heel intensief omdat we dichtbij elkaar wonen en al vaak bij elkaar in de buurt waren zochten we elkaar al snel even op omdat die optie er was na het sporten of na het werk. Dank voor je reactie.
Het kindje zou alleen opgroeien in een hoop ellende en verward zijn. Zoek 'n leuke vent zonder rugzak en liefst zonder kids. Niks zo leuk als een lekker ouderwets gezin edit: met 2 mensen die elkaar onvoorwaardelijk graag zien en niet in conflict zijn met zichzelf. of elkaar. iemand die je blindelings kan vertrouwen
s-a-r-kast schreef:
24-08-2018 13:42
Omgekeerd:
Je bent eerlijk over je kinderen uit vorige relaties, je bent eerlijk over je financiele situatie. Je stopt met praten met vorige dates omdat jouw huidige date daar moeilijk over doet.
Je weet daarna toe te geven dat je je door angst hebt laten leiden en dat je wellicht met haar óók een toekomst ziet, je verleden hoeft de toekomst namelijk niet te bepalen.

Ik vind eerder dat man in deze kwestie heel eerlijk en open is, en dat TO moeilijk doet.
Precies dit. Je kent de beste man pas drie maanden. Ga gewoon daten met hem en bespreek huis, kindjes, financiele toestanden wanneer jullie beide samen verder willen bouwen.

Waarschijnlijk wil jij een man zonder "rugzak". nou schat wanneer je zoekt in de categorie 30-40 jaar zijn er meer mannen met een rugzakje dan zonder.
Daarbij, dez man heeft door zijn "rugzak" een boel levenservaring opgedaan. Hij weet goed wat hij wil en wat niet.
Als je van drama houd lijkt het me een topper.

Heb je een beetje eigenwaarde dan is het toch gewoon klaar?
s-a-r-kast schreef:
24-08-2018 13:36
Was zijn liefdesverklaring niet oprecht dan? Of snap ik het niet?

En met halfbroertjes/zusje ben je toch ook familie? Waarom is dat een minpunt?
Er is juist éxtra familie voor een eventueel kindje, niet minder of slechter...

Ja, tuurlijk zijn er haken en ogen aan een man met kinderen...maar dat hoeft niet perse jullie leven samen in de weg te staan.

Ik geloof dat ik je gewoon niet helemaal kan volgen.
Ja dit dus. Of snap ik het ook niet?
Nu heeft hij zijn "verleden" niet mee qua 2 kinderen bij 2 partners maar hoeveel vrouwen hebben dit niet?
Ben erg benieuwd naar de reacties als de zaken omgekeerd waren.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
De enige man zonder "rugzak" in die categorie is de 40 jarige die nog thuis bij mama woont.... :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Buiten het feit dat deze man een behoorlijke rugzak heeft geeft hij ook aan te twijfelen nog meer kinderen op de wereld te zetten ( heel verstandig) Jouw kinderwens gaat hoogstwaarschijnlijk niet vervult worden.
Alleen dat al zou reden genoeg zijn om het hier bij te laten.
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Als je (ooit) echt gelukkig wil worden moet je hem loslaten.
Mijn mening is gestippeld.
sprokkelientje schreef:
24-08-2018 15:12
De enige man zonder "rugzak" in die categorie is de 40 jarige die nog thuis bij mama woont.... :proud:

Tenzij dit in een klushuis is en mama onder water staat
Ik voor zie dat jij strak single mama nummer 3 bent in zijn rugzak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
s-a-r-kast schreef:
24-08-2018 13:42
Omgekeerd:

De man is eerlijk en dat is fijn. Het kan best een leuke man zijn.
Maar ik zou toch willen weten waarom zijn twee eerdere relaties beëindigd zijn.
En als dat om overeenkomstige redenen is heel goed bij je zelf nagaan of die reden voor jou ook een probleem is.

Er zijn ook leuke mannen van jouw leeftijd zonder kinderen.
Hoe je het ook wend of keert een leven met een man die ook voor het eerst kinderen krijgt is toch een stuk makkelijker dan dat je moeder bent van zijn derde leg.

Als die derde leg er al ooit van komt. Hij is nu verliefd en wil het je naar de zin maken maar hoe langer jullie bij elkaar zijn en nog een kind dichterbij komt kon hij alsnog wel eens gaan afhaken. Wat op zich wel verstandig zou zijn als je al kinderen hebt bij 2 verschillende vrouwen
Twee relaties beeindigen waar kinderen in het spel zijn, zou voor jouw je compasnaald moeten zijn. Je koerst op de volgende alleenstaande moeder van een kind van hem te worden. Je kent deze man net een blauwe maandag zeg. Er is nog lang geen stabiele basis en hij is ook niet helemaal betrouwbaar want hij vist nog steeds naar andere vrouwen. Een echt RFR, dit.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven