Moet ik hem vergeven?
woensdag 6 maart 2019 om 21:47
Hey allemaal
Afgelopen weekend heeft mijn vriend in een dronken bui met een meisje gezoend in de kroeg. Hij zegt dat hij het niet meer weet en dat ie het gehoord heeft van zijn beste vriend. Dit geloof ik wel, want hij was zo lam dat zijn vriend hem heeft moeten thuisbrengen hij kon bijna niet meer lopen zelfs.
Toen hij hoorde van zijn vriend wat ie had gedaan kwam hij huilend bij mij en heeft hij wel 100x gezegd dat het hem speet en dat hij het écht niet meer wist, dat hij het ook begreep als ik het uit zou maken.
Ikzelf zit nogal in een klote situatie waarin ik te maken heb met een angststoornis en ik krijg ook psychische hulp. Afgelopen weken zijn voor mij zwaar geweest, veel angsten, negatieve gedachtes en last van depressie. Mijn vriend is er al die tijd echt voor me geweest en hij heeft het ook echt zwaar gehad. Ik was niet de vriendin die ik was en ondanks dat steunde hij me door dik en dun en bleef hij zeggen dat hij van me hield, ook in de staat waarin ik nu en toen verkeerde.
Afgelopen weekend is ie voor het eerst sinds weken weer uit geweest en ik denk dat hij gewoon even alle stress en verdriet weg wilde drinken en even nergens anders aan wilde denken. Waarschijnlijk is ie daarom ook zo dronken geworden want normaal is hij juist altijd degene die iedereen helpt die te dronken is en zelf is ie altijd nog het meest nuchter.
Zijn vriend vertelde me ook dat het meisje degene was die echt de intentie gaf en dat ze echt haar kans greep toen ze zag dat hij zo dronken was. De kus was ook erg kort.
Nu mijn dilemma. Ik heb een hekel aan vreemdgaan en vind eigenlijk dat er geen enkel excuus is voor vreemdgaan en zeker drank niet, ik heb ook altijd tegen hem gezegd dat als hij vreemd zou gaan hij echt kon vertrekken. Maar nu weet ik het even niet meer.... afgelopen weken was hij echt mijn steun en toeverlaat (normaal ook hoor maar nu met mijn situatie al helemaal) en hij is een geweldige vriend. Ik weet dat hij nuchter nooit vreemd zou gaan en hij heeft er ook enorm veel spijt van. Ik weet ook dat hij écht niet meer weet dat get is gebeurd want hij weer bijna heel die avond niet meer en ook zijn vriend zegt dat de kans erg klein is dat ie liegt en dat hij het eigenlijk nog wel weet.
Mijn hart zegt eigenlijk vergeef hem. Ik wil hem ook niet kwijt. Maar ben ook bang voor reactie van anderen die misschien vinden dat ik een slappeling ben....
Wat vinden jullie?
Afgelopen weekend heeft mijn vriend in een dronken bui met een meisje gezoend in de kroeg. Hij zegt dat hij het niet meer weet en dat ie het gehoord heeft van zijn beste vriend. Dit geloof ik wel, want hij was zo lam dat zijn vriend hem heeft moeten thuisbrengen hij kon bijna niet meer lopen zelfs.
Toen hij hoorde van zijn vriend wat ie had gedaan kwam hij huilend bij mij en heeft hij wel 100x gezegd dat het hem speet en dat hij het écht niet meer wist, dat hij het ook begreep als ik het uit zou maken.
Ikzelf zit nogal in een klote situatie waarin ik te maken heb met een angststoornis en ik krijg ook psychische hulp. Afgelopen weken zijn voor mij zwaar geweest, veel angsten, negatieve gedachtes en last van depressie. Mijn vriend is er al die tijd echt voor me geweest en hij heeft het ook echt zwaar gehad. Ik was niet de vriendin die ik was en ondanks dat steunde hij me door dik en dun en bleef hij zeggen dat hij van me hield, ook in de staat waarin ik nu en toen verkeerde.
Afgelopen weekend is ie voor het eerst sinds weken weer uit geweest en ik denk dat hij gewoon even alle stress en verdriet weg wilde drinken en even nergens anders aan wilde denken. Waarschijnlijk is ie daarom ook zo dronken geworden want normaal is hij juist altijd degene die iedereen helpt die te dronken is en zelf is ie altijd nog het meest nuchter.
Zijn vriend vertelde me ook dat het meisje degene was die echt de intentie gaf en dat ze echt haar kans greep toen ze zag dat hij zo dronken was. De kus was ook erg kort.
Nu mijn dilemma. Ik heb een hekel aan vreemdgaan en vind eigenlijk dat er geen enkel excuus is voor vreemdgaan en zeker drank niet, ik heb ook altijd tegen hem gezegd dat als hij vreemd zou gaan hij echt kon vertrekken. Maar nu weet ik het even niet meer.... afgelopen weken was hij echt mijn steun en toeverlaat (normaal ook hoor maar nu met mijn situatie al helemaal) en hij is een geweldige vriend. Ik weet dat hij nuchter nooit vreemd zou gaan en hij heeft er ook enorm veel spijt van. Ik weet ook dat hij écht niet meer weet dat get is gebeurd want hij weer bijna heel die avond niet meer en ook zijn vriend zegt dat de kans erg klein is dat ie liegt en dat hij het eigenlijk nog wel weet.
Mijn hart zegt eigenlijk vergeef hem. Ik wil hem ook niet kwijt. Maar ben ook bang voor reactie van anderen die misschien vinden dat ik een slappeling ben....
Wat vinden jullie?
woensdag 6 maart 2019 om 21:54
Wat anderen vinden, denken of zeggen dat zou je niet moeten boeien. Lig daar niet wakker van.
Persoonlijk zou ik het hem wel vergeven, maar hem wel duidelijk maken dat je dit in het vervolg niet meer pikt. Dat hij niet meer zoveel moet drinken dat hij niet meer weet wat hij doet. Laat dit een les voor hem zijn in alcoholgebruik.
Persoonlijk zou ik het hem wel vergeven, maar hem wel duidelijk maken dat je dit in het vervolg niet meer pikt. Dat hij niet meer zoveel moet drinken dat hij niet meer weet wat hij doet. Laat dit een les voor hem zijn in alcoholgebruik.
woensdag 6 maart 2019 om 21:57
woensdag 6 maart 2019 om 22:00
Butterfly_x schreef: ↑06-03-2019 21:57Ja iedereen maakt fouten en het is niet zo dat hij haar leuk vind of met haar het bed in gedoken is ofzo
Maar het is idd wel zo dat ik hem wel moet kunnen vertrouwen met stappen en als ie idd zulke dingen doet als ie zo dronken is dan is dat wel moeilijk
Het is 1x gebeurd. Het gebeurt niet iedere week. Hij vraagt je niet voor de 10e keer om hem te vergeven. Sterker nog, normaal wordt hij niet zo dronken maar blijft hij het meest nuchter en helpt hij anderen. Maak het niet groter dan het is. Zo te lezen verdient jouw vriend dat niet.
I told you walking was idiotic.
woensdag 6 maart 2019 om 22:00
Dit. Het is jouw relatie, het maakt niet uit wat anderen daarvan vinden. Het gaat om jouw vertrouwen en in combinatie met een angststoornis lijkt dit me behoorlijk lastig, al is maar 1 dronken zoen en is dit nooit eerder gebeurd. Het is jouw keuze. Wel wil ik je wijzen op het zinnetje "Ik was niet de vriendin die ik was en ondanks dat steunde hij me door dik en dun en bleef hij zeggen dat hij van me hield, ook in de staat waarin ik nu en toen verkeerde." in je OP. Ik weet niet of je de oorzaak op die manier bij jezelf moet zoeken, het is niet jouw schuld dat dit is gebeurd. Ja, het zou hierdoor misschien verklaarbaar kunnen zijn (al lijkt de drank me de voornaamste oorzaak), maar dat betekent niet dat het begrijpelijk of oké is.
woensdag 6 maart 2019 om 22:06
Die kus zou ik nog vergeven.
Dat ie zichzelf zo laveloos zuipt dat ie zelf niet meer weet waar zijn mond belandt, daar zou ik het moeilijker mee hebben.
Want wat bij een volgend feestje?
Zuipt ie zichzelf daar terug helemaal klem?
Met alle gevolgen van dien?
Ik zeg geen nee tegen een paar glazen alcohol.
Maar hoe gaat ie zichzelf de volgende keer tegenhouden dat ie bijna niet meer op zijn benen kan staan?
En wat is de reden dat ie zich persé zo klem moet zuipen?
Voor zijn gezondheid is dat ook niet oké. Je wil hem volgende keer niet op de SEH met een alcohol-vergiftiging of zijn maag leeg-gepompt tegenkomen.
Dat ie zichzelf zo laveloos zuipt dat ie zelf niet meer weet waar zijn mond belandt, daar zou ik het moeilijker mee hebben.
Maar hoe gaat ie zichzelf de volgende keer tegenhouden dat ie bijna niet meer op zijn benen kan staan?
Voor zijn gezondheid is dat ook niet oké. Je wil hem volgende keer niet op de SEH met een alcohol-vergiftiging of zijn maag leeg-gepompt tegenkomen.
woensdag 6 maart 2019 om 22:09
Belg007 schreef: ↑06-03-2019 22:06Die kus zou ik nog vergeven.
I told you walking was idiotic.
woensdag 6 maart 2019 om 22:15
Wat mij betreft vergeven maar vooral omdat hij t gewoon eerlijk verteld heeft. Erover liegen was exit geweest. Er is wat gebeurt heel vervelend maar zo te horen heb je over t algemeen veel vertrouwen in hem en is hij gelijk eerlijk geweest, daar kun je mee verder toch
where ever you go, go with your heart
woensdag 6 maart 2019 om 22:24
Het klinkt alsof zij hem meer gekust heeft op het moment dat hij helemaal van de wereld was en dat hij amper actief heeft meegedaan of wist wat er gebeurde, dus ik zou daar niet zo zwaar over vallen, ik zou het wel een afknapper vinden dat hij zo gigantisch dronken was. Uitmaken zou ik niet per se meteen doen. Maar het is aan jou. Je moet helemaal niks.
Andere mensen die je al dan niet een slappeling vinden zijn helemaal geen partij in dit verhaal, dus dat zou ik schrappen als reden.
Andere mensen die je al dan niet een slappeling vinden zijn helemaal geen partij in dit verhaal, dus dat zou ik schrappen als reden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 6 maart 2019 om 22:42
Wat wil je zelf ? Hoe lang zijn jullie samen ? Als het gegaan is zoals jij het omschrijft zou ik hem wel vergeven deze ene keer. Maar dat zou bij mij ook knagen hoor .Laat hem maar ff door het stof gaan trouwens .
Drank viel wat verkeerd door alles misschien ook .
Meisje was er op uit ( DIE moet je hebben ,als ze weet dat hij een relatie heeft ,maar dat terzijde)
Hij heeft het eerlijk opgebiecht ( of hadden meer mensen hem gezien ?)
Ik vind je geen slappeling , als het nog eens gebeurt direct einde verhaal. Succes
Drank viel wat verkeerd door alles misschien ook .
Meisje was er op uit ( DIE moet je hebben ,als ze weet dat hij een relatie heeft ,maar dat terzijde)
Hij heeft het eerlijk opgebiecht ( of hadden meer mensen hem gezien ?)
Ik vind je geen slappeling , als het nog eens gebeurt direct einde verhaal. Succes
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
woensdag 6 maart 2019 om 22:43
ga als je blieft niet stoppen met je therapie.
die arme jongen, gaat eindelijk weer een keertje een avond uit. drink een paar drankjes, die komen zo hard aan dat hij niet meer precies weet wat er is gebeurd.
een ander vindt hem erg leuk, en grijpt haar kans en er wordt gezoend.
Vergeven doe je voor jezelf , niet voor hem. Kan je hem niet vergeven, dan kan je beter de relatie verbreken. Want er zal nooit vertrouwen zijn.
die arme jongen, gaat eindelijk weer een keertje een avond uit. drink een paar drankjes, die komen zo hard aan dat hij niet meer precies weet wat er is gebeurd.
een ander vindt hem erg leuk, en grijpt haar kans en er wordt gezoend.
Vergeven doe je voor jezelf , niet voor hem. Kan je hem niet vergeven, dan kan je beter de relatie verbreken. Want er zal nooit vertrouwen zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover