Moet ik hem vergeven?

06-03-2019 21:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal
Afgelopen weekend heeft mijn vriend in een dronken bui met een meisje gezoend in de kroeg. Hij zegt dat hij het niet meer weet en dat ie het gehoord heeft van zijn beste vriend. Dit geloof ik wel, want hij was zo lam dat zijn vriend hem heeft moeten thuisbrengen hij kon bijna niet meer lopen zelfs.

Toen hij hoorde van zijn vriend wat ie had gedaan kwam hij huilend bij mij en heeft hij wel 100x gezegd dat het hem speet en dat hij het écht niet meer wist, dat hij het ook begreep als ik het uit zou maken.

Ikzelf zit nogal in een klote situatie waarin ik te maken heb met een angststoornis en ik krijg ook psychische hulp. Afgelopen weken zijn voor mij zwaar geweest, veel angsten, negatieve gedachtes en last van depressie. Mijn vriend is er al die tijd echt voor me geweest en hij heeft het ook echt zwaar gehad. Ik was niet de vriendin die ik was en ondanks dat steunde hij me door dik en dun en bleef hij zeggen dat hij van me hield, ook in de staat waarin ik nu en toen verkeerde.

Afgelopen weekend is ie voor het eerst sinds weken weer uit geweest en ik denk dat hij gewoon even alle stress en verdriet weg wilde drinken en even nergens anders aan wilde denken. Waarschijnlijk is ie daarom ook zo dronken geworden want normaal is hij juist altijd degene die iedereen helpt die te dronken is en zelf is ie altijd nog het meest nuchter.

Zijn vriend vertelde me ook dat het meisje degene was die echt de intentie gaf en dat ze echt haar kans greep toen ze zag dat hij zo dronken was. De kus was ook erg kort.

Nu mijn dilemma. Ik heb een hekel aan vreemdgaan en vind eigenlijk dat er geen enkel excuus is voor vreemdgaan en zeker drank niet, ik heb ook altijd tegen hem gezegd dat als hij vreemd zou gaan hij echt kon vertrekken. Maar nu weet ik het even niet meer.... afgelopen weken was hij echt mijn steun en toeverlaat (normaal ook hoor maar nu met mijn situatie al helemaal) en hij is een geweldige vriend. Ik weet dat hij nuchter nooit vreemd zou gaan en hij heeft er ook enorm veel spijt van. Ik weet ook dat hij écht niet meer weet dat get is gebeurd want hij weer bijna heel die avond niet meer en ook zijn vriend zegt dat de kans erg klein is dat ie liegt en dat hij het eigenlijk nog wel weet.

Mijn hart zegt eigenlijk vergeef hem. Ik wil hem ook niet kwijt. Maar ben ook bang voor reactie van anderen die misschien vinden dat ik een slappeling ben....

Wat vinden jullie?
Ik zou meer afknappen op het enorme zuipen. Erg onaantrekkelijk.
Ik vind dat jij met je problemen niet klaar bent voor een relatie. Je belast hem nu al hiermee.
Belg007 schreef:
06-03-2019 22:06
Die kus zou ik nog vergeven.

Dat ie zichzelf zo laveloos zuipt dat ie zelf niet meer weet waar zijn mond belandt, daar zou ik het moeilijker mee hebben.

Want wat bij een volgend feestje?
Zuipt ie zichzelf daar terug helemaal klem?
Met alle gevolgen van dien?

Ik zeg geen nee tegen een paar glazen alcohol.
Maar hoe gaat ie zichzelf de volgende keer tegenhouden dat ie bijna niet meer op zijn benen kan staan?
En wat is de reden dat ie zich persé zo klem moet zuipen?
Voor zijn gezondheid is dat ook niet oké. Je wil hem volgende keer niet op de SEH met een alcohol-vergiftiging of zijn maag leeg-gepompt tegenkomen.
Mee eens
Ik zou hem vergeven, maar hij zou van mij wel moeten stoppen met dat gezuip. Een keer een biertje oké, maar daar blijft het dan ook bij. Als hij zich vaker zo lazarus zuipt, zou ik er klaar mee zijn.
Ik zou hem wel een poos laten bungelen.
Zolang tot ik het niet meer voor me zie en ik heb geen idee hoelang dat duurt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook wel sterk de indruk dat die vriend hem dekt. Ik geloof dat er vrij weinig vrouwen zijn die het ijzer smeden en een man een kus ontfutselen als hij dronken is. Een man die lazarus is, is wel zó onaantrekkelijk.

Dus ik denk dat die vriend het allemaal gunstiger voorstelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En TO, heb je ontdekt hoe nuttig het is om op voorhand al te besluiten dat je een goede relatie zal beëindigen als X? Ook al heb je totaal geen context? Principes klinken leuk, maar je bouwt er geen goede relaties op.

Stel je voor dat hij als principe had gehad: geen relaties met een psychisch uitgedaagde vrouw? Geen raar principe, totdat het zover is he.

Goed, hij heeft dus teveel gedronken, een dame heeft daar gebruik van gemaakt, hij blijkt een prima werkend geweten te hebben en geen jokkebrok te zijn. Klinkt echt als iemand die je kwijt moet ja.
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 23:31
0.36% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
retrostar schreef:
06-03-2019 23:15
Ik heb ook wel sterk de indruk dat die vriend hem dekt. Ik geloof dat er vrij weinig vrouwen zijn die het ijzer smeden en een man een kus ontfutselen als hij dronken is. Een man die lazarus is, is wel zó onaantrekkelijk.

Dus ik denk dat die vriend het allemaal gunstiger voorstelt.
Ja, want vrouwen zijn heilig, worden nooit dronken en doen geen domme dingen.

En die vriend had gewoon z’n mond moeten houden. Net zoals de vriend van TO overigens.
Wat een poespas om niks (die zoen dan). Ik snap niet dat zowel jij als hij er zoveel ophef over maakt en het tot een big issue opblaast. Maar misschien heeft dat met verschil in levenservaring en leeftijd te maken.

ik kan overigens moeilijk geloven dat je zoveel drinkt dat je de volgende dag niet meer zou weten dat je met iemand gezoend hebt. En sowieso zou ik bezorgder zijn over excessief drinken (als dat structureel zou zijn) dan over wat gezoen tijdens het uitgaan.

Ter overweging: als ik merk dat ik me ergens druk over maak dan bedenk ik me altijd of ik het ook nog zo belangrijk zou vinden als ik op mijn sterfbed zou liggen en terug zou denken aan hetgeen er nu speelt. Verrassend vaak blijkt dan in de meeste gevallen dat het achteraf waarschijnlijk veel minder belangrijk zal blijken te zijn dan het nu misschien voelt. Dat zet de boel dan meestal lekker in perspectief en laat me veel relaxter in het leven staan. Maar goed, dat is mijn insteek die vast niet iedereen zal aanspreken.
Belg007 schreef:
06-03-2019 22:06
Die kus zou ik nog vergeven.

Dat ie zichzelf zo laveloos zuipt dat ie zelf niet meer weet waar zijn mond belandt, daar zou ik het moeilijker mee hebben.

Want wat bij een volgend feestje?
Zuipt ie zichzelf daar terug helemaal klem?
Met alle gevolgen van dien?

Ik zeg geen nee tegen een paar glazen alcohol.
Maar hoe gaat ie zichzelf de volgende keer tegenhouden dat ie bijna niet meer op zijn benen kan staan?
En wat is de reden dat ie zich persé zo klem moet zuipen?
Voor zijn gezondheid is dat ook niet oké. Je wil hem volgende keer niet op de SEH met een alcohol-vergiftiging of zijn maag leeg-gepompt tegenkomen.

Dit inderdaad.
Mijn hart zegt eigenlijk vergeef hem. Ik wil hem ook niet kwijt. Maar ben ook bang voor reactie van anderen die misschien vinden dat ik een slappeling ben....
Nou tsjonge.
Wie zijn die ‘anderen’ die dat zouden vinden? Je vader, je moeder? Je vriendinnen? Het forum?

En stel dat ze gelijk hebben, dan ben je dus een slappeling. Wat dan? Vergaat de wereld dan?

Ik zou liever een slappeling zijn met een lieve vriend dan een moralist met een stapel zelfhulpboeken.
stroman schreef:
07-03-2019 08:53
Nou tsjonge.
Wie zijn die ‘anderen’ die dat zouden vinden? Je vader, je moeder? Je vriendinnen? Het forum?

En stel dat ze gelijk hebben, dan ben je dus een slappeling. Wat dan? Vergaat de wereld dan?

Ik zou liever een slappeling zijn met een lieve vriend dan een moralist met een stapel zelfhulpboeken.
Inderdaad. Ik zou de keuze echt niet laten afhangen van angst om gezichtsverlies te lijden. De mensen die het beste met je voor hebben gaan je heus geen "I told you" so's geven als blijkt dat het uiteindelijk toch niet goed uitpakt om bij elkaar te blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven