Motor rijden
woensdag 15 mei 2019 om 08:05
Na anderhalf jaar relatie wilde mijn vriend zijn motorrijbewijs halen. Ik heb hem ook, dus op zich leuk (al rijd ik al een tijd niet meer).
Máár waar ik een beetje bang voor was gebeurde ook. Zijn focus in het leven lag vanaf dat moment alleen nog maar op zijn rijbewijs halen. Huishouden verslofte, hij vergat afspraken, al zijn geld verdween erin. Hyperfocus op het papiertje.
Op zich nog geen groot probleem.
Maar waar ik nu toch moeite mee heb is dat hij nu hij zijn rijbewijs heeft aan niets anders meer denkt dan rijden.
Zijn beste vriend loopt steeds aan hem te trekken om te gaan rijden, hij kijkt alleen nog maar motor filmpjes in zijn vrije tijd. Zegt even weg te zijn en 4 uur later moet ik op facebook lezen wat hij aan het doen is. Als hij een dag rijdt negeert hij mijn berichten.
Ik vind mezelf echt stom om jaloers te zijn op een hobby (en een hele innige band met zijn vriend) maar toch is het zo.
Hij is veel jonger dan ik, hij heeft andere idealen voor het leven. En ik heb gewoon het gevoel niet goed genoeg te zijn voor hem. Hij wilde kinderen van zichzelf maar ik wil geen kinderen meer. Hij wil dolgraag een hond, ik moet er niet aan denken.
Alles bij elkaar denk ik de hele tijd "zoek een leuk jong vrouwtje die motor rijden ook leuk vindt (Ik heb het meerdere malen geprobeerd maar kan er geen passie voor opbrengen), een kind en hond wil".
Maar hij gaat niet. Hij ziet zijn toekomst met mij en houdt zoveel van me dat hij wel dromen wil opgeven voor me.
En dan vind ik dat ik hem op zijn minst een hobby moet gunnen. En dat doe ik ook, ik vind het prima dat hij al een passie voor auto's heeft en geregeld in zijn garage staat te sleutelen en naar school gaat iedere week.
Maar de motor is voor mij de druppel die de emmer doet overlopen en ik laat het mijn relatie slopen.
Misschien is het gewoon wennen, ik weet het niet. Ik mis ons innige contact zo erg. Maar ik maak de sfeer in huis niet leuker met mijn gezeur en jaag hem alleen maar weg op deze manier.
Iemand tips hoe ik mezelf op andere gedachten kan brengen? Ik ben al voor een motor aan het kijken maar eigenlijk wil ik niet.
Máár waar ik een beetje bang voor was gebeurde ook. Zijn focus in het leven lag vanaf dat moment alleen nog maar op zijn rijbewijs halen. Huishouden verslofte, hij vergat afspraken, al zijn geld verdween erin. Hyperfocus op het papiertje.
Op zich nog geen groot probleem.
Maar waar ik nu toch moeite mee heb is dat hij nu hij zijn rijbewijs heeft aan niets anders meer denkt dan rijden.
Zijn beste vriend loopt steeds aan hem te trekken om te gaan rijden, hij kijkt alleen nog maar motor filmpjes in zijn vrije tijd. Zegt even weg te zijn en 4 uur later moet ik op facebook lezen wat hij aan het doen is. Als hij een dag rijdt negeert hij mijn berichten.
Ik vind mezelf echt stom om jaloers te zijn op een hobby (en een hele innige band met zijn vriend) maar toch is het zo.
Hij is veel jonger dan ik, hij heeft andere idealen voor het leven. En ik heb gewoon het gevoel niet goed genoeg te zijn voor hem. Hij wilde kinderen van zichzelf maar ik wil geen kinderen meer. Hij wil dolgraag een hond, ik moet er niet aan denken.
Alles bij elkaar denk ik de hele tijd "zoek een leuk jong vrouwtje die motor rijden ook leuk vindt (Ik heb het meerdere malen geprobeerd maar kan er geen passie voor opbrengen), een kind en hond wil".
Maar hij gaat niet. Hij ziet zijn toekomst met mij en houdt zoveel van me dat hij wel dromen wil opgeven voor me.
En dan vind ik dat ik hem op zijn minst een hobby moet gunnen. En dat doe ik ook, ik vind het prima dat hij al een passie voor auto's heeft en geregeld in zijn garage staat te sleutelen en naar school gaat iedere week.
Maar de motor is voor mij de druppel die de emmer doet overlopen en ik laat het mijn relatie slopen.
Misschien is het gewoon wennen, ik weet het niet. Ik mis ons innige contact zo erg. Maar ik maak de sfeer in huis niet leuker met mijn gezeur en jaag hem alleen maar weg op deze manier.
Iemand tips hoe ik mezelf op andere gedachten kan brengen? Ik ben al voor een motor aan het kijken maar eigenlijk wil ik niet.
woensdag 15 mei 2019 om 09:40
woensdag 15 mei 2019 om 09:41
Als ik jou topic en reacties zo lees, lijkt het mij dat hij echt wel verliefd was op jou maar dat het samenwonen en de kinderen misschien toch teveel zijn voor hem.. Of dat hij dit van te voren onderschat heeft.
Omdat als de kinderen er zijn, hij elke kans grijpt om weg te gaan en hij eerst wel graag zelf kinderen wilde en daar nu ook niet meer echt behoefte aan heeft.
Omdat als de kinderen er zijn, hij elke kans grijpt om weg te gaan en hij eerst wel graag zelf kinderen wilde en daar nu ook niet meer echt behoefte aan heeft.
woensdag 15 mei 2019 om 09:59
Hij houdt inderdaad ontzettend veel van me. En dat is heerlijk. Maar hij is nog jong. Ik denk dat mijn kinderen en de verantwoordelijkheid ervoor wel afgeschrikt hebben voor het krijgen van eigen kinderen.
Hij is echt zo super lief. Maar ik vecht al een tijdje het goed werkend te krijgen. Ik heb gewoon even een dip met vechten.
Hij is echt zo super lief. Maar ik vecht al een tijdje het goed werkend te krijgen. Ik heb gewoon even een dip met vechten.
woensdag 15 mei 2019 om 09:59
Ken een nu ex-stel in dezelfde setting en met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil. Zij ook kinderen, hij erbij, samen nog een kind gekregen. Dat is allemaal niet heel lang goed gegaan, zaten ieder in een andere tijdszone en hij bleef zich ook gedragen als vrijgezel.redbulletje schreef: ↑15-05-2019 09:35Jullie matchen totaal niet met elkaar dus. Voor nu kan hij daar blijkbaar compromissen in vinden door zijn eigen plan te trekken op het moment dat jij voor je kinderen zorgt, maar de kans is natuurlijk groot dat hij over 'n paar jaar een leuke meid van z'n eigen leeftijd vindt waar ie mogelijk zelf een kind mee kan nemen.
Zij is weer alleen (het was één grote desillusie vertelde ze), hij heeft een vers gezin met een vrouw van zijn eigen leeftijd.
Dus ondenkbaar is wat RB schetst absoluut niet en ik vraag me af of therapie dat gaat verhelpen.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 15 mei 2019 om 10:10
stop met vechten en ga accepterenBOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 09:59Hij houdt inderdaad ontzettend veel van me. En dat is heerlijk. Maar hij is nog jong. Ik denk dat mijn kinderen en de verantwoordelijkheid ervoor wel afgeschrikt hebben voor het krijgen van eigen kinderen.
woensdag 15 mei 2019 om 10:32
Jullie passen niet bij elkaar. Hij gaat wel samenwonen met een vrouw met 2 kinderen, maar neemt dan 0 verantwoordelijk voor het gezin. En een gezin zijn jullie, dat jullie samen moeten draaien.
Dat hij een paar uurtjes in de week aan zn hobby besteed, prima, maar dan moet het wel klaar zijn. Neem iig geen kind meer samen of een hond.
Dat hij een paar uurtjes in de week aan zn hobby besteed, prima, maar dan moet het wel klaar zijn. Neem iig geen kind meer samen of een hond.
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 15 mei 2019 om 10:39
Waarom zou hij niet van je houden en lief zijn? Hij heeft de ultieme relatie:alles mag en niks hoeft. En op de koop een motor toe. Tja, weinig reden om niet lief te doen.Hij speelt het gewoon goed.BOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 09:59Hij houdt inderdaad ontzettend veel van me. En dat is heerlijk. Maar hij is nog jong. Ik denk dat mijn kinderen en de verantwoordelijkheid ervoor wel afgeschrikt hebben voor het krijgen van eigen kinderen.
woensdag 15 mei 2019 om 10:48
Dat is ook niet erg.
Maar welke vrouw valt voor een volwassen man die zich thuis als een kind gedraagt. Hij is wel 27.
woensdag 15 mei 2019 om 10:52
TO dus.
En eerlijk? Ik lees niks schokkends. Hij wil een kind. Wilde een kind. Een eigen kind. En een hond. En hij gaat met zijn maat rondjes rijden op zijn nieuwe fiets.
woensdag 15 mei 2019 om 10:53
Je hebt niets aan een partner die alleen maar lief is maar die verder niet past in je gezinsleven en waarmee je geen gezamenlijke doelen hebt. Ook relatietherapie gaat het kiezen van de verkeerde persoon niet veranderen. Hij past niet bij jouw gezin.BOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 09:59Hij houdt inderdaad ontzettend veel van me. En dat is heerlijk. Maar hij is nog jong. Ik denk dat mijn kinderen en de verantwoordelijkheid ervoor wel afgeschrikt hebben voor het krijgen van eigen kinderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 15 mei 2019 om 10:59
Verwachten we nou echt dat die 27-jarige knul een tweede vader wordt voor de kinderen van TO?
Zelfs als veertiger zou ik daar grote moeite mee hebben. Het zijn niet mijn kinderen. Ik ben niet verantwoordelijk, ik ben niet hun voogd, niet hun opvoeder, niet hun oppas.
TO mag dat joch aanspreken op het verzaken van zijn huishoudtakenpakket, maar verder zie ik niet wat dat joch anders moet doen.
Zelfs als veertiger zou ik daar grote moeite mee hebben. Het zijn niet mijn kinderen. Ik ben niet verantwoordelijk, ik ben niet hun voogd, niet hun opvoeder, niet hun oppas.
TO mag dat joch aanspreken op het verzaken van zijn huishoudtakenpakket, maar verder zie ik niet wat dat joch anders moet doen.
woensdag 15 mei 2019 om 10:59
Hij is 27 de meeste van zijn leeftijd hebben dan nog geen kinderen aangezien de gemiddelde leeftijd in de 30 is. Wanneer zijn vrienden vader worden lijkt mij de kans heel groot dat hij dan ook een "eigen" baby wilt.BOOBIE77 schreef: ↑15-05-2019 09:59Hij houdt inderdaad ontzettend veel van me. En dat is heerlijk. Maar hij is nog jong. Ik denk dat mijn kinderen en de verantwoordelijkheid ervoor wel afgeschrikt hebben voor het krijgen van eigen kinderen.
En vechten voor een relatie?
Misschien werken aan de relatie soms maar ik heb echt nooit ervaring dat ik moest vechten voor mijn relatie, daar zou ik ook helemaal geen zin in hebben.
woensdag 15 mei 2019 om 11:12
Waarom refereer je naar hem als joch? Het is gewoon een volwassen man die kost en inwoning krijgt voor een beetje liefde tonen.kadanz schreef: ↑15-05-2019 10:59Verwachten we nou echt dat die 27-jarige knul een tweede vader wordt voor de kinderen van TO?
Ik vind dat op zijn minst opmerkelijk op die leeftijd. Verder is hij niet verantwoordelijk voor de kinderen van TO, maar je tegenover hen gedragen als een gast die er enkel eet en slaapt zonder enige vorm van interactie, vind ik echt niet normaal.
En nu ik erover nadenk, snap ik ook werkelijk niet dat TO haar kinderen hieraan bloot stelt. Ik had daar graag een ruzie voor over.
woensdag 15 mei 2019 om 11:52
TO heeft niks te verliezen, behalve een boel tijd en een beetje ego.
Tijd waarin ze een leukere kerel kan vinden die whatsapp alleen maar gebruikt om 'tuurlijk lief!' te typen als ze vraagt of hij even met de kids naar de kinderboerderij wil zodat zij in bad kan, als hij thuiskomt brengt hij haar een kop thee en vertelt blij over het plan dat hij heeft bedacht om samen met de kinderen een konijnenhok te bouwen, als zij het goed vindt natuurlijk...
Hij rijdt geen motor maar een fijn autootje zodat hij ook wat boodschappen kan meenemen en als hij ooit eens wat langer weg is dan gedacht dan was het om die kokosmacronen te halen die je zo lekker vindt van die goede bakker die niet in de buurt is.
Zijn beste vrienden hebben ook kinderen en dat klikt heel leuk, dat word gezellig samen barbequen deze zomer. Ze hebben ook al aangeboden om eens op te passen of een logeerpartijtje te regelen zodat jullie naar de film kunnen samen.
Tijd waarin ze een leukere kerel kan vinden die whatsapp alleen maar gebruikt om 'tuurlijk lief!' te typen als ze vraagt of hij even met de kids naar de kinderboerderij wil zodat zij in bad kan, als hij thuiskomt brengt hij haar een kop thee en vertelt blij over het plan dat hij heeft bedacht om samen met de kinderen een konijnenhok te bouwen, als zij het goed vindt natuurlijk...
Hij rijdt geen motor maar een fijn autootje zodat hij ook wat boodschappen kan meenemen en als hij ooit eens wat langer weg is dan gedacht dan was het om die kokosmacronen te halen die je zo lekker vindt van die goede bakker die niet in de buurt is.
Zijn beste vrienden hebben ook kinderen en dat klikt heel leuk, dat word gezellig samen barbequen deze zomer. Ze hebben ook al aangeboden om eens op te passen of een logeerpartijtje te regelen zodat jullie naar de film kunnen samen.
Lorem Ipsum
woensdag 15 mei 2019 om 12:02
@turquasi
Daarim heb ik het ook tussen aanhalingstekens staan,want niks is onoverkomelijk. En toch,
Wie weet hoe hard TO de naaste omgeving heeft moeten overtuigen dat deze man echt een lot uit de loterij is, ondanks, alle verschillen? Dan wil je ook niet zomaar opgeven.
Samenwonen met kinderen is samen veel goedkoper dan in je eentje en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Daarim heb ik het ook tussen aanhalingstekens staan,want niks is onoverkomelijk. En toch,
Wie weet hoe hard TO de naaste omgeving heeft moeten overtuigen dat deze man echt een lot uit de loterij is, ondanks, alle verschillen? Dan wil je ook niet zomaar opgeven.
Samenwonen met kinderen is samen veel goedkoper dan in je eentje en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
woensdag 15 mei 2019 om 12:03
Zo gaat het niet eens in een Disney film..turquasi schreef: ↑15-05-2019 11:52TO heeft niks te verliezen, behalve een boel tijd en een beetje ego.
woensdag 15 mei 2019 om 12:13
Het staat haar vrij om te kiezen voor een jongere man, maar haar verwachtingen liggen te hoog en haar kinderen worden erin betrokken. Ze kan in zo'n situatie beter blijven latten.
woensdag 15 mei 2019 om 12:16
Whahaha, dat lijkt me wel wat.turquasi schreef: ↑15-05-2019 11:52TO heeft niks te verliezen, behalve een boel tijd en een beetje ego.
Maar even serieus. Ik vraag me ook gewoon af of ik niet te veel vraag. Ik weet nou eenmaal dat als ik een jongere partner heb dat hij niet de hele dag thuis gaat zitten. En ik wil geen oudere man met kinderen van een ander. Het is geven en nemen. En dat ging op zich goed tot de motor om de hoek kwam.
En het werd te erg toen hij me een dag en een nacht negeerde omdat hij druk was met de motor en zijn beste vriend. Ik kan het niet helpen dat dat me echt pijn gedaan heeft. Sindsdien vervloek ik dat ding helemaal.