msncontact met een andere man....

05-04-2009 20:33 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

sinds een half jaar chat ik via msn met een andere man dan mijn eigen. Het contact gaat meestal over koetjes en kalfes, maar ik merk dat er van zijn kant ook meer gevoelens meespelen, terwijl we elkaar nog nooit hebben ontmoet!! Wel via webcam gezien. Ik ben overigens getrouwd en mijn man weet niets af van dit contact. Ik heb vaak aangegeven te willen stoppen met dit stiekeme contact (ook al gaat het bijna nooit over sex o.i.d.) maar meer omdat het raar voelt... Hij wil hier niks van weten en ik moet bekennen ons contact ook te missen als we een time-out hebben.

Mijn vraagjes aan jullie:

1. herkent iemand dit (dan weet ik of ik raar ben in deze)

2. wat zouden jullie doen, vind je dat het 'kwaad' kan?

ik ben benieuwd...
Weet je wat het gevaar is van dat soort dingen ; zo'n chatvriendje kan zich zo mooi voordoen als hij maar kán ; nooit chagrijnig , begripvol , spannend , geïnteresseerd , ad rem , noem maar op .......daar steekt een eigen partner maar erg normaal bij af .

En zie jezelf maar weer eens zo streng toe te spreken dat je iets wat zo leuk voelt zelf stopt . Want dat je jezelf gevleid voelt door iemand die zoveel moeite voor je doet , lijkt me wel duidelijk .

Nou is de kans natuurlijk groot dat chatter een heel stuk minder leuk is dan hij zichzelf voordoet . En dat kun je natuurlijk allemaal best uit gaan zoeken door eens af te spreken en wellicht zelfs sex te gaan hebben , maar de kans is natuurlijk erg groot dat je eigen partner erachter komt , dat de chatter ook nog eens lang zo leuk niet is en je met niks komma niks nada nul achterblijft .

Dus misschien is het handig om te zien zoals het is ; een leuke flirt die eigenlijk toch wel erg ver ging , dat je nog goed in de markt ligt kennelijk en dat man een bofferd is dat hij jou heeft . Als je nou aan je man laat merken dat jij ook boft , doet hij dat vast ook bij jou en als je de tijd die je nu in dat stiekume chatten steekt besteedt aan leuke dingen met je man samen , dan geef je dit alles nog een positieve draai mee . En dan weet je voortaan gewoon van jezelf waar je toch wel een beetje gevoelig voor bent en herken je dat soort valkuilen sneller .

Maar ga je niet schuldig zitten voelen naar je chatmaatje door hem ellenlang te bestoken met uitleg en afscheid nemen ; de enige namelijk aan wie je eventueel verantwoording schuldig bent is je eigen kerel .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kan je 1 tip geven (en heb ervaring hiermee!!) STOPPEN!! Nu heb je geen gevoelens voor deze man, maar hoe langer dit doorgaat, hoe makkelijker het is om deze gevoelens tóch te ontwikkelen!

Echt, ben er zelf te lang mee doorgegaan, en heb er achteraf veel spijt van. Heb mijn eigen relatie achteraf nog kunnen redden gelukkig.

Stop dus vóór het te laat is (ook ik dacht steeds 'het kan nog wel, het kan nog wel'. Maar nog steeds denk ik: had ik het maar niet zo ver laten komen).

En daarbij: mss wel handig om eens met je man te gaan praten. Blijkbaar mis je toch iets in jullie relatie. Succes!
Geen ervaring wel een vraag en mijn mening.

Mijn eerste vraag is hoe kun je nou een wildvreemde via msn ontmoeten ?Ik heb alleen mensen op msn die ik ken....of zeg ik nu iets stoms?

En mijn mening is idd ermee stoppen,het voelt niet goed het is niet eerlijk naar je man ,dat weet je zelf ook anders zou je het niet stiekum doen.

Stoppen is makkelijk, mededelen dat je er mee stopt en uit je lijst verwijderen en blokkeren .

De stap te zetten zal het lastigst zijn ,maar ik vermoed dat je hem na een paar weken al zo goed als bent vergeten ,vooral omdat je je eigen man nu al leuker vind.......wat doe je nog op msn met die man ,lekker mee ophouden.
Als iemand lid wordt om zo'n topic te plaatsen dan heb ik vaak het gevoel dat ze niet bij haar vriendinnen terecht kan met haar verhaal en dan hoopt dat wij plaatsvervangend mee gaan zitten giechelen hoe spannend die aandacht wel niet is.

Zo gauw iemand dan nuchtere reacties krijgt, antwoordt ze niet meer. Al zó vaak gezien...
O, ik reageer heus nog wel hoor, maar zit niet dag en nacht achter mn laptop ;)

Ik heb heel veel aan mijn vriendinnen, maar dit kan ik niet met ze bespreken nee, echt no way!! Ik heb hem trouwens via een chatsite mijn msn-adres gegeven... ik ga hem vandaag mailen dat ik nu echt wil stoppen en hem ga verwijderen enz. maar ben dan ook weer heel nieuwsgierig naar zn reactie.... ik moet dan sterk zijn en niet gaan reageren op zijn smeekbedes... moeilijk, maar idd ik moet stoppen!!

Thnx voor alle reacties...
Dat bedoel ik dus ...hem een mail sturen met uitleg , wachten op zijn reactie ...jij daar weer een reactie op geven en voor je het weet zitten jullie weer lekker te MSN'en en te cammen .

Voel je je zo verplicht aan hem dat je hem niet zo blokkeren kunt ? Of wil je zo graag horen dat hij je niet missen kan / wil ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lolatjuh schreef op 05 april 2009 @ 21:00:

ik weet ook dat ik beter kan stoppen voordat het idd misgaat (we echt gaan afspreken enz.) ik vind het alleen zo moeilijk! hij blijft me nml bestoken met mailtjes en speelt erg in op mijn gevoel. ik voel overigens bij lange na niet voor hem wat ik voor mn man voel. maar hij heeft mijn ego wel gestreeld en dat voelde goed, aandacht van iemand anders... nu vind ik het lastig om te stoppen. hoe moet ik dat aanpakken, zo ineens?

Klinkt een beetje manipulatief...

wat betreft stoppen, ik weet niet of je wel eens gestopt bent met roken, maar misschein kun je daar wat tips van overnemen.
Ik krijg een beetje de indruk dat je zijn aandacht toch wel leuk vind. Ik bedoel, je hoeft toch niet op die smeekbedes in te gaan? Nee is toch gewoon nee?

Wat betreft MSN, zit je er ook nog wel eens op met anderen? Want als het alleen met hem is kun je natuurlijk ook gewoon het programma de-installeren.
quote:lolatjuh schreef op 06 april 2009 @ 09:09:

Ik heb heel veel aan mijn vriendinnen, maar dit kan ik niet met ze bespreken nee, echt no way!! Ik heb hem trouwens via een chatsite mijn msn-adres gegeven... ik ga hem vandaag mailen dat ik nu echt wil stoppen en hem ga verwijderen enz. maar ben dan ook weer heel nieuwsgierig naar zn reactie.... ik moet dan sterk zijn en niet gaan reageren op zijn smeekbedes... moeilijk, maar idd ik moet stoppen!!

Niet zeggen: ik wil nu echt stoppen..., maar IK STOP.

En ik zou het ook je partner vertellen. Je weet zelf ook dat dit niet deugt, anders zou je het je vriendinnen en je man makkelijk kunnen vertellen. Zo van: "Nou zeg wat ik nou toch meegemaakt heb?

Je houdt je eigen probleem zelf in stand.

Dat geeft al aan dat je helemaal niet WILT stoppen. Je bent benieuwd naar zijn reacties en je vind die smeekbnedes egostrelend in plaats van irritant. Als je echt wilde stoppen, dan zou je m geen mail sturen dat je m ging verwijderen, dan was het twee keer klikken op "blokkeren en verwijderen".

Als je hier niet mee wilt stoppen, lijkt me het beste om e.e.a open te gooien bij je man. Gewoon aan je vent vertellen dat je via msn een leuk contact hebt, aan je msncontactje vertellen dat je man ervan weet en af en toe meeleest. Dan gaat het vast helemaal niet meer over sex. Zo maak jij duidelijk naar die ander dat er echt niet meer inzit dan gezellig msnnen, en hoef jij je niet meer schuldig te voelen. In eerste instantie misschien heel eng om dit met je man te delen, maar uiteindelijk vergroot je intimiteit in je relatie en dat maakt die alleen maar beter en sterker.

ga je door et stiekm chatten, dan kan ik je nu al op een briefje geven dat je over een paar maanden kunt meeschrijven op "Hoe was je relatie na vreemdgaan".
Ik heb een fijne relatie, maar ik hield er 5 jaar lang een "chatmaat" op na, nooit ontmoet, maar wij gingen op gegeven moment smsjes aan elkaar versturen, zodoende kwam mijn man erachter. Die voelde zich, heel begrijpelijk, flink besodemieterd. Ik heb al die tijd ook niet toe willen geven, of in willen zien, dat je eigenlijk (zeker emotioneel) aan het vreemdgaan bent. En zoals al meerdere hebben verteld, als iets stiekem gaat zit het gewoon niet lekker DIKKE VETTE PUNT.

En dat ik met andere mannen chat, ook over sex, daar heeft ie nu geen moeite mee, maar het feit dat het een exclusief persoon betrof, die op gegeven moment alles van je weet, waar je min of min anoniem al je kuren en problemen aan kwijt kunt, die alles van 1 kant ziet, en het dus bijna altijd met je eens zal zijn, ja daar voelde hij zich erg bedrogen onder. En natuurlijk is de aandacht leuk, maar blijf ook zien dat het zo nep is als maar kan, ook al voelt het allemaal fijn en vertrouwd zelfs.

Ik heb toendertijd ook best emotioneel afscheid genomen, maar mijn huwelijk was me toch vele keren meer waard dan het chatcontact, en ik heb ooit nog weer contact gezocht na ongeveer anderhalf jaar en het is nooit meer geworden wat het was.

Je hoeft niet grof te worden naar je chatcontact toe, maar als hij echt iets om je geeft gunt ie je ook het beste, en dat is afscheid nemen en je energie in je relatie stoppen, die wordt er alleen maar leuker van.
die ik wilde bestaat al...
quote:quattro35 schreef op 05 april 2009 @ 21:52:

[...]

*Zal die forumwijsheid voor deze keer maar niet te letterlijk nemen* Hoezo? Is toch een mooie tegeltjeswijsheid?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

ik ga hem vandaag mailen dat ik nu echt wil stoppen en hem ga verwijderen enz. maar ben dan ook weer heel nieuwsgierig naar zn reactie.... Dit zegt genoeg en bevestigt voor mij m'n vorige post alleen maar. Je wilt aandacht, je vindt het spannend en je bent helemaal niet van plan om ermee op te houden. Nou, veel geluk ermee.
Been there, done that.

Via een chat iemand 'ontmoet'.

nummers uitgewisseld en heel veel en lang bijna dagelijks sms contact mee gehad.

En met lang bedoel ik ook echt lang!

Te lang want ik ging dus idd wat voor hem voelen.

Mijn man wist wel van ons contact maar niet van mijn gevoel voor de ander.

Ik heb hem nooit ontmoet, toch kon ik hem niet missen omdat hij een stuk van mn leven was geworden.

Nu eindelijk de knoop doorgehakt en het contact verbroken.

Mijn advies; KAPPEN hoe moeilijk het ook is.

Ik weet dat de aandacht die je krijgt verslavend is en dat juist dat het ook zo moeilijk maakt om ermee te stoppen.

Toch levert het in de meeste gevallen niets anders dan ellende op voor jezelf (uitzonderingen daargelaten voor degene bij wie het wel goed liep, sorry ben je naam even kwijt)
quote:Lilith schreef op 07 april 2009 @ 01:44:

Been there, done that.

Via een chat iemand 'ontmoet'.

nummers uitgewisseld en heel veel en lang bijna dagelijks sms contact mee gehad.

En met lang bedoel ik ook echt lang!

Te lang want ik ging dus idd wat voor hem voelen.

Mijn man wist wel van ons contact maar niet van mijn gevoel voor de ander.

Ik heb hem nooit ontmoet, toch kon ik hem niet missen omdat hij een stuk van mn leven was geworden.

Nu eindelijk de knoop doorgehakt en het contact verbroken.

Mijn advies; KAPPEN hoe moeilijk het ook is.

Ik weet dat de aandacht die je krijgt verslavend is en dat juist dat het ook zo moeilijk maakt om ermee te stoppen.

Toch levert het in de meeste gevallen niets anders dan ellende op voor jezelf (uitzonderingen daargelaten voor degene bij wie het wel goed liep, sorry ben je naam even kwijt)

Dit is heel herkenbaar voor mij, de aandacht werkt echt verslavend en iedere keer ben je weer benieuwd of hij een berichtje heeft gestuurd en ga je kijken...

ik heb gister heel msn van mn laptop gegooid en mn mailaccount gesloten. ook heb ik m laten weten dat ik nu stop met ons contact, dat ik kies voor mn man. hij reageerde met: ooo wat heb ik me dan in je vergist en meer dingen in die zielige trant. ik heb aangegeven nu msn uit te doen dus dat hij nog kan typen wat hij wil maar dat ik het niet meer lees. ik weet zeker dat hij mailtjes probeert te sturen, maar ik kijk niet. pfff, moeilijk, maar wat een opluchting! ik wil nog zeggen: BEDANKT!! voor deze eye-opener!!
quote:lolatjuh schreef op 07 april 2009 @ 08:50:

[...]

Dit is heel herkenbaar voor mij, de aandacht werkt echt verslavend en iedere keer ben je weer benieuwd of hij een berichtje heeft gestuurd en ga je kijken...

ik heb gister heel msn van mn laptop gegooid en mn mailaccount gesloten. ook heb ik m laten weten dat ik nu stop met ons contact, dat ik kies voor mn man. hij reageerde met: ooo wat heb ik me dan in je vergist en meer dingen in die zielige trant. ik heb aangegeven nu msn uit te doen dus dat hij nog kan typen wat hij wil maar dat ik het niet meer lees. ik weet zeker dat hij mailtjes probeert te sturen, maar ik kijk niet. pfff, moeilijk, maar wat een opluchting! ik wil nog zeggen: BEDANKT!! voor deze eye-opener!!

Goed zo! Heb je ook al een strategie voor jezelf bedacht. Wat ga je bijvoorbeeld doen als je toch de opwelling krijgt MSN weer te installeren?

Bijvoorbeeld:

-mail sturen aan een vriendin

-bij de computer weg en een blokje om

-of een huishoudelijk klusje doen

- iets op tv kijken

Bij stoppen met andere verslavingen moet je je patroon veranderen. Dus hier ook.
Oh en dat hij zo reageert zegt dus alleen ies over zijn manipulatieve aard. Als hij echt om je zou geven wil hij het beste voor je, en respecteerd hij je beslissing. Met dit soort opmerkingen wil jij alleen maar zijn zin door drijven.

Je mist dus niks aan deze man in je leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven