Na scheiding met mijn ex
maandag 15 april 2019 om 19:37
Hallo allen,
Ik maak een topic met een vraag;
Mijn ex en ik hebben een kind, we waren ooit dol op elkaar (verliefd), jwe gingen naar houden van, aldus zegt ze zelf ook, maar helaas is de relatie een 2 weken geleden verbroken. Ik weet dat er een omgangsregeling moet komen en doe veel voor mijn kind. Mijn kind is mij alles en daar doe ik het even nu voor.
Vooraf:
De binding tijdens onze relatie heeft ons wat veel in beweging gebracht.
Er is een dierbare, maar iemand die haar ook niet echt erkent als kind, aan haar kant overleden, lastige zwangerschappen, samenwonen met mij en aan mijn kant ben ik aan het werk om weer gevoelens te krijgen (Mij zelf zoeken) EN daarnaast heeft zij een lang, heftige, bewegelijk leven gehad dat ook nu nog steeds op de dag meespeelt en voor in behandeling is. Deze behandeling duurt al langer dan een jaar en heeft ook speciale hulp voor en van alles wat.
Ik heb het er moeilijk mee, maar dat is logisch als je de meest liefste en dierbare persoon waar je zoveel van houdt kwijt raakt, omdat ze niet meer van je houdt (overigens vraag ik mij dat af, want hoe kan je nu ineens niet van iemand houden?. Ik kan niet over haar gevoel oordelen natuurlijk)
1. Ik merk nu al dat ze op datingssite's zit, dus waarschijnlijk ga ik mij nog eens vervangen voelen. Na 2 weken weer op een datingsite zitten en zeggen dat je rust wilt?
Hoe ik dit weet? Een goede vriend van mij vertelde dit, want zelf ik wil niet op een datingsite zitten. Ik wil namelijk geen relatie op dit moment, behalve mijn eigen ex misschien als ze misschien weer normaal doet.
2. Als ik over mijn gevoel praat, trekt ze een muur op. Ze wijst alleen naar de praktische afspraken en wilt geen binding meer. Duidelijker kan niet. Ik heb ooit iets teveel verweten dat ik vind dat ze anders doet, want ik , waarschijnlijk deels een oorzaak, en er is veel kapot gegaan in de afgelopen tijd door niet het feitelijke probleem aan te pakken. Ze nam ook veel problemen mee naar 'huis' die andere hadden.
Wat heb ik ooit gedaan? Ik ben ooit in mijn gevoel gestikt, door diverse gebeurtenissen, en ben aan het werk hiermee om weer mijn gevoel, dus minder ratio, terug te krijgen, zodat ik geen rare sprongen meer maak in mijn leven en beslissingen.
Mijn vraag is;
Hoe nu verder? hebben jullie dit ooit meegemaakt waarbij je ex een muur optrok en niet meer 'binnen' kwam. Ik weet dat ik heel mijn leven met haar moet doen vanwege ons kind, maar ik vind het moeilijk om nu mijn gevoel, boosheid, verdriet, niet tegen haar te zeggen, omdat ze anders boos op mij wordt.
Zou ik dit ooit nog kunnen en misschien wel verder? Je ex is inderdaad je ex en ik moet het er ook mee doen, op de verdrietige gevoelens na, maar zou naar een betere ons willen gaan. Tevens ook naar een betere ik en zij.
Verder vraag ik mij nog iets af;
Ze vertelde ooit dat ze een studie heeft gedaan en ook daadwerkelijk, in zoveel woorden, heeft afgemaakt. Nu blijkt dit niet waar te zijn en heeft ze haar stage nooit afgemaakt. Ik vraag mij af waarom ze leeft in zo'n leugen. Ze heeft nooit echt gewerkt (dus wat wij kennen) en leeft van een uitkering. ( ja, zeg maar dat ik screwed ben en flink kan betalen aan kinderalimentatie).
Hoe kan dit toch? Waarom doet iemand zoiets? Ik kan er geen redenatie aan geven).
Ik maak een topic met een vraag;
Mijn ex en ik hebben een kind, we waren ooit dol op elkaar (verliefd), jwe gingen naar houden van, aldus zegt ze zelf ook, maar helaas is de relatie een 2 weken geleden verbroken. Ik weet dat er een omgangsregeling moet komen en doe veel voor mijn kind. Mijn kind is mij alles en daar doe ik het even nu voor.
Vooraf:
De binding tijdens onze relatie heeft ons wat veel in beweging gebracht.
Er is een dierbare, maar iemand die haar ook niet echt erkent als kind, aan haar kant overleden, lastige zwangerschappen, samenwonen met mij en aan mijn kant ben ik aan het werk om weer gevoelens te krijgen (Mij zelf zoeken) EN daarnaast heeft zij een lang, heftige, bewegelijk leven gehad dat ook nu nog steeds op de dag meespeelt en voor in behandeling is. Deze behandeling duurt al langer dan een jaar en heeft ook speciale hulp voor en van alles wat.
Ik heb het er moeilijk mee, maar dat is logisch als je de meest liefste en dierbare persoon waar je zoveel van houdt kwijt raakt, omdat ze niet meer van je houdt (overigens vraag ik mij dat af, want hoe kan je nu ineens niet van iemand houden?. Ik kan niet over haar gevoel oordelen natuurlijk)
1. Ik merk nu al dat ze op datingssite's zit, dus waarschijnlijk ga ik mij nog eens vervangen voelen. Na 2 weken weer op een datingsite zitten en zeggen dat je rust wilt?
Hoe ik dit weet? Een goede vriend van mij vertelde dit, want zelf ik wil niet op een datingsite zitten. Ik wil namelijk geen relatie op dit moment, behalve mijn eigen ex misschien als ze misschien weer normaal doet.
2. Als ik over mijn gevoel praat, trekt ze een muur op. Ze wijst alleen naar de praktische afspraken en wilt geen binding meer. Duidelijker kan niet. Ik heb ooit iets teveel verweten dat ik vind dat ze anders doet, want ik , waarschijnlijk deels een oorzaak, en er is veel kapot gegaan in de afgelopen tijd door niet het feitelijke probleem aan te pakken. Ze nam ook veel problemen mee naar 'huis' die andere hadden.
Wat heb ik ooit gedaan? Ik ben ooit in mijn gevoel gestikt, door diverse gebeurtenissen, en ben aan het werk hiermee om weer mijn gevoel, dus minder ratio, terug te krijgen, zodat ik geen rare sprongen meer maak in mijn leven en beslissingen.
Mijn vraag is;
Hoe nu verder? hebben jullie dit ooit meegemaakt waarbij je ex een muur optrok en niet meer 'binnen' kwam. Ik weet dat ik heel mijn leven met haar moet doen vanwege ons kind, maar ik vind het moeilijk om nu mijn gevoel, boosheid, verdriet, niet tegen haar te zeggen, omdat ze anders boos op mij wordt.
Zou ik dit ooit nog kunnen en misschien wel verder? Je ex is inderdaad je ex en ik moet het er ook mee doen, op de verdrietige gevoelens na, maar zou naar een betere ons willen gaan. Tevens ook naar een betere ik en zij.
Verder vraag ik mij nog iets af;
Ze vertelde ooit dat ze een studie heeft gedaan en ook daadwerkelijk, in zoveel woorden, heeft afgemaakt. Nu blijkt dit niet waar te zijn en heeft ze haar stage nooit afgemaakt. Ik vraag mij af waarom ze leeft in zo'n leugen. Ze heeft nooit echt gewerkt (dus wat wij kennen) en leeft van een uitkering. ( ja, zeg maar dat ik screwed ben en flink kan betalen aan kinderalimentatie).
Hoe kan dit toch? Waarom doet iemand zoiets? Ik kan er geen redenatie aan geven).
maandag 15 april 2019 om 19:52
Je geeft je antwoord al in je titel. Het is je ex. Of ze op een datingsite zit en of ze emotioneel onbereikbaar voor je is nu, doet er niet meer toe voor jou. Noch hoef je iets met de wetenschap dat ze over haar opleiding heeft gelogen. Het gaat je allemaal niet meer aan en voor een omgangsregeling hoef je niet emotioneel verbonden te zijn. Als jij een goede omgangsregeling wil, helpt het wel om je gevoelens en boosheid lekker bij jezelf te houden.
maandag 15 april 2019 om 20:25
Zij is waarschijnlijk degene die de relatie heeft verbroken. Voor haar is het al een tijdje over alleen zij moest het nog met jou afhandelen. Zij is dus ook veel verder in het proces van deze relatie achter zich laten. Hoe lastig ook: je kunt geen normale omgang meer van haar verwachten waar het gaat om jouw gevoelens. Je zal daar zelf uit moeten komen want jouw relatie is voorbij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 april 2019 om 20:30
Wellicht een extra notitie: Ze geeft diverse signalen namelijk af. Aan de ene kant wilt niets, maar geeft ze aan dat ze in een later stadium er over wilt hebben. Ik snap het soms ook niet wat ze allemaal wilt, maar iemand kan toch niet zo in 1 dag veranderen?
anoniem_385127 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 20:31
32.78% gewijzigd
maandag 15 april 2019 om 20:30
DeGeneraal schreef: ↑15-04-2019 19:37Mijn ex en ik hebben een kind, we waren ooit dol op elkaar (verliefd), jwe gingen naar houden van
Dus jullie hielden (nog) niet van elkaar, maar hadden al wel een kind samen? Goh.
maandag 15 april 2019 om 20:34
Waarom schrijf je dan dat jullie 'naar houden van' gingen?
maandag 15 april 2019 om 20:46
Dit klinkt alsof er iets is voorgevallen tussen jullie, wat je hier in milde bewoordingen opschrijft. Wat heb je gedaan?DeGeneraal schreef: ↑15-04-2019 19:37<knip>
Opinions are like assholes. Everybody has one.
maandag 15 april 2019 om 20:53
Nee, dat wist ik nog niet
maandag 15 april 2019 om 20:54
Waarom begrijp je niet dat zij klaar is met deze relatie?
Zij is nota bene al bezig met anderen?
Wat denk je nog met haar te kunnen bereiken?
Blijkbaar is voor haar daten belangrijker dan het netjes afsluiten en regelen.
Hoe weet je eigenlijk dat zij op datingsapps zit?
Zit jij daar zelf ook op?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 april 2019 om 20:58
Zij verwijt dat ik te rationeel was terwijl ik niet heel lekker in mijn vel liep op dat moment wegens omstandigheden (niet belangrijk nu). Klopt ook, weet ik en heb ik geconstateerd. ik doe daar ook sinds een paar weken wat aan, maar blijkbaar te laat voor haar.
Ik denk zelf dat het die reden is hoor, maar toch geeft ze ondergrondse signalen aan mij af dat ze wilt dat als ik bijvoorbeeld wil vragen hoe het was als ze weer alleen woont met ons kind. Bijv hoe de eerste alleenstaande nachten zijn gegaan. Ik snap die interesse dan niet die ik blijkbaar moet geven, maar heb wel gezegd dat ik het zal doen.
We slapen wel apart en ze zal volgende week ook vertrekken naar haar nieuwe woning. Ze is nu even gelukkig weg.
maandag 15 april 2019 om 21:00
1. ik weet dat. Dat zeg ik ook. Ik moet dat accepteren. Daar gaat het niet om, maar toch is het lastigviva-amber schreef: ↑15-04-2019 20:54Waarom begrijp je niet dat zij klaar is met deze relatie?
2. Blijkbaar met een ander. Tsjah.
3. Klopt, blijkbaar is niet alleen zijn even belangrijker dan het netjes afsluiten en regelen.
4. Lees bericht