Negatieve vriendin

08-11-2019 11:36 16 berichten
-
anoniem_6377fbb27db52 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 09:59
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
“Hee Miep, ik vind het niet tof zoals je doet. Ik heb dan ook geen behoefte meer aan contact en zou het op prijs stellen als je mij voortaan met rust wil laten.”

Dat zeg je tegen haar en vervolgens laat je haar lekker links liggen.
Pergamon schreef:
08-11-2019 11:38
“Hee Miep, ik vind het niet tof zoals je doet. Ik heb dan ook geen behoefte meer aan contact en zou het op prijs stellen als je mij voortaan met rust wil laten.”

Dat zeg je tegen haar en vervolgens laat je haar lekker links liggen.
Ik was iets met een vergelijkbare strekking aan het typen. Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een heel onzeker meisje. En weet zich nog helemaal geen houding te geven. Super jammer voor haar, want jij klinkt als een leuke vriendin.

Een van de manieren dat iemand zich beter kan voelen is óf jezelf omhoog trekken naar het niveau van je vriendinnen, óf je vriendinnen neerhalen naar je eigen niveau. En dat laatste is dus helaas haar tactiek. Daarom is ze zo negatief.

Je kan haar rustig vertellen dat je een leuke tijd met haar hebt gehad, maar dat je voelt dat jullie nu teveel uit elkaar zijn gegroeid om nu nog vriendinnen te zijn. Dat ze je nu niet meer moet appen voor afspreken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel gewoon zeggen. Als je het laat verwateren denkt ze dat het aan jou ligt. Je mag best eerlijk zeggen dat je haar gedrag zat bent en niet meer met haar om wilt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt niet eerlijk zijn omdat je haar niet wilt kwetsen.
Maar kwetsen doe je toch, want de boot steeds afhouden is ook niet leuk voor haar.
Gekwetst worden hoort bij het leven. Het is niet jouw verantwoordelijkheid hoe zij zich voelt, dus gooi het open hoe lastig ook.
.
Alle reacties Link kopieren
"Ik durf niet eerlijk te zijn en ik ben bang om mensen te kwetsen".
Hier ligt je antwoord.
Als je hiermee aan de slag gaat heb je daar de rest van je leven profijt van. Succes.
...
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-11-2019 11:45
Dit is een heel onzeker meisje. En weet zich nog helemaal geen houding te geven. Super jammer voor haar, want jij klinkt als een leuke vriendin.

Een van de manieren dat iemand zich beter kan voelen is óf jezelf omhoog trekken naar het niveau van je vriendinnen, óf je vriendinnen neerhalen naar je eigen niveau. En dat laatste is dus helaas haar tactiek. Daarom is ze zo negatief.

Je kan haar rustig vertellen dat je een leuke tijd met haar hebt gehad, maar dat je voelt dat jullie nu teveel uit elkaar zijn gegroeid om nu nog vriendinnen te zijn. Dat ze je nu niet meer moet appen voor afspreken.
Inderdaad. Hier sluit ik mij volledig bij aan. Is trouwens wel herkenbaar onzeker 'meiden' gedrag... Zo van: ik kan alleen maar winnen als ik jou naar beneden trap. Dat soort mensen moet jij van je 'aftrappen' TO. Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
08-11-2019 12:43
Inderdaad. Hier sluit ik mij volledig bij aan. Is trouwens wel herkenbaar onzeker 'meiden' gedrag... Zo van: ik kan alleen maar winnen als ik jou naar beneden trap.
Ik hoop dan dat dat meisje dat nog afleert. In mijn dochters klas (groep 7) gebeurt dit ook en dan denk ik tenminste nog dat het de leeftijd is.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-11-2019 12:52
Ik hoop dan dat dat meisje dat nog afleert. In mijn dochters klas (groep 7) gebeurt dit ook en dan denk ik tenminste nog dat het de leeftijd is.
Ik had dit in mijn studententijd met iemand en toen waren we begin 20. Dergelijk gedrag is naar mijn ervaring niet altijd gerelateerd aan de jeugdige leeftijd (al hoop je soms wel dat je het daaraan kan wijten). Die 20+ jarige op de uni die perfect onder de definitie van valse vriendin (en meer) valt. Niet alleen roddelen, maar ook iemand voor schut willen zetten, grapjes maken ten koste van die ander om er zelf beter van te worden (gevoelsmatig).
Ik heb er wel van geleerd in de zin minder naief en weerbaarder te worden. Ik vraag mij nog wel eens af of zij nog steeds dezelfde streken uithaalt bij anderen, want het moge duidelijk zijn dat wij geen 'vriendinnen' meer zijn... ;-)

En nogmaals TO: iemand die zo over je praat, daar moet je gewoon afscheid van nemen. Eigen grenzen bewaken en lekker in andere klassen zitten. :byee: Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Zou er snel klaar mee zijn heb een hekel aan dat soort mensen putten je uit, hoe moeilijk ook ik zou het wel afkappen ze moet zelf haar les leren.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je hebt een keuze: of tegen je zin met haar om blijven gaan en je jaren naar blijven voelen, of de confrontatie aan gaan en je een uur naar voelen, maar er wel vanaf zijn.

Ik snap dat het moeilijk is hoor, ik vind dat ook altijd. Maar als je echt niet meer met haar om wil gaan zou je het echt moeten zeggen tegen haar.
Bedankt voor jullie reacties! Heb er veel aan gehad ik heb het eerlijk gezegd face to face. Ze moest huilen en gaf aan dat ze het niet zo bedoelde en dat ze altijd goede bedoelingen heeft gehad. Ik voelde me erg schuldig maar achteraf hoorde ik van me andere vriendin dat ze zoveel voor me heeft gedaan en mij niet begrijpt en dat ze me maar “gaar” vind en nog veel meer negatieve dingen. Maar heb die vriendin gezegd dat ik eigenlijk niks hoef te weten meer omdat ikzelf wel beter weet. Ik ben uit die negativiteit van haar gestapt en dat wil ik ook zo houden. Bedankt allemaal!!!!
Knap!
Goed gedaan princess!
Alle reacties Link kopieren
Goed zo To, dit soort types heel ver weghouden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven