Negatieve vriendinnen

05-07-2018 15:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb sinds twee jaar twee vriendinnen in de klas. Ik ken ze sinds jaar 1 van mijn opleiding.

Ze zijn allebei aardig en lief maar erg negatief. Ze klagen altijd over hun eigen leven, hun uiterlijk, dat ze zich vies vinden, hun gezicht haten vandaag, klagen over andere mensen enzovoort. Als je aan een opdracht werkt met ze klagen ze over de lettertype, de opdracht, de pc, de vragen, hun manier van typen bla bla. Beiden zijn ze ook best ongelukkig want ze doen allebei aan zelfmutilatie.

Ik merk dat ik erg ellendig wordt de laatste tijd door hun humeur. Ik heb begrip voor hun moeilijke situatie (ivm zelfmutilatie) maar ik vind ze allebei zeer dramavolle mensen, heel negatief en tragisch en dat breekt mij op. Ik ga niet meer mee uit en ik heb minder contact met ze dan eerst. Zelf ben ik vrij optimistisch en ik ga heel anders om met mijn problemen en ik uit me niet zo negatief. Wat moet ik hiermee en herkent iemand deze situatie? Ik wil vrienden blijven maar ze zijn echt heel ellendig en zien alleen maar de zwarte kanten van het leven en ik ben dus totaal niet zo.
Van dit soort vrienden, word je alleen maar ongelukkig. Ik zou de vriendschap op een veel lager pitje zetten of helemaal afkappen.
Wat haal jij nog uit deze vriendschap?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Dit noem je toch geen vriendinnen?
Heb je dit wel eens met ze besproken? Misschien hebben ze het niet eens zo in de gaten, is het 'gewoonte'. Lijkt me goed als je aangeeft wat het met jou doet...
KyloRen schreef:
05-07-2018 15:28
Dit noem je toch geen vriendinnen?
precies, gewoon weer terug naar 'klasgenoten' status.
Zoek leukere vriendinnen en laat het doodbloeden..
Dank je wel, ik dacht misschien dat is een slechte vriendin zou zijn volgens sommigen als ik het zou dood laten bloeden. Ze hebben het niet door denk ik dat ze zo negatief doen maar ik word echt meegesleurd in die ellendige sfeer en ik heb er geen zin meer in. Een andere jongen in onze vriendengroep heeft al sinds kort de vriendschap laten verwateren (zien elkaar op school) en ik ga dat ook maar doen. Ik heb al geen zin meer om samen de stad in te gaan of naar de bioscoop. Het is een en al ellende.
Sommigen kankeren idd uit gewoonte. Hetzelfde met schelden, bekritiseren, ruziën, beterweten enz.

"En nu iets positiefs!" zo kan je een praatje beginnen. "Ik zei positief en nu begin je over.."

Ik weet niet of het helpt maar je zou het kunnen proberen. Misschien hebben ze gewoon een treurig leven. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven