net gescheiden en morgen jarig

28-12-2010 21:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien helemaal onterecht, maar ben een beetje boos over het volgende.

Morgen ben ik jarig en sinds 2 weken wonen we niet meer samen. De scheiding is nog niet officieel maar gaat wel komen. Vanavond bracht hij de kinderen thuis en er zat geen kado in hun tas. Nou had ik dat aan de ene kant ook niet verwacht, maar ik ben toch teleurgesteld.

De kinderen zijn nog te klein om zelf wat te kopen en nu staan ze morgen dus met lege handen. In november was hij jarig en toen heb ik wel voor een kado gezorgd.

Is het vreemd dat ik nu teleurgesteld ben? Hij had echt niets groots hoeven doen, zelfs een tekening was leuk geweest, maar helemaal niets????
Gefeliciteerd alvast.

Ik weet niet of het vreemd is, ik denk dat het komt omdat je verwachtingen anders lagen. Je kinderen zijn te klein, je ex is je ex. Probeer er niet te zwaar aan te tillen.
Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent. Mij overkomt het nog wel eens dat ik (gewoon in een goede relatie) ook dat soort dingen vergeet. Dus wel belangrijk: hoe was hij daarvoor?

Misschien kun je de kinderen zelf nog influisteren dat ze een mooie tekening maken? Hebben de kinderen er in ieder geval geen last van..

Sterkte, je eerste verjaardag zo alleen zal niet gemakkelijk zijn!!!

Groetjes, tjjjjjemig
Ik voel me zo moedellooos
Hmm had je dat nog verwacht dan? Ik ken hem verder niet,dus weet niet of hij altijd heel attent was en of jullie op goede voet met elkaar verder leven.

Ik zou denk ik zelfs helemaal niets verwachten, ik zou denk ik blij zijn als het geen vechtscheiding zou zijn en hij er zou zijn voor de kinderen. De rest zou me gestolen kunnen worden.
Zou je het niet hypocriet vinden om nog 'n kado aan te nemen van je verse ex? Waarom zou je uberhaupt 'n kado van hem willen? Neem aan dat je niet meer goede vriendjes bent aangezien je uit elkaar bent gegaan.
mannen.... die denken er vaak niet bij na... Dat soort dingen komt vaak gewoon niet in ze op
Dacht hij tijdens jullie huwelijk wel aan dat soort dingen? Heeft hij uberhaupt papier en kleurtjes in huis?

Ik zou idd de kinderen morgen een tekening laten maken. Op die manier geef je hen toch de kans iets te doen, en als je het leuk inkleedt dat zullen ze daar echt niets aan overhouden.
quote:elninjoo schreef op 28 december 2010 @ 21:47:

Zou je het niet hypocriet vinden om nog 'n kado aan te nemen van je verse ex? Waarom zou je uberhaupt 'n kado van hem willen? Neem aan dat je niet meer goede vriendjes bent aangezien je uit elkaar bent gegaan.Volgens mij wil ze geen kado van haar ex-man maar dat haar kindjes haar morgen kunnen feliciteren met een kado. Alleen de kindjes zijn te klein om het te kopen. En ze hoeft niet persé een kado een tekening voor mama had ook helemaal goed geweest.
Het gaat me niet zozeer om het idee dat het van hem zou zijn. Maar zelf zou ik dat anders aanpakken. Maarja ik besef ook wel dat je van een ander niet mag verwachten dat hij/zij net zo doet als ik zelf zou doen.

We staan op goede voet, misschien vindt hij het ook wel moeilijk wat hij moest doen. Het is ook net vers.

Ik dacht ook dat ik niets verwachtte, maar blijkbaar onbewust dus wel :-)

Ach ja, het zijn ook geen big issues.....
gewoon jezelf het beste kado ooit geven!!!

die dure parfum, die mooie ketting, die geweldige cd, mooie bloemen...

echt, dat werkt.. happy b-day to me!!
Ik denk dat het TO niet gaat om haar eigen gevoel maar om dat van haar kinderen die niet weten dat hun moeder morgen jarig is en vervolgens met lege handen staan.

Mijn ervaring was dat mijn moeder wat dat betreft altijd meer attent was dan mijn vader, als in, moeders kunnen het volwassen gedoe meer los laten en aan het kind denken. Ik herinner mij wel dat mijn vader later altijd geld gaf om bloemen te kunnen kopen. Beiden waren toen al opnieuw getrouwd.

Wellicht komt het omdat het bij jullie nog zo'n verse situatie is. Zolang je maar niet ri kinderen slecht praat over de vader. Ben altijd nog blij, wat een kl@@tzak mijn vader ook is geweest, dat mijn moeder de gedachten van mijn broer en mij over mijn vader zuiver hield. Knap!

Maak het morgen gezellig, kunnen ze een ontbijtje voor je maken zodat jij hen het gevoel geeft dat ze iets voor jou doen?
Kan me er wel iets bij voorstellen, maar het is inderdaad je ex. Het is nu niet zo dat hij een cadeau moet kopen voor je. En het feit dat hij er nog voor je kinderen is, en jullie elkaar kennelijk de tent niet uitvechten is toch ook fijn? Ik hoop dat je alsnog een fijne verjaardag kunt hebben met je kinderen. En het is lief dat jij een cadeau voor hem hebt gekocht in november, maar dat jij iets doet betekent niet automatisch dat je er iets voor terugkrijgt.
Ik denk dat je hier even concrete afspraken over moet maken met je ex.

Mijn ex en ik hebben afgesproken dat wij zorgen dat onze dochters een kadootje voor papa of mama hebben zolang ze nog te klein zijn om zelf een kadootje te kopen.

Als ik dit niet met hem had afgesproken had hij het zeker ook nooit gedaan omdat zoiets niet in hem op zou komen.

Nu loopt het prima. Ik koop samen met de meiden iets voor hem en hij iets voor mij.
quote:Tikker schreef op 28 december 2010 @ 21:50:

[...]

Volgens mij wil ze geen kado van haar ex-man maar dat haar kindjes haar morgen kunnen feliciteren met een kado. Alleen de kindjes zijn te klein om het te kopen. En ze hoeft niet persé een kado een tekening voor mama had ook helemaal goed geweest.

Als die kinderen te klein zijn om iets voor 'n verjaardag te doen, dan hoeft haar ex toch geen toneelstukje op te voeren uit naam van die nog te jonge kinderen?

Als de kinderen oud genoeg zijn om te beseffen wat verjaardag van ouders inhoudt kunnen ze toch uit eigen beweging 'n tekening maken zonder daarvoor aangespoord te moeten worden?
MIsschien kun je zelf zeggen dat je jarig bent morgen, en een soort spelletje met ze spelen waarmee jij een cadeautje krijgt van hun? Zoiets als een tekening dan of iets dergelijks?
quote:elninjoo schreef op 28 december 2010 @ 21:47:

Zou je het niet hypocriet vinden om nog 'n kado aan te nemen van je verse ex? Waarom zou je uberhaupt 'n kado van hem willen? Neem aan dat je niet meer goede vriendjes bent aangezien je uit elkaar bent gegaan.

Gaat er toch om dat die kindjes morgen bij het wakker worden geen kadootje aan mama kunnen geven.

Kado van ex zit ze vast niet op te wachten, gaat om die kinderen
Kan me echt wel indenken dat je dit vervelend vindt.

Maar: mannen hechten hier over het algemeen echt minder aan. Hij heeft er waarschijnlijk niet aan gedacht dat zijn kindjes nu met lege handen staan. Zeker tegenover hen zou ik er geen issue van maken. Morgenochtend gewoon lekker een uitgebreid verjaardagsontbijt maken met je kindjes, er een klein feestje van maken.

Ik hoop tenminste dat het je niet om het cadeau gaat, maar om het feit dat je kinderen je nu niets kunnen geven en kindjes vaak goed weten dat bij verjaardagen cadeautjes horen.
Het gaat er in dezen dus om dat de kinderen een kadootje voor de verjaardag hebben. Niet om het kadootje...
quote:Medatative_rose schreef op 28 december 2010 @ 21:45:

Hmm had je dat nog verwacht dan? Ik ken hem verder niet,dus weet niet of hij altijd heel attent was en of jullie op goede voet met elkaar verder leven.

Ik zou denk ik zelfs helemaal niets verwachten, ik zou denk ik blij zijn als het geen vechtscheiding zou zijn en hij er zou zijn voor de kinderen. De rest zou me gestolen kunnen worden.Ik neem aan dat 't niet gaat om een kado van hem, maar dat hij even de moeite had genomen om met de kinderen iets uit te zoeken, zodat ze dat morgen aan TO hadden kunnen geven...
Nee hoor, ga zeker geen kwaad spreken over hun vader. Mijn ouders zijn er ook (morgen big 40 archhhhh) en mijn moeder lost het wel op. Zij had ook aan ze gevraagd over een kado, ik ben er zelf echt niet over begonnen...

Dus de tekening is wel een goede oplossing inderdaad.

En nee het ging me dus echt niet om een kado voor hem, maar het feit dat de kinderen morgen niets kunnen geven. En ja hij heeft wel papier en potloden, dus een tekening had gekund.

Maar nogmaals, ik besef dat ik niet mag verwachten dat anderen dingen net zo doen als ik het zelf zou doen.
In ieder geval alvast gefeliciteerd voor morgen.

Ik snap het wel, de eerste verjaardag tijdens de scheiding, is toch altijd een beetje wrang, papa is er nu niet bij en dan hebben de kinderen niets voor mama. Het gaat jou denk ik ook niet om een cadeau van hem, maar gewoon het idee, bij een verjaardag hoort een (al is het maar klein) cadeautje, dat doe je bij de kinderen ook. Hij had best even namens de kinderen een cadeautje voor je kunnen kopen. maar ja zo zijn sommige mannen nou eenmaal.

Ik heb ook zo´n ex, mijn kinderen zijn nu wat ouder, dus die regelen het zelf, maar dat was een paar jaar geleden ook nog niet zo.

Ik wens je morgen toch een fijne dag met al je dierbaren om je heen. En heel veel sterkte.
@elninjoo Ik weet niet of ze te klein zijn om te beseffen dat mama jarig is. Ik weet ook niet hoe oud je bent als je zelfstandig een kadootje kan kopen voor je ouders of dat je al helemaal zelf kan bedenken om een tekening te maken.

Ik vind ook niet dat het dan een toneelstukje is van de vader. Het is meer de kinderen helpen en attent zijn. Maar goed meningen verschillen.
Hoe oud zijn die kinderen dan? Weten ze wat 'n verjaardag is, dat je jarig bent en weten ze dat ze dan eigenlijk 'n kadootje zouden moeten willen geven? Als zij er zelf nog geen besef van hebben (anders zouden ze er toch wel zelf om gevraagd hebben aan hun vader?) dan is het toch vooral jouw probleem, niet van die kinderen?
quote:elninjoo schreef op 28 december 2010 @ 21:54:

[...]

Als die kinderen te klein zijn om iets voor 'n verjaardag te doen, dan hoeft haar ex toch geen toneelstukje op te voeren uit naam van die nog te jonge kinderen?

Als de kinderen oud genoeg zijn om te beseffen wat verjaardag van ouders inhoudt kunnen ze toch uit eigen beweging 'n tekening maken zonder daarvoor aangespoord te moeten worden?Mijn kinderen zijn groot genoeg om een verjaardag bewust te beleven en mee te vieren maar echt nog te klein om alleen met een tientje naar de Blokker of de Etos te sturen....( 3 en 5 jaar)
Ik vind de oplossing van hangmat en haar ex wel een goede, zal het binnenkort wel eens in de 'groep' gooien. Het is allemaal gewoon nog wennen voor ons beide hoe je met bepaalde dingen om moet gaan.

bedankt iig voor jullie reacties.

En hoe dan ook, ik ga er morgen iets leuks van maken!!! Het leven begint (opnieuw ) bij 40 toch????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven