Net samenwonend

08-03-2012 12:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds een maandje samen met vriend. We zijn ruim 3 jr samen en waren toen we nog apart van elkaar woonde ook al elke dag samen. In feite is er dus niet veel veranderd.

Behalve dan...dat ik een stuk onzekerder ben geworden. Ik ben onzekerder geworden omdat mijn vriend nauwelijks meer zin heeft in seks....hooguit 1 keer per week en dan zijn de keren dat ik word afgewezen niet meer te tellen. Nu heeft hij nooit een enorm hoog libido gehad maar toch....Hij heeft wel eens 2,5 jaar geen seks gehad. Hij zegt zelf dat het komt door stress op werk. Ik weet ook dat hij het enorm druk heeft! Vooral in zijn hoofd want hij is bezig met het afronden van zijn promotie-onderzoek. Hij wil dit over een week afhebben, maar zijn contract is verlengd tot eind mei.

Ook doen we weinig leuke dingen samen. Als we samen zijn leest hij de krant en zegt hij verder niet veel. Leuke dingen komen er weinig van. We zouden in feb een weekendje weg gaan maar wegens stress van het afronden van het onderzoek kwam het er niet van. Nu wilden we eigenlijk dit weekend een nachtje Belgie doen, maar dit gaat ook niet door. Ik voel me net een klein mokkend kind want over een week gaat een week met een vriend weg (voorafgaand aan een congres). En in mijn ogen is dat dan weer: Ja dan kan het wel Ook al, weet ik dat hij voor de vakantie met die vriend zijn onderzoek wil afronden. Vandaar alle stress nu! Echter, zijn contract is dus verlengd tot eind mei maar hij wil nu alvast de puntjes op 'i' hebben gezet.Ook gaat hij in de avond wel leuke dingen doen met vrienden. En bij mij vind hij het zo fijn om juist niks te hoeven en lekker met mij op de bank te kunnen zitten.

Nu hebben wij eind mei een vakantie gepland maar ik ben bang dat hij het dadelijk ook te te druk heeft met het onderzoek, en dat onze vakantie in mei ook niet doorgaat!

Nu lopen de ruzies wel erg hoog op, en lig ik bijna elke avond te snikken...En dat wil ik niet, ik woon potjandorie net samen!

Is het logisch dat ons us-time er bij inschiet door het afronden van een promitieonderzoek (iemand ervaringen mee??) of is er meer aan de hand en twijfelt hij aan ons? En ik ben ook bang dat onze vakantie eind mei niet doorgaat omdat zijn contract tot dan is verlengd. Dadelijk heeft hij dan ook nog te druk!!

Thank dames!
Misschien één vaste avond in de week 'inplannen' waarbij je echt tijd voor elkaar maakt? Dan dus samen lekker koken, filmpje kijken, kroeg paken etc., en niet afzonderlijk van elkaar dingen doen in toevallig hetzelfde huis.
Ik denk dat je erg moet wennen aan dat samenzijn niet meer exclusief aandacht betekent. Dit maak ik op uit het feit dat je het vervelend vindt dat hij de krant leest als jij erbij bent. Misschien is het een idee om een avond in de week/2weken/maand vrij te houden voor jullie tweetjes. En dan lekker een filmpje kijken of samen uit gaan.
misschien even afwachten tot het onderzoek is afgerond (duurt niet lang meer toch dan?) en kijken of het dan beter gaat.

De stress is dan als het goed is voorbij.
Als hij zegt dat hij niet aan jullie twijfelt zou ik er van uitgaan dat dit de waarheid is. Wel zou ik hier over een goed gesprek met hem aangaan in plaats van het bijvoorbeeld steeds tussendoor te melden. Geef aan wat jouw wensen zijn en probeer compromissen te sluiten!
Hoe komt het dat je hem niet gelooft als hij zegt dat het door de stress komt?
Goed gesprek aangaan, waarin je duidelijk verwoordt wat je dwars zit. Niet meteen boos worden of verwijten, maar je mag wel duidelijk aangeven dat je niet bent gaan samenwonen om alleen als huishoudster te fungeren.
Als er zoiets is als de afronding van een promotie onderzoek, dan vind ik het heel normaal dat de focus daar tijdelijk op ligt en de samentijd er tijdelijk voor wijkt.

Vind je het zelf niet heel onvolwassen om hier dagelijks om de huilen en er dus een soort drama van te maken? Daar zou ik namelijk zwaar de pest over inhebben als ik je vriend zou zijn.
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 maart 2012 @ 12:36:

Als er zoiets is als de afronding van een promotie onderzoek, dan vind ik het heel normaal dat de focus daar tijdelijk op ligt en de samentijd er tijdelijk voor wijkt.

Vind je het zelf niet heel onvolwassen om hier dagelijks om de huilen en er dus een soort drama van te maken? Daar zou ik namelijk zwaar de pest over inhebben als ik je vriend zou zijn.Ja, maar hij kan wel een week weg met zijn vriend. Een weekendje met haar weg is teveel gevraagd. Daar zou ik ook pissig over worden.
quote:Mopsie41 schreef op 08 maart 2012 @ 12:38:

[...]

Ja, maar hij kan wel een week weg met zijn vriend. Een weekendje met haar weg is teveel gevraagd. Daar zou ik ook pissig over worden.Maar dat is wel pas na het onderzoek, niet tijdens.
@ Annelaure:

Gezien het feit dat ze met al zijn stressbuien heeft te dealen, en zich als een saaie lul gedraagt, zou hij háár wel eens een weekje mee mogen nemen.
Geef je vriend de ruimte om zijn ding te doen. Samenwonen betekent idd niet meer de exclusieve aandacht wanneer je samen bent. Je hebt allebei een leven en dat gaat door, dus idd ook de krant lezen, met vrienden dingen ondernemen en verplichtingen jegens studie of werk.

De balans moet er wel zijn natuurlijk maar die is moeilijk te maken na 1 maand samenwonen en die ook nog eens gevuld is met promoveren.

Geef het even de tijd en mochtend je nog steeds het gevoel hebben dat jij bijzaak bent dan kun je alsnog je conclusies trekken.
Wat seks betreft, ti's ook nooit goed. Wil hij dan wil zij niet, wil hij niet dan wil zij wel
Ja dat is logisch. Geef hem tijd en ruimte. En stop met huilen.
This is not kosher!
Als samenwonen voor jou bestaat uit sexueel afgewezen worden, geen tijd samen besteden en niet op vakantie kunnen, terwijl je vriend wel tijd maakt voor zijn vrienden, tsja, dan zou ik geloof ik ook pissig zijn.

Praat met hem zou ik zeggen.
Ik ben sowieso nogal onzeker. Ik vind het heel moeilijk om van het nu te genieten. Ben veel bezig met de toekomst..eerst wilde ik heel graag samenwonen en nu wonen we samen en pieker ik hier weer over....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven