Net terug van eerste date

02-02-2009 02:22 908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik schrijf niet zo heel erg vaak, lees eigenlijk voornamelijk mee (vraag me niet waarom)...

Gezien het tijdstip kan ik echt niemand bellen nu, maar ik wil zooo graag kwijt dat ik net terug ben van mijn eerste date met een man... Dus daarom maar even een topic.

Heb via internet iemand leren kennen, leuke gesprekken mee gevoerd, veel gemeenschappelijke dingen ontdekt. Uiteindelijk toch maar afgesproken (na een paar maanden). Ik was echt super zenuwachtig, maar wat viel het mee! Echt, ik heb een super leuke avond gehad. Geen ongemakkelijke stiltes o.i.d., gelachen, serieus gepraat. Ben, serieus, pas net thuis.

Er is niets gebeurd ofzo. Maar toch... Moest echt even uitten dat het leuk was! .

Geen idee wat ik met dit topic wil hoor, maar in ieder geval bedankt voor het lezen
Stom is dat he Lunax, dat je die data gewoon niet vergeet….aan deze kant net na nieuw jaar.

Vwb je vraag: ik vind het lastig. Aan de ene kant wil ik hem graag zien, aan de andere kant heb ik geen zin in een afspraak die hoogst waarschijnlijk weer wordt afgezegd, al dan geen eerlijke afzegging, want ook daar kan ik niet meer van op aan. Dus nee, ook al is/blijft de man voor mij woest aantrekkelijk, ik ga/wil niet zwichten. Jammer? Ja, dat wel. Hij kiest er echter voor om zijn woorden niet in daden om te zetten ondanks uitspraken dat ‘we’ het opnieuw moeten proberen. (Non)actie is (non) reactie.
Dames jullie zijn wel verstandig hoor . Respect! Zelf ben ik nooit zo verstandig op het gebied van liefde.

In mijn datewereld nog steeds alles ok. We hebben het erg gezellig samen en mijn prins zit nog steeds stevig in zijn zadel :-).
Wat saai hier hahaha,

Ik heb ook niks te melden behalve dat alles nog steeds goed gaat en met de dag leuker.

Kom allerlei oude bekenden tegen die ik allang vergeten was en dat is ontzettend leuk.

Krijg weer een sociaal leven wat ik 17 jaar kwijt ben geweest (dankzij extreem jaloerse ex).
Wie het laatst lacht................. heeft de grap niet begrepen.
@lunax: dat je het van de man in kwestie af laat hangen vind ik jammer. Wat als hij deze keer wel een keer dit wknd al tijd heeft voor je? Ga je dan wel zwichten? Terwijl je weet dat dit waaschijnlijk een incident gaat zijn en jij straks smachtend thuis zit? Nee toch zeker!! Kom op, laat het niet van die man afhangen maar neem zelf een beslissing vóórdat hij iets gaat laten horen! Twijfel ruiken ze, echt waar.

@BE: wat goed dat je je leven weer aan het oppakken bent! Op alle fronten

@Dibbes: iemand die afspraken maakt maar steeds weer afzegt stelt je dus eigenlijk steeds weer teleur. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Sterk blijven!

Nog even over je off topic: soms zou ik weleens willen dat ik ff niet aan de consequenties zou denken en gewoon doen! Ik ben wel echt een denker en denk altijd al zo'n 5 stappen vooruit. Dat bedoelde ik eigenlijk. Dat verstand loslaten....
@Dolphin: Ja, dat doe ik wel he? Ik leg het indirect wel bij hem neer. Maar dat komt vooral omdat ik hem eigenlijk gewoon wel heel graag weer een keer wil zien. Ik hou mezelf voor dat we echt ook wel gewoon vrienden kunnen zijn. Lekker struisvogelen dus

En verder: Zo af en toe moet je gewoon doen hoor, en niet denken! Anders wordt het saaaaaai

@BE: Ik ben echt héél blij voor je! Super dat je/jullie het zo leuk hebben en je weer begint te voelen wat leven ook alweer was! Super!

@Dibbes: Gewoon eerst lekker op vakantie gaan met je kleine vriendje en daarna maar weer verder zien. Toch?
@lunax: dus eigenlijk heb je al besloten dat als hij weer belt je er op in gaat

Ben laatst impulsief geweest en dat is me erg goed bevallen. Dus ik wil/ga dat zeker vaker doen! Herinner me er alleen af en toe ff aan dat ik dat moet doen, oké?!
Ik vergeet Binti: Sorry.

Maar jouw ridder zit dus stevig in het paard. Jammer dat we de eerste dates niet hebben meegekregen

Maar het valt mee hoor met dat verstandig zijn. Het is schijn zoals je in mijn postings van vandaag kunt lezen.....

Dolphin: Ik weet het echt niet. Ik zou wel willen maar of mijn verstand of mijn gevoel gaat winnen moet blijken als hij met iets concreets komt denk ik...

Impulsief is goed! Wanna share?? Nee hoor, hoeft niet. We zullen je af en toe blijven herinneren.
@lunax: denk je dat hij wel binnenkort weer contact met je opneemt? Heeft hij daar de vorige keer iets over gezegd?

Vond het wel beetje vreemd dat hij precies wist wanneer jij een date had gehad, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nee, hij wist niet wanneer ik een andere date had Dolphin. Hij wist alleen nog op de dag precies te vertellen wanneer wij elkaar voor het laatst gezien hadden. Dat had ik echt niet meer geweten

En of hij binnenkort weer belt? Ik heb geen idee. Misschien laat hij het wel bij mij. Hij heeft aangegeven om er open voor te staan en wacht wellicht op mij of ik hem inkop of niet. Ik heb tenslotte een aantal maanden geleden het contact verbroken. Vanaf volgende week is hij op vakantie en eerlijk gezegd verwacht ik hem niet te horen/zien voor die tijd..
Aha, dan had ik het verkeerd begrepen. En heeft hij een goed geheugen. (of een goeie agenda )

Tja, dan wordt het waarschijnlijk wachten op elkaar. Klinkt wel alsof hij de verantwoordelijkheid bij jou neerlegt en dus ook de beslissing.
Hij zegt niet in zijn agenda te hebben gekeken (was het eerste wat ik vroeg..haha). En als hij dat idd doet met die verantwoording en beslissing enzo bij mij leggen dan is dat maar goed ook eigenlijk. Hij ging al tegen de afspraken in door toch weer contact te zoeken.

Maar..ik ga ook stoppen met er hier over te schrijven want merk dat ik er nu veel te veel mee bezig ben. Nou zit ik al de hele avond weer te twijfelen of ik hem zal bellen om mee te vragen naar een strandfeest morgen (waar ik graag heen wil maar nog geen andere enthousiastelingen voor heb gevonden). Heb het toch maar niet gedaan trouwens
Hai meiden,

Met mij zijn er vast nog vele anderen...maar ik ben een mee smuller van jullie topic. Het is alleen wel wat aan het uitdunnen de laatste tijd heb ik gemerkt!

Nu wil het geval dat ik gisteren gedate heb...dus ik dacht: nu kan ik met jullie meeschrijven! De situatie waar in in zit hebben jullie vast vele malen meer meegemaakt dan ik, dus ik ben ook wel benieuwd wat jullie ervaring er mee is. Maar jullie onzekerheden etc kan ik zo goed plaatsen. Op sommige gebieden lijken wij vrouwen toch behoorlijk op elkaar he...

Okee, m'n date: we hebben elkaar dus online ontmoet op datingsite. Ik had maar ns initiatief genomen door hem iets te sturen en er ontstond een leuke mailwisseling. Zo'n 2 wkn iedere dag een (leuk) mailtje, maar wel redelijk oppervlakkig. Gisteren was dus De Date! We zagen elkaar, hij zag er heel leuk uit (fiew)! We hebben een hele gezellige avond gehad, terrasje...restaurantje...terrasje... geen moment stilte (en niet alleen dankzij mij ;) ). Maar het was vooral...gezellig...Ondanks dat hij er erg goed uitzag voelde ik geen 'woeste seksuele aantrekkingskracht'. Ik moest met laatste trein mee, hij bracht me en bij het afscheid 3 zoenen...zoals ik met 'iedereen' doe...terwijl ik (en misschien is dat juist raar?!) na een geslaagde date toch een echte zoen had verwacht...Maar dat zou echt ongepast hebben gevoeld...hmm vreemd? Bovendien, wat zei hij: 'we hebben nog wel contact.' Ik moest opschieten om de trein in te stappen, maar vond het einde nogal vreemd! Het kwam ook zo plotseling voor mn gevoel. Maar ik had eigenlijk wel een:'ik zou het leuk vinden om je vaker te zien' verwacht.

Dus nou ja, ik ben benieuwd wanneer dit contact plaats gaat vinden...en hoe...en wat hij voelt...en wat ik zelf voel. Ik weet t niet!

Hoe ging het afscheid bij jullie meestal? En hebben jullie wel eens een hele gezellige avond/ handsome kerel/ goede gesprekken gehad...terwijl je niet gelijk het: OH MY GOD, HIJ IS ZOOO LEUK gevoel had? Terwijl ie eigenlijk wel alles in zich heeft...? Ik wacht iig rustig af hoe dit gaat verlopen...

Liefs
Hallo,

Nou Danielle. Ik kan nu ook uit ervaring spreken. Ik heb gister ook gedate voor het eerst met deze persoon. Ook met iemand die ik online ken.

Hele leuke klik online, uren kletsen.

Gister heb ik wel een kus gehad met afscheid. Het was zijn initiatief. Zelf had ik het niet gedaan maar ik vond het prima. We hebben ook niet met afscheid dingen uitgesproken zoals we houden contact oid, maar wel dat we t leuk vonden. Ik had de kus niet verwacht zeg maar, het gebeurde dus wel... Ik bedankte hem wel en hij mij ook en dat was het. We waren beide wel bang dat het zou tegen vallen, hij zei dat het niet het geval was. Dus ik vind het nu ook spannend wat hij er verder van vond. Maarja ik denk wel als hij mij niet leuk zou vinden zou hij me ook niet kussen. Of hij had gewoon zin in n knuffel en een kus, weet het niet...

Bij mij moet dat ook altijd groeien voordat zo'n gevoel komt om iemand te kussen. Kijk we hebben elkaar nu 1 keer gezien, toch wennen als iemand in real life voor je zit. Vond het toch wel iets moeilijker en spannender praten dan om msn. Daar praatte ik zonder enige moeite over m'n gevoel en over hoe onze klik was, nu durfde ik dat minder goed uit te spreken. Dus heb me voor mijn gevoel toch wat ingehouden en voor het veilige gekozen, waardoor er af en toe wel een stilte was, daar baal ik wel 'n beetje van.

Voor mij dus ook even afwachten, wat ik voel en hij voelt.

Ben benieuwd naar je vervolg Danielle.
Hallo,

ook ik wil graag wat ervaringen uitwisselen hier, leuk!

Ben sinds een tijd weer single en aangezien ik niet meer zo'n stapbeest ben en ik hoorde overal positieve verhalen over online-dating besloot ik me ook in te schrijven bij een datingsite. In eerste instantie niet betaald, zodat ik eerst eens kon rondsnuffelen. Ik zag een erg leuke man die ook nog eens vlakbij woont maar die kon ik geen interesse-berichtje sturen helaas. Die mogelijkheid had hij uitgeschakeld, nogal populaire man blijkbaar.

Een uur later kreeg ik een bericht van hem, dus ik ben toch maar betaald lid geworden om hem terug te kunnen schrijven.

Nou hebben we ongeveer anderhalve week iedere dag gemaild, erg leuk en het lijkt erop dat we veel gemeen hebben.

Ik heb zelf op een gegeven moment het initiatief genomen om een date voor te stellen waar hij heel enthousiast op reageerde. Dat was dus afgelopen donderdag. We zijn wat gaan drinken. Toen ik hem zag vond ik hem nog leuker dan op de foto en volgens mij was hij ook wel aangenaam verrast. In ieder geval hadden we een hele leuke avond, lekker gekletst en de sfeer was heel relaxed. Ik had er in ieder geval een goed gevoel over. Niet dat ik meteen helemaal hoteldebotel van hem ben. Maar volgens mij komt dat gewoon doordat het toch een onnatuurlijke situatie is.

Maar inderdaad, wat jij ook schrijft Danielle, dat einde! Hij gaf aan dat hij naar huis wilde omdat hij 's morgens erg vroeg op moest voor zijn werk en ook nog iets moest uitwerken voor zijn werk. Dus we liepen samen naar onze auto's toe, hij zei dat hij het heel gezellig had gevonden (en dat klonk heel spontaan en gemeend). Ik kreeg een hand en drie kussen en hij zei Tot mails! Dus een beetje dezelfde situatie als jij had. Ik had geen zoenpartij verwacht, maar inderdaad wel de vraag of ik het leuk zou vinden nog eens af te spreken. Maar goed, ik heb daar ook niets over gezegd.. terwijl ik dat wel zou willen.

We hebben elkaars telefoonnummer. Ik had zijn privé-mailadres al gekregen maar hij nog niet die van mij. Dus ik heb hem zojuist een kort mailtje gestuurd zodat hij mijn privé-mailadres ook heeft en hem een prettig weekend gewenst. En nog een keer geschreven dat ik het erg gezellig had gevonden.

Dus nu is het afwachten of hij nog terugmailt.. ben benieuwd hoe dit verloopt.

Ben ook wel benieuwd wat anderen hiervan vinden? Ben echt nieuw op het gebied van online-daten.

Groetjes!
@Danielle en 30graden, want ontzettend leuk dat jullie zo een gezellige eerste date hebben gehad. En het is altijd spannend wat het vervolg zal zijn.

Na mijn eerste date hebben we wel gelijk naar elkaar uitgesproken dat we elkaar erg leuk vonden en zeker nog wel een tweede keer wilden zien.. Maar eigenlijk hoefde dat niet uitgesproken te worden, want voelden we allebei wel dat het wel goed zat. En nee er was ook nog niet gezoend .

Als je met iemand via internet date vind ik het altijd erg spannened om iemand te ontmoeten. Heb zelf nogal "praatjes"via MSN. Maar heb toch altijd het gevoel dat je met een vreemde bent als je iemand in real life oontmoet en dan zijn die praatjes wat minder haha.

Iemand gelijk woest aantrekkelijk vinden heb ik sowieso niet. Dat gevoel groeit bij mij altijd naarmate ik iemand beter leer kennen en vaker zie. Maar weet altijd wel gelijk of die befaamde klik er is.
Haha, "praatjes' idd!
Wat leuk! Nog drie andere first daters die zich aanmelden!

Grappig om jullie verhalen te lezen. Allemaal een leuke date gehad (die voor iedereen anders is geeindigd) en allemaal zitten we met een aantal vraagtekens. Ik ben benieuwd hoe jullie contact so far is verlopen! Hebben jullie jullie dates al weer gesproken?

Ik nog niet. Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit wat ik zelf voel/ wil. Een bericht van hem had misschien wel wat meer in me wakker kunnen schudden vandaag.

Op de een of andere manier voel ik niet de behoefte om zelf contact met hem te zoeken...onder het mom van: dat kan hij toch ook?

Zo rustig aan is voor mij geheel onbekend terrein. Maar misschien niet slecht. Mijn love-@first-sight-ervaringen tot nu toe hebben ook niet veel zoden aan de dijk gezet (anders zou ik toch niet single zijn) dus wie weet...

Nog steeds in rustige afwachting dus! Niet de spannende afwachting van: heeftiealgesmstheeftiealgesmst...maar....relaxed.
-
anoniem_84422 wijzigde dit bericht op 18-07-2009 23:01
Reden: dubbel
% gewijzigd
Maar Danielle heb je wel behoefte aan contact dan? En hebben de rest van de meiden al wat gehoord na hun eerste date?

Nou ik ga zo op pad voor date nummer 5 alweer ...
Dat vroeg ik me ook af Danielle, dat wat Binti vraagt. Jij lijkt ook niet echt heel enthousiast.

Mijn ervaring is trouwens als je het wel leuk hebt maar van 2 kanten geen mega klik voelt en de avond eindigd met 'we hebben nog contact' dat dat over het algemeen geen 2e date oplevert

@Roslynne: Kan alle kanten op he? Heb je al wat gehoord?
Hmm nee ik moet zeggen...ben ook niet heel enthousiast. Ik denk dat je gelijk hebt Lunax...het was geen mega klik!

Maar wel apart...die jongen 'had' het wel zeg maar...waarom voel ik dan toch geen klik? Very strange!

Binti, have fun met date nr5!!! Er breekt voor jou binnenkort een date aan...die geen date meer is! Vanaf wanneer wordt zoiets serieuzer he?
Het hoeft ook niet altijd een mega klik te zijn. Zoals iemand hieronder schreef (misschien was jij het zelf wel maar ben te lui om terug te lezen ) moet een klik/gevoel soms ook groeien. Maar mijn idee bij een date is toch minimaal dat ik wel echt met het idee naar huis ga dat ik hem graag nog een keer zou zien, graag beter zou leren kennen. De opmerking 'we hebben nog contact' is dan niet heel bemoedigend.... toch?

En waarom je klikt niet voelt? Natuur. Feromonen. Geur. Allemaal echt belangrijk.
pff ik lees ook mee... Wil me ook melden want ik heb vrijdag mijn eerste date gehad.. Ook na een hele lange NON date tijd. Suuuper nerveus.. De date was zeeer geslaagd.. Gezellig gepraat en ik voelde elke klik, haha woest aantrekkelijk, sexueel, maar ook zeker het zogenaamde intelectuele en de gezelligheid incl. humor. De date afgesloten met een heeerlijke zoen.. We gaven beiden aan elkaar snel weer te willen zien.. En ik kreeg toen ikthuis was een sms met "jij bent leuk!" en nog wat neutrale dingen.

Maar ja dan nu... AARRGGGHHHH

Gisteren belde hij dan wel ff... Maar wel vrij kort.. Het initiatief ligt nu vermoedelijk bij mij want we hebben min of meer afgesproken dat de volgende date bij mij moet zijn (we wonen niet in dezelfde omgeving). Dus ik moet m uitnodigingen ofzo.. Maar ik durf niet, hahaha ben doodsbang om als een stalker over te komen.. Kortom ben ineens van een zelfverzekerd persoon veranderd in een onzekere "muts" (@ muts, niet jou hoor hihi)

Nou, ik kom hier dan dus ff om met al mijn bondgenootjes te kletsen over onze ervaringen!! hihi

(K)

Maak mezelf gek met twijfels...
quote:Danielle24 schreef op 19 juli 2009 @ 13:28:

Hmm nee ik moet zeggen...ben ook niet heel enthousiast. Ik denk dat je gelijk hebt Lunax...het was geen mega klik!

Maar wel apart...die jongen 'had' het wel zeg maar...waarom voel ik dan toch geen klik? Very strange!

Binti, have fun met date nr5!!! Er breekt voor jou binnenkort een date aan...die geen date meer is! Vanaf wanneer wordt zoiets serieuzer he?jaaa dat vraag ik me ook af, hihi..
Ik heb nog steeds niets gehoord op mijn mailtje. Vind het wel raar, want eerst hadden we iedere dag wel mailcontact. Ben me nu van alles in mijn hoofd aan het halen.. Heb een mailtje gestuurd via een mailadres die ik al jaren niet meer gebruik om te mailen. Misschien is het niet aangekomen? Zal ik nog eens sms-en daarover? Of via een ander mailadres of gewoon via die datingsite? Ben ook bang om opdringerig over te komen.

Hij lijkt me niet het type om niets meer te laten horen, ook al vond hij de date/mij dus niet leuk genoeg voor een vervolg.

Misschien heb ik niet de juiste signalen afgegeven dat ik hem wel 'zag zitten'. Zo zei ik bijvoorbeeld dat ik me niet met hooggespannen verwachtingen had ingeschreven. Zo had ik bijvoorbeeld ook ingevuld dat ik op zoek was naar een vriendschap en hij naar een vaste relatie. Maar goed, dat wist hij ook voor die date.

In ieder geval vind ik dit echt kl*te, dit afwachten. Liever had ik gewoon een kort berichtje gehad dat het van zijn kant niet klikte, als dat zo is. Dat zou ik wel jammer vinden, maar dan had ik in ieder geval duidelijkheid.

@Lunex, je schrijft: we hebben nog wel contact levert meestal geen tweede date op. Maar wat als hij zegt: Tot mails!? Het klonk niet afscheperig vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven