Niet blij met kado van man en kinderen

10-05-2020 11:49 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg🤣)

Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).

Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.

Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.

Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.

En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
strings-attached schreef:
13-05-2020 01:15
Maar dan zijn drie? kleine rondjes/muntjes en die aan een ketting toch veel subtieler dan zo'n kentekenplaat.
Echt zo'n balk aan een kettinkje is alles behalve subtiel.

Ik zou het stuk met de namen er af laten halen, in een lusje aan een fijn kettinkje laten zetten en van de rest een bijpassende armband.
zoiets bv
Maar TO vindt dat nu eenmaal mooier dan die dikke ketting. Zelf vind ik een fijnere ketting met een grotere hanger mooier dan gewoon een hele dikke ketting. Dat vind ik zelf ook subtieler dan een fietsketting om je nek.
Ik zou zelf nooit voor zo'n balk of zo'n kinderkophangertje of iets anders met een naam gaan. Dat past niet bij mij. Maar dat is een kwestie van smaak. TO, wil dat wel, maar dan wel in een stijl die zij mooi vindt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
rumforviva schreef:
12-05-2020 23:34
Wat valt er verder nog te bespreken dan? Gedane zaken nemen geen keer. Het is goed dat je het gezegd hebt, maar nu weer over tot de orde van de dag en niet in blijven hangen.
Ik denk/gok dat Divamommy bedoeld wat ze met die ketting kunnen doen: ruilen indien mogelijk of armbanden van maken of toch €500,- in een doosje in een kast stoppen. Met een bokkig 'Ik koop voortaan wel een cadeaubon' heb je wel iets van gesprek gehad maar niet echt een oplossing.
Marquise schreef:
13-05-2020 10:06
Ik denk/gok dat Divamommy bedoeld wat ze met die ketting kunnen doen: ruilen indien mogelijk of armbanden van maken of toch €500,- in een doosje in een kast stoppen. Met een bokkig 'Ik koop voortaan wel een cadeaubon' heb je wel iets van gesprek gehad maar niet echt een oplossing.
Ik denk ook niet dat er een oplossing komt. Dus neem je verlies, wees blij dat je het uitgesproken hebt en eerlijk bent geweest, maar maak er verder niet een hele toestand van zou mijn advies zijn. Zo'n ramp is een verkeerd cadeau nu ook weer niet.

Als ze dan een gesprek aan gaat, dan wat mij betreft over de kinderachtige en verongelijkte reactie van man.
Zelfs al zou dat alleen het laatste zijn, dan alsnog gaan ze in gesprek.

Maar goed, ik zou het zelf inderdaad niet al te gemakkelijk laten zitten. Een verkeerd cadeau an sich is niet rampzalig, Dat bokkige gedoe voor dat bedrag zou bij mij niet goed vallen.
DS1971 schreef:
12-05-2020 09:40
Ben ik trouwens de enige die moet denken aan de aflevering van Friends waar Joey aan Chandler een foeilelijke ketting geeft?

Armband. Joey gaf Chandler een armband.
rumforviva schreef:
13-05-2020 10:12
Ik denk ook niet dat er een oplossing komt. Dus neem je verlies, wees blij dat je het uitgesproken hebt en eerlijk bent geweest, maar maak er verder niet een hele toestand van zou mijn advies zijn. Zo'n ramp is een verkeerd cadeau nu ook weer niet.

Als ze dan een gesprek aan gaat, dan wat mij betreft over de kinderachtige en verongelijkte reactie van man.

Er is toch altijd nog de optie tot omsmelten?
S-Groot schreef:
13-05-2020 11:52
Optie's zijn er wel, maar ik denk dat Divamommy een man heeft die daar anders overdenkt.... en het hier stil blijft ;)
S-Groot schreef:
Smelten en iets nieuws laten maken? Dat is echt niet goedkoper hoor. Ik zou het misschien niet dragen, maar ik zou het wel een grappig aandenken vinden aan die keer dat man en kinderen voor mij op pad ging. Je moet er ook een beetje om kunnen lachen.

Een sieraad van mijn smaak komt wel weer een keer zou ik dan denken. Belangrijkste zou voor mij zijn dat duidelijk is dat dit een volgende keer anders wordt aangepakt.
S-Groot schreef:

Of de ketting bewaren voor Vaderdag ..
Alaynee schreef:
10-05-2020 13:33
Wat een flauwekul allemaal. Alleen maar luxe problemen draag hem 1x per week klaar.

Ik vind die speciale dagen heel naar er zijn veel die met deze dagen negatief geconfronteerd worden zoals overleden moeders, overleden kindjes, ongewenst kinderloos blijvende vrouwen. En verplichtingen en verwachtingen die soms door vaders of kinderen niet waar worden gemaakt wat als resultaat een chagrijnig mama thuis. Belangrijk is de waardering voor altijd.
Wat een onzin deze reactie. Ik ben zelf ook ongewenst kinderloos met 3 miskramen gehad. Maar kan me echt wel voorstellen dat ze ervan baalt dat haar man 500 euro uitgeeft van de gezamenlijke rekening voor een ketting die ze lelijk vindt. En dat ze dan hem niet eens kan ruilen en er verplicht blij mee moet zijn.
Omdat andere mensen misschien geen kinderen kunnen krijgen?
Je kan dat geld maar 1 keer uit geven en het is nu gewoon weg. Ik vind ook dat je dit gewoon moet kunnen bespreken in een relatie. Vooral omdat je zelf de helft van een ketting heb betaald die je niet wil.
En ? Al geïnformeerd of het retour mag oid?
Hallo allemaal,

Ik ben naar de juwelier geweest en het lag niet aan mij dat hij niet mooi stond, ten eerste hoorde de ketting veel korter te vallen dus moesten er schakels tussenuit. Maar het probleem was meer dat de ketting steeds omkiepte aan mijn nek, waardoor hij niet mooi lag. Gelukkig zeiden ze bij de juwelier meteen: o deze ketting staat echt niet mooi bij jou, omdat mijn sleutelbeenderen nogal uitsteken.

Contact opgenomen met leverancier ging wat tijd overheen, maar uiteindelijk mag hij ondanks de graveringen geruild worden voor wat anders en we gaan van de graveringen een armband laten maken.

Ik ben dus zeer blij🥳 nu alleen nog bekijken welke ketting ik ga nemen, maar wel stevig is🤪

Jullie tips? 😆
divamommy94 wijzigde dit bericht op 15-05-2020 09:07
0.54% gewijzigd
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Wat fijn voor jou dat er een oplossing is waar je blij mee bent. Die tips zou ik aan de juwelier vragen.
Fijn dat het zo opgelost kan worden! Wat vond je man ervan, dat de juwelier het met je eens was?
Sleutelbeenderen bedoel je?
zimi schreef:
15-05-2020 09:04
Sleutelbeenderen bedoel je?
Oo jaa natuurlijk haha 😆
dorpstuin schreef:
Fijn dat het zo opgelost kan worden! Wat vond je man ervan, dat de juwelier het met je eens was?

Ben ook zeer benieuwd, stiekem hoop ik dat je man er bij was :$
dorpstuin schreef:
Ja hij snapte het toen wel wat meer nu de juwelier het met me eens is, was behoorlijk opgelucht ook dat ze het zelf zeiden. Ik wil nu samen met hem iets uitzoeken maar hij heeft zoiets van ga maar gewoon alleen, maar sleep hem gewoon mee😆
Wat fijn zeg dat het wordt opgelost!
Sieraden zijn ook zo persoonlijk, man wil me iets geven maar om deze reden gaan we het samen uitzoeken.

Ik heb geen tips over stevige kettingen, draag zelf dunne kettingen en met twee kinderen zijn ze nog niet kapot gegaan (even afkloppen) je kan natuurlijk net pech hebben.
vrijenblij20220 schreef:
15-05-2020 09:02
Wat fijn voor jou dat er een oplossing is waar je blij mee bent. Die tips zou ik aan de juwelier vragen.
Inderdaad vraag de juwelier wat de mogelijkheden zijn een beetje goed juwelier werkt met een vaste goudsmid die kan vast iets maken.
Hey, fijn dat het toch opgelost kan worden. :)
Tips zou ik zo niet weten, ligt ook aan wat de juwelier verder heeft en ik heb een behoorlijk andere smaak, plus dat de juwelier ook beter kan zien wat mooi staat.
Jij wilde zoiets toch to ?
https://www.vedder-vedder.com/nl/finger ... r-necklace
Pip_pip schreef:
15-05-2020 09:20
Wat fijn zeg dat het wordt opgelost!
Sieraden zijn ook zo persoonlijk, man wil me iets geven maar om deze reden gaan we het samen uitzoeken.

Ik heb geen tips over stevige kettingen, draag zelf dunne kettingen en met twee kinderen zijn ze nog niet kapot gegaan (even afkloppen) je kan natuurlijk net pech hebben.
Draag je er meerdere bij elkaar? Gaan deze niet alsmaar in de knoop dan?
Wat dat vind ik er altijd mooi uitzien 😁
Yildizlar schreef:
15-05-2020 09:34
Jij wilde zoiets toch to ?
https://www.vedder-vedder.com/nl/finger ... r-necklace
Ja precies zoiets idd
Ah, fijn dat je nog wat opties hebt en dat de juwelier met je wil meedenken.

Ik zal overal wel "te veel in lezen", maar ik zit me een beetje af te vragen of je wel vaker moeilijk voor je mening durft uit te komen. Ik vind het zo vreemd dat je er al van uit ging dat het ruzie zou worden etc.
DivaMommy94 schreef:
15-05-2020 09:09
Ja hij snapte het toen wel wat meer nu de juwelier het met me eens is, was behoorlijk opgelucht ook dat ze het zelf zeiden. Ik wil nu samen met hem iets uitzoeken maar hij heeft zoiets van ga maar gewoon alleen, maar sleep hem gewoon mee😆
Jammer dat hij de mening/smaak van de juwelier wel wil aannemen, maar die van jou wegwuift. En eigenlijk bizar dat je daar opgelucht over bent. Was dat omdat je wat ging twijfelen en het fijn vond dat de juwelier het met je eens was qua smaak/mening? Een soort bevestiging dat je heus niet loopt te zeuren over de ketting?

Of was je zo opgelucht omdat er dan een onafhankelijke derde was die "aan jouw kant stond"?

Vind het niet echt lief of gezellig dat hij nu geen zin meer heeft om mee te gaan wanneer je iets anders uitzoekt (ik neem aan dat je daar geen 6-uur durende shopmarathon mee bedoelt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven