Niet blij met kado van man en kinderen

10-05-2020 11:49 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg🤣)

Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).

Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.

Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.

Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.

En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
ldp schreef:
10-05-2020 12:34
Zo is het mij wel vergaan met een sierraad dat ik van man en kinderen heb gekregen jaren geleden. Ik zou het nooit zelf hebben gekozen en ik draag het niet heel vaak, maar als ik het in het sieradenkistje zie liggen smelt ik al weer als ik denk hoe man met peuters en kleuters dat ding heeft uitgekozen. Dit was het allermooiste uit de hele winkel.

Mooi! :love:
Ik zou goed boos zijn op mijn man als hij een ketting van 500 euro voor mij koopt zonder mij erbij te betrekken. Ik vind het een belachelijk bedrag voor een ketting en al helemaal als je het niet kunt ruilen.

Gelukkig heb ik een man die nooit zo'n bedrag zal uitgeven aan een ketting.

Ik vond je eerst een zeur, maar gezien het bedrag ben ik het met je eens. Als het zou een ketting van een paar tientjes was, ok dan draag je het wel...
winkelfanaat schreef:
10-05-2020 13:14
Ik denk dat hij praktisch dacht door een stevige ketting te geven waar ze lekker lang mee kan doen?!?!
Jaa precies😅
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
“Zoiets is het:
https://www.juwelier-debokxwijffels.nl/ ... enoog-45cm

En ik wou graag zoiets:
https://www.google.com/search?q=choker+ ... f_w3ZdRU4M

Oei. Die zou ik ook niet zo mooi vinden nee. :cencored:
En ik snap je gevoel wel. Ik geef niet zo makkelijk geld aan mezelf uit, zeker niet zulke bedragen in 1x. Tegelijkertijd hou ik wel van een bepaalde symboliek dus een ketting die ik dagelijks draag die ik van m’n kinderen heb gekregen zou ik heel erg waarderen. Dan zit je dus in een tweestrijd van ontzettende waardering voor het mooie gebaar maar de teleurstelling van een ketting die niet je smaak is. :sigh:
Gooi hier even je teleurstelling eruit en ga vervolgens gezellig wat leuks doen met die schatjes die speciaal voor jou zoveel moeite hebben gedaan.

Toevoeging: ik zou het zelf denk ik wel met man bespreken, vanavond als de kinderen op bed liggen. Dat je het super lief vindt maar het niet helemaal je smaak is en of ie het erg vindt als je bij de juwelier informeert of die er iets anders van kan maken.
sinrostro wijzigde dit bericht op 10-05-2020 13:23
11.09% gewijzigd
Gezamelijke rekening zelfs? Is hij helemaal gek geworden?
Ik ben geswitcht, ik zit nu in team Diva.
Dat manlief dan met zo'n grove ketting aan komt zetten, 'want dan issie geschikt voor dagelijks gebruik' dan heb je er niet veel van begrepen.

Maar het is al gezegd geloof ik, de ketting kun je in een betere juwelierszaak (als het daar gekocht is dan he) omwisselen naar een fijner soort, de naamplaat is gegrafeerd en misschien herbruikbaar en anders moet die beste juwelierszaak even de mouwen opstropen om dat recht tet trekken.
DivaMommy94 schreef:
10-05-2020 13:15
Kijk ik weet het hoor, zijn ergere dingen op de wereld en mensen met veel ergere problemen.

Maar eerlijk als jij iets krijgt van zo'n bedrag ( ja geld groeit niet op mn rug en gezamenlijke rekening) dan zit je toch ook in een dilemma? Je gaat ieta niet dragen tegen je zin lijkt mij, maar nooit dragen is het geld ook niet waardig.

Zal eens bij de juwelier vragen voor een oplossing, de graveringen staan op schakels, maar je ziet het totaal niet, echt een vergrootglas nodig om het te zien zeg maar.
Is het ook echt zoals in die link witgoud en geelgoud? Misschien kan je er armbandjes van laten maken.
Peixe schreef:
Daarom vraag ik (aan de TO) wat er dan bij haar ketting gegraveerd is.
De schakels zijn gegraveerd, maar is zo klein dat je het niet ziet
oudebaas schreef:
10-05-2020 13:11
Vreemd dat manlief jouw smaak niet kent.
Mijn man en ik zijn heel lang bij elkaar hij weet soms eerder wat ik ga zeggen dan ik zelf en weet precies hoe ik me voel.
Toch kan hij qua mijn smaak wel eens de plank misslaan en dan ook flink mis . Sommige mensen zien dat soort dingen echt niet maar bedoelen het wel heel lief. Nu durf ik bet wel tegen man te zeggen want ik weet dat hij dat niet erg vindt .
SinRostro schreef:
10-05-2020 13:17
“Zoiets is het:
https://www.juwelier-debokxwijffels.nl/ ... enoog-45cm

En ik wou graag zoiets:
https://www.google.com/search?q=choker+ ... f_w3ZdRU4M

Oei. Die zou ik ook niet zo mooi vinden nee. :cencored:
En ik snap je gevoel wel. Ik geef niet zo makkelijk geld aan mezelf uit, zeker niet zulke bedragen in 1x. Tegelijkertijd hou ik wel van een bepaalde symboliek dus een ketting die ik dagelijks draag die ik van m’n kinderen heb gekregen zou ik heel erg waarderen. Dan zit je dus in een tweestrijd van ontzettende waardering voor het mooie gebaar maar de teleurstelling van een ketting die niet je smaak is. :sigh:
Gooi hier even je teleurstelling eruit en ga vervolgens wat leuks doen met die schatjes die speciaal voor jou zoveel moeite hebben gedaan.
Dat ben ik nu aan het doen haha ik hou superveel van ze hoor
Star3 schreef:
10-05-2020 13:18
Is het ook echt zoals in die link witgoud en geelgoud? Misschien kan je er armbandjes van laten maken.
Dit vind ik wel een heel goed idee, dankjewel
Star3 schreef:
10-05-2020 13:18
Goede tip .
DivaMommy94 schreef:
Kijk ik weet het hoor, zijn ergere dingen op de wereld en mensen met veel ergere problemen.

Maar eerlijk als jij iets krijgt van zo'n bedrag ( ja geld groeit niet op mn rug en gezamenlijke rekening) dan zit je toch ook in een dilemma? Je gaat ieta niet dragen tegen je zin lijkt mij, maar nooit dragen is het geld ook niet waardig.

Zal eens bij de juwelier vragen voor een oplossing, de graveringen staan op schakels, maar je ziet het totaal niet, echt een vergrootglas nodig om het te zien zeg maar.
Snap je helemaal hoor, maar dat je iets niet mooi vind en niet gaat dragen, staat los van dat je het gebaar heel erg lief vind.
Alleen snap ik gewoon niet als je voorbeelden hebt laten zien hij met totaal iets anders aankomt, vind dan juist dat je er iets van mag zeggen, ook omdat het zoveel geld is? Kan me gewoon niet voorstellen dat hij geen bon er van heeft, andere kant het is al gegraveerd dus ruilen zal niet meer gaan, hij had beter samen met jou en de kids iets kunnen uitzoeken of samen laten graveren, misschien minder leuk om te geven/krijgen maar wel verstandiger. Maargoed dat is achteraf en heb je niet veel aan. Voor mij is 500 euro voor een ketting ook behoorlijk wat geld
DivaMommy94 schreef:
10-05-2020 13:20
Dat ben ik nu aan het doen haha ik hou superveel van ze hoor
Ondanks de soms zure reacties die hier gegeven worden vind ik dat juist wel heel duidelijk uit je Posts naar voren komen :)
Komt vast goed! Ik zie al heel veel goeie ideeen voorbij komen (de armbandjes vind ik ook een mooi idee). Straks heb je een mooie ketting / armbandjes met een leuk verhaal erbij ;)
sinrostro wijzigde dit bericht op 10-05-2020 13:28
2.18% gewijzigd
ExodusRedux schreef:
10-05-2020 13:16
Ik zou goed boos zijn op mijn man als hij een ketting van 500 euro voor mij koopt zonder mij erbij te betrekken. Ik vind het een belachelijk bedrag voor een ketting en al helemaal als je het niet kunt ruilen.

Gelukkig heb ik een man die nooit zo'n bedrag zal uitgeven aan een ketting.

Ik vond je eerst een zeur, maar gezien het bedrag ben ik het met je eens. Als het zou een ketting van een paar tientjes was, ok dan draag je het wel...
Dat.

En oei, wat lelijk, die schakels en die twee kleuren :sick:. Die haal je voor een tientje op de Haagse Markt.
huurvrouwtje schreef:
10-05-2020 13:23
Snap je helemaal hoor, maar dat je iets niet mooi vind en niet gaat dragen, staat los van dat je het gebaar heel erg lief vind.
Alleen snap ik gewoon niet als je voorbeelden hebt laten zien hij met totaal iets anders aankomt, vind dan juist dat je er iets van mag zeggen, ook omdat het zoveel geld is? Kan me gewoon niet voorstellen dat hij geen bon er van heeft, andere kant het is al gegraveerd dus ruilen zal niet meer gaan, hij had beter samen met jou en de kids iets kunnen uitzoeken of samen laten graveren, misschien minder leuk om te geven/krijgen maar wel verstandiger. Maargoed dat is achteraf en heb je niet veel aan. Voor mij is 500 euro voor een ketting ook behoorlijk wat geld
Ja dat is ook het issue, het is zoveel geld voor iets wat niet elke dag gedragen word en dan in de kast blijft liggen want dat ken ik van mezelf🙃

En vooral omdat hij een voorbeeld had had ik goede hoop dat hij zoiets zou doen want zijn sieraden smaak is gewoon heel anders dan de mijne.
Hij wist wat ik zo graag wou, een ketting met een 'bar' met daar op de vingerafdrukken van de kids. Dat vind ik zo mooi en uniek.

Misschien vind ik het nog wel erger dat ik voor het geld van deze ketting dat makkelijk had kunnen kopen, en dat hij ookal wist hij wat ik wilde zomaar iets totaal anders heeft gekocht wat nog duurder is als wat ik wou..
Sheepy78 schreef:
10-05-2020 11:53
Ik heb een keer een nieuwe strijkijzer van mn vriend gehad voor moederdag, dan kon ik weer fijn strijken. Ach ja, het is wel lieverd hoor verder
Dan toch liever een te grove ketting 🤣😂
Wat een flauwekul allemaal. Alleen maar luxe problemen draag hem 1x per week klaar.

Ik vind die speciale dagen heel naar er zijn veel die met deze dagen negatief geconfronteerd worden zoals overleden moeders, overleden kindjes, ongewenst kinderloos blijvende vrouwen. En verplichtingen en verwachtingen die soms door vaders of kinderen niet waar worden gemaakt wat als resultaat een chagrijnig mama thuis. Belangrijk is de waardering voor altijd.
SinRostro schreef:
10-05-2020 13:27
Ondanks de soms zure reacties die hier gegeven worden vind ik dat juist wel heel duidelijk uit je Posts naar voren komen :)
Komt vast goed! Ik zie al heel veel goeie ideeen voorbij komen (de armbandjes vind ik ook een mooi idee). Straks heb je een mooie ketting / armbandjes met een leuk verhaal erbij ;)

Dankje,

Met de tip voor armbandjes ben ik echt heel blij, is denk ik de beste optie om er nog iets moois mee te doen.
bitterbal schreef:
10-05-2020 12:53
Dat ik dit gezeur vind en er ergere dingen zijn dan een ketting. Kom op zeg. Gaat ook om de gedachte.

Rustig rustig, straks krijg je er nog een hartinfarct bovenop.
Ik vond je ook eerst een zeur... maar die ketting O_O en dat bedrag O_O Ja, daar zou ik ook even over in dubio zitten. Echt niet mooi en ook echt heel wezenlijk anders dan dat je had laten zien als voorbeeld. Armbandjes klinkt als een mooie oplossing! Je moet het denk ik wel echt even tactvol tegen je man zeggen, want dit is wel heel ver naast je smaak. Dat wil je in de toekomst niet weer.
Alaynee schreef:
10-05-2020 13:33
Wat een flauwekul allemaal. Alleen maar luxe problemen draag hem 1x per week klaar.

Ik vind die speciale dagen heel naar er zijn veel die met deze dagen negatief geconfronteerd worden zoals overleden moeders, overleden kindjes, ongewenst kinderloos blijvende vrouwen. En verplichtingen en verwachtingen die soms door vaders of kinderen niet waar worden gemaakt wat als resultaat een chagrijnig mama thuis. Belangrijk is de waardering voor altijd.
Ik zei ookal er zijn veel ergere dingen als dit. Ik leef ook mee met mensen die kindloos zijn of overleden kinderen hebben oid.

Neemt niet weg dat het forum ook bedoelt is om je hart te luchten, ookal is het iets onbelangrijks.
Dan draag je die toch gewoon af en toe ("bij speciale gelegenheden").
Merel7 schreef:
10-05-2020 13:32
Dan toch liever een te grove ketting 🤣😂
Wij doen niet aan moederdag en als ik iets wil dan koop ik het zelf wel. En ja, wij hebben een gezamenlijke rekening.
Laatst bedacht dat ik het wel fijn vond om weer een zomerparfum te hebben voor dagelijks gebruik (het lijkt TO's ketting wel!).
Ik google zelf wel waar het goedkoopst en bestel dan. Wacht ik echt niet mee.
Schoonzus krijgt elk jaar met verjaardag, Moederdag én Sinterklaas de handcréme die ze zelf wil (en 9 van de 10 keer zelf heeft gekocht). Omwille van het ritueel. Ik snap dat je je kinderen wilt leren dat ze net zo attent moeten leren zijn naar een ander zoals jij dat bent met hun hoogtijdagen maar dan werkt dat dus ook niet zo lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven