Niet blij met kado van man en kinderen

10-05-2020 11:49 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg🤣)

Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).

Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.

Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.

Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.

En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Ik ben niet zo subtiel, zou zeker tegen man zeggen dat ik het niets vind. Ga niet met zo een kermisketting (voor 500!!! nog wel) rondlopen. Vind het overigens ook helemaal niet leuk van je man. Hij weet dat je een andere smaak hebt en je liet ook nog zien wat je leuk vond.

Ja er zijn ergere dingen, maar 500 is echt veel geld en ik zou hem nooit om doen dus zou echt balen. Dan krijg ik echt liever een rietjesketting. Die draag ik ook braaf op moederdag.

Ik kreeg sokken en zeep die ik heel lekker vind. Heel blij mee. Ik hou van gekke sokken! Dus het is niet dat ik verwent of ondankbaar ben (0;
Ik dacht eerst ook,wat ondankbaar. Echter vind ik het ook een afschuwelijke ketting.
Als ik deze had gekregen en het had zoveel geld gekost,had ik ook wel een traantje weg moeten pinken en dan niet van geluk. :'(
Oh dit is echt heel erg inderdaad!

Je wilt ze niet kwetsen, maar de andere kant is dat je dus met een ketting loopt die je niet mooi vindt.

Ik zou denk ik eerlijk zijn. Hoe moeilijk ook.
Oei, van € 500 voor zo'n ketting zou ik ook schrikken. Dat is een hoop geld (voor mij in ieder geval) en ook echt niet mijn smaak. En dat terwijl hij weet wat je wel graag wil. Doet hij dat soort dingen wel vaker? Ik zou inderdaad ook eens informeren om je 'm om kan laten smelten of iets dergelijks.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alaynee schreef:
10-05-2020 13:33
Wat een flauwekul allemaal. Alleen maar luxe problemen draag hem 1x per week klaar.

Ik vind die speciale dagen heel naar er zijn veel die met deze dagen negatief geconfronteerd worden zoals overleden moeders, overleden kindjes, ongewenst kinderloos blijvende vrouwen. En verplichtingen en verwachtingen die soms door vaders of kinderen niet waar worden gemaakt wat als resultaat een chagrijnig mama thuis. Belangrijk is de waardering voor altijd.

:yes: Ik dacht al waar blijft ie!
Star3 schreef:
10-05-2020 13:52
Bingo!
Ah jammer dat je hem verloren bent..

Maar ik heb nog een rietjesketting en een macaroni ketting , daar ben ik heel blij mee trouwens ! ;) hangen al jaren aan de muur hier op mijn slaapkamer
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
redbulletje schreef:
10-05-2020 12:04
Ik zou er eerlijk over zijn. Beter nu even een teleurstelling dan dat ze denken dat jij dit mooi vindt zodat ze volgend jaar met 'n bijpassende armband en oorbellen aankomen.

Goed advies. Erlijk zijn, daar bereik je het meest mee.
Star3 schreef:
10-05-2020 13:52
Alles wat ook maar enigszins leuk/feestelijk is afschaffen dan maar, want er is altijd wel iemand voor wie het níet leuk is. :lol:
Super lief bedacht, maar snap je helemaal.
Heb ooit ook een ketting tijdens een relatie gehad met naam erin voor valentijn. Af en toe gedragen toen.

Dus dat je kunt je nu bijvoorbeeld ook doen.

Edit; lees nu dat ketting 500 euro koste. Hmm ik zou het man zeggen en om laten smelten voor iets subtielers of wat al gezegd is armbandjes. Wel jammer dat hij niet beter beoordeeld heeft welke sieraden je normaal draagt.

Wij deden bij moederdag eigenlijk alleen de kinderfrutsels. Sinds wij dat niet meer maken hadden we ook geen moederdag meer. Ik verwen en knuffel (nu helaas niet) haar altijd, heb ik geen speciale dag voor nodig.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 10-05-2020 14:16
52.77% gewijzigd
Vutje schreef:
10-05-2020 11:53
Tja... ik had me mijn Moederdag ook anders voorgesteld. Wel een knutsel gehad, omdat het KDV daar een pakketje voor heeft gebracht. Heel leuk trouwens.
Maar verder niks. Zoon is 1,5 dus die snapt het natuurlijk nog niet.

Heb alleen met zoon ontbeten omdat man in bed bleef slapen. .
Toen was ik er wel klaar mee, vind het echt rot nu en heb er geen zin meer in vandaag. Een beetje waardering was leuk geweest

Nu lig ik in bad en iedereen zoekt het verder maar uit.
Ik kreeg helemaal niks! En toen ik mijn ongenoegen daarover uitte kreeg ik nog een grote mond ook. Van mijn man overigens.
Ja nu snap ik het wel. Voor dat geld wil je gewoon iets waar je iedere dag blij van wordt. En eigenlijk is dit dus meer een cadeau van je man dan van je kinderen, aangezien die het niet gekocht/betaald hebben.

Dit bedrag past toch bij een ketting die je jarenlang dagelijks met plezier draagt. Niet een paar keer om de ander een plezier te doen en dan weer de kast in.

(vind hem ook niet zo mooi :mrgreen:)
Je kunt méér.
Ik zei tegen zoon (11) gisteren: het is moederdag he, morgen. Zegt ie: mam het is crisis hoor! Er zijn heus wel meer moeders die niets krijgen. :rofl:
Armbandjes lijkt me inderdaad een prima oplossing in dit geval, ondanks dat ik net zelf iets anders schreef. Kun je zelf gewoon die ketting kopen die je echt graag wilt. Als je zoiets specifieks wilt is het in de cadeauvorm toch vaak net niet wat je wilde, omdat je het al helemaal op je eigen manier voor je zag.
Ik heb Lego en een knuffeldier gekregen! :-D Hebben beide van hun zakgeld gekocht.

Ben er als een kind zo blij mee!
Annapicobella schreef:
10-05-2020 11:51
"Oh wat mooi, zo prachtig ik durf hem niet te dragen, dus leg 'm liever in een mooi doosje".
Ja die doe ik dan ook.
Hij doet dan erg zijn best, gaat naar een dure winkel met de kinderen en weet daar dan langs alle leuke dingen te lopen voor de helft, en een duur afgrijselijk iets uit te zoeken.
En heeft daar dan een onbedoeld beledigende uitleg bij ook nog.
Enorme ketting met grote nepedelstenen 'ja je houdt toch van hippie dingen' (ja, dertig jaar terug)
Ik heb een voorkeur voor iriscende kleuren.
Had hij van een duur merk een armband gekocht, met een soort disco glitter die afgaf, in een heel naar prikkelig materiaal.
Het was duur maar zag eruit alsof hij het op de markt onder een kraam had gevonden, en was ook van plastic en heel kwetsbaar.
Ik had hem om en (gelukkig) sloegen de bulten me gelijk uit.
Nou hij vond het zo jammer want hij had er een hele middag maar gezocht en toen hij het zag wist hij gelijk dat het iets voor mij was.
Dan denk ik ook: JE KENT ME AL 20 JAAR, JE ZIET WAT IK KOOP!
Maar hij denkt dan dat ik mezelf dat niet 'gun'.
Het is zo lief en soms is het ook echt raak en heel prachtig, maar meestal niet en die verhalen erbij maken het niet beter.
Dus ik snap je helemaal, maar het is natuurlijk een luxeprobleem.
Ik pak dat soort dingen bij bepaalde dagen tevoorschijn en dan is iedereen weer blij.
Ik vind het ergens wel heel grappig. :-D
Kettinkje ging kapot en man denkt je te matsen met een degelijker exemplaar. Zou die van mij ook zo kunnen doen.
Tip van de armbandjes lijkt me super. En anders allen 'bij speciale gelegenheden' dragen.
The time is now
Zalmsnipper schreef:
10-05-2020 14:04
Ik zei tegen zoon (11) gisteren: het is moederdag he, morgen. Zegt ie: mam het is crisis hoor! Er zijn heus wel meer moeders die niets krijgen. :rofl:
:HA:
beetjegek schreef:
10-05-2020 13:59
Ik kreeg helemaal niks! En toen ik mijn ongenoegen daarover uitte kreeg ik nog een grote mond ook. Van mijn man overigens.
Echt niet leuk.
Hier, het hele forum heeft even geknutseld [img]https://www.moodkids.nl/wp-content/uplo ... en.jpg[img]
Deze list heb ik al eens eerder iemand aangeraden: Draag de ketting een paar dagen en wrijf de plaatsen waar die je huid raakt intussen regelmatig
in met brandnetels. "Conclusie": Je bent helaas allergisch voor het metaal in de ketting.
Vervolgens doe je wat Viva-amber al suggerreerde: Je hangt hem als ornament boven je bed. ;-)
redbulletje schreef:
10-05-2020 12:04
Ik zou er eerlijk over zijn. Beter nu even een teleurstelling dan dat ze denken dat jij dit mooi vindt zodat ze volgend jaar met 'n bijpassende armband en oorbellen aankomen.
+1
YagaBaba schreef:
10-05-2020 12:32
Ik denk dat je best eerlijk kan zijn tegen je man. Zeg niet: ik ben er niet blij mee. Je bent, neem ik aan, wel heel blij dat ze zoveel moeite voor je hebben gedaan. Zeg hem dat. Je kan hem ook vertellen dat het niet jouw smaak is, hoe erg je dat vindt omdat je je ondankbaar voelt. Kans is groot dat de kinderen hem hebben uitgezocht.
+1
TO, laat je weten wat je doet/gaat doen?
Die ketting is bij mij inmiddels ook een dingetje geworden :peace:
bitterbal schreef:
10-05-2020 12:49
Ik zou willen dat ik zo'n lelijk ding had gekregen ipv geen lucht vandaag door mijn astma. Heerlijk luxe problemen. Ben er jaloers op.
Heel vervelend dat je zo benauwd bent maar dat is geen reden om zo onvriendelijk te reageren.
Al voor ik de ketting en het bedrag zag dacht ik 'je moet toch eerlijk tegen je man zeggen dat het niet je smaak is'. Anders krijg je de armband en de oorbellen er gewoon nog eens bij.
Voor dat bedrag iets uitzoeken zonder jou vind ik echt heel erg link. Zelfs als je plaatjes hebt laten zien van wat je mooi vindt. Het is zo persoonlijk, en jij moet er dagelijks mee lopen, dus helemaal niet gek om dat samen uit te zoeken. Je man had ook kunnen zeggen 'vind je m mooi, dan laten we m morgen graveren, vind je m niet mooi dan zoeken we samen een andere uit'. Hij heeft het echt niet handig gedaan met dat graveren.

Ik zou zeggen 'lieverd, dankjewel voor het mooie gebaar, ik wou heel erg graag een ketting en ik waardeer het dat je voor mij iets hebt uitgezocht. Maar ik denk dat een andere ketting beter bij mij past. Zullen we samen naar de juwelier gaan en kijken wat we kunnen doen?'
Wellicht dat de juwelier de gegraveerde schakels eruit kan halen en vervangen, en dat je dan een andere ketting kunt uitzoeken voor 500 euro - het bedrag van die gegraveerde schakels. Voor 400 euro kun je vast een hele mooie ketting uitzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven