Niet durven binden
zaterdag 23 maart 2019 om 14:22
Door verschillende familieleden ben ik als kind seksueel misbruikt, het ergste hiervan vind ik nu dat ik eigenlijk niemand meer vertrouw en me niet meer emotioneel durf te binden. Elke keer als ik me emotioneel begin te binden aan iemand, saboteer ik het soort van door iets te vinden waaruit zou kunnen blijken dat de ander niet te vertrouwen is, me pijn/verdriet zal doen of me zal verlaten en verbreek ik het contact gewoon of doe/zeg ik zelf iets stoms waardoor de ander het contact verbreekt. Hierdoor lukt het me ook niet om een liefdesrelatie met iemand aan te gaan, of om echt een hechte vriendschap te hebben, maar ook binnen therapie belemmert mij dit. Iedereen die emotioneel te dichtbij komt duw ik weg. Maar ja aan de andere kant als ik met iemand niet echt een band voel, vertel ik ook niks en voel ik me ook niet op mijn gemak. Ik wil juist heel graag een ander vertrouwen en me wel kunnen/durven binden, maar ja die angst verpest het steeds. Komt dit iemand bekend voor? Weet echt niet meer hoe ik ermee om moet gaan.
zaterdag 23 maart 2019 om 14:35
De man waar ik nu mee date heeft ook zn rugzakje. En wat ik merk hoe meer rust en ruimte ik hem geef, en op zijn tempo stapjes te zetten, hoe relaxter hij word en hoe meer het lukt met me te delen.
Maar tja, ik besef me ook dat zn soort rugzak een enorme red flag is voor mensen.
Mijn tip zou dus zijn, wees jezelf, en het komt vanzelf wel. Wees relaxt en je krijgt vanzelf de juiste mensen om je heen die wel respect hebben voor de persoon welke jij bent, en waar jij jezelf mag en durft te zijn. En deze persoon zal dan ook wel respecteren dat jij soms je nukken hebt, maar dan moet je op momenten dat je beseft, ik ga nu weer 'de fout' in, later wel weer toenadering moeten zoeken met die persoon.
Maar tja, ik besef me ook dat zn soort rugzak een enorme red flag is voor mensen.
Mijn tip zou dus zijn, wees jezelf, en het komt vanzelf wel. Wees relaxt en je krijgt vanzelf de juiste mensen om je heen die wel respect hebben voor de persoon welke jij bent, en waar jij jezelf mag en durft te zijn. En deze persoon zal dan ook wel respecteren dat jij soms je nukken hebt, maar dan moet je op momenten dat je beseft, ik ga nu weer 'de fout' in, later wel weer toenadering moeten zoeken met die persoon.