Niet meer op zoek willen gaan?

15-02-2009 11:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
Je moet niet te graag willen. Dit klinkt als een goed begin van je bewustwordingsproces.

Succes!
Hoi!

Ik herken je gevoel van 'ik wil een relatie' en ik ben bang dat ik er te hard mee bezig ben. Ik heb geen zin meer om uitgebreid in de stad te hangen op zoek naar een man, en internetdates, daar heb ik er veel van gehad die niet leuk waren. Ik weet niet zo goed waar ik die nieuwe man vandaan moet halen, maar ik zou het wel willen. mijn single-status begint me een beetje de keel uit te hangen.

Dus niet helemaal herkenbaar, maar het actief zoeken is voor mij niet meer een leuke bezigheid, hoewel ik dat voor mezelf probeer te veranderen en nu probeer om alleen maar te flirten met mannen, zonder daar een verwachting van te hebben.

Sterkte in elk geval!
Jouw verhaal had ook zomaar mijn verhaal kunnen zijn

Konden we maar ergens een bestelling plaatsen he?
Je bent er nu gewoon even klaar mee, je hebt geen zin meer om 'op zoek te gaan' (voor zover je dat zou moeten doen om een man te vinden) maar ik denk dat je vanzelf weer wel zin hebt 'om te gaan zoeken' of er iig open voor zult gaan staan.

Snap je verhaal wel, kan me voorstellen dat je het even zat bent, nadat je een aantal keer gekwetst bent. Maar er is nog een stemmetje in je die zegt dat je toch graag een man wil. Ik hoop voor je dattie komt aanwaaien en zo niet dan heb je over een tijdje echt wel weer zin om te gaan zoeken.

Hoewel ik valentijnsdag echt een commerciele rotdag vind vind ik het ook een dag waarop je geconfronteerd wordt als single zijnde. Net als met alle andere feestdagen, dan zie je al die stelletjes en voel je je alleen. Ik ga altijd maar afleiding zoeken en dingen doen die ik leuk vind. Gedachten op iets anders en gewoon lekker door gaan!

Groetjes
Boebele ik begrijp je wel hoor maar om eerlijk te zijn lees ik niet in je verhaal dat je er écht klaar mee bent ik lees juist dat je eigenlijk nog steeds erg graag een man wilt maar misschien zie ik het verkeerd hoor..
Crisis wat herkenbaar!

Ik ben er ook zo klaar mee, liefde staat bij mij synoniem voor pijn en verdriet en ik ben het zo zat.

Maar ergens in mijn gelooft er ook nog een stukje dat het nog wel komt voor mij. Alleen hoe? En kan ik me er dan nog wel aan overgeven of durf ik niet meer?

Moeilijk he?
Na een relatie ben ik nu alweer een tijdje single, ik weet van mezelf dat ik liever samen dan alleen ben. Ik wil liever niet single zijn, maarja kom nu ook even geen geschikte man tegen. Dat is wel moeilijk, want ik wil zooo graag maar wil me ook niet aan de eerste de beste overgeven. Ik verdien wel beter!
Och Kermit toch kom hier
het kan heel bevrijdend zijn om het niet meer te hoeven, ga een leuk leven leiden waarin een man overbodig is. Wie weet kom je ooit nog een exemplaar tegen (die kans is vrij groot gezien de nog resterende 70 jaar die je hebt te gaan) of niet, maar dan maakt het niet uit want je hebt het toch wel naar je zin.
But dont change a hair for me

Not if you care for me

Stay little valentine stay

Each day is valentines day

Misschien zijn je verwachtingen ietsje te hoog, of kun je proberen op een andere manier ermee om te gaan: dus het zien als vriendschap-en-we-zien-wel-of-er-verder-iets-van-komt.

Leuke van internet-ontmoetingen vind ik dat je iemand kunt leren kennen die je anders nooit ontmoet zou hebben. Uit een plaats waar je nog niet eerder was geweest. Ook al merk je dat je soms verschilt van die ander, kan het toch erg leuk en leerzaam zijn.
Op zoek gaan naar de ware is kan een hele opgave zijn, zeker als je gekwetst wordt door mensen die je onderweg tegenkomt.

Als je het zoeken beu bent, neem je toch gewoon even een pauze? Zo kun je investeren in jezelf. Ben je eenmaal weer helemaal opgeladen, dan zoek je gewoon verder. Waarschijnlijk heb je er over een paar maanden wel weer zin in.
Volgens mij gebeurt het vaak dat als je niet meer zoekt je juist iemand leuks tegenkomt! En dat kan ook zomaar bij de super of bij het tankstation ofzo. Ga gewoon lekker je leven leiden, ga op een clubje of lekker in je eentje op vakantie of naar het strand. Ik heb altijd veel aanspraak als ik alleen ben en misschien is het dan wel een keer van die hele leuke jongen! Ik herken je verhaal overigens wel. Ik wil te graag maar daarom is het ook echt frustrerend!! Anderzijds geniet ik er nog maar even van het vrijgezellenleven. Voor ik het weet heb ik echt een leuke man gevonden en dan kan ik me niet meer helemaal geven omdat ik zo lang ernaar verlangt had dat ik bang ben dat het dan misgaat!!

Succces in ieder geval en je bent echt niet opgegeven op je 31ste hoor!!
Gehoord en altijd bijgebleven:

Je moet niet zoeken, je moet gevonden worden

en

Als je iets wilt pakken, moet je het even loslaten. Als je iets wilt loslaten, moet je het even pakken.

Je bent nog maar 31 jaar! De wereld ligt aan je voeten. Je bent vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Geniet daarvan. Alles wat je nodig hebt komt vanzelf op je pad.
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties, en zo veel ook. Erg fijn, want ik had het wel even nodig om te weten dat ik niet de enige ben en dat er wellicht nog hoop is.

@marianne1969

'Je moet niet zoeken, je moet gevonden worden'

Dat is precies hoe ik er nu over denk! Maar ik twijfel wel aan mezelf omdat ik vaak niet de aandacht krijg van de mannen van wie ik dat zou willen. En tegelijkertijd weet ik ook dat het tijd nodig heeft. Afgelopen oktober dacht ik eigenlijk heel even dat hij mij gevonden had en ik hem, maar hij kreeg het al snel spaans benauwd en maakte zich uit de voeten. En dat terwijl ik me niet opdrong, maar wel liet blijken dat ik hem leuk vond, en zeker niet het eerste iniatief nam. Dat heb ik aan hem overgelaten, maar dat is dus ook geen garantie dat iemand je leuk vindt. Dat is me best tegengevallen toen eigenlijk. Is het dan zo moelijk om elkaar gewoon leuk te vinden, onvoorwaardelijk?

@sneeuwvrouw

ik leid mijn eigen leven: ik heb net mijn droombaan gevonden, ga in maart mijn 1e halve marathon lopen, ga regelmatig in mijn eentje op reis, etc etc.. Sja ach, vrijgezel zijn is ook niet verkeerd hoor, dat vind ik ook. Maar als je dan al die stelletjes om je heen ziet waarvan de meerderheid ook al aan het uitbreiden is (dat gebeurt op mijn leeftijd) dan vraag ik me wel eens af waarom het bij mij anders gaat.

@lesbellesdesfleurs

ja ik heb ook een time-out genomen, ben het gewoon zat. En dat op zoek zijn naar de ware klinkt ook wel heel zwaar. Maar voor minder wil ik ook niet gaan, weet namelijk dat dat niet gaat werken omdat ik precies weet wat ik wil (en niet wil) in een man. Dus waarom met minder genoegen nemen? Ik geloof niet dat ik dat nog kan, terwijl ik er in het verleden wat losser mee omging.

@quattro

dat vind ik dus niet (meer) leuk aan internetontmoetingen, want ik ga via internet niet op zoek naar een vriendschap. Ik heb maar een doel, namelijk die man vinden met wie ik een klik heb. Vriendschappen zoek ik dan wel ergens anders.

@meds

ja, daar zit wel wat in en ik probeer het ook zo te zien, maar het lukt me op dit moment even niet geloof ik.

@jann

ik kan en wil me ook niet aan de eerste de beste geven, dan ben ik liever alleen. Ben in mijn laatste relatie heel erg eenzaam geweest, en dat wil ik echt nooit meer. Dan ben ik nu toch wel gelukkier en eigenlijk ook niet eens minder eenzaam. Gek is dat eigenlijk.

@superstar

ja, ik wil ook graag een man, dat geef ik wel toe. Maar ik ben klaar met het zoeken ernaar, dat is het misschien meer. Maarja, als ik stop met zoeken, zal ik hem dan ooit wel vinden? Misschien doe ik nu wel te weinig moeite. Ben eigenlijk alleen maar met mijn eigen ding bezig en hou ondertussen natuurlijk wel mijn ogen open, maar heb geen zin meer om zelf initatief te gaan nemen.

@tientje

ja helaas werkt het niet zo hè?

Overigens ken ik een paar mooie verhalen van vrouwen die precies wisten wat ze zochten en daar heel lang op hebben moeten wachten, maar uiteindelijk wel De Ware zijn tegengekomen. Misschien moet ik duidelijker voor ogen hebben wat ik nou precies wil. Op het gebied van werk wist ik dat wel en heb ik dat ook gevonden. Heel gek eigenlijk want ik was niet bewust op zoek, maar kreeg het in mijn schoot geworpen en het bleek mijn droombaan te zijn. Nu denk ik: hoe kan dat nou, heb ik dan gewoon dom geluk gehad of is het meer dan dat? Ik denk dat als je leeft naar je hart dat je dan vanzelf krijgt wat je verdient.

Maar goed, iemand ervaringen met dat visualisatieding: voor ogen hebben wat je wilt en dat uiteindelijk ook vinden, bewust of onbewust?
Boebele: ik denk dat mannen op de 1 of andere manier toch zien/merken dat je (diep in je hart) toch wel graag een relatie wilt. En ook dat je aan jezelf twijfelt of je wel leuk genoeg bent.

Tuurlijk ben je leuk genoeg. En iemand die jou niet wil, is zelf niet leuk. Nou klinkt dat natuurlijk wel heel gemakkelijk, maar toch. Verzorg jezelf goed. Leuke kleren, vaak naar de kapper, lekker geurtje op, beetje hakken onder je schoenen (krijg je een mooiere houding van.)

Geloof in jezelf, dat straal je dan ook uit.

Ik heb eens gelezen (ik lees nogal veel en af en toe blijft er ook wel iets hangen, haha) in een tijdschrift die wat zweverig kan zijn, dat je idd heel duidelijk voor ogen moet hebben wat je wilt. En ook hoe of wat voor persoon er bij jou past. Het beeld voor je hebben (visualiseren). Dat schrijf je op en die brief stop je in je lievelingsboek. Schijnt dan uit te komen. Of de brief verbranden, schijnt ook te werken.
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 15-02-2009 13:55
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Dan ga ik me een beeld proberen te vormen van de man die bij me past. Ik heb wel een globaal beeld, maar het is nog wel wat vaag. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik me het afgelopen jaar tot 3 mannen aangetrokken heb gevoeld die stuk voor stuk niet bij me pasten. En ja, misschien voelen ze wel dat ik graag een relatie wil, maar toch vind ik het raar want ik wil echt niet met iedereen een relatie, ben niet wanhopig op zoek maar als ik iemand leuk vind dan wil ik daar wel werk van maken. In het laatste geval was het helemaal vaag, want hij liet duidelijk merken dat hij me zag zitten en vroeg me ook mee uit, maar op de 1 of andere manier lukte het maar niet om een afspraakje te maken en toen puntje bij paaltje kwam verzon hij dat hij inmiddels een vriendinnetje had (en dit in een tijdsbestek van hooguit 3 weken). Later bleek dat hij nog niet over zijn ex heen was, en al was dit allemaal vast niet persoonlijk bedoeld: het heeft me toen wel erg gekwetst en ik ben erg aan mezelf gaan twijfelen. Want het was toch weer iemand die me niet leuk genoeg vond. En achteraf bleek dat we ook absoluut niet bij elkaar zouden hebben gepast, dus dan is het maar beter ook, maar toch hè. Afgewezen worden is nooit leuk. En tegelijkertijd word ik er zo boos van, denk dan: zak allemaal maar in de ***** ook.

Verder doe ik veel aan mijn uiterlijk en verzorg ik mezelf goed, investeer in kleding die me goed staat etc.. Alleen wat meer zelfvertrouwen hè, dat kun je niet kopen. Maar zelfs die onzekerheid zou geen reden moeten zijn om me niet leuk te vinden, want dat is iets wat bij me hoort en me ook mooi maakt. Ik ben weleens jaloers op types die zichzelf ver overschatten. Vind dat ook erg knap trouwens, ik zou niet weten hoe dat moet.

Ik zou hier uren over kunnen schrijven maar stop nu maar even
En toch is je strijdkreet: "maarja, wie ben ik"... ?

Ik bedoel het niet kwaad hoor, maar mss zegt dat ook wel iets over jezelf?
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 15-02-2009 17:15
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Boebele je schrijft dat je wat meer zelfvertrouwen wilt hebben. Vaak is het ook wat je uitstraalt. Ik zal bijvoorbeeld beginnen om je onderschrift te veranderen van Maarja, wie ben ik in Maarja, dat ben ik.

Ik heb altijd het idee dat er bij internet daten een verkeerde druk aanwezig is. Je leert iemand kennen en bij de eerste ontmoeting moeten er al vlinders aanwezig zijn. Is dat niet zo gana we gewoon verder op internet.
Tjemig...Vinyl!!!! Jij bent goed! Je omschrijft precies hoe ik het voel en wellicht TO ook!?
Haha Marianne merkte hetzelfde op
Mijn onderschrift is cynisch bedoeld en niet serieus.
Maar bedankt voor het meedenken hoor
quote:boebele schreef op 15 februari 2009 @ 18:51:

Maar bedankt voor het meedenken hoor Graag gedaan
hai hai,

begrijp dit gevoel helemaal hoor.

werk zelf in een hotel op de receptie en jah moest gister tog wel egt ff slikken af en toe.. al die "gelukkige stelletjes" en maar aan elkaar zitten. leek wel alsof ik de enige single op de hele aardbol was op dat moment,,

ben btw 24 en nu bijna 2 jaar single... lijkt ook wel alsof er geen einde meer aan mijn single bestaan komt, en ook lichamelijk vind ik het moeilijk, aangezien ik niet aan one-night stands {meer} doe.. Voel me heel vaak niet goed genoeg, niet mooi genoeg, en jah ga tog twijfelen aan mezelf, want waarom anderen wel??? zijn zij beter, verdienen zij het meer?

Jah moeilijk or, weet iniedergeval dat je niet de enige bent die zich zo voelt, en het zal heus wel weer komen met de tijd...

En btw?? 31 is tog JONG???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven